Ja, ik ga gewoon maandag even langs de opticien en zie dan even waar ik op uit komquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:28 schreef Sport_Life het volgende:
Probeer gewoon eerst een maand lenzen, bevalt het niet, neem je een bril. Zoiets.
Ik heb ervaringen met beidequote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja, ik ga gewoon maandag even langs de opticien en zie dan even waar ik op uit kom
Hier zijn mensen met goede ervaringen met een bril en met lenzen dus tja !
Daar heb je wel gelijk inquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als je weinig sport of een bril mooi vind staan, dan is de keuze snel gemaakt. Al die nadelen van een bril zijn wel te verwaarlozen eigenlijk. Alles went, ook een bril
.
Sorry hoor maar dat verhaaltje wordt ook wel duidelijk gemaakt door de oogarts/opticien en het is een kwestie van proberen of je ogen lenzen aan kunnen (wat misschien 1 of 2 % van de bevolking van natura niet kan)quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:07 schreef BuBbliN het volgende:
volgens mij moet je je nog iets afvragen: Kunnen mijn ogen(bollen), lenzen eigenlijk wel uberhaupt verdragen?
Er zijn namelijk mensen die lenzen helemaal niet kunnen verdragen en dus min of meer verplicht zijn om toch een bril te nemen. Daarnaast is het wel verstandig om als je toch voor lenzen kiest (uit mijn ervaring zou ik kiezen voor zachte lenzen) toch een bril te nemen. Desnoods maak je in het begin een schemaatje op om aan je lenzen te wennen. Wanneer je thuis bent gebruik je bril en wanneer je buitenshuis bent lenzen ofzo... moet je zelf ff kijken. Zeker in het begin waar je ogen extra gevoelig zijn (voor infecties, rode ogen, etc.) en je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan.
Heb zelf 2 jaar bril gehad en nu bijna 10 jaar lenzen. Zodra ik het een beetje financieel op kan brengen ga ik voor een laseroperatie...maar dat ff terzijde.
eh ik heb -1.5 en -1.75 en heb nu rechts een in van de kruidvat... die zijn 5nogwat perstuk en zitten prima...nergens last van zie er prima mee... mn moeder en broer gebruik die ook...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:18 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
watvoor lenzen heb jij dat je zo bij kruidvat kan gaan halen en dat ze zo goedkoop zijn?
mijne zijn egtwel een stuk duurder, ma dat komt ook doordat ik ook wat cilinder en shit heb...
ma ik moet wel echt bij een opticien terecht voor me lenzen
Ik zou een bril nemen. Jouw sterkte is zodanig minimaal dat je zo drie-kwart van de dag zonder bril of lenzen afkan. Het nadeel van iets permanents hebben, is dat je na verloop van tijd aan sterkere lezen (of bril) moet en dat zou zonde zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Daarom mijn vraag: Wat zal ik doen, een bril of lenzen?
Wat is dat dan weer!?quote:Op zondag 9 januari 2005 11:51 schreef Tombias het volgende:
Ik zou voor nachtlenzen gaan. 'Snachts de lenzen in, overdag geen lenzen nodig.
Ideaal!![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |