Ja, ik ga gewoon maandag even langs de opticien en zie dan even waar ik op uit komquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:28 schreef Sport_Life het volgende:
Probeer gewoon eerst een maand lenzen, bevalt het niet, neem je een bril. Zoiets.
Ik heb ervaringen met beidequote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja, ik ga gewoon maandag even langs de opticien en zie dan even waar ik op uit kom
Hier zijn mensen met goede ervaringen met een bril en met lenzen dus tja !
Daar heb je wel gelijk inquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als je weinig sport of een bril mooi vind staan, dan is de keuze snel gemaakt. Al die nadelen van een bril zijn wel te verwaarlozen eigenlijk. Alles went, ook een bril
.
Sorry hoor maar dat verhaaltje wordt ook wel duidelijk gemaakt door de oogarts/opticien en het is een kwestie van proberen of je ogen lenzen aan kunnen (wat misschien 1 of 2 % van de bevolking van natura niet kan)quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:07 schreef BuBbliN het volgende:
volgens mij moet je je nog iets afvragen: Kunnen mijn ogen(bollen), lenzen eigenlijk wel uberhaupt verdragen?
Er zijn namelijk mensen die lenzen helemaal niet kunnen verdragen en dus min of meer verplicht zijn om toch een bril te nemen. Daarnaast is het wel verstandig om als je toch voor lenzen kiest (uit mijn ervaring zou ik kiezen voor zachte lenzen) toch een bril te nemen. Desnoods maak je in het begin een schemaatje op om aan je lenzen te wennen. Wanneer je thuis bent gebruik je bril en wanneer je buitenshuis bent lenzen ofzo... moet je zelf ff kijken. Zeker in het begin waar je ogen extra gevoelig zijn (voor infecties, rode ogen, etc.) en je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan.
Heb zelf 2 jaar bril gehad en nu bijna 10 jaar lenzen. Zodra ik het een beetje financieel op kan brengen ga ik voor een laseroperatie...maar dat ff terzijde.
eh ik heb -1.5 en -1.75 en heb nu rechts een in van de kruidvat... die zijn 5nogwat perstuk en zitten prima...nergens last van zie er prima mee... mn moeder en broer gebruik die ook...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:18 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
watvoor lenzen heb jij dat je zo bij kruidvat kan gaan halen en dat ze zo goedkoop zijn?
mijne zijn egtwel een stuk duurder, ma dat komt ook doordat ik ook wat cilinder en shit heb...
ma ik moet wel echt bij een opticien terecht voor me lenzen
Ik zou een bril nemen. Jouw sterkte is zodanig minimaal dat je zo drie-kwart van de dag zonder bril of lenzen afkan. Het nadeel van iets permanents hebben, is dat je na verloop van tijd aan sterkere lezen (of bril) moet en dat zou zonde zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Daarom mijn vraag: Wat zal ik doen, een bril of lenzen?
Wat is dat dan weer!?quote:Op zondag 9 januari 2005 11:51 schreef Tombias het volgende:
Ik zou voor nachtlenzen gaan. 'Snachts de lenzen in, overdag geen lenzen nodig.
Ideaal!![]()
![]()
Hahaquote:Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Renesite het volgende:
met een dag van 13 uur ben je aardig den lul![]()
joh t was maar een gok hoorquote:Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Renesite het volgende:
met een dag van 13 uur ben je aardig den lul![]()
Afwijking van de TS is dus niet "erg" genoeg voor nachtlenzen?quote:Als u bijziend bent, tussen ongeveer –1 en – 4, komt u voor de nachtlens in aanmerking.
Lijkt me inderdaad het geval ja.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:03 schreef biawa het volgende:
[..]
Afwijking van de TS is dus niet "erg" genoeg voor nachtlenzen?
Het is zeker lastig! Ik heb meestal aan het eind van de dag hoofdpijn, als ik een dag geconcentreerd op school bezig ben geweest bijvoorbeeld. Ook heb ik dan echt last van vermoeide ogen. Maar in het weekend heb ik hier niet zoveel last van. Ook heb ik snel vermoeide ogen en hoofdpijn als ik bijvoorbeeld een tijdje in de auto zit (nu nog naast iemand..)quote:Op zondag 9 januari 2005 13:13 schreef Tristessa het volgende:
In dit geval is het natuurlijk wel wat lastig denk ik. Je ogen zijn nog niet heel erg slecht. Wanneer krijg je meestal last van hoofdpijn? Als je erg geconcentreerd naar iets moet kijken? En hoe goed kun je nog zien zonder bril / lenzen?
Ik denk namelijk dat als je zonder bril of lenzen nog redelijk kan zien dat je dan bijvoorbeeld ook gewoon een bril kan nemen en dat je hem alleen maar opzet als je hem echt nodig hebt. (Voor op het bord lezen bijvoorbeeld.)
Helaas kan ik je verder niet echt op weg helpen. Mijn ogen zijn een behoorlijk stuk slechter (-6 en
-5,75) dus ik heb zelf wel lenzen genomen omdat ik altijd een bril of lenzen nodig heb. Aangezien lenzen dan wel handiger zijn heb ik daar voor gekozen.
Verrek, daar heb ik ook last van!quote:Op zondag 9 januari 2005 13:52 schreef Leep het volgende:
...en ik in het donker al helemaal geen klap meer zie....
Ik denk ook wel dat ik ze zal gaan kwijtraken, maar dat zal met mn bril niet veel anders zijn.. dan vraag ik me steeds af waar ik hem toch als laatste gelaten heb.quote:Op zondag 9 januari 2005 14:44 schreef runaway het volgende:
ik heb zelf een bril, eigenlijk puur uit eigenwijsheid. Iedereen neemt uit schoonheidsideaal lenzen, terwijl ik juist vaak opmerkingen krijg dat ze het zo leuk vinden dat ik een bril draag.
En ik denk ook dat ik niet met lenzen om zou kunnen gaan (kwijtraken enzo)
quote:Op zondag 9 januari 2005 15:40 schreef runaway het volgende:
gewoon op je hoofd laten, heb je ook nergens last van
Dat zou ook typisch iets voor mij zijn! Hahaquote:Op zondag 9 januari 2005 15:50 schreef winterapfel het volgende:
[..]
![]()
tenzij je vergeet dat je m al op hebt en m alsnog gaat lopen zoeken
Dat heb ik ook wel vaker gehoord ja. Misschien dat dat bij mij ook wel het geval wordt dan, maar misschien ook wel niet. Dat is natuurlijk een kwestie van wennen en ontdekken.quote:Op zondag 9 januari 2005 16:02 schreef biawa het volgende:
Trouwens, ik zie een hoop mensen zeggen "dan doe je hem toch af en toe op", maar ik vond dat uitermate vermoeiend (voor mijn ogen). Ik heb +, dus theoretisch alleen voor het lezen, maar ik vind het zoveel rustiger voor mijn ogen als ik 'm altijd opheb!
ik raak mijn bril juist steeds kwijt omdat ik hem steeds afzetquote:Op zondag 9 januari 2005 14:44 schreef runaway het volgende:
ik heb zelf een bril, eigenlijk puur uit eigenwijsheid. Iedereen neemt uit schoonheidsideaal lenzen, terwijl ik juist vaak opmerkingen krijg dat ze het zo leuk vinden dat ik een bril draag.
Hangt een beetje van het hoofd af, maar ik vind een bril ook vaak leuker (mits leuke bril natuurlijk). Geeft iets eigens aan een gezicht. Vind het ook geen verstoppen van de gelaatsuitdrukking en het kan soms zelfs het karakter van iemand benadrukken.quote:Op zondag 9 januari 2005 14:44 schreef runaway het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |