Lijkt mij dieetvoer, anders ben je echt veel goedkoper uit!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:10 schreef xXx-Fenneke-xXx het volgende:
wat voor kattenvoer koop jij dan dat je op 60 euro in de maand uitkomt ???![]()
Goed voer, dat droogvoer in die groene pakken, gecombineerd met een deel zoutarm voer en blikken nat voer. Je kan er misschien zo'n 10 ~ 20 euro van schrappen, maar dat krijg je later onherroepelijk terug via dierenartskosten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:10 schreef xXx-Fenneke-xXx het volgende:
wat voor kattenvoer koop jij dan dat je op 60 euro in de maand uitkomt ???![]()
goed kattenvoer is wel belangrijk idd, geef je ze goed voer, hebben ze minder ontlasting en minder kwaaltjes en een beter gebitquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:13 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Goed voer, dat droogvoer in die groene pakken, gecombineerd met een deel zoutarm voer en blikken nat voer. Je kan er misschien zo'n 10 ~ 20 euro van schrappen, maar dat krijg je later onherroepelijk terug via dierenartskosten.
Ja, dat is een beetje vettig spul, daar krijgen ze mooie glimmende vachten van.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
goed kattenvoer is wel belangrijk idd, geef je ze goed voer, hebben ze minder ontlasting en minder kwaaltjes en een beter gebit
je bedoelt "one" voer? (in die groene pakken/zakken?)
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:52 schreef Harry_Sack het volgende:
ik reken ongeveer op 60 euro per kat per maand. D.w.z. voer en kattenbakgrind (ca 55 euro) + evt medicijnen, kattensnoepjes, kammetjes, speeltjes.
reken op zo'n 720 euro per jaar.
reken maar uit adhv het voorbeeld van Erosjuh per maand * 12.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:24 schreef hoidoei het volgende:
[..]
wat is dat voor kat man!! wahah 720euro..
Draagt zeker ook nog een halsbandje van 18karaats goud met ingelegde diamantjes(wat elk jaar vervangen moet worden)
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:37 schreef Xanthe het volgende:
voor een kat is dat ongeveer ¤ 400,- per jaar (deze bedragen zijn excl. aanschafkosten).
Moet je bij het Nibud zijn , meen dat het nibud over het algemeen wel aardig in de buurt zit met hun reken sommentjes.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:43 schreef Bullpit het volgende:
[..]
![]()
wtf, het kost nog geen 80 euro per kat , mits ze niet ziek worden natuurlijk
mijn katten zijn 9 en 10 jaar oud en zo gezond als het maar kan![]()
Je zit aan de goedkope kant voor wat betreft dierenartskosten en kuurtjes, trouwens ook met je brokjes. Desalnietemin kom je hiermee op 53 euro per maand = 636 euro per jaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Bedragen zijn van vorig jaar, dus kunnen hier en daar ietsje anders zijn, maar een aardige indicatie:
Kosten Yian
20 blikken whiskas per maand: 14 euro
1 zak brokjes whiskas per maand: 3.50 euro
Kattenbakvulling Catsan: 7.50 euro
Pipetje Frontline tegen de vlooien: 6 euro
Kattenshampoo: 6 euro
Snoepjes: 5 euro
Dierenartskosten (entingen en controle, dus ziekte niet meegerekend): 5 euro
Kattenmelk: 3 euro
Wormenkuur: 1 euro
Borstels en kammen (persje): 3 euro
Speeltjes: 5 euro
Vooral daar moet je rekening mee houden.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:18 schreef Kapmes het volgende:
Met een dierenarts moet je maar net geluk of pech hebben qua kosten natuurlijk![]()
Yup, hij eet niet al te veel brokjes. Dierenartskosten zijn inderdaad laag, hij is nog jong, hij heeft nooit wat (gehad), dus een keer per jaar (de dierenarts vind zelf vaker ook niet nodig, anders zou ik het beslist doen). Maar daar ga ik dus in de berekening van uit; van de kosten die ik sowieso heb, niet van eventuele ongelukken/ ziektes (heb ik wel een bedrag voor achter de hand!)quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:06 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je zit aan de goedkope kant voor wat betreft dierenartskosten en kuurtjes, trouwens ook met je brokjes. Desalnietemin kom je hiermee op 53 euro per maand = 636 euro per jaar.
Je hebt groot gelijk, ik ga uit van 720 euro / jaar en vind dat ze daarmee een normaal leven hebben.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yup, hij eet niet al te veel brokjes. Dierenartskosten zijn inderdaad laag, hij is nog jong, hij heeft nooit wat (gehad), dus een keer per jaar (de dierenarts vind zelf vaker ook niet nodig, anders zou ik het beslist doen). Maar daar ga ik dus in de berekening van uit; van de kosten die ik sowieso heb, niet van eventuele ongelukken/ ziektes (heb ik wel een bedrag voor achter de hand!)
Maar het is een heel bedrag, daar verkijken veel mensen zich op. En ja, het zou zeker goedkoper kunnen, maar dat willen we niet
Wat voor vis is dat? Ik doe drie jaar met een potje vissenvoer en eens in de twee/drie maanden koop ik een nieuw plantje?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:37 schreef Xanthe het volgende:
Het houden van huisdieren kost geld.
Dit betreft niet alleen de aanschafkosten en de kosten voor voer en huisvesting, maar ook medische kosten, bijv. voor inentingen, sterilisatie/castratie of medicijnen als het dier ziek is. Ook pensionkosten kunnen behoorlijk oplopen. Voor een hond bent u al gauw zo'n ¤ 1000,- per jaar kwijt en voor een kat is dat ongeveer
¤ 400,- per jaar (deze bedragen zijn excl. aanschafkosten).
De kosten per jaar voor andere dieren zijn:
Vis ¤ 24,-
Vogel (kleine) ¤ 96,-
Knaagdier ¤ 108,-
(Bron: NIBUD Budgethandboek 2003)
hahaha, tuurlijk, we hebben 4 katten, waarvan er 3 al royaal de 14 zijn gepasseerd, niets geen duur voer en ze komen 1 per jaar bij de dierenarts voor hun inentingen en das alles, en zijn zo gezond als ik weet niet wat.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:13 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Goed voer, dat droogvoer in die groene pakken, gecombineerd met een deel zoutarm voer en blikken nat voer. Je kan er misschien zo'n 10 ~ 20 euro van schrappen, maar dat krijg je later onherroepelijk terug via dierenartskosten.
dit is dus zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:52 schreef Harry_Sack het volgende:
ik reken ongeveer op 60 euro per kat per maand. D.w.z. voer en kattenbakgrind (ca 55 euro) + evt medicijnen, kattensnoepjes, kammetjes, speeltjes.
reken op zo'n 720 euro per jaar.
Nou ja, ik geef het ook uit elke maandquote:
Yup. Ik denk zo'n 15 a 20 euro in de maand.quote:Op zondag 9 januari 2005 10:36 schreef Xanthe het volgende:
en een konijn zeker.
Yup. Maar ook daar geldt 'het is zo duur als je het maakt'.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:49 schreef Harry_Sack het volgende:
een kind is veeeeeeeel duurder
Ja, als ik 5 katten er bij neem is het een reele schatting jaquote:Op zondag 9 januari 2005 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik geef het ook uit elke maand
Vind het bedrag een reële schatting.
Hoe je die 60 euro besteed, kun je zelf bepalen, maar ik zou er wel op rekenen.
Wat kost een kat ongeveer per jaar?quote:Op zondag 9 januari 2005 13:53 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ja, als ik 5 katten er bij neem is het een reele schatting ja
Kijk, als ze ouder worden heb je wel eens dat het standaard voer niet meer goed is en als ze naar buiten gaan zul je wel wat meer kwijt zijn aan ontwormen en ontvlooien, maar zo veel? Zijn je katten zo vaak ziek dan?
Maar elke dag een nieuwe kopen is ook vrij prijzig natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:58 schreef cerror het volgende:
Een kat kost bij niet veel aangezien hij/zij de eerste dag toch niet overleeft...
Mjah, 5 euro per maand aan speeltjes is ook al 60 euro per jaar... Lijkt me gewoon zo veel, en blikvoer geven scheelt natuurlijk ook veel. Ik wil er alleen mee zeggen dat het alleen een reeel bedrag is als je dat soort eten gaat geven enzo. Als je voert zoals ik en je kat vind een krant leuker dan dure speeltjes, dan kom je never nooit niet op 60 per maand. Dus mijn 10 euro per maand is net zo reeel als jouw 60 euro, TS moet zich alleen bedenken op wat voor manier hij/zij de kat gaat voeren enzo.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Dit zijn mijn kosten aan Yian die ik sowieso heb. Soms komt daar iets extra's bij, als hij bijv. naar de dierenarts zou moeten omdat hij ziek is (is nog niet voorgevallen).
kopenquote:Op zondag 9 januari 2005 13:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar elke dag een nieuwe kopen is ook vrij prijzig natuurlijk.
Heel fijn ja...bij iemand anders in de tuin laten schijtenquote:
Voor jouw kat misschien. Onze vorige kat heeft (toen hij nog niet van ons was) nierfalen opgelopen door aldivoer, dus dat geven we onze beesten zeker niet.quote:Op zondag 9 januari 2005 14:49 schreef Viking84 het volgende:
Aldi voer is goed genoeg.
In wiens tuin? Je eigen of die van de buren? Nogal moeilijk controle op te houden, he?quote:Als je kat vaak buiten is, is een kattenbak al helemaal overbodig, want dan doet 'ie z'n behoefte wel in de tuin.
Nou ja, ik heb begrepen dat niesziekte zo besmettelijk is, dat het ook via de lucht kan worden overgedragen. Een risico dat ik niet graag zou nemen.quote:En aan inenten doe ik niet. Onze katten thuis zijn nooit ingeënt en nog nooit ziek geweest.
Bovendien komt mijn katje niet buiten (alleen op het balkon), dus waar zou hij ziektes van moeten oplopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |