Ik ben toch ff razend benieuwd welke achterstandswijk in Diemen je bedoelt (woon zelf ook in Diemen). Maar ik zie het verschil niet zo tussen Amersfoort en Diemen eerlijk gezegd. In welk opzicht zou Amersfoort lang niet zo erg zijn als een achterstandswijk in het westen kunnen zijn. Ik ben ff benieuwd in welk opzicht je dat bedoelt.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:12 schreef rique het volgende:
Wat ik me toch nog steeds afvraag is hoe een wijk als Liendert zich verhoudt tot de wijk in Diemen waar ik nu woon of bekende "achterstandswijken" in Haarlem (Schalkwijk) die ik ook ken. Het is alleen denk ik lastig mensen te vinden die deze vergelijking kunnen maken.
Ik stel me als naïveling namelijk nog steeds voor dat een "achterstandswijk" in Amersfoort lang niet zo erg is als een "achterstandswijk" in het westen....![]()
Ik woon aan de rode kruislaan in Diemen. Vooral 's zomers een wijk met veel hangende medelanders en ander duister volk op straat. In de winter hangt het meestal in de portieken van de flats.quote:Op woensdag 16 februari 2005 07:44 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Ik ben toch ff razend benieuwd welke achterstandswijk in Diemen je bedoelt (woon zelf ook in Diemen). Maar ik zie het verschil niet zo tussen Amersfoort en Diemen eerlijk gezegd. In welk opzicht zou Amersfoort lang niet zo erg zijn als een achterstandswijk in het westen kunnen zijn. Ik ben ff benieuwd in welk opzicht je dat bedoelt.
Ah, da's Diemen-noord. Ik zie dat in Zuid ook wel iets hoor. Maar omdat er de laatste jaren erg veel werk is verzet om de buurt op te knappen en er veel is gedaan aan de veiligheid, valt het eigenlijk wel mee. Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:37 schreef rique het volgende:
[..]
Ik woon aan de rode kruislaan in Diemen. Vooral 's zomers een wijk met veel hangende medelanders en ander duister volk op straat. In de winter hangt het meestal in de portieken van de flats.
Ik kan me voorstellen dat een "mindere" wijk in een provinciestad als amersfoort een stuk minder erg is dan een "mindere" wijk in een grote stad als Amsterdam of Rotterdam. Oorspronkelijk kom ik uit de buurt van Haarlem en als ik daar nu naar de "mindere" wijken kijk dan valt het alllemaal best mee met wat er allemaal in amsterdam rondloopt.
zo bedoelde ik het eigenlijk...
Ik heb het gezien jah, helaas weinig wijkinformatie. Wel grappig dat het hier om de appartementen gaat die ook voor mij in aanmerking zullen komen... altijd leuk om even via de tv een kijkje te nemen daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:23 schreef Bolkonsky het volgende:
M'n vriendin zit 'De t.v. makelaar' te kijken en toevallig gaat het over een stel dat vertrekt uit Randenbroek, misschien zeggen ze nog wat over de wijk, alhoewel het bijna afgelopen is.
afghaan, zo'n 2 a 3 jaar terug ?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:22 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, een vriendin haar vriend is daar afgerekend in zijn huis...![]()
Geen beste buurt dus, maar ja als je zelf niet zo bent...Denk ik niet dat je het gauw zal tegenkomen.
Is het huren of kopen?
bij het soesterkwartier ligt het er aan waar je woont. "Buurtje 85" wil je als buitenstaander niet tussenkomen..quote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:48 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb alle wijken van Amersfoort wel zo een beetje bewoond. Geboren in Rustenburg. Opgegroeid in Schothorst tot mijn 13de, toen naar Soesterkwartier, toen naar centrum en vandaar naar het bergkwartier.
Van alles waar ik gewoond heb heb, heb ik het het meest genoten van mijn tijd in het soesterkwartier. Ik woonde in de bomenbuurt en ik heb mij nog nooit zo thuis gevoeld als in die straat. Bergkwartier waar ik nu zit is ook mooi en lekker rustig.
De wijken Liendert en Randenbroek en ook leusderkwartier heb ik niets dan problemen gehad. Ik vind het daar 1 grote onreine bende. Schotelantennes tellen is daar een dagtaak en het aantal pinguins met kinderwagens tellen ook.
Ik ben zowiezo een voorstander van wonen in de zogeheten volksbuurtjes. Men zegt wel dat het soesterkwartier een asociale wijk is, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit bij zulke sociale mensen in de buurt gewoond.
Soesterkwartier en dan de bomenbuurt is zeker een aanrader. In de Kastanjestraat staan leuke huisjes te koop. (Mijn oude straat)
Dankje!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:38 schreef Tinkerbell het volgende:
Succes Rique!
Ik laat me niet zo snel afschrikken hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:25 schreef Ayaxola het volgende:
Haha, moet je er nog steeds over na denken?
Ben je nog niet genoeg afgeschrikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |