abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:53:34 #1
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24466237
AANGEPAST NAAR OPMERKINGEN OP 09-01-2004 trouwens t is morgen mijn verjaardag ...


Wel eerst en vooral dank voor mijn eigen column :lol: Dit is de eerste handleiding sins die eer ...

Om te beginnen ...

ZORG DAT DE REMMEN KOUD ZIJN dus doe dit niet vlak na een autoritje...

Ik heb gebruik gemaakt van een Toyota carina E ... bij andere merken kan het verschillen ... ik ga binnekort ook een peugot, suzuki en mercedes doen ik laat de verschillen zeker weten !!!

Vuilheidsgraad:
ERG VUIL dus oude kleren aan en zeker handschoentjes ... als je geen dagen vieze handen wil ... ik gebruik meestal van die dunne medische handschoenen ... Deze keer heb ik dat niet gedaan ... als je zandzeep en schuurborstel in huis hebt en vooral niet zo eeg gevoelige handen hebt is het geen probleem...

Kostprijs:
Voor mijn Allom bekende Carina E ...
Toyota dealer: 60.89 euro
Breezan: 50.33 euro
AD: 53.40 euro

ik heb de originele van Toyota dealer gehaald omdat ik daar toevallig langs kwam ...

Tijd:
ongeveer 2 uur als je onervaren bent anders ongeveer een uurtje ...

Benodigd matteriaal:
Wiel sleutel
eventueel beveiligings dop sleuten voor beveiligde velgen ...
krik (standaard Toyo krik werkt perfect)
Grote verwarmingstank of wel C schroef tang
Houten blokje van volhout (Geen vezeplaat) van ongeveer 8 * 8 cm
nieuwe remblokken
Steeksleutel 17
dopsleutel 13 - 14
Platte schroevendraaier
Kopervet (update door Youp)
Staalborstel (update door Youp)

Voila hier gaan we ...

eerst en vooral neem je het mattriaal:

dit is de krik die ik achteraan in mijn carina vond samen met de wielsleutel ook origineel een Kruiswiellosdraai ding is volgens meeste gebruikers beter, een momentsleutel is helemaal top

En dan het snoetje ...

Draai eventueel als voorzorg de schroeven al een draai los terwijl hij nog naar beneden staat (tip van Few)

Plaats de krik op de voorziene plaats ...

en krik dan langzaamaan omhoog kijk ook dat de krik goed stabiel staat.
leg er voor de veiligheid je wil onder langs de krik onder de auto ... (update door PeuRac)

Opgekrikt ziet dat er zo uit:

tussen wiel en grond heb ik ongeveer 5 cm ... zet het ook niet te hoog voor de stabiliteit van de krik en het naderhand makkelijk terug plaatsen van het wiel.

Maak nu de velg-schroef-bescherming los met een platte schroevendraaier:


Het wiel staat nu met de schroeven bloot ...


plaats nu de dopsleutel er op ... op de foto de hendel dus links naar beneden doen is los... draai alle schroeven gewoon los maar niet tot ze er af vallen ... gewoon los zetten dus

Eens ze allemaal los zijn draai je alle schroeven er uit buiten de bovenste ... voor die laatste schroef houd je het wiel goed vast ... zet eventueel je voet onder het wiel zodat je het er mooi vanaf kan heffen ...

en los ziet dat er zo uit:




Ja hoor ... dat vies ding is de rem

Je kan zien dat mijn remblokken nog niet zo lang geleden vervangen zijn en dat ik dus speciaal voor deze handleiding de boel nog eens heb open gedaan ...


Nu staat de remschoen vast met 2 schroeven ... mideden op de foto kan je 2 schroeven zien links van de remklauw ...


Plaats nu de steeksleutel op voorziene plaats en de dopsleutel aan de achterzijde:

De steeksleutel houd je gewoon vast de dopsleutel draai je met de klok mee om los te draaien.
Verwijder de achterste schroef volledig.

Nu kan je de remschoen los trekken...


Druk de zuiger die je aan de binnenkant ziet met behulp van het houten plaatje en de grote tang of c sleutel volledig naar binnen (ik kan het niet voordoen daar de mijne volledig naar binnen is ... dit benodigd redelijk wat kracht...)
Je kan de zuiger ook terug duwen met een lijmklem, vergt erg weinig moeite op die manier. (Tip van noidea)
Kopervet aanbrengen is altijd een goede keuze (update door Youp)

zorg ook dat je tijdens de werken de schoen niet aan de leiding laat bengelen ... leg hem op een paar dozen (niet dat ik dat doe maar zo hoort dat ...)

Als je nu tegen de zijkant aan kijkt zie je dit ... maar dan minder wazig

Verwijder de twee ijzertjes (gewoon los trekken)

Nu kan je de remblokken verwijderen door ze los te klikken je klikt best eerst beneden ...


ga nu met een Staalborstel over de schijf en schuur alles mooi op met wat schuurpapier ... (update door Youp)

Voila ... nu de nieuwe er in op de zelfde manier ... je zal zien dat voorste en achterste ten op zichte van de schijf een ander klik klipje hebben ... dus past maar op 1 plaats net als verschil van links en rechts vergissen dus niet mogelijk ...

Druk ze ook goed stevig in de houder ...


Nu is het alles andersom dus:

ijzertjes er op
schoen er terug over
2 schroeven aandraaien
wiel er op
plaatsje er op
handjes wassen

Kus gaan geven aan madam



[ Bericht 1% gewijzigd door God_de_Vader op 09-01-2005 19:36:02 ]
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24466527
Je vergeet te melden dat je beter eerst, terwijl de auto nog op de grond staat, de wielbouten beter even een slag log kan draaien. Dit omdat wanneer de auto eenmaal opgekrikt is je er niet makkelijk en niet veel kracht meer op kunt zetten. Verder ziet het er goed uit!
  Vis een optie? zaterdag 8 januari 2005 @ 17:10:50 #3
70532 loveli
N
pi_24466566
Schroeven....?
crap in = crap out
pi_24466596
en, vergeet ook niet als veiligheid om je wiel naast je krik onder je auto te leggen, zodat je nooit klem onder de auto kunt komen te liggen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24466629
de glijvlakken waar de blokken op 'glijden' zeg maar ook nog even opschuren en wat kopervet er aan en er nog even bij vermelden dat je NIET 2 kanten tegelijk moet doen want als je de remzuigertjes terug perst kunnen ze er aan de andere kant uitvallen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24466663
Je kan de zuiger ook terug duwen met een lijmklem, vergt erg weinig moeite op die manier.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_24466675
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:12 schreef PeuRac het volgende:
en, vergeet ook niet als veiligheid om je wiel naast je krik onder je auto te leggen, zodat je nooit klem onder de auto kunt komen te liggen.
Ik weet niet hoe jij het doet maar ik ga niet onder mn auto liggen als ik de blokjes vervang.
Ge wit het ooit nooit nie.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:35:48 #8
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24466972
De trommels is trouwens een andere affaire ... als ik wat tijd heb zal ik die ook eens open doen lol
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:30:26 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24468101
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:17 schreef Brad_Prit het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij het doet maar ik ga niet onder mn auto liggen als ik de blokjes vervang.
Ik zou trouwens wel assteunen er bij gebruiken, die dingen kosten vrijwel niks.
Soms kan de één of andere bout flink vastzitten en dan moet je flink trekken en dan staat ie niet echt lekker stevig op alleen een schaarkrikkie. En ook al lig je er zelf niet onder, de hele zooi op je schijf laten donderen is ook niet echt fijn voor je otoo.

Laatste keer bij m'n garage: nieuwe schijven op m'n 325: remklauw zit muurvast, stuk buis van een meter op de torx, breekt dus wel die bout af, moesten ze 'm uitboren, tappen en nieuwe torx oid erin.
Omdat ik geen zin (meer) heb in dat soort tegenvallers breng ik mijn otoo naar een goede garage.
Ik stond er bij te kijken, was mijzelf ook gebeurd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24468173
Je hebt daar een remblokje in je hand, geen schijfrem.
pi_24468212
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zou trouwens wel assteunen er bij gebruiken, die dingen kosten vrijwel niks.
Soms kan de één of andere bout flink vastzitten en dan moet je flink trekken en dan staat ie niet echt lekker stevig op alleen een schaarkrikkie. En ook al lig je er zelf niet onder, de hele zooi op je schijf laten donderen is ook niet echt fijn voor je otoo.

Laatste keer bij m'n garage: nieuwe schijven op m'n 325: remklauw zit muurvast, stuk buis van een meter op de torx, breekt dus wel die bout af, moesten ze 'm uitboren, tappen en nieuwe torx oid erin.
Omdat ik geen zin (meer) heb in dat soort tegenvallers breng ik mijn otoo naar een goede garage.
Ik stond er bij te kijken, was mijzelf ook gebeurd.
je mag ook geen gereedschap verlengen
dan moet je gewoon sterker worden
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:46:59 #12
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24468466
oh boy wat een miserie verhalen ... ik vervang al jaren de remblokken op mijn wagen en nooit troubles gehad heb al met vanalle merken gereden ... Volkswagen, peugot, volvo, audi, bmw, skoda en nu toyota dus ... moeilijkst was het bij BMW ... das speciaal systeem echt wel
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24471388
Trouwens hoe zit het met het vast draaien van de wielen?
Als ik het goed begrijp moet je zodra je het wiel terug op de bouten hebt geplaatst eerst de moeren handvast aandraaien toch? Daarna met de steeksleutel ze vastdraaien, maar hoe vast? zo vast dat je erop moet springen?
pi_24471550
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:29 schreef Fiets-toeter het volgende:
Trouwens hoe zit het met het vast draaien van de wielen?
Als ik het goed begrijp moet je zodra je het wiel terug op de bouten hebt geplaatst eerst de moeren handvast aandraaien toch? Daarna met de steeksleutel ze vastdraaien, maar hoe vast? zo vast dat je erop moet springen?
eerst redelijk aandraaien als het wiel in de lucht staat.. dan auto laten zakken en met een kruissleutel (ABSOLUUT NIET MET EEN STEEKSLEUTEL) flink aantrekken... iig zo dat je ze zelf nog los krijgt

momentsleutelonzin bla bla slaat nergens op
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24471601
kruissleutel/steeksleutel , 1 pot nat

Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
pi_24471747
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:41 schreef Fiets-toeter het volgende:
kruissleutel/steeksleutel , 1 pot nat

Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
met de steeksleutel kan je 1 niet genoeg kracht zetten 2 schampt hij er zo vanaf 3 kan je er meestal niet goed bij 4 deze kan in het ergste geval breken bij de bek

met de kruissleutel is dat allemaal niet
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24472244
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:41 schreef Fiets-toeter het volgende:
Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:21:55 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24472355
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:49 schreef Youp het volgende:

[..]

met de steeksleutel kan je 1 niet genoeg kracht zetten 2 schampt hij er zo vanaf 3 kan je er meestal niet goed bij 4 deze kan in het ergste geval breken bij de bek

met de kruissleutel is dat allemaal niet
Kruissleutels van de Praxis kunnen wel kapot, als je maar sterk genoeg bent
Wat een baggerkwaliteit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24472571
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kruissleutels van de Praxis kunnen wel kapot, als je maar sterk genoeg bent
Wat een baggerkwaliteit.
tsjah daar zeg je ook zowat... Praxis
doe me dr maar een van gedore, teng-tools of snap-on of iets in die trent
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24474021
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef Youp het volgende:

[..]

eerst redelijk aandraaien als het wiel in de lucht staat.. dan auto laten zakken en met een kruissleutel (ABSOLUUT NIET MET EEN STEEKSLEUTEL) flink aantrekken... iig zo dat je ze zelf nog los krijgt

momentsleutelonzin bla bla slaat nergens op
Mijn maat had bij zijn Astra die moeren met een luchthamer oid laten aandraaien bij een garage

Wij gingen zo ongelofelijk veel kracht zetten op de moeren ging in geen geval los, zelfs niet met hulp van een lange sleutel (kan je meer kracht zetten)

Naja we dachten laat maar brengen het ding wel naar garage ofzo
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:41:40 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24474106
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:41 schreef Fiets-toeter het volgende:
kruissleutel/steeksleutel , 1 pot nat

Bedankt voor de info.
Dit soort topics zijn erg handig voor de mensen die weinig verstand van auto;s hebben maar toch wat zelf willen gaan doen (o.a. ik)
Erg leerzaam!
Ja klopt!

alleen dat de helft vergeten word vind ik wat minder,maarja....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24474190
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:38 schreef Youp het volgende:

[..]

eerst redelijk aandraaien als het wiel in de lucht staat.. dan auto laten zakken en met een kruissleutel (ABSOLUUT NIET MET EEN STEEKSLEUTEL) flink aantrekken... iig zo dat je ze zelf nog los krijgt

momentsleutelonzin bla bla slaat nergens op
Neuh hoor, momentsleutel slaat inderdaad nergens op, totdat in ene, na een keertje hard remmen, je schijven krom zijn .
Wat jij zegt kan je misschien doen met stalen velgen met trommelremmen, bij lichtmetaal en schijven zou ik het maar uit je hoofd laten.
pi_24475680
ow.. dat is niet al te mooi!
hoe zit het dan precies met die momentsleutel,?
pi_24477672
Nou, gewoon aandraaien tot de fabrieks specificaties en niet als één of andere mongool op een kruissleutel gaan staan stampen.
pi_24477711
Wat zijn de fabriekspecificaties?

Raar dat me vader dat nooit van zijn leven heeft gedaan (ik ook niet laatst )
pi_24477804
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:44 schreef MacroTough het volgende:

[..]

Neuh hoor, momentsleutel slaat inderdaad nergens op, totdat in ene, na een keertje hard remmen, je schijven krom zijn .
Wat jij zegt kan je misschien doen met stalen velgen met trommelremmen, bij lichtmetaal en schijven zou ik het maar uit je hoofd laten.
grapjas.. als t kwaad kon hadden ze me het echt niet zo aangeleerd

-edit-

t is trouwens niet het geval dat ik na 2 bouten aandraaien moe wordt en dan de 3e wat minder vast draai en de 4e nog wat minder
dat zou idd minder zijn... maar het is toch voornamelijk luchthamerwerk (met beleid)

[ Bericht 9% gewijzigd door Youp op 09-01-2005 02:10:46 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24477814
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:57 schreef yup het volgende:
Wat zijn de fabriekspecificaties?

Raar dat me vader dat nooit van zijn leven heeft gedaan (ik ook niet laatst )
ik heb dat ook nog nooit van mn leven gedaan, en het garagebedrijf (wat overigens al 50 jaar bestaat) waar ik regelmatig werk en stage heb gelopen en wat ook bij de Bovag is aangesloten doet daar ook niet aan...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24478034
Fabrieksspecificaties zijn uiteraard per fabrikant en auto verschillend. Ik ken alleen maar die ene die voor mij van belang is en dat is 103Nm voor een MR2. Ik kan je garanderen dat dat een stuk lichter is dan dat je het op gevoel zou doen.
Ennuh, de enige auto die ik nog aan een 'gerenomeerde' garage toevertrouw is m'n lease auto.
pi_24478067
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:17 schreef MacroTough het volgende:
Fabrieksspecificaties zijn uiteraard per fabrikant en auto verschillend. Ik ken alleen maar die ene die voor mij van belang is en dat is 103Nm voor een MR2. Ik kan je garanderen dat dat een stuk lichter is dan dat je het op gevoel zou doen.
Ennuh, de enige auto die ik nog aan een 'gerenomeerde' garage toevertrouw is m'n lease auto.
mooi voor jou
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24478113
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:19 schreef Youp het volgende:

[..]

mooi voor jou
Boehoe, nog steeds in tranen omdat ik zo gemeen tegen je was?
pi_24478135
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:22 schreef MacroTough het volgende:

[..]

Boehoe, nog steeds in tranen omdat ik zo gemeen tegen je was?
ja bijna
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24478140
Dat blijkt...
pi_24478158
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24478225
Heb het zo geleerd:

Gewoon doordraaien totdat je met kracht niet verder kan, daarna nog harder draaien, als je een "krikkk" geluid hoort, dan ben je klaar.
pi_24478248
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:27 schreef yup het volgende:
Heb het zo geleerd:

Gewoon doordraaien totdat je met kracht niet verder kan, daarna nog harder draaien, als je een "krikkk" geluid hoort, dan ben je klaar.
en als je wielbouten 3 jaar niet meer ingevet zijn met wat kopervet hoor je dat geluid na een halve slag al
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24478304
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:28 schreef Youp het volgende:

[..]

en als je wielbouten 3 jaar niet meer ingevet zijn met wat kopervet hoor je dat geluid na een halve slag al
Doorrammen todat je echt niet verder kan bedoel ik, je kan heus voelen of je nou op het eind zit of niet...

Draaien, gaat zwaarder, daarna meer kracht zetten, op het eind wilt het niet, en moet je brute kracht gebruiken, dan hoor je die krikk geluid en dan ben je klaar, eigen ervaring met Space Wagon van ons
  zondag 9 januari 2005 @ 03:31:52 #37
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24479168
dat van die momentsleutel is dus inderdaad zever hoor ... gewoon zorgen dat alle bouten vast zitten ... in de garage doen ze dat ook niet met een varierende moment sleutel hoor ... gewoon driller er op en vast zetten ... ik rij al 180 000 km met mijn carina altijd zo gedaan hoor ... trouwens als jij je reserve wiel op legt langs de autoweg dan heb je helemaal geen moment sleutel bij ...

Dat van die krom trekkende schijven vind ik al helemaal zever enfin bij de carina kan dat niet ... de schijfremmen zitten op de as en niet op het wiel dus ...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24479214
quote:
Op zondag 9 januari 2005 03:31 schreef God_de_Vader het volgende:
dat van die momentsleutel is dus inderdaad zever hoor ... gewoon zorgen dat alle bouten vast zitten ... in de garage doen ze dat ook niet met een varierende moment sleutel hoor ... gewoon driller er op en vast zetten ... ik rij al 180 000 km met mijn carina altijd zo gedaan hoor ... trouwens als jij je reserve wiel op legt langs de autoweg dan heb je helemaal geen moment sleutel bij ...

Dat van die krom trekkende schijven vind ik al helemaal zever enfin bij de carina kan dat niet ... de schijfremmen zitten op de as en niet op het wiel dus ...
zever idd heb het ook nooit gehoord
  zondag 9 januari 2005 @ 10:07:58 #39
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24480276
quote:
Op zondag 9 januari 2005 03:31 schreef God_de_Vader het volgende:
dat van die momentsleutel is dus inderdaad zever hoor ... gewoon zorgen dat alle bouten vast zitten ... in de garage doen ze dat ook niet met een varierende moment sleutel hoor ... gewoon driller er op en vast zetten ... ik rij al 180 000 km met mijn carina altijd zo gedaan hoor ... trouwens als jij je reserve wiel op legt langs de autoweg dan heb je helemaal geen moment sleutel bij ...

Dat van die krom trekkende schijven vind ik al helemaal zever enfin bij de carina kan dat niet ... de schijfremmen zitten op de as en niet op het wiel dus ...
Klopt,een momentsleutel is niet strikt nodig,officieel moet elk boutje met moment aangedraaid worden.

Wat ik wel mis aan je handleiding(jep, daar komt die zeikerd van Flick weer... i know)

* Het reinigen van de remklauw,de "contactdelen' goed schoonmaken met een staalborstel
* Het controleren en evt/ reinigen/smerenvervangen van rubbers,geleiders,zuigers,slangen,ect.
* het gebruik maken van [b] koper of keramisch vet[/]

Ook het gebruik maken van een steeksleutel is niet echt slim te noemen,voor een bout los te draaien kun je beter een ringsleutel gebruiken,beter nog is een 6kant dop.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24480961
quote:
Op zondag 9 januari 2005 10:07 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Klopt,een momentsleutel is niet strikt nodig,officieel moet elk boutje met moment aangedraaid worden.

Wat ik wel mis aan je handleiding(jep, daar komt die zeikerd van Flick weer... i know)

* Het reinigen van de remklauw,de "contactdelen' goed schoonmaken met een staalborstel
* Het controleren en evt/ reinigen/smerenvervangen van rubbers,geleiders,zuigers,slangen,ect.
* het gebruik maken van [b] koper of keramisch vet[/]

Ook het gebruik maken van een steeksleutel is niet echt slim te noemen,voor een bout los te draaien kun je beter een ringsleutel gebruiken,beter nog is een 6kant dop.


* Youp die het met zeikerd herr flick eensch isch
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24481367
[sarcasm]

Tegen zoveel intelligentie kan ik natuurlijk niet op en het feit dat er nu ook vaders bij worden gehaald is voor mij helemaal de doodsteek.
En God_de_Vader, je hebt helemaal gelijk, de velg staat helemaal nergens in contact met de schijf .

[/sarcasm]

Veel geluk verder met de serie 'Sleutelen als een kwik-fit monteur'.
pi_24481420
quote:
Op zondag 9 januari 2005 11:52 schreef MacroTough het volgende:
[sarcasm]

Tegen zoveel intelligentie kan ik natuurlijk niet op en het feit dat er nu ook vaders bij worden gehaald is voor mij helemaal de doodsteek.
En God_de_Vader, je hebt helemaal gelijk, de velg staat helemaal nergens in contact met de schijf .

[/sarcasm]

Veel geluk verder met de serie 'Sleutelen als een kwik-fit monteur'.
sommige mensen hebben hier wel een goede opleiding wat MVT betreft
in jou profiel staat bij beroep : computerdinges
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24481471
En dat is nou juist hetgeen wat mij beangstigd...
pi_24481486
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:00 schreef MacroTough het volgende:
En dat is nou juist hetgeen wat mij beangstigd...
mooizo!

move dan weg uit pta aub
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24481525
Nee hoor, ik vind het veel te vermakelijk .
pi_24481593
Kans-loos
pi_24481612
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:09 schreef Fwnk het volgende:
Kans-loos
  zondag 9 januari 2005 @ 12:10:54 #48
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24481620
Ik ben ook computer specialist maar heb wel een vooropleiding Mechanica gedaan en 4 jaar voor suzuki gewerkt in een vrij gerenomeerde garage in LimboLand Belgie dit als onderhoudswerker aan suzuki 4x4 dus k weet een beetje wat ik doe en zo ... en inderdaad de dingen over zuiver maken met een staanborstel en zo staan er niet in net als het invetten ... maar wat ik vind he ... en geloof me ik heb geen probleem met kritiek ... maar in plaats van dan zo een negatieve houding aan te nemen kan je ook gewoon zetten ...

Graag voeg ik hier aan toe dat tussen stap x en stap y je best ook ...

Gewoon een vorm van attitude ...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24481622
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:09 schreef Fwnk het volgende:
Kans-loos
en hoe
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24481657
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:10 schreef God_de_Vader het volgende:
Ik ben ook computer specialist maar heb wel een vooropleiding Mechanica gedaan en 4 jaar voor suzuki gewerkt in een vrij gerenomeerde garage in LimboLand Belgie dit als onderhoudswerker aan suzuki 4x4 dus k weet een beetje wat ik doe en zo ... en inderdaad de dingen over zuiver maken met een staanborstel en zo staan er niet in net als het invetten ... maar wat ik vind he ... en geloof me ik heb geen probleem met kritiek ... maar in plaats van dan zo een negatieve houding aan te nemen kan je ook gewoon zetten ...

Graag voeg ik hier aan toe dat tussen stap x en stap y je best ook ...

Gewoon een vorm van attitude ...
ja en meneer macro-bla kan toch alleen maar negatieve rommel spammen
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')