abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2005 @ 20:20:47 #51
35485 rique
with Canon, I can
pi_25089830
Ik ben toch wel benieuwd wat de postbode te zeggen heeft over de rietzangerstraat en de trekvogelweg. Meningen van anderen zijn natuurlijk ook welkom!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_25092411
Heb ook in A'foort gewoond. Ringweg Randenbroek (ter hoogte van Euterpeplein) en ook in de Vogelbuurt (Wielewaalstraat, bij die spuuglelijke houten Viking). Er is een keer ingebroken bij ons in de flat (studenten), verder nooit problemen gehad. Maar da's wel 150 jaar geleden of zo. Nah, ik overdrijf, ben er bijna negen jaar geleden weggegaan.
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:12:42 #53
35485 rique
with Canon, I can
pi_25102999
Wat ik me toch nog steeds afvraag is hoe een wijk als Liendert zich verhoudt tot de wijk in Diemen waar ik nu woon of bekende "achterstandswijken" in Haarlem (Schalkwijk) die ik ook ken. Het is alleen denk ik lastig mensen te vinden die deze vergelijking kunnen maken.

Ik stel me als naïveling namelijk nog steeds voor dat een "achterstandswijk" in Amersfoort lang niet zo erg is als een "achterstandswijk" in het westen....
pi_25104903
Tja, als je goed wilt wonen ga je kijken naar Schothorst (dat is leuk)...De (huur) flats aan de verdiweg zijn ook erg leuk (en superruim) en de buurt is daar gewoon rustig. Liendert is gewoon een kutwijk (sorry) om in te wonen. Voor iets meer geld woon je in schothorst (misschien Hoogland iets voor je) of in bijvoorbeeld het soesterkwartier.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_25108340
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 22:12 schreef rique het volgende:
Wat ik me toch nog steeds afvraag is hoe een wijk als Liendert zich verhoudt tot de wijk in Diemen waar ik nu woon of bekende "achterstandswijken" in Haarlem (Schalkwijk) die ik ook ken. Het is alleen denk ik lastig mensen te vinden die deze vergelijking kunnen maken.

Ik stel me als naïveling namelijk nog steeds voor dat een "achterstandswijk" in Amersfoort lang niet zo erg is als een "achterstandswijk" in het westen....
Ik ben toch ff razend benieuwd welke achterstandswijk in Diemen je bedoelt (woon zelf ook in Diemen). Maar ik zie het verschil niet zo tussen Amersfoort en Diemen eerlijk gezegd. In welk opzicht zou Amersfoort lang niet zo erg zijn als een achterstandswijk in het westen kunnen zijn. Ik ben ff benieuwd in welk opzicht je dat bedoelt.
Of fantasies undone
  donderdag 17 februari 2005 @ 19:37:18 #56
35485 rique
with Canon, I can
pi_25131008
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 07:44 schreef -Redhead- het volgende:

[..]

Ik ben toch ff razend benieuwd welke achterstandswijk in Diemen je bedoelt (woon zelf ook in Diemen). Maar ik zie het verschil niet zo tussen Amersfoort en Diemen eerlijk gezegd. In welk opzicht zou Amersfoort lang niet zo erg zijn als een achterstandswijk in het westen kunnen zijn. Ik ben ff benieuwd in welk opzicht je dat bedoelt.
Ik woon aan de rode kruislaan in Diemen. Vooral 's zomers een wijk met veel hangende medelanders en ander duister volk op straat. In de winter hangt het meestal in de portieken van de flats.

Ik kan me voorstellen dat een "mindere" wijk in een provinciestad als amersfoort een stuk minder erg is dan een "mindere" wijk in een grote stad als Amsterdam of Rotterdam. Oorspronkelijk kom ik uit de buurt van Haarlem en als ik daar nu naar de "mindere" wijken kijk dan valt het alllemaal best mee met wat er allemaal in amsterdam rondloopt.

zo bedoelde ik het eigenlijk...
pi_25136507
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:37 schreef rique het volgende:

[..]

Ik woon aan de rode kruislaan in Diemen. Vooral 's zomers een wijk met veel hangende medelanders en ander duister volk op straat. In de winter hangt het meestal in de portieken van de flats.

Ik kan me voorstellen dat een "mindere" wijk in een provinciestad als amersfoort een stuk minder erg is dan een "mindere" wijk in een grote stad als Amsterdam of Rotterdam. Oorspronkelijk kom ik uit de buurt van Haarlem en als ik daar nu naar de "mindere" wijken kijk dan valt het alllemaal best mee met wat er allemaal in amsterdam rondloopt.

zo bedoelde ik het eigenlijk...
Ah, da's Diemen-noord. Ik zie dat in Zuid ook wel iets hoor. Maar omdat er de laatste jaren erg veel werk is verzet om de buurt op te knappen en er veel is gedaan aan de veiligheid, valt het eigenlijk wel mee. Bedankt voor je reactie.
Of fantasies undone
  dinsdag 1 maart 2005 @ 20:40:43 #58
35485 rique
with Canon, I can
pi_25318157
Volgende week dus de afspraak met de makelaar in Amersfoort. Eerst even de financiën doorlichten en dan kijken wat er allemaal binnen de mogelijkheden valt.

Ben benieuwd of er inmiddels nog andere mensen zijn die hun verhaal willen doen over Liendert of Randenbroek. Elke anekdote is welkom!
pi_25318859
Ik woon vlakbij het station, oost kant dus niet in het soesterkwartier. Maar vind amersfort wel gezellige stad. Centrum is van alles te doen, bios, theater, shoppen uitgaan.
Werk in beide ziekenhuizen in amersfoort dus mocht ooit nog geopereerd worden daar, buy me a visit! .
  dinsdag 1 maart 2005 @ 21:23:29 #60
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_25318895
M'n vriendin zit 'De t.v. makelaar' te kijken en toevallig gaat het over een stel dat vertrekt uit Randenbroek, misschien zeggen ze nog wat over de wijk, alhoewel het bijna afgelopen is.
Beet ik in mijn bier
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:07:49 #61
35485 rique
with Canon, I can
pi_25319863
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 21:23 schreef Bolkonsky het volgende:
M'n vriendin zit 'De t.v. makelaar' te kijken en toevallig gaat het over een stel dat vertrekt uit Randenbroek, misschien zeggen ze nog wat over de wijk, alhoewel het bijna afgelopen is.
Ik heb het gezien jah, helaas weinig wijkinformatie. Wel grappig dat het hier om de appartementen gaat die ook voor mij in aanmerking zullen komen... altijd leuk om even via de tv een kijkje te nemen daar.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:13:52 #62
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_25319987
Zelf heb ik de eerste negentien jaar van m'n leven in A'foort gewoond. De wijken Liendert en Randenbroek zijn volgens mij, ook al kwam ik er niet zo vaak, wel goed te doen. Je moet alleen niet xenofoob zijn.
Beet ik in mijn bier
pi_25320608
Succes Rique!
pi_25328084
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:22 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, een vriendin haar vriend is daar afgerekend in zijn huis...
Geen beste buurt dus, maar ja als je zelf niet zo bent...Denk ik niet dat je het gauw zal tegenkomen.

Is het huren of kopen?
afghaan, zo'n 2 a 3 jaar terug ?
pi_25330871
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:48 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb alle wijken van Amersfoort wel zo een beetje bewoond. Geboren in Rustenburg. Opgegroeid in Schothorst tot mijn 13de, toen naar Soesterkwartier, toen naar centrum en vandaar naar het bergkwartier.

Van alles waar ik gewoond heb heb, heb ik het het meest genoten van mijn tijd in het soesterkwartier. Ik woonde in de bomenbuurt en ik heb mij nog nooit zo thuis gevoeld als in die straat. Bergkwartier waar ik nu zit is ook mooi en lekker rustig.

De wijken Liendert en Randenbroek en ook leusderkwartier heb ik niets dan problemen gehad. Ik vind het daar 1 grote onreine bende. Schotelantennes tellen is daar een dagtaak en het aantal pinguins met kinderwagens tellen ook.

Ik ben zowiezo een voorstander van wonen in de zogeheten volksbuurtjes. Men zegt wel dat het soesterkwartier een asociale wijk is, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit bij zulke sociale mensen in de buurt gewoond.

Soesterkwartier en dan de bomenbuurt is zeker een aanrader. In de Kastanjestraat staan leuke huisjes te koop. (Mijn oude straat)
bij het soesterkwartier ligt het er aan waar je woont. "Buurtje 85" wil je als buitenstaander niet tussenkomen..
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:27:23 #66
35485 rique
with Canon, I can
pi_25362930
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:38 schreef Tinkerbell het volgende:
Succes Rique!
Dankje!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:54:51 #67
112364 Mahonusje
Etterende gleufjes
pi_25363216
Liendert en Randenbroek kan je vergelijken met de Bijlmermeer. 90% allochtoon.

Amersfoort is kut!!
hmm lekker..
pi_25366133
Haha, moet je er nog steeds over na denken?

Ben je nog niet genoeg afgeschrikt?
  maandag 7 maart 2005 @ 19:40:58 #69
35485 rique
with Canon, I can
pi_25415628
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:25 schreef Ayaxola het volgende:
Haha, moet je er nog steeds over na denken?

Ben je nog niet genoeg afgeschrikt?
Ik laat me niet zo snel afschrikken hoor

Maar natuurlijk neem ik deze verhalen wel mee in mijn achterhoofd als ik zaterdag ga kijken daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')