Geweldig? Dat zeg ik niet. Ik vind het wel leuk om naar te kijken en ook om zelf te doen...maar dat is ook alweer een half jaar geleden dat ik dat gedaan heb.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:36 schreef boskov het volgende:
[..]
hockey is vreselijk.
Darten vind ik nog erger. Ik vind het echt geen sport, en de hype er omheen is helemaal erg.
sorry hoor, wat vind jij zo helemaal geweldig aan darten?
quote:Op zondag 9 januari 2005 22:30 schreef boskov het volgende:
[..]
jij bent er zo een die elke middag sbs6 aanzet en uren lang naar debieltjes zit te kijken die pijltjes naar een dartbord aan het gooien zijn.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:26 schreef Catch22- het volgende:
ik erger me dood aan alle mongolen die darts een sport noemen.
Ja maar ze zijn wel 40 uur per dag bezig met darts. Als ik 40 uur in de week ga zitten masturberen, wordt het dan ook een sport?
Vogelpikken dat zijn het!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:08 schreef Frank-NL het volgende:
darts (de ~ (mv.))
1 sport waarbij men met pijltjes werpt naar een in kringen met verschillende waardeaanduidingen verdeelde schijf => vogelpik
de van dale is geen prescriptief woordenboek, maar een descriptief woordenboek. Als wij geen woorden/synoniemen/homoniemen verzonnen, dan had de van dale niet bestaanquote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:13 schreef Frank-NL het volgende:
Anders zijn jullie het effe niet eens met de definitie in de VanDale. Mooie boel dan als iedereen zijn eigen definitie aan woorden gaat geven.
ik ben niet van middelbare leeftijd!!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
darts: bezigheid van zwaarlijvige mannen van middelbare leeftijd, onder het genot van een pilsje
aangepastquote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
ik ben niet van middelbare leeftijd!!!
Blijkbaar vinden de meesten het dus wel een sport. Maar dit is net zo'n zielige discussie als in MUZ waarbij bjivoorbeeld electronische muziek 'geen muziek' is.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
de van dale is geen prescriptief woordenboek, maar een descriptief woordenboek.
Als je er nou IK VIND voor zet, is het wat mij betreft okayquote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:26 schreef HostiMeister het volgende:
Darten is geen sport, het is een spelletje, sim-pel...
Kommop, bij welke andere "sport" kun je goed worden door eens in de week de kroeg in te duiken en pijltjes gooien...? dat noem ik geen sport. Ik persoonlijk ben best goed, en ik heb nooit training ondergaan, meestal als ik het deed, dan zat ik in de kroeg...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:28 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Als je er nou IK VIND voor zet, is het wat mij betreft okay
En Co Stompé dan?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:48 schreef Viking84 het volgende:
darters zijn figuren die gefrustreerd zijn dat ze hun dikke bierbuik niet met zich mee kunnen trossen op het sportveld en daarom maar gaan darten,
Nu voel ik mij weer een beetje aangesproken, moet je dan niet zeggen, darters die darten een sport noemen, zijn gefrustreerde....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:48 schreef Viking84 het volgende:
darters zijn figuren die gefrustreerd zijn dat ze hun dikke bierbuik niet met zich mee kunnen trossen op het sportveld en daarom maar gaan darten, zodat ze toch nog tot de categorie sporters gerekend kunnen worden![]()
En ik als ik zo met een paar anderen een potje 10 meter ver pissen doe, is dat dan ook een sport?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:11 schreef CasB het volgende:
Een sport is spel in competitie vorm. Dus je mag het best geen sport vinden, maar het is wel gewoon een sport. Je kan zeiken wat je wil, maar het is gewoon zo.
Helaas zul je daar niet je beroep van kunnen maken, van darten welquote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
En ik als ik zo met een paar anderen een potje 10 meter ver pissen doe, is dat dan ook een sport?
Lachen man, die grap was ook nog helemaal niet gemaakt in dit topic.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
En ik als ik zo met een paar anderen een potje 10 meter ver pissen doe, is dat dan ook een sport?
Grap?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:25 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Lachen man, die grap was ook nog helemaal niet gemaakt in dit topic.
Uiteraard. Jij gaf de definitie van "sport" Ik bedenk gewoon een voorbeeld, wat volgens jouw definitie onder sport valt.quote:
Inderdaad, als je met 20 glazen bier op wereldkampioen kunt worden of gaat klagen als er iets een tochje in de zaal waait, ben je met topsport bezig.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:35 schreef Tique het volgende:
Gaan alls anti-darters het eerst maar eens proberen. Dan zul je zien dat het niet zo makkelijk is en het veel aandacht vereist. dan is het zeker een sport te noemen.
het is moeilijker als de meeste andere sporten!
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels geldenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uiteraard. Jij gaf de definitie van "sport" Ik bedenk gewoon een voorbeeld, wat volgens jouw definitie onder sport valt.
Als ik me niet vergis was de 'runner-up' van 2 jaar terug iets van een afstuderende rechtstudent. Of hij was al docent op de universiteit...iets in die geest in ieder geval .quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:48 schreef pfaf het volgende:
Nou ja, het boeit me verder ook niet of het sport, spel of wat dan ook wordt genoemd, het is soms wel geinig om te doen/te kijken en zolang de "prestaties" van die ranzige, vadsige, lelijke, zuipende sociaalwerkers daar in Londen maar niet overschat wordt.
Mompelt iets met uizondering en regel.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis was de 'runner-up' van 2 jaar terug iets van een afstuderende rechtstudent. Of hij was al docent op de universiteit...iets in die geest in ieder geval .![]()
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mompelt iets met uizondering en regel.
Handboogschieten is een olympische sportquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:42 schreef Noca het volgende:
Boogschieten, kleiduivenschieten en andere schietsporten zijn dus ook geen sporten. Komt precies op hetzelfde neer als het spelletje darts.
Anders snap je de context van mijn post even nietquote:Op zaterdag 2 april 2005 16:48 schreef Mazora het volgende:
[..]
Handboogschieten is een olympische sport![]()
Was n bevestiging van wat jij zeiquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:25 schreef Noca het volgende:
[..]
Anders snap je de context van mijn post even niet![]()
Dat bedoel ik toch juist...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |