abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24470399
als je alleen in bepaalde situaties scherper moet zien, bijvoorbeeld in de bioscopop of in de klas, zou ik een bril nemen. heb je altijd scherp zicht nodig, zou ik voor zachte lenzen gaan. sowieso moet je altijd een reserve bril hebben als je lenzen hebt, want er kan wel eens wat mis gaan met de lenzen en het is goed af te wisselen voor je ogen. trouwens, als je een bril hebt, moet je ook een reservebril hebben want ook die kan wel eens kapot gaan

succes.
pi_24470485
Lenzen. Ik heb eerst een bril gehad, ben nu overgestapt op lenzen. Natuurlijk is het in het begin even wennen, maar als je daar doorheen bent is het genieten. Alles haarscherp, en nooit meer een lelijke bril op je neus. Niet dat een bril bij niemand goed staat, maar bij mij niet.
pi_24470977
Nou, ik weet het helemaal niet meer nu.
Wordt nog een hele moeilijke keuze!
pi_24471173
Ik had eerst ook problemen met lezen achter in de klas en toen vond ik lenzen eigenlijk maar eng, dus een bril genomen die ik dan op zou doen als het nodig was. Toch vond ik het een beetje irritant worden om elke keer m'n bril op en af te doen. Je kan hem natuurlijk ook heel de tijd dragen, maar dat vond ik toen niet zo nodig, omdat ik alles wel goed zag. Op een gegeven moment naar de opticien gegaan en toen lenzen ingehad en ik vind lenzen echt een stuk handiger. Je merkt het eigenlijk niet in eens dat je lenzen in hebt.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 januari 2005 @ 21:19:08 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24471186
...Bril...

Ik heb ongeveer dezelfde sterkte en daarbij een kleine cylindrische afwijking (ik heb nog wel meer afwijkingen, maar dit gaat over mijn ogen )

Ik heb een tijdje lenzen gehad, maar omdat ik zonder eigenlijk ook wel zie, was ik vaak te lui om ze in te zetten. Ik heb inmiddels drie brillen (sterkte is in de loop der jaren niet veranderd) met een vrij opvallend kunststof montuur. Een blauwe, een rose-gele en een bruin-rode met witte, rode en groene streepjes. Heb dus bij elke outfit een passend montuurtje

Groetjes
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:22:53 #56
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_24471265
Ik zou voor lenzen gaan. Je hoeft niet steeds je bril op en af te zetten en je ziet alles scherper (wat iemand al zei: je kunt reclameborden goed lezen, bomen hebben blaadjes, etc.)

Het uitvallen van lenzen valt wel mee. Ik heb één keer gehad dat mijn (harde) lens uitviel, maar dat kwam omdat ik mijzelf in mijn oog stak.
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_24471279
Het komt er dus gewoon op neer dat je zelf moet ondervinden wat je het fijnste vindt
pi_24471374
Probeer gewoon eerst een maand lenzen, bevalt het niet, neem je een bril. Zoiets .
pi_24471418
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:28 schreef Sport_Life het volgende:
Probeer gewoon eerst een maand lenzen, bevalt het niet, neem je een bril. Zoiets .
Ja, ik ga gewoon maandag even langs de opticien en zie dan even waar ik op uit kom

Hier zijn mensen met goede ervaringen met een bril en met lenzen dus tja !
pi_24471485
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ja, ik ga gewoon maandag even langs de opticien en zie dan even waar ik op uit kom

Hier zijn mensen met goede ervaringen met een bril en met lenzen dus tja !
Ik heb ervaringen met beide . .

Maar nogmaals, mijn voornaamste reden om lenzen te nemen was vanwege het sporten (3 a 4x per week in de sportschool hangen) en vooral af en toe met zwemmen heb ik gewoon lenzen nodig, ik zie totaal niks zonder bril of lenzen.

Als je weinig sport of een bril mooi vind staan, dan is de keuze snel gemaakt . Al die nadelen van een bril zijn wel te verwaarlozen eigenlijk. Alles went, ook een bril .
pi_24471914
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je weinig sport of een bril mooi vind staan, dan is de keuze snel gemaakt . Al die nadelen van een bril zijn wel te verwaarlozen eigenlijk. Alles went, ook een bril .
Daar heb je wel gelijk in
Maar ik zie ook nog gewoon goed zonder bril of lenzen.. in bijv. de sportschool heb ik hem niet nodig.
pi_24472114
volgens mij moet je je nog iets afvragen: Kunnen mijn ogen(bollen), lenzen eigenlijk wel uberhaupt verdragen?

Er zijn namelijk mensen die lenzen helemaal niet kunnen verdragen en dus min of meer verplicht zijn om toch een bril te nemen. Daarnaast is het wel verstandig om als je toch voor lenzen kiest (uit mijn ervaring zou ik kiezen voor zachte lenzen) toch een bril te nemen. Desnoods maak je in het begin een schemaatje op om aan je lenzen te wennen. Wanneer je thuis bent gebruik je bril en wanneer je buitenshuis bent lenzen ofzo... moet je zelf ff kijken. Zeker in het begin waar je ogen extra gevoelig zijn (voor infecties, rode ogen, etc.) en je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan.
Heb zelf 2 jaar bril gehad en nu bijna 10 jaar lenzen. Zodra ik het een beetje financieel op kan brengen ga ik voor een laseroperatie...maar dat ff terzijde.
pi_24472193
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:07 schreef BuBbliN het volgende:
volgens mij moet je je nog iets afvragen: Kunnen mijn ogen(bollen), lenzen eigenlijk wel uberhaupt verdragen?

Er zijn namelijk mensen die lenzen helemaal niet kunnen verdragen en dus min of meer verplicht zijn om toch een bril te nemen. Daarnaast is het wel verstandig om als je toch voor lenzen kiest (uit mijn ervaring zou ik kiezen voor zachte lenzen) toch een bril te nemen. Desnoods maak je in het begin een schemaatje op om aan je lenzen te wennen. Wanneer je thuis bent gebruik je bril en wanneer je buitenshuis bent lenzen ofzo... moet je zelf ff kijken. Zeker in het begin waar je ogen extra gevoelig zijn (voor infecties, rode ogen, etc.) en je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan.
Heb zelf 2 jaar bril gehad en nu bijna 10 jaar lenzen. Zodra ik het een beetje financieel op kan brengen ga ik voor een laseroperatie...maar dat ff terzijde.
Sorry hoor maar dat verhaaltje wordt ook wel duidelijk gemaakt door de oogarts/opticien en het is een kwestie van proberen of je ogen lenzen aan kunnen (wat misschien 1 of 2 % van de bevolking van natura niet kan)

En als je een sterkte onder de -0,5/-0,75 hebt is een extra bril vaak wat overbodig. (erg duur grapje als je m toch bijna nooit op hebt).

Wat betreft wennen aan lenzen is het gewoon de eerste week elke dag twee uur, 2e week elke dag vier uur, etc.
pi_24472310
Lenzen hoef je niet elke dag in en uit te doen.
Er zijn nu lenzen die je 30 dagen lang dag en nacht in kan houden. Focus Night & Day heet het geloof ik. Kost wat, maar dan heb je ook wat
Username wordt vanaf 15 jan 2005 niet meer gebruikt.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:33:51 #65
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24473927
Ik denk dat TS het beste voor een bril kan gaan. Haar sterkte is zo laag dat ze niet constant super scherp hoeft te zien toch. Bovendien kan in het eerste jaar je sterkte nog veranderen. Dan is het goedkoper om nieuwe glazen aan te schaffen dan weer nieuwe lenzen te laten aanmeten.
Ja en een bril is gewoon makkelijk je zet hem op als je hem nodig hebt en af als je hem niet meer nodig hebt.

Ik vind zelf het grootste nadeel van mijn bril dat hij sneel vettig word en dat ik hem steeds kwijtraak
of niet natuurlijk
pi_24474057
Tsja ik zelf had weinig te kiezen, door een afwijking aan mn ogen kon ik alleen lenzen nemen. Enigste wat wel lastig is, is als je uit bent geweest en helemaal de weg kwijt om ze dan weer uit te doen. Teminste als je normale daglenzen hebt dan.
pi_24474288
Ik heb alles gehad. Eerst harde lenzen, maar daar kon ik niet tegen. Vervolgens een maand of 9 (denk ik) zachte (maand)lenzen, maar het was gewoon mijn ding niet. Klapten om als ik ze in probeerde te doen en ik was gewoon, eerlijk gezegd, te laks ermee. Te vaak dacht ik 's avonds "ach, dat schoonmaken laat ik wel een keertje zitten". Geloof me, dat is niet bevorderlijk!
Sindsdien heb ik een bril en ik heb niks te klagen. Ok, als het regent is het wel irritant, maar een enorme ramp is het nou ook weer niet. Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik + heb, dus het is voor mij geen probleem om 'm af te laten als ik sport/zwem.
pi_24476299
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 19:18 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

watvoor lenzen heb jij dat je zo bij kruidvat kan gaan halen en dat ze zo goedkoop zijn?
mijne zijn egtwel een stuk duurder, ma dat komt ook doordat ik ook wat cilinder en shit heb...

ma ik moet wel echt bij een opticien terecht voor me lenzen
eh ik heb -1.5 en -1.75 en heb nu rechts een in van de kruidvat... die zijn 5nogwat perstuk en zitten prima...nergens last van zie er prima mee... mn moeder en broer gebruik die ook...
Bram! Boterham!
  zondag 9 januari 2005 @ 05:35:12 #69
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24479723
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Daarom mijn vraag: Wat zal ik doen, een bril of lenzen?
Ik zou een bril nemen. Jouw sterkte is zodanig minimaal dat je zo drie-kwart van de dag zonder bril of lenzen afkan. Het nadeel van iets permanents hebben, is dat je na verloop van tijd aan sterkere lezen (of bril) moet en dat zou zonde zijn.

Zelf heb ik -1/-0.75 voor een kleine 15 jaar (zou sterker zijn als ik permanent met een bril zou rondlopen, zit in de familie. M'n broertje begon met -0,5 en zit nu op -5 of zo...) en dat ding ligt in de auto, heb 'm nergens anders bij nodig . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24480400
We krijgen wel een foto he?! Van het eindresultaat?!
verlangen voorbij vanitas
pi_24481204
Ik denk dat ik eruit ben, heb er gisteravond nog eens over gepraat en ik denk dat het een bril wordt. Ik heb hem maar af en toe nodig en lenzen lijken me toch gewoon teveel gedoe.

En volano, ik zal zien wat ik voor je kan doen
pi_24481217
Maar ik ga morgen nog eens naar een andere opticien en eens vragen wat hij/zij vindt.
Dan daar kijken naar een leuk montuur, en dinsdag ofzo even terug naar de eerste en daar ook eens kijken naar een leuk montuur
pi_24481350
Ik zou voor nachtlenzen gaan. 'Snachts de lenzen in, overdag geen lenzen nodig.
Ideaal!
pi_24481759
quote:
Op zondag 9 januari 2005 11:51 schreef Tombias het volgende:
Ik zou voor nachtlenzen gaan. 'Snachts de lenzen in, overdag geen lenzen nodig.
Ideaal!
Wat is dat dan weer!?
  Moderator zondag 9 januari 2005 @ 12:30:56 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24481950
Vaagheid?
Dan had niemand ooit lenzen en brillen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 9 januari 2005 @ 12:41:38 #76
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24482137
nacht lensen duwen je oog zeg maar in de juiste vorm.
En dat blijft dan ong 12 uur ofzo zitten
Je doet ze dus 's nachts in en haalt ze er 's ochtends uit:)
of niet natuurlijk
  Moderator zondag 9 januari 2005 @ 12:43:00 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24482162
met een dag van 13 uur ben je aardig den lul
pi_24482287
gewoon eerst voor een bril gaan. als die gaat vervelen probeer je een setje eendagslenzen uit, die mieter je aan het eind van de dag dus in de prullebak, kost ook geen drol. (je kan vast nog wel een setje gratis uitproberen bij de opticien)
En anders combineer je met eendagslenzen en bril. (dat doe ik dus)
pi_24482368
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Renesite het volgende:
Haha
  zondag 9 januari 2005 @ 13:00:40 #80
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24482495
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Renesite het volgende:
joh t was maar een gok hoor
of niet natuurlijk
pi_24482534
quote:
Als u bijziend bent, tussen ongeveer –1 en – 4, komt u voor de nachtlens in aanmerking.
Afwijking van de TS is dus niet "erg" genoeg voor nachtlenzen?
pi_24482638
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:03 schreef biawa het volgende:

[..]

Afwijking van de TS is dus niet "erg" genoeg voor nachtlenzen?
Lijkt me inderdaad het geval ja.
pi_24482710
In dit geval is het natuurlijk wel wat lastig denk ik. Je ogen zijn nog niet heel erg slecht. Wanneer krijg je meestal last van hoofdpijn? Als je erg geconcentreerd naar iets moet kijken? En hoe goed kun je nog zien zonder bril / lenzen?

Ik denk namelijk dat als je zonder bril of lenzen nog redelijk kan zien dat je dan bijvoorbeeld ook gewoon een bril kan nemen en dat je hem alleen maar opzet als je hem echt nodig hebt. (Voor op het bord lezen bijvoorbeeld.)

Helaas kan ik je verder niet echt op weg helpen. Mijn ogen zijn een behoorlijk stuk slechter (-6 en
-5,75) dus ik heb zelf wel lenzen genomen omdat ik altijd een bril of lenzen nodig heb. Aangezien lenzen dan wel handiger zijn heb ik daar voor gekozen .
pi_24483203
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:13 schreef Tristessa het volgende:
In dit geval is het natuurlijk wel wat lastig denk ik. Je ogen zijn nog niet heel erg slecht. Wanneer krijg je meestal last van hoofdpijn? Als je erg geconcentreerd naar iets moet kijken? En hoe goed kun je nog zien zonder bril / lenzen?

Ik denk namelijk dat als je zonder bril of lenzen nog redelijk kan zien dat je dan bijvoorbeeld ook gewoon een bril kan nemen en dat je hem alleen maar opzet als je hem echt nodig hebt. (Voor op het bord lezen bijvoorbeeld.)

Helaas kan ik je verder niet echt op weg helpen. Mijn ogen zijn een behoorlijk stuk slechter (-6 en
-5,75) dus ik heb zelf wel lenzen genomen omdat ik altijd een bril of lenzen nodig heb. Aangezien lenzen dan wel handiger zijn heb ik daar voor gekozen .
Het is zeker lastig! Ik heb meestal aan het eind van de dag hoofdpijn, als ik een dag geconcentreerd op school bezig ben geweest bijvoorbeeld. Ook heb ik dan echt last van vermoeide ogen. Maar in het weekend heb ik hier niet zoveel last van. Ook heb ik snel vermoeide ogen en hoofdpijn als ik bijvoorbeeld een tijdje in de auto zit (nu nog naast iemand..)

Maar ik zie opzich nog wel gewoon goed zonder bril/lenzen, alleen op afstand dus niet echt. Viel me al wel eerder op dat ik bijv. bepaalde nummerborden niet kon lezen en de gene die naast me zat wel.

Als ik zelf zulke ogen als jou zou hebben zou ik ook voor lenzen kiezen. Permanent een bril lijkt me ook niet alles.. maar wie weet zie ik dat tegen die tijd heel anders.
  zondag 9 januari 2005 @ 13:52:03 #85
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24483300
hmm ik zelf ongv -2
en ik draag mijn bril ook alleen bij tv kijken/autorijde e.d. Maar ik heb nooit hoofdpijn. Misschien ben ik gewoon lui ofzo .
Maar ik woensdag voor de lenzen omdat ik mensen altijd laat herken en ik in het donker al helemaal geen klap meer zie.
Ik merk wel dat mijn ogen sinds ik een bril draag zonder bril ook steeds slechter gaan zien
of niet natuurlijk
pi_24483829
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:52 schreef Leep het volgende:

...en ik in het donker al helemaal geen klap meer zie....
Verrek, daar heb ik ook last van!
pi_24483985
Ik heb zelf -1/-0.75 en ik heb een bril. In principe wanneer ik van achter in de zaal op het bord wil kijken en bij het tv kijken en dat soort dingen. Toch draag ik m'n bril wel vaker dan strikt noodzakelijk. Het feit dat je op straat alle borden kan lezen en over grote afstand scherp kan zien went vrij snel en is erg relaxed. Dat je dat niet kan zonder bril valt op en is soms vervelend.

Maar goed, ik ben er tevreden mee. Ik heb geen ervaring met lenzen, dus ik zou niet weten wat beter is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_24484033
ik heb zelf een bril, eigenlijk puur uit eigenwijsheid. Iedereen neemt uit schoonheidsideaal lenzen, terwijl ik juist vaak opmerkingen krijg dat ze het zo leuk vinden dat ik een bril draag.
En ik denk ook dat ik niet met lenzen om zou kunnen gaan (kwijtraken enzo)
pi_24484461
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:44 schreef runaway het volgende:
ik heb zelf een bril, eigenlijk puur uit eigenwijsheid. Iedereen neemt uit schoonheidsideaal lenzen, terwijl ik juist vaak opmerkingen krijg dat ze het zo leuk vinden dat ik een bril draag.
Ik denk ook wel dat ik ze zal gaan kwijtraken, maar dat zal met mn bril niet veel anders zijn.. dan vraag ik me steeds af waar ik hem toch als laatste gelaten heb.
pi_24484942
gewoon op je hoofd laten, heb je ook nergens last van
pi_24485107
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:40 schreef runaway het volgende:
gewoon op je hoofd laten, heb je ook nergens last van
tenzij je vergeet dat je m al op hebt en m alsnog gaat lopen zoeken
pi_24485348
Trouwens, ik zie een hoop mensen zeggen "dan doe je hem toch af en toe op", maar ik vond dat uitermate vermoeiend (voor mijn ogen). Ik heb +, dus theoretisch alleen voor het lezen, maar ik vind het zoveel rustiger voor mijn ogen als ik 'm altijd opheb!
pi_24485714
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:50 schreef winterapfel het volgende:

[..]

tenzij je vergeet dat je m al op hebt en m alsnog gaat lopen zoeken
Dat zou ook typisch iets voor mij zijn! Haha
pi_24485765
quote:
Op zondag 9 januari 2005 16:02 schreef biawa het volgende:
Trouwens, ik zie een hoop mensen zeggen "dan doe je hem toch af en toe op", maar ik vond dat uitermate vermoeiend (voor mijn ogen). Ik heb +, dus theoretisch alleen voor het lezen, maar ik vind het zoveel rustiger voor mijn ogen als ik 'm altijd opheb!
Dat heb ik ook wel vaker gehoord ja. Misschien dat dat bij mij ook wel het geval wordt dan, maar misschien ook wel niet. Dat is natuurlijk een kwestie van wennen en ontdekken.
pi_24485787
Als ik jou was zou ik eerst een bril nemen. Je hebt -.5 en -.75, dat is helemaal niet veel. Kun je rustig je bril opzetten als je hem nodig hebt en afzetten wanneer je wilt.
Later kun je voor weinig geld een proefpakketje lenzen halen (goedkoop), en kun je daar eens mee oefenen. Als het dan eens ellendig gaat met lenzen kun je ze altijd uitdoen en je bril opzetten.
  zondag 9 januari 2005 @ 17:22:46 #96
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24486726
quote:
ik raak mijn bril juist steeds kwijt omdat ik hem steeds afzet
of niet natuurlijk
pi_24487373
quote:
Hangt een beetje van het hoofd af, maar ik vind een bril ook vaak leuker (mits leuke bril natuurlijk). Geeft iets eigens aan een gezicht. Vind het ook geen verstoppen van de gelaatsuitdrukking en het kan soms zelfs het karakter van iemand benadrukken.
pi_24502203
Ben net bij de Hans Anders geweest, en heb daar echt een leuke bril gezien
Zelf ben ik er erg enthousiast over.. maar ik neem vanmiddag mn moeder en een vriend nog even mee om te kijken wat zij ervan vinden!

Ben benieuwd
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 15:28:37 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24502424
Cool Kiwi!
Als hij leuk is kan je m anders altijd voor altijd opzetten
pi_24504284
Jup, heb er 1tje uitgezocht!
Nu had ik zelfs -1, maar dat zal wel komen omdat het wat later op de dag is ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')