Elke sport is tijdverdrijfquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:51 schreef Catch22- het volgende:
mijns inziens is het geen sport, maar een tijdverdrijf
Als jij het leuk vindt is dat toch goed maar je kan het geen sport noemen maar dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:50 schreef haagse_elfje het volgende:
ik dart al jaren ik vind het erg leuk, tis gezellig en het word in mijn ogen duidelijk als een sport gezien.....
Maar niet alle lagen doen hetquote:tis wel een echte sport die door alle lagen van de bevolking gedaan kan worden!
ik bedoelde je daarmee dat in feite bijna iedereen ( op baby's na dan hequote:
erg moeilijk zal die niet te vinden zijn dusquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:39 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
alles goed? wil je dat even recht in mijn gezicht komen zeggen aub? kunnen we even vergelijken wie hier een echte sporter is of niet
kijk, dat is nog eens stoere praatquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:54 schreef bonke het volgende:
* bonke gooit zo een 180 tussen catch22 zijn oogjes
en darten is dus een sport
niet elk tijdverdrijf is een sportquote:
nu word t pas echt stoerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:57 schreef bonke het volgende:
[..]
erg moeilijk zal die niet te vinden zijn dus
Goed he en dat op zaterdagavondquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:55 schreef Noca het volgende:
En dat weet jij? Knap hoor.
Ah op die manier. Het is idd een makkelijk toegankelijke sport. Maar toch vind ik er niets aanquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:55 schreef haagse_elfje het volgende:
ik bedoelde je daarmee dat in feite bijna iedereen ( op baby's na dan he) het kunnen doen en leren......je hoeft daar niet lenig voor te zijn geen goede conditie te hebben helemaal niets, je hoeft alleen maar goed te gooien...
Schietsporten, het woord zegt het al, zijn sporten. Darten wijkt daar niet veel vanaf, dus waarom zou dat geen sport zijn?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
niet elk tijdverdrijf is een sport
Zie je wel dat het een sport is, je zegt het zelf.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah op die manier. Het is idd een makkelijk toegankelijke sport. Maar toch vind ik er niets aan
Daar zal ik je geen ongelijk in geven...als het 10 jaar terug was geweest.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed he en dat op zaterdagavond
Darten is toch tijdverdrijf voor in de pub, wie zitten er veel in de pub? Juist ja arbeiders. Wie zullen dus voornamelijk darts beoefenen? correct de arbeiders uit de pub. Daar is overigens niets mee mis. Ieder zijn eigen bezigheid het is enkel een constatering
Een keeper is dus ook geen sporter?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:06 schreef Catch22- het volgende:
een sport is in mijn ogen iets waarbij conditie (dus fysiek uithoudingsvermogen) en vaardigheden van belang zijn.
en bij darts is een conditie niet van belang
dus als je mamsie s`morgens die zaadvlekken uit je onderbroek moet wassen weet ze dat je goed fysiek bezig bent geweest ?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:06 schreef Catch22- het volgende:
een sport is in mijn ogen iets waarbij conditie (dus fysiek uithoudingsvermogen) en vaardigheden van belang zijn.
Shit ik bedoel natuurlijk tijdverdrijfquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:07 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Zie je wel dat het een sport is, je zegt het zelf.![]()
Voor de volgende sporten heb je volgens mij ook geen conditie nodig, maar toch worden het sporten genoemd en sommige zelfs olympisch.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:06 schreef Catch22- het volgende:
Beide moeten ze er keihard voor trainen en talent hebben...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:10 schreef roobje het volgende:
mja volgens de definitie van sport is darten wel een sport maar zo kun je nog ontelbare andere 'sporten' verzinnen. Gevoelsmatig vind ik het geen sport. Ik heb in ieder geval niet echt respect voor iemand die 180's kan gooien maar wel voor iemand die een marathon in een goede tijd loopt.
Dat is zeker niet zo. Om een goede sprinter te zijn heb je zeker bepaalde vaardigheden nodig die je niet van nature hebt.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:11 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
En de vaardigheden die je nodig hebt voor de 100m atletiek beheerst bijna iedere wereldbewoner.
Als ik een hele avond met die pijltjes heb staan gooien, heb ik de volgende dag echt wel last van m'n arm. Je hebt dus wel degelijk lichamelijke training nodig van specifieke spieren. En nee, aerobe conditie is niet echt vereist, maar dat geldt voor gewichtheffen ook niet en dat is een Olympische sport.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:06 schreef Catch22- het volgende:
Waarom zie ik als ik langs de campingzender sbs6 zap allemaal van die typische (Engelse) arbeiders?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:08 schreef Noca het volgende:
Daar zal ik je geen ongelijk in geven...als het 10 jaar terug was geweest.
Dat doet er idd niets toe. Maar aangezien ze zelf het imago willen uitdragen van een cafe tijdverdrijf mag ik toch best zeggen hoe ik over darten denk.quote:Tegenwoordig hangen in bedrijven in kantines vaak genoeg dartborden en zijn er erg veel mensen die het thuis beoefenen. En wat doet het ertoe waar een sport beoefend wordt?
Klopt, maar ik weet niet of je ooit gedart hebt.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:13 schreef Georges het volgende:
[..]
Dat is zeker niet zo. Om een goede sprinter te zijn heb je zeker bepaalde vaardigheden nodig die je niet van nature hebt.
Je hebt kracht nodig, techniek en een bepaalde souplesse.
Hoezoquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:35 schreef kikoooooo het volgende:
darten is voor mongolen
Dat zal best, maar jij maakte de vergelijking met de 100 meter sprint. Daar had ik het over.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:18 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik weet niet of je ooit gedart hebt.
Op TV ziet het er allemaal ontzettend makkelijk uit. Maar als je het zelf probeert dan kom je er achter dat ook hier Techniek (herhalen van exact hetzelfde) en souplesse, stressbestendigheid voor nodig is.
Volgens mij zie ik bij het voetbal ook voornamelijk proleterige types in het publiek, maar dat vindt iedereen de nationale sport en daar worden miljoenen voor betaald. En golf en polo zijn dan dus supersporten omdat er alleen maar kakkers langs zijlijn staan?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zie ik als ik langs de campingzender sbs6 zap allemaal van die typische (Engelse) arbeiders?
Nogmaals daar is niets mee mis maar ik constateer het alleen maar.
[..]
Dat doet er idd niets toe. Maar aangezien ze zelf het imago willen uitdragen van een cafe tijdverdrijf mag ik toch best zeggen hoe ik over darten denk.
En die vergelijking was wel terecht.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:20 schreef Georges het volgende:
[..]
Dat zal best, maar jij maakte de vergelijk met de 100 meter sprint. Daar had ik het over.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zie ik als ik langs de campingzender sbs6 zap allemaal van die typische (Engelse) arbeiders?
Nogmaals daar is niets mee mis maar ik constateer het alleen maar.
[..]
Dat doet er idd niets toe. Maar aangezien ze zelf het imago willen uitdragen van een cafe tijdverdrijf mag ik toch best zeggen hoe ik over darten denk.
Dat klopt, maar staat niet in verhouding. Een sprinter heeft jaren nodig om die kracht op te bouwen en dat moet in combinatie met een goede techniek. De kracht moet goed aangewend worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:23 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
En die vergelijking was wel terecht.
Lopen/rennen kan bijna iedereen, maar om hem in onder de 10 seconden te lopen heb je aanleg, vaardigheden en veel training nodig.
Een pijltje gooien kan ook bijna iedereen, maar om hem keer op keer in exact dat ene vakje te gooien heb je aanleg, vaardigheden en veel training nodig.
heeft een keeper conditie nodig? Jaquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Een keeper is dus ook geen sporter?
Als dat een criterium is voor een sport, dan voldoet het baren van kinderen ook hier ook aan. Maar het lijkt me toch geen sport.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:26 schreef JanJanJan het volgende:
Van sporten wordt je moe....
Voor stil te staan en balle wegduwen , tuurlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
heeft een keeper conditie nodig? Ja
als ik een boom van 30 meter hoog ga verzagen ben ik aan het eind ook moe en heb ik iets gedaan waar je een vaardigheid voor nodig hebt, is het een sport?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:13 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Als ik een hele avond met die pijltjes heb staan gooien, heb ik de volgende dag echt wel last van m'n arm. Je hebt dus wel degelijk lichamelijke training nodig van specifieke spieren. En nee, aerobe conditie is niet echt vereist, maar dat geldt voor gewichtheffen ook niet en dat is een Olympische sport.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |