Ik weet niet hoe jij het doet maar ik ga niet onder mn auto liggen als ik de blokjes vervang.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:12 schreef PeuRac het volgende:
en, vergeet ook niet als veiligheid om je wiel naast je krik onder je auto te leggen, zodat je nooit klem onder de auto kunt komen te liggen.
Ik zou trouwens wel assteunen er bij gebruiken, die dingen kosten vrijwel niks.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:17 schreef Brad_Prit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij het doet maar ik ga niet onder mn auto liggen als ik de blokjes vervang.![]()
je mag ook geen gereedschap verlengenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou trouwens wel assteunen er bij gebruiken, die dingen kosten vrijwel niks.
Soms kan de één of andere bout flink vastzitten en dan moet je flink trekken en dan staat ie niet echt lekker stevig op alleen een schaarkrikkie. En ook al lig je er zelf niet onder, de hele zooi op je schijf laten donderen is ook niet echt fijn voor je otoo.
Laatste keer bij m'n garage: nieuwe schijven op m'n 325: remklauw zit muurvast, stuk buis van een meter op de torx, breekt dus wel die bout af, moesten ze 'm uitboren, tappen en nieuwe torx oid erin.
Omdat ik geen zin (meer) heb in dat soort tegenvallers breng ik mijn otoo naar een goede garage.
Ik stond er bij te kijken, was mijzelf ook gebeurd.![]()
eerst redelijk aandraaien als het wiel in de lucht staat.. dan auto laten zakken en met een kruissleutel (ABSOLUUT NIET MET EEN STEEKSLEUTEL) flink aantrekken... iig zo dat je ze zelf nog los krijgtquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:29 schreef Fiets-toeter het volgende:
Trouwens hoe zit het met het vast draaien van de wielen?
Als ik het goed begrijp moet je zodra je het wiel terug op de bouten hebt geplaatst eerst de moeren handvast aandraaien toch? Daarna met de steeksleutel ze vastdraaien, maar hoe vast? zo vast dat je erop moet springen?
met de steeksleutel kan je 1 niet genoeg kracht zetten 2 schampt hij er zo vanaf 3 kan je er meestal niet goed bij 4 deze kan in het ergste geval breken bij de bekquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:41 schreef Fiets-toeter het volgende:
kruissleutel/steeksleutel , 1 pot nat
Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:41 schreef Fiets-toeter het volgende:
Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
Kruissleutels van de Praxis kunnen wel kapot, als je maar sterk genoeg bentquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:49 schreef Youp het volgende:
[..]
met de steeksleutel kan je 1 niet genoeg kracht zetten 2 schampt hij er zo vanaf 3 kan je er meestal niet goed bij 4 deze kan in het ergste geval breken bij de bek
met de kruissleutel is dat allemaal niet
tsjah daar zeg je ook zowat... Praxisquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kruissleutels van de Praxis kunnen wel kapot, als je maar sterk genoeg bent![]()
Wat een baggerkwaliteit.
Mijn maat had bij zijn Astra die moeren met een luchthamer oid laten aandraaien bij een garagequote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef Youp het volgende:
[..]
eerst redelijk aandraaien als het wiel in de lucht staat.. dan auto laten zakken en met een kruissleutel (ABSOLUUT NIET MET EEN STEEKSLEUTEL) flink aantrekken... iig zo dat je ze zelf nog los krijgt![]()
momentsleutelonzin bla bla slaat nergens op
Ja klopt!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:41 schreef Fiets-toeter het volgende:
kruissleutel/steeksleutel , 1 pot nat
Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
Neuh hoor, momentsleutel slaat inderdaad nergens op, totdat in ene, na een keertje hard remmen, je schijven krom zijnquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef Youp het volgende:
[..]
eerst redelijk aandraaien als het wiel in de lucht staat.. dan auto laten zakken en met een kruissleutel (ABSOLUUT NIET MET EEN STEEKSLEUTEL) flink aantrekken... iig zo dat je ze zelf nog los krijgt![]()
momentsleutelonzin bla bla slaat nergens op
grapjas..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:44 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Neuh hoor, momentsleutel slaat inderdaad nergens op, totdat in ene, na een keertje hard remmen, je schijven krom zijn.
Wat jij zegt kan je misschien doen met stalen velgen met trommelremmen, bij lichtmetaal en schijven zou ik het maar uit je hoofd laten.
ik heb dat ook nog nooit van mn leven gedaan, en het garagebedrijf (wat overigens al 50 jaar bestaat) waar ik regelmatig werk en stage heb gelopen en wat ook bij de Bovag is aangesloten doet daar ook niet aan...quote:Op zondag 9 januari 2005 01:57 schreef yup het volgende:
Wat zijn de fabriekspecificaties?
Raar dat me vader dat nooit van zijn leven heeft gedaan(ik ook niet laatst
)
mooi voor jouquote:Op zondag 9 januari 2005 02:17 schreef MacroTough het volgende:
Fabrieksspecificaties zijn uiteraard per fabrikant en auto verschillend. Ik ken alleen maar die ene die voor mij van belang is en dat is 103Nm voor een MR2. Ik kan je garanderen dat dat een stuk lichter is dan dat je het op gevoel zou doen.
Ennuh, de enige auto die ik nog aan een 'gerenomeerde' garage toevertrouw is m'n lease auto.
ja bijnaquote:Op zondag 9 januari 2005 02:22 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Boehoe, nog steeds in tranen omdat ik zo gemeen tegen je was?
en als je wielbouten 3 jaar niet meer ingevet zijn met wat kopervet hoor je dat geluid na een halve slag alquote:Op zondag 9 januari 2005 02:27 schreef yup het volgende:
Heb het zo geleerd:
Gewoon doordraaien totdat je met kracht niet verder kan, daarna nog harder draaien, als je een "krikkk" geluid hoort, dan ben je klaar.
Doorrammen todat je echt niet verder kan bedoel ik, je kan heus voelen of je nou op het eind zit of niet...quote:Op zondag 9 januari 2005 02:28 schreef Youp het volgende:
[..]
en als je wielbouten 3 jaar niet meer ingevet zijn met wat kopervet hoor je dat geluid na een halve slag al
zever idd heb het ook nooit gehoordquote:Op zondag 9 januari 2005 03:31 schreef God_de_Vader het volgende:
dat van die momentsleutel is dus inderdaad zever hoor ... gewoon zorgen dat alle bouten vast zitten ... in de garage doen ze dat ook niet met een varierende moment sleutel hoor ... gewoon driller er op en vast zetten ... ik rij al 180 000 km met mijn carina altijd zo gedaan hoor ... trouwens als jij je reserve wiel op legt langs de autoweg dan heb je helemaal geen moment sleutel bij ...
Dat van die krom trekkende schijven vind ik al helemaal zever enfin bij de carina kan dat niet ... de schijfremmen zitten op de as en niet op het wiel dus ...
Klopt,een momentsleutel is niet strikt nodig,officieel moet elk boutje met moment aangedraaid worden.quote:Op zondag 9 januari 2005 03:31 schreef God_de_Vader het volgende:
dat van die momentsleutel is dus inderdaad zever hoor ... gewoon zorgen dat alle bouten vast zitten ... in de garage doen ze dat ook niet met een varierende moment sleutel hoor ... gewoon driller er op en vast zetten ... ik rij al 180 000 km met mijn carina altijd zo gedaan hoor ... trouwens als jij je reserve wiel op legt langs de autoweg dan heb je helemaal geen moment sleutel bij ...
Dat van die krom trekkende schijven vind ik al helemaal zever enfin bij de carina kan dat niet ... de schijfremmen zitten op de as en niet op het wiel dus ...
* Youp die het met zeikerd herr flick eensch ischquote:Op zondag 9 januari 2005 10:07 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Klopt,een momentsleutel is niet strikt nodig,officieel moet elk boutje met moment aangedraaid worden.
Wat ik wel mis aan je handleiding(jep, daar komt die zeikerd van Flick weer... i know)
* Het reinigen van de remklauw,de "contactdelen' goed schoonmaken met een staalborstel
* Het controleren en evt/ reinigen/smerenvervangen van rubbers,geleiders,zuigers,slangen,ect.
* het gebruik maken van [b] koper of keramisch vet[/]
Ook het gebruik maken van een steeksleutel is niet echt slim te noemen,voor een bout los te draaien kun je beter een ringsleutel gebruiken,beter nog is een 6kant dop.
sommige mensen hebben hier wel een goede opleiding wat MVT betreftquote:Op zondag 9 januari 2005 11:52 schreef MacroTough het volgende:
[sarcasm]
Tegen zoveel intelligentie kan ik natuurlijk niet op en het feit dat er nu ook vaders bij worden gehaald is voor mij helemaal de doodsteek.
En God_de_Vader, je hebt helemaal gelijk, de velg staat helemaal nergens in contact met de schijf.
[/sarcasm]
Veel geluk verder met de serie 'Sleutelen als een kwik-fit monteur'.
mooizo!quote:Op zondag 9 januari 2005 12:00 schreef MacroTough het volgende:
En dat is nou juist hetgeen wat mij beangstigd...![]()
ja en meneer macro-bla kan toch alleen maar negatieve rommel spammenquote:Op zondag 9 januari 2005 12:10 schreef God_de_Vader het volgende:
Ik ben ook computer specialist maar heb wel een vooropleiding Mechanica gedaanen 4 jaar voor suzuki gewerkt in een vrij gerenomeerde garage in LimboLand Belgie dit als onderhoudswerker aan suzuki 4x4
dus k weet een beetje wat ik doe en zo ... en inderdaad de dingen over zuiver maken met een staanborstel en zo staan er niet in net als het invetten ... maar wat ik vind he ... en geloof me ik heb geen probleem met kritiek ... maar in plaats van dan zo een negatieve houding aan te nemen kan je ook gewoon zetten ...
Graag voeg ik hier aan toe dat tussen stap x en stap y je best ook ...
Gewoon een vorm van attitude ...
En dan ook nog een MR2 als lease-autoquote:Op zondag 9 januari 2005 12:13 schreef Youp het volgende:
[..]
ja en meneer macro-penis kan toch alleen maar negatieve rommel spammen
Pest die jongen niet zo, hij kan er ook niets aan doen dat hij zo'n gebakkie in zijn mik geschoven krijgtquote:
jij vindt jezelf wel erg goed he?quote:Op zondag 9 januari 2005 12:13 schreef Youp het volgende:
[..]
ja en meneer macro-bla kan toch alleen maar negatieve rommel spammen
anders jij wel, hèquote:
quote:Op zondag 9 januari 2005 12:18 schreef God_de_Vader het volgende:
k stel voor dat we gewoon terug on topic gaan voor we allemaal de sigaar zijn hier ...
Ik zit anders niet zo te pochen in elk topic dat ik stage heb gelopen bij weet ik wat voor dealer. Met je 18 jaar... Heb je je rijbewijs al?quote:
als onderbouwing dat ik niet alles uit mn nek lul en dat ik toch wel enige ervaring heb, ja ik heb mn rijbewijs al...quote:Op zondag 9 januari 2005 12:44 schreef slashyou het volgende:
[..]
Ik zit anders niet zo te pochen in elk topic dat ik stage heb gelopen bij weet ik wat voor dealer. Met je 18 jaar... Heb je je rijbewijs al?
quote:Op zondag 9 januari 2005 12:55 schreef MacroTough het volgende:
Aan de reacties te lezen kan ik al merken dat 'begrijpend lezen' niet erg belangrijk gevonden wordt bij al de MVT-opleidingen die hier gevolgd worden...
Nee, de MR2 is niet m'n lease auto, wat al duidelijk was uit m'n post, lease auto wel naar de garage, MR2 niet!!! Wat nog veel erger is voor de lieve lezertjes hier, is dat m'n mr2 een bijna 20 jaar oud gebakkie is. Een 20 jaar oud gebakkie wat ongeveer 99,9% van de auto's in bezit van PTA'ers aan snot rijdt. Ik heb gister toevallig nog even een fotootje gemaakt in de winterstalling:
[afbeelding]
Wat rij jij alfisti? Die auto uit je ondertitel? Alsjeblieft, begin jij over kansloos?
Youp, ik begrijp dat jij wel een autoriteit bent hier, want jij presteert het om binnen twee weken een klassieker om een boom te vouwen,
sper-diff...quote:chapeau!! Best lastig, hè? Ja ik snap ook wel dat een dik 30 jaar oude F/R-configuratie(Front-Engined/Rear-Driven) met een starre achteras
welke vaders..? en trouwens heb jij nooit een ongeluk gehad, ben jij zo perfect? het was heel toevallig enorm verraderlijk weerquote:niet echt de meest makkelijke auto is om mee te komen in het hedendaagse verkeer... Helemaal als je net je rijbewijs hebt, maar jij bent er zo eentje die het meteen allemaal kan natuurlijk. Het zit je in je genen, net als bij iedereen hier, daarom worden ook de vaders erbij gehaald!!
als jij eens niet met zo'n negatieve insteek in ieder topic komt schreeuwen wordt er ook echt niet gezeurd over jou 'computerdinges'quote:Maar goed, ik ben natuurlijk maar een computerdinges en van auto's heb ik absoluut geen verstand. Volg onderstaande link en dan kunnen jullie even kijken naar wat goed bedoeld amateuristisch geneuzel van een computerdinges...
Veel Plezier...
Staan hier en daar ook nog wat filmpjes in...
Als jij zo'n verschrikkelijk goede auto opleiding doet weet je ook wel dat een starrre as een sper-diff niet uit sluit. Oh wacht, je bent met je opleiding natuurlijk pas bij de voorkant van de auto. Vandaar dat je de neus eraf hebt gereden, om praktijk ervaring op te doenquote:
quote:Op zondag 9 januari 2005 13:07 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Als jij zo'n verschrikkelijk goede auto opleiding doet weet je ook wel dat een starrre as een sper-diff niet uit sluit. Oh wacht, je bent met je opleiding natuurlijk pas bij de voorkant van de auto. Vandaar dat je de neus eraf hebt gereden, om praktijk ervaring op te doen.
ik dacht even dat je starre achteras bedoelde in de zin van een kart-achteras oidquote:Op zondag 9 januari 2005 13:07 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Als jij zo'n verschrikkelijk goede auto opleiding doet weet je ook wel dat een starrre as een sper-diff niet uit sluit. Oh wacht, je bent met je opleiding natuurlijk pas bij de voorkant van de auto. Vandaar dat je de neus eraf hebt gereden, om praktijk ervaring op te doen.
Ten 1e wil ik je met mijn commentaar absoluut niet ontmoedigen,het is een heel leuk en leerzaam iets wat je hier doet.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:01 schreef God_de_Vader het volgende:
luchtfilter bestaat al kijk maar wat lager in t forum ... net als bougies ... hellaas stuit ik vrij vaak op slechte reacties mja ...
Wat ne mens al niet doet tegen het alleen zijn hequote:Op maandag 10 januari 2005 15:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Tof dat je er zoveel moeite voor neemt![]()
yes pleasequote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:35 schreef God_de_Vader het volgende:
De trommels is trouwens een andere affaire ... als ik wat tijd heb zal ik die ook eens open doen lol
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |