Ik vind maandag ook niet bepaald verheven.quote:
Nee, biefstuk is heilig. En misschien varkenshaas, mits er een goede saus bij geserveerd wordt.quote:Op zondag 9 januari 2005 16:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, maar varkens zijn toch heilig in het Heiden6-geloof? Daar hoop ik tenminste op.
Neuh, we zijn toch vredelievend?quote:Op zondag 9 januari 2005 17:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Allesbehalve zondag dan? Al was het maar om de gristenen te pesten?
Oh, jammer.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:06 schreef heiden6 het volgende:
Neuh, we zijn toch vredelievend?
Nee, de sisi en chocomel zijn op, en het is te vroeg op de ochtend voor drank.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ah, Sprite is een heilige drank? Zoiets als nektar en ambrozijn? Jammer dat ik het niet lust.
Obey Your Thirst. Keep Your Faith.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het Bewijs:
[afbeelding]
Dionysus met een fles Sprite!
Uit de tekening kun je afleiden dat als je het op een rituele wijze wilt drinken, je dat met een rietje zult moeten doen (zie de satyr).quote:Op zondag 9 januari 2005 17:35 schreef heiden6 het volgende:
Obey Your Thirst. Keep Your Faith.
quote:Op zondag 9 januari 2005 17:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Uit de tekening kun je afleiden dat als je het op een rituele wijze wilt drinken, je dat met een rietje zult moeten doen (zie de satyr).
Dat gebedshuis bleef toch gewoon staan omdat het bestuur van de moskee al het geld heeft afgetroggeld van de in hutjes wonende bevolking om dure stenen te kopen?quote:Op zondag 9 januari 2005 00:11 schreef milagro het volgende:
[..]
iemand die over Gods wil loopt te bazelen als er 120 0000 mensen de dood vinden maar een gebedshuis blijft staan,
Daar zeg je wat, misschien is ie wel vermoord door die vent van die tuin. Dan is het maar goed dat er geen homo per ongeluk in die tuin is geraakt.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:20 schreef ikkemem het volgende:
Dat biggetje zocht alleen maar het Varken.
Kwam sneu genoeg niet verder dan de tuin.
Snik snik snik.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:10 schreef dewd het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken dat jullie moslims problemen hebben om zelf te denken en daarom in een boekje moeten lezen wat je wel en niet moet eten. Volgens de hygiene standaard van 1600 jaar geleden![]()
Maar een dode big kun je niet mishandelen... En die big zou toch als varkensvlees geëindigd zijn...quote:Op maandag 10 januari 2005 18:47 schreef thabit het volgende:
Als je "belediging van je godsdienst" in plaats van dierenmishandeling hier als het misdrijf ziet dan ben je echt niet goed snik en zouden ze je meteen in een gesticht moeten stoppen.
Ik neem aan dat die big niet vanzelf is doodgegaan. Het lijkt me zeer aannemelijk dat als je een dode big in je tuin vindt dat degene die hem daar neer heeft gelegd hem ook heeft gedood.quote:Op maandag 10 januari 2005 18:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar een dode big kun je niet mishandelen... En die big zou toch als varkensvlees geëindigd zijn...
Dan raad ik je aan om vanaf vandaag enkele duizenden malen per dag aangifte te doen van dierenmishandeling tegen het plaatselijke slachthuis.quote:Op maandag 10 januari 2005 18:58 schreef thabit het volgende:
Ik neem aan dat die big niet vanzelf is doodgegaan. Het lijkt me zeer aannemelijk dat als je een dode big in je tuin vindt dat degene die hem daar neer heeft gelegd hem ook heeft gedood.
Het spijt me wel, maar ik vind het gewoon oerdom van die man dat 'ie er aangifte van doet. Ik zei het al, hij geeft de dader zijn zin. Hij kruipt in de geliefde slachtofferrol. Dom, dom, dom. Serieus, als hij aangifte had gedaan wegens dierenmishandeling had hij pas ècht een statement gemaakt, namelijk dat van: "Ik sta hierboven". Gelovigen hebben véél te lange tenen. En een hoop andere mensen tegenwoordig ook. Begin toch niet bij het minste of geringste moord en brand te krijsen, dan wordt deze wereld er een stuk leuker op.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:21 schreef erodome het volgende:
Ach kom op mensen, is een klein beetje mededogen jullie zo vreemd?????
Die big is daar maar om 1 reden neergelegd en dat is om die eigenaar van dat huis te beledigen op grond van zijn geloof, dat is de intentie van het neerleggen van die big geweest.
Dus ja dit is een belediging en ja het is discriminatie en ja het is verwerpelijk...
Het is gewoon een vieze en lage streek om zoiets te doen en de bedoeling is snerterig duidelijk, snap niet dat er zo lollig over gedaan wordt, echt een moslim die dit leest zal gelijk denken, he met die nderlanders valt het wel mee....NOT...
het feit dat je het er elke keer vanaf haalt geeft aan dat je ermee zit. toch? tuurlijk is het een kutactie met die big en heeft de man het volste recht om zich aangevallen te voelen in zijn geloof waar varkens als onrein beschouwd worden, net als honden en ongestelde vrouwen overigens. maar het is een incident dat één keer is voorgekomen. maar wie weet is de man niet gewenst in zijn buurt omdat het een achterlijke klootzak is? dan is dit een manier om te laten zien dat hij misschien beter kan verkassen. of hij laat het lekker erbij zitten.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef erodome het volgende:
Ok dus als iemand 2 weken lang elke keer dat je het eraf haalt vuile nazi hond op de muur van je huis schrijft zit jij daar totaal niet mee?
Dat lijkt me wat overdreven en niet geheel te vergelijken met het onderhavige geval.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef erodome het volgende:
Ok dus als iemand 2 weken lang elke keer dat je het eraf haalt vuile nazi hond op de muur van je huis schrijft zit jij daar totaal niet mee?
Indonesische moslims belagen varkensmestersquote:Op maandag 10 januari 2005 16:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Volgens mij staat er nergens in de Koran dat je varkens moet uitroeien. Je mag ze alleen niet opeten. Daar zou jij als 'vegan' eigenlijk blij mee moeten zijn. Varkens worden namelijk zeer intensief en dieronvriendelijk gehouden, in tegenstelling tot geiten en schapen (die door moslims veel gegeten worden).
Slachtvee bestemd voor moslimgebruik komt niet uit de bioindustrie?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, hier in Nederland heb ik nog nooit gehoord van moslims die varkens vermoorden en ik heb zelf als vegetariër veel liever dat die 1 miljoen moslims in ons land schapen- en geitenvlees eten aangezien die beesten extensief worden gehouden.
ALLE schapen en geiten worden extensief gehouden in vergelijking met varkens. Je weet wel, schapen, die beesten die op onze dijken grazen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:42 schreef Sater het volgende:
Slachtvee bestemd voor moslimgebruik komt niet uit de bioindustrie?![]()
Vreemd mannetje ben je: ipv diegene die de dode big in de tuin heeft neergelegd te veroordelen, veroordeel jij de man die het als een belediging ziet. Nu past het in de huidige tendens om alles als fout van de moslim te zien. Maar dit is wel heel ernstigquote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
ALLE schapen en geiten worden extensief gehouden in vergelijking met varkens. Je weet wel, schapen, die beesten die op onze dijken grazen.
Om te beginnen ben ik geen mannetje maar een vrouwtje. Daarnaast veroordeel ik die man niet, maar zeg ik alleen dat ik het dom van hem vind om de macht aan de 'beledigers' te geven. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk maar niet de slimste reactie, aangezien hij de daders hun zin geeft door wat hij doet.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
Vreemd mannetje ben je: ipv diegene die de dode big in de tuin heeft neergelegd te veroordelen, veroordeel jij de man die het als een belediging ziet. Nu past het in de huidige tendens om alles als fout van de moslim te zien. Maar dit is wel heel ernstigDat is net zoiets van een auto rijd iemand aan, maar je vindt dat diegene die aangereden is de automobilist niet moet aanklagen omdat het anders een slachtofferrol zou zijn.
Dank, had het kunnen weten.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
ALLE schapen en geiten worden extensief gehouden in vergelijking met varkens. Je weet wel, schapen, die beesten die op onze dijken grazen.
Ik vind het niet dom, en op wat voor manier zou hij volgens jou dan de macht aan de "beledigers" kunnen geven? Zo zou je dus het hele rechtsysteem naar beneden halen omdat het toch maar "de macht aan de "belediger", of persoon die een onrechtmatige handeling pleegt, geven.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Om te beginnen ben ik geen mannetje maar een vrouwtje. Daarnaast veroordeel ik die man niet, maar zeg ik alleen dat ik het dom van hem vind om de macht aan de 'beledigers' te geven. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk maar niet de slimste reactie, aangezien hij de daders hun zin geeft door wat hij doet.
Jeetje, hoe vaak moet ik het uitleggen? Door aangifte te doen van belediging, geeft hij de daders hun zin. Die wilden hem immers beledigen. Had hij verder niks gedaan, of had hij aangifte van dierenmishandeling gedaan (op ludieke wijze), dan had hij het signaal uitgezonden van: "Wat jullie doen raakt mij niet". En dan hadden de daders geen macht gehad want dan was hun opzet niet geslaagd.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het niet dom, en op wat voor manier zou hij volgens jou dan de macht aan de "beledigers" kunnen geven? Zo zou je dus het hele rechtsysteem naar beneden halen omdat het toch maar "de macht aan de "belediger", of persoon die een onrechtmatige handeling pleegt, geven.
Feit is dat deze man zich nu eenmaal TOCH beledigt VOELT. En dat gevoel zal hij dan altijd hebben, en door er niets tegen te doen zal dat gevoel ook blijven. Door een aangifte te doen, heeft hij het in iedergeval van z'n hart gekregen. Een mooie bijkomstigheid zou zijn dat de dader dan OOK nog eens opgepakt wordt. Dan sla je twee vliegen in een klap. Indien je dat niet doet, wordt de dader en niet gestraft en jij blijft met dat gevoel rondlopen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jeetje, hoe vaak moet ik het uitleggen? Door aangifte te doen van belediging, geeft hij de daders hun zin. Die wilden hem immers beledigen. Had hij verder niks gedaan, of had hij aangifte van dierenmishandeling gedaan (op ludieke wijze), dan had hij het signaal uitgezonden van: "Wat jullie doen raakt mij niet". En dan hadden de daders geen macht gehad want dan was hun opzet niet geslaagd.
Die man maakt het vooral zichzelf lastig door zich 'beledigd' te voelen. Zo hebben die daders toch precies wat ze willen?
Ik zei het in een vorige post ook al, maar 'je beledigd voelen' is niet een automatisch en onvermijdelijk gevolg van een 'belediging'. Je kunt namelijk ook besluiten om je er niks van aan te trekken. Net zoals je besluit om je er wel iets van aan te trekken. Je bent toch dom als je anderen de macht geeft over jóu gevoelens? Die macht ligt bij jezelf. Zie mijn eerdere quote van Epictetus (Griekse filosoof).quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Feit is dat deze man zich nu eenmaal TOCH beledigt VOELT. En dat gevoel zal hij dan altijd hebben, en door er niets tegen te doen zal dat gevoel ook blijven. Door een aangifte te doen, heeft hij het in iedergeval van z'n hart gekregen. Een mooie bijkomstigheid zou zijn dat de dader dan OOK nog eens opgepakt wordt. Dan sla je twee vliegen in een klap. Indien je dat niet doet, wordt de dader en niet gestraft en jij blijft met dat gevoel rondlopen.
Ja maar lieve schat, mijn punt is dat juist door het te negeren het probleem niet wordt opgelost! Als negatieve aandacht tot gevolg heeft dat het probleem WEL opgelost wordt, dan liever dat, dan geen aandacht. In het eerste geval dat je schetst is het in iedergeval kenbaar gemaakt dat hij "een pester" is, daar kan de betreffende meester dan tegen optreden. Indien geen van de leidinggevenden (meesters of ouders), weten wat er speelt zal dat gepeste kind alleen maar in een dieper dal raken.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik keur het gedrag van de daders overigens zeker niet goed. Dat gedrag is gewoon fout, punt uit. Maar vergelijk het eens met het volgende:
Een kind wordt op school gepest. Pesten is fout, daar zijn we het allemaal over eens. Maar dat kind zal er toch mee om moeten gaan zolang het gebeurt. Wat kan 'ie beter doen, naar de meester rennen en moord en brand schreeuwen of zijn neus in de wind gooien en het negeren? In het eerste geval krijgt de pester zijn zin en zal het pesten waarschijnlijk alleen maar erger worden, in het tweede geval is er voor de pester geen lol aan en zal hij het gauw opgeven.
Er is maar één manier om gedrag te belonen en dat is: er aandacht aan schenken. Ook negatieve aandacht is een beloning. Negeer het en het gedrag wordt beëindigd.
Jij denkt dat als hij geen aangifte had gedaan, er dan volgende week weer een big in zijn tuin zal liggen? Ik denk dat dat nu nog eerder het geval is, want de daad heeft zijn effect gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ja maar lieve schat, mijn punt is dat juist door het te negeren het probleem niet wordt opgelost!
'Meesters' kunnen niet altijd iets doen aan pestgedrag, sterker nog, ze kunnen het maar zelden ècht oplossen. Het gebeurt namelijk vaak buiten het zichtsveld van andere mensen, zeker dat van leraren. Ben je het wel met me eens dat op het moment dàt er gepest wordt, het voor de gepeste het slimst is om het gewoon maar te negeren? Kinderen die dit van zichzelf doen, worden niet gepest. Kinderen die het niet van zichzelf doen, kunnen het leren. Dat is een veel betere manier om pesten op te lossen dan het opleggen van straffen van bovenaf. Gepesten trekken pestgedrag aan. Ik weet dat omdat ik zelf ooit ernstig gepest werd. Geen meester die het kon oplossen. Maar ikzelf kon het wel oplossen. Door het te negeren. Had ik dàt maar tien jaar eerder ontdekt.quote:In het eerste geval dat je schetst is het in iedergeval kenbaar gemaakt dat hij "een pester" is, daar kan de betreffende meester dan tegen optreden. Indien geen van de leidinggevenden (meesters of ouders), weten wat er speelt zal dat gepeste kind alleen maar in een dieper dal raken.
Wijs op Pareltje van orgelman Willem [alter ego Wim Sonneveld]:" Niets van aantrekken Lena!"quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zei het in een vorige post ook al, maar 'je beledigd voelen' is niet een automatisch en onvermijdelijk gevolg van een 'belediging'. Je kunt namelijk ook besluiten om je er niks van aan te trekken. Net zoals je besluit om je er wel iets van aan te trekken. Je bent toch dom als je anderen de macht geeft over jóu gevoelens? Die macht ligt bij jezelf. Zie mijn eerdere quote van Epictetus (Griekse filosoof).
Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:26 schreef Sater het volgende:
Wijs op Pareltje van orgelman Willem [alter ego Wim Sonneveld]:" Niets van aantrekken Lena!"![]()
Oma doceert: Wim Sonneveld behoorde met Wim Kan en Toon Hermans tot de grote drie cabaretiers van het midden van de vorige eeuw. Wellicht ken je van eerstgenoemde frater Venantius of de Opperstalmeester.quote:
DUHHHHHHHHHH!!! Wim Sonneveld ken ik wel!!! Dat liedje alleen niet... Hallo, denk je soms dat ik dom ben?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:33 schreef Sater het volgende:
Oma doceert: Wim Sonneveld behoorde met Wim Kan en Toon Hermans tot de grote drie cabaretiers van het midden van de vorige eeuw. Wellicht ken je van eerstgenoemde frater Venantius of de Opperstalmeester.
Vervelend voor zequote:"Voor moslims is een varken onrein en wordt deze actie gezien als een belediging"
Een andere misdaad dan dierenmishandeling is hier niet begaan. Of je vindt dat dat strafbaar moet zijn is een andere discussie die ik hier niet ga voeren omdat het off topic is.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:21 schreef erodome het volgende:
Ach kom op mensen, is een klein beetje mededogen jullie zo vreemd?????
Die big is daar maar om 1 reden neergelegd en dat is om die eigenaar van dat huis te beledigen op grond van zijn geloof, dat is de intentie van het neerleggen van die big geweest.
Dus ja dit is een belediging en ja het is discriminatie en ja het is verwerpelijk...
Het is gewoon een vieze en lage streek om zoiets te doen en de bedoeling is snerterig duidelijk, snap niet dat er zo lollig over gedaan wordt, echt een moslim die dit leest zal gelijk denken, he met die nderlanders valt het wel mee....NOT...
Die big opzich is geen probleem islamitisch gezien, zolang hij maar niet opgegeen wordt.
De reden dat dat niet mag heeft niets met vies zijn te maken, maar met het feit dat varkens ook vlees eten(en afval, maar dat is makkelijk opgelost, ruim je zooi op en het varken eet geen afval meer), je mag geen vleeseters eten binnen de islam...
En met het feit dat varkens dragers zijn van wat zoonose's die nogal vies uit kunnen vallen(hier in nederland niet zo heel erg van toepassing, in armere landen des te meer).
Ik zou niet durven. Onze postst kwamen vrijwel gelijkertijd binnen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
DUHHHHHHHHHH!!! Wim Sonneveld ken ik wel!!! Dat liedje alleen niet... Hallo, denk je soms dat ik dom ben?
De angst van Hirsi Ali zit zeker ook tussen de oren. He, het zijn maar wat woorden op papier. Wat de intenties van die woorden zijn is irrelevant toch?quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef heiden6 het volgende:
Punt is: her is een dood varken. Wat het voor die man nog meer is, zit tussen zijn oren. Het heeft met zijn geloof te maken, precies. De feiten zijn simpel.
Een bedreiging is wel even wat anders dan een flauwe grap.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:50 schreef Sidekick het volgende:
De angst van Hirsi Ali zit zeker ook tussen de oren. He, het zijn maar wat woorden op papier. Wat de intenties van die woorden zijn is irrelevant toch?
source: http://answering-islam.org.uk/Silas/shepherds.htmquote:Muhammad prescribed a medicine for them: he told them to drink camel milk and camel urine.
Noem het maar een flauwe grap. Ik zou zelf als wetenschapper niet zo graag dood bij een gelovige in de tuin gevonden willen worden, omdat zo iemand mij toevallig als onrein beschouwt.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een bedreiging is wel even wat anders dan een flauwe grap.
quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:40 schreef thabit het volgende:
Noem het maar een flauwe grap. Ik zou zelf als wetenschapper niet zo graag dood bij een gelovige in de tuin gevonden willen worden, omdat zo iemand mij toevallig als onrein beschouwt.
Ligt aan de intenties. Een bedreiging kan ook een flauwe grap zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een bedreiging is wel even wat anders dan een flauwe grap.
Ja, dat kan, evenals een bommelding. Maar beide moet je in alle gevallen serieus nemen, in tegenstelling tot een flauwe grap die niets meer en niets minder dan dat is.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Sidekick het volgende:
Ligt aan de intenties. Een bedreiging kan ook een flauwe grap zijn.
Het is geen bedreiging, het is een flauwe (matige) grap. En dierenmishandeling.quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ligt aan de intenties. Een bedreiging kan ook een flauwe grap zijn.
Het is intimidatie.quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is geen bedreiging, het is een flauwe (matige) grap.
Ja, erg asociaal. Waar zie je mij dat tegenspreken?quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is intimidatie.
En iemand een kutgevoel geven over waar hij woont. Ook leuk voor de kids enzo.
Waarom niet? De bedoeling waarom daar een varken is neergelegd is duidelijk. Zelfs al verschillen we daarover van mening, een rechter kijkt naar wat voor het effect het redelijkerwijs zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, erg asociaal. Waar zie je mij dat tegenspreken?
Ik vind alleen niet dat we ons daar als overheid mee moeten bemoeien.
Het is heel subjectief of je je beledigd voelt. Sterker nog: als jij je niet beledigd voelt, kun je in principe niet beledigd worden. Nu is dat natuurlijk niet haalbaar, maar dan nog. Ik vind in dit geval dat die man gewoon wat huid moet kweken om tegen die soort flauwe dingen te kunnen. Als je bij mij een dood varken in de tuin legt ga ik ook niet naar zo'n jankinstantie.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom niet? De bedoeling waarom daar een varken is neergelegd is duidelijk. Zelfs al verschillen we daarover van mening, een rechter kijkt naar wat voor het effect het redelijkerwijs zou kunnen hebben.
Redelijkerwijs kun je ervan uitgaan dat deze persoon zich beledigd en geintimideerd en zelfs bedreigd voelt. Dingen waar je gerust aangifte van mag doen.
Hij of zij heeft (hebben) geen dode mus neergelegd maar een dood varken. Dat is geen toevallig zwerfafval en de reden waarom ze een varken kiezen is ook duidelijk.quote:Op donderdag 13 januari 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is heel subjectief of je je beledigd voelt. Sterker nog: als jij je niet beledigd voelt, kun je in principe niet beledigd worden. Nu is dat natuurlijk niet haalbaar, maar dan nog. Ik vind in dit geval dat die man gewoon wat huid moet kweken om tegen die soort flauwe dingen te kunnen. Als je bij mij een dood varken in de tuin legt ga ik ook niet naar zo'n jankinstantie.
Op dit moment is het inderdaad mogelijk om aangifte te doen van subjectieve zaken als belediging. Daar valt niet aan te twijfelen, dat is een feit. Of dat terecht is, is een tweede. Persoonlijk vind ik het belachelijk. Waarom?
1. Ik vind het geen taak van de overheid.
2. Het is veel te subjectief.
En ik vind het absoluut niet aannemelijk dat er sprake is van intimidatie of bedreiging. Waarop baseer je dat? Hij kon wel een dode mus neerleggen.
Ik zou wel graag zien dat je ingaat op mijn opmerking over het varken op mijn balkon.quote:Op donderdag 13 januari 2005 01:18 schreef NorthernStar het volgende:
Hij of zij heeft (hebben) geen dode mus neergelegd maar een dood varken. Dat is geen toevallig zwerfafval en de reden waarom ze een varken kiezen is ook duidelijk.
Dat vind ik echt onzin. Stel nu dat die man voor de lol ergens een dood varken in de tuin had gelegd, en er bleek toevallig een moslim te wonen. Wat dan?quote:De gevolgen zijn idd subjectief en precies daarom staat er in de wet bij dit soort dingen dat een dader rekening dient te houden met de uitwerking die het redelijkerwijs kan hebben.
Het is redelijk als die man zegt dat hij zich hierdoor geintimideerd en bedreigd voelt. Ook al was dat niet de intentie van de dader (want dat zal hij toch zeggen mocht hij gepakt worden) dat maakt dan niks uit.
Ja, en hoe definieer je dat, iemand het leven zuur maken? Lijkt me wel nuttig, aangezien ik anders morgen naar de rechter kan stappen en mijn buurman veroordeeld zal worden zolang ik maar een zuur leven heb en hem de schuld geef.quote:Het klinkt vrij onschuldig maar je weet gewoon niet wat voor impact deze dingen hebben. Dat je plezier om ergens te wonen vergalt wordt kun je niks noemen maar kan een hele big deal voor mensen zijn. Mensen elkaar op deze manier het leven zuur maken is gewoon strafbaar en imo geheel terecht.
Zeker, maar wat me stoort is het volgende: jij gaat er meteen al vanuit dat die moslim niet tegen een stootje kan. Dan krijg je volgens jou de keuze tussen overheidsbemoeienis, of het recht in eigen handen nemen. Wat dacht je ervan als we er eens vanuit gaan dat je dat mag zeggen als je dat vindt?quote:Zolang het strafbaar is, is het eenvoudig een taak van de overheid. En dat is nog altijd beter dan dat mensen zelf het recht in eigen handen nemen. Hoewel dat in dit geval moelijk is want zulke uitblinkers van de genenpoel schrijven hun naam nooit onder dit soort heroïsche daden.
Ach, wat vreselijk nou.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:32 schreef THC1 het volgende:
www.nieuws.nl Aangifte discriminatie wegens dode big in tuin
Uitgegeven op 08 januari 2005 om 13:45 uur, bijgewerkt om 14:16
De politie Utrecht zoekt getuigen in verband met de vondst van een dood biggetje. Een bewoner van de Aart de Gelderstraat in Veenendaal vond het dierenlijk donderdag in zijn achtertuin. Dit meldt de politie zaterdag.
De man heeft vanwege zijn geloof aangifte gedaan bij de politie van discriminatie en belediging. "Voor moslims is een varken onrein en wordt deze actie gezien als een belediging", vertelt Ron Looije, van de politie Utrecht.
Agenten hebben dezelfde dag een buurtonderzoek verricht, maar dit leverde geen bruikbare informatie op. De politie gaat nog verder met het onderzoek.
Toevallig lag er bij een moskee in utrecht overvecht vrijdag ook een dode big. Wat schieten we hier mee op ?
Shoarma.quote:Op donderdag 13 januari 2005 02:01 schreef Nickthedick het volgende:
Niet zo ongevoelig tegen Moslims doen hoor! Volgende keer gewoon een dood lam neerleggen, is iedereen tevreden.
Nee dan kun jij je niet beroepen op discriminatie. Wel op intimidatie of pesterijen of bedreiging etc.quote:Op donderdag 13 januari 2005 01:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou wel graag zien dat je ingaat op mijn opmerking over het varken op mijn balkon.
Geloofsovertuiging heeft in onze wet nu eenmaal een bijzondere positie.quote:Dat vind ik echt onzin. Stel nu dat die man voor de lol ergens een dood varken in de tuin had gelegd, en er bleek toevallig een moslim te wonen. Wat dan?
Het is gewoon allemaal veel te vaag. Natuurlijk is het duidelijk dat die man de intentie had om die iets te doen wat die moslim waarschijnlijk verschrikkelijk vindt. Dat neemt niet weg dat het gewoon dierenmishandeling is, en de rest tussen zijn oren zit.
Eerder in dit topic maakte ik wat geintjes over mijn eigen religie opstellen, maar zie je nou wat ik bedoel met die subjectiviteit? Hoe definieer je een moslim in de wet? Ga je zijn DNA controleren op het islamgen?
Of kunnen we gewoon een scheiding van kerk en staat respecteren, die nog redelijk intact is, en ons beseffen dat hier objectief gezien alleen maar dierenmishandeling heeft plaatsgevonden?
Als de intentie duidelijk is lijkt het me een uitgemaakte zaak. Als ik per ongeluk tijdens een potje voetbal een bal door de ramen van de buren schop zal geen rechter me veroordelen. Als ik een steen door de ramen gooi wordt het wat anders.quote:Ja, en hoe definieer je dat, iemand het leven zuur maken? Lijkt me wel nuttig, aangezien ik anders morgen naar de rechter kan stappen en mijn buurman veroordeeld zal worden zolang ik maar een zuur leven heb en hem de schuld geef.
Zelfde geldt voor het varken in de tuin.
"Ik voel me beledigd door [situatie]"
"Beledigd?"
"Ja, ik ben [aanhanger van bepaalde religie] en [situatie] heeft voor mij een speciale betekenis."
Ja, zo kunnen we wel aan de gang blijven, zeg ik dan. De wet moet gebaseerd zijn op de feiten en iets subjectiefs als belediging past daar niet in. Zoiets moet ook niet bepaald worden door de rechter, op basis van redelijkheid, het moet gewoon kunnen.
Iemand beledigen, dus, niet een varken afslachten en in iemands tuin droppen. Dat is sowieso illegaal. Als hij hem een geitenneuker had genoemd, had er dan ook door de overheid ingegrepen moeten worden? Of klootzak? Waar ligt de grens?
Tja je kunt het oneens zijn met de wet. Maar alles afwegende vind ik het goed dat mensen aangifte kunnen doen voor pesterijen en of discriminatie. Niet als het gaat om meningsuiting, wel als het gaat om het slepen met dooie varkens.quote:Zeker, maar wat me stoort is het volgende: jij gaat er meteen al vanuit dat die moslim niet tegen een stootje kan. Dan krijg je volgens jou de keuze tussen overheidsbemoeienis, of het recht in eigen handen nemen. Wat dacht je ervan als we er eens vanuit gaan dat je dat mag zeggen als je dat vindt?
Hoe debiel het ook is om zo te denken en zo te doen. En hoe laag het ook is om het anoniem te doen.
Ik word dus gediscrimineerd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 02:22 schreef NorthernStar het volgende:
Nee dan kun jij je niet beroepen op discriminatie. Wel op intimidatie of pesterijen of bedreiging etc.
Waar staat dat precies? De vrijheid van godsdienst? Die is op zich niet zo kwalijk. De manier waarop dat artikel nu gebruikt wordt ondermijnt de scheiding van kerk en staat, en werkt bovendien discriminatie in de hand. Je bent vrij om te geloven wat je wilt, maar het mag nooit zo zijn dat dat je een privilege geeft ten opzichte van andersdenkenden.quote:Geloofsovertuiging heeft in onze wet nu eenmaal een bijzondere positie.
Blijkbaar niet, want ik krijg een andere behandeling dan moslims of christenen.quote:Net als "levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele gerichtheid of burgerlijke staat."
Dat is voor mij geen vraag, ik vind het onterecht.quote:Of godsdienst die bescherming altijd verdient is voor mij ook een vraag. In sommige (veel) gevallen ben ik ook voor opheffing, zeker daar waar het als een soort immuniteit gebruikt wordt. Homo's verfoeien en je vervolgens beroepen op je godsdienst bijvoorbeeld.
Ja, dat is een waarheid als een koe maar in deze een non-argument. Het valt namelijk heel goed te bediscussiëren of die wet terecht is, en dat moet je ook zeker doen.quote:Maar voor nu is dit onderdeel van onze wet en heeft deze man ook de mogelijkheid om aangifte van discriminatie te doen.
Dat is vandalisme. Het gaat erom of je belediging op zich strafbaar moet stellen, en op welke manier. Zie mijn voorbeeld van het dode varken, geitenneuker en klootzak. Hoe denk je daar dan over? Denk je echt dat zoiets uitvoerbaar is?quote:Als de intentie duidelijk is lijkt het me een uitgemaakte zaak. Als ik per ongeluk tijdens een potje voetbal een bal door de ramen van de buren schop zal geen rechter me veroordelen. Als ik een steen door de ramen gooi wordt het wat anders.
Uiteraard. Maar dat is op zich geen reden om het als zodanig te verbieden. Al vallen jouw voorbeelden toch echt onder andere artikelen van de wet en mag je zoiets hoe dan ook niet doen. Geef eens een voorbeeld van belediging zonder dat er andere strafbare feiten worden begaan, en waarvan jij vindt dat het bestraft moet worden?quote:En er zijn natuurlijk zat situaties waarin het allemaal wat minder duidelijk ligt maar als je een een hakenkruis op een joodse grafsteen spuit of een rotte vis bij een lesbisch stel door de brievenbus duwt of een dood varken bij een moslim in de tuin gooit is het allemaal niet zo moeilijk om te raden.
Dat dode varken in de tuin mag niet. Omdat het niet zijn eigen tuin is.quote:Tja je kunt het oneens zijn met de wet. Maar alles afwegende vind ik het goed dat mensen aangifte kunnen doen voor pesterijen en of discriminatie. Niet als het gaat om meningsuiting, wel als het gaat om het slepen met dooie varkens.
Tja in de OP staat idd dat hij aangifte heeft gedaan van "discriminatie en belediging". Vooralsnog heb ik dat maar opgevat als dat hij zich beroept op de 'wet ter bescherming tegen discriminatie' en niet op dat stoffig artikeltje van de opa van Donner. Want dat laatste kan idd maar beter geschrapt worden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Al vallen jouw voorbeelden toch echt onder andere artikelen van de wet en mag je zoiets hoe dan ook niet doen. Geef eens een voorbeeld van belediging zonder dat er andere strafbare feiten worden begaan, en waarvan jij vindt dat het bestraft moet worden?
dus omdat iemand anders iets doet moet je maar willekeurig soortgenoten gaan beledigenquote:Op donderdag 13 januari 2005 01:53 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ach, wat vreselijk nou.
Zullen we de besmeuring van joodse kerkhoven en het wegpesten van homo's uit wijken dan maar helemaal vergeten ? Sorry, ik slaap hier werkelijk geen nacht minder om!
Een ander motief en toch discriminatie?quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:16 schreef NorthernStar het volgende:
Je mag dus niet discrimineren op basis van geloof en je mag mensen ook niet aanvallen vanwege hun geloof. Zelfs al heeft de dader een heel ander motief gehad dan deze man op zijn geloof aan te vallen dan nog maakt hij zich imo er wel schuldig aan alleen al vanwege de keuze van een varken.
Hoe is hier sprake van discriminatie dan? Die moslim wordt toch niet achtergesteld t.o.v. anderen? Hij krijgt alleen een vies beest in de tuin, waarschijnlijk omdat hij moslim is. Dat lijkt me een belediging, maar geen geval van discriminatie. Dan denk ik eerder aan jouw voorbeeld van de woningbouwvereniging.quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:16 schreef NorthernStar het volgende:
Ik pak even dit stukje eruit omdat ik nu niet op alles kan reageren, misschien op een later tijdstip de rest
[..]
Tja in de OP staat idd dat hij aangifte heeft gedaan van "discriminatie en belediging". Vooralsnog heb ik dat maar opgevat als dat hij zich beroept op de 'wet ter bescherming tegen discriminatie' en niet op dat stoffig artikeltje van de opa van Donner. Want dat laatste kan idd maar beter geschrapt worden.
Als je godsdienst uit de discriminatiewet haalt zouden woningbouwverenigingen bijvoorbeeld moslims mogen weigeren alleen omdat ze moslim zijn. Restaurants die verboden zijn voor hindoes of zwembaden waar geen christenen of joden naar binnen mogen.
Als je mag discrimineren op geloof wordt dat allemaal mogelijk zonder dat er andere artikelen zijn die dit strafbaar stellen toch?
Je mag dus niet discrimineren op basis van geloof en je mag mensen ook niet aanvallen vanwege hun geloof. Zelfs al heeft de dader een heel ander motief gehad dan deze man op zijn geloof aan te vallen dan nog maakt hij zich imo er wel schuldig aan alleen al vanwege de keuze van een varken.
Wil je de hele wet op discriminatie schrappen of alleen een clausule opnemen dat discriminatie niet mag, met uitzondering van het slepen dooie varkens?
Wat wel leuk zou zijn is wanneer de politie ook in andere gevallen de aangifte accepteert en onderzoek doet hetgeen nu veelal niet het geval is.quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:21 schreef Re het volgende:
[..]
dus omdat iemand anders iets doet moet je maar willekeurig soortgenoten gaan beledigen
Nou ja het kan bijvoorbeeld gewoon zijn dat hij ruzie heeft met een collega op zijn werk. Dan is het motief geen discriminatie (maar ordinaire onenigheid) alleen het middel wel.quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:22 schreef machteld het volgende:
[..]
Een ander motief en toch discriminatie?
Lijkt mij moeilijk, maar ik ben dan ook niet juridisch geschoold.
Wanneer iemand het mij kan uitleggen graag.
Het middel is discriminatie? Leg dat even uit als je wilt.quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou ja het kan bijvoorbeeld gewoon zijn dat hij ruzie heeft met een collega op zijn werk. Dan is het motief geen discriminatie (maar ordinaire onenigheid) maar alleen het middel.
Soortgenoten ?quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:21 schreef Re het volgende:
[..]
dus omdat iemand anders iets doet moet je maar willekeurig soortgenoten gaan beledigen
En wat is 'Ik maak je dood, jij bent een Jood' dan? Uitgesproken door moslimmeneer Yaakoubi tegen zijn moslimzwager? ......................................quote:Op donderdag 13 januari 2005 03:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou ja het kan bijvoorbeeld gewoon zijn dat hij ruzie heeft met een collega op zijn werk. Dan is het motief geen discriminatie (maar ordinaire onenigheid) alleen het middel wel.
geloof is een "discriminatiegrond"quote:Aanzetten tot en openlijk zijn voornemen te kennen geven tot
discriminatie, haat of geweld wegens geslacht, seksuele
geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de
leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of
toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een
fysieke eigenschap (artikel 6 §1)
Kun je het leggen van een dood varken ergens in dit rijtje onderbrengen?quote:aanranding van de eerbaarheid en verkrachting,
opzettelijk doden en opzettelijk toebrengen van
lichamelijk letsel, schuldig verzuim, aanslag op de
persoonlijke vrijheid en onschendbaarheid van de
woning, gepleegd door bijzondere personen, belaging,
aanranding van de eer en de goede naam van personen,
brandstichting, vernieling of beschadiging van roerende
eigendommen.
Het varken is imo minstens misprijzen en wellicht een uiting van haat.quote:Drijfveer van de misdrijven is haat tegen, het misprijzen van of de vijandigheid tegen een persoon wegens één van de discriminatiegronden. Slechts één van de drijfveren volstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |