Je fiets stond er dus nog wel?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik weet alleen dat daar een keer mijn band is lek gestoken
Ik denk dat dat wel ligt aan in welk deel je van Liendert gaat wonen...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:26 schreef Frasier het volgende:
Allochtonen-buurt, links laten liggen dus.
Ik ben me aan het ori๋nteren in Amersfoort voor een koopwoning. Qua prijs zit ik zowieso niet in de betere buurten en ik heb al een aantal keren in Liendert rondgereden (vogelenbuurt) en ik moet zeggen dat ik niet zoveel slechts ben tegengekomen. Niet de meest gezellige wijk maar ook niet dat ik er een slecht gevoel van kreeg.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:24 schreef kres het volgende:
Waarom wil je het weten ? Woon je al daar of heb je een aabiedeing gahd van de SCW?
Heel erg bedankt voor je reactiequote:Op maandag 24 januari 2005 22:19 schreef Ayaxola het volgende:
Als ik uit mijn huis kijk vanaf de zolder dan kijk ik zou Liendert in (vanaf de goede kant van het spoor)
Nou als je het mij vraagt dan zou ik er niet gaan wonen, nouja, meteen niet gaan wonen is wel heel erg bot, maar ik heb toch niet al te beste ervaringen met de buurt.
Ik heb regelmatig ruzie, helemaal om niks, en ja, ik moet zeggen dat het altijd met allochtonen is, ik kan er ook niets aan doen, en dat is niet generaliserend.
Je hebt vaak gewoon dat je over straat loopt/fietst/rijdt en dan beginnen ze tegen je te schreeuwen als je ook maar een keer in hun richting kijkt.
Verder komt er wel redelijk wat kleine criminaliteit voor, fietsen worden gesloopt, af en toe worden de bushokjes aan de Liendertseweg gesloopt, en er zijn wel veel groepen hangjongeren die uit verveling maar irritante dingen te gaan doen.
Als laatste is dan een vriend van mij daar het ziekhuis in geslagen door een groep Marokkanen die naar zijn school (het Hooghe Landt) kwamen, ze hadden nog iets bij te stellen, volgens hun.
Ja, je kunt zeggen wat je wilt maar er lopen gewoon een hoop allochtonen rond die wel aardig wat rotzooi veroorzaken. En dit is mijn mening erover dus ik hoop niet dat mensen nu allemaal huilie gaan doen dat ik generaliseer.
Btw is de vogelenbuurt wel wat rustiger, wat verder de wijk in en daar wonen wat meer oude mensen en wat minder allochtonen.
Succes ermee!
Randenbroek is inderdaad ook een optie, hoewel ik de ringweg randenbroek wel errrug vol met schotelantennes vond hangenquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:25 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Je kan beter iets zoeken in Randenbroek of nog beter Schothorst/Zielhorst/Kattenbroek/Vathorst
TNX!quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:18 schreef Tinkerbell het volgende:
Succes met het zoeken naar een huis. Er zijn in elk geval genoeg Amersfoorters om je van info te voorzien die je van de makelaar niet hoort
Wat een rare toon sla je aan zeg.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:37 schreef Geqxon het volgende:
Tinkerbell > Nu moet je niet over schothorst beginnen ja. Ook schothorst heeft grotere huizen. Ik denk dat jij vooral in de war bent met de kleinere flatjes en rijtjes huizen. Met name in schothorst-noord bij de 2-onder-1-kap huizen, vind je wel degelijk een stuk meer welvaart.
Ach ik doelde daarmee slechts op de wat nieuwere wijken waar iedereen maar heen wil en wij nietquote:Op woensdag 26 januari 2005 21:27 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, dat heb ik dan fout geinterpreteerd. Ik was nogal verontwaardigd dat schothorst niet in het rijtje van Zielhorst, Vathorst, Nieuwland en Kattenbroek zat
Ik vind niet echt trouwens dat er veel verschillende meningen zijn hier over Liendert. Het merendeel zegt gewoon dat er veel buitenlanders wonen en dat er redelijk wat overlast is in delen van de wijk. En dan zeggen een aantal nog dat er ook wel delen zijn waar je wel vrij rustig kan wonen (wat verder de wijk in) maar over het algemeen zijn er niet veel Amersfoorters hier die een verschillende mening hebben, voor de meeste staat het wel een beetje bekend als kutwijk.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:10 schreef rique het volgende:
[..]
TNX!![]()
Ik merk dat er vooral vanavond veel amersfoorters zijn opeensEcht goed om de verschillende verhalen te horen. Als buitenstaander kan je deze info toch minder snel zelf opdoen dus dan is het leuk als er mensen met je meedenken!
Ik ben benieuwd wat de makelaar voor een verhaal heeft...
Shithorst, daar heb ik nog gewoont. Kutnieuwbouw (Ja, ik woon liever in een oude binnenstad).quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:27 schreef Geqxon het volgende:
Sorry, dat heb ik dan fout geinterpreteerd. Ik was nogal verontwaardigd dat schothorst niet in het rijtje van Zielhorst, Vathorst, Nieuwland en Kattenbroek zat
Dat wordt dus een keer 's avonds omrijden via Amersfoort om te kijken hoe het tuig er bijhangt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:58 schreef Ayaxola het volgende:
Je bent dan zeker overdag bij de Lidl geweest daar?
Als je daar 's avonds een keer zult gaan kijken zul je zien dat er een stuk meer tuig rondloopt, dat stuk is eigenlijk het meest erge van Liendert.
Er wonen idd bij die kleine huisjes wel veel ouderen maar aan de andere kant van de Lidl heb je vast wel gezien dat er een hoop flats staan?
Ik ga nu trainen in het Sportfondsenbad, zal er even langs rijden, even kijken of er een hoop rond hangt op dit moment.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:05 schreef rique het volgende:
[..]
Dat wordt dus een keer 's avonds omrijden via Amersfoort om te kijken hoe het tuig er bijhangt.
Ben overigens wel eea al gewend, woon nu in Diemen waar ook op elke hoek van de straat wel iets gebeurt.
Dus als het regent is het een prima wijk?quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:50 schreef Ayaxola het volgende:
Ik ben er gisteravond door heen gereden en er stond gek genoeg geen een groepje hangjongeren!
Het regende trouwens wel, maar het zal ook niet altijd zijn dat er een hoop kutjongeren op straat zijn.
Ow, je woont nu in Amsterdam zie ik!quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:05 schreef rique het volgende:
[..]
Dus als het regent is het een prima wijk?
![]()
Heheh naja als ik als buitenstaander in de wijk zou lopen waar ik nu woon zou ik wel schrikken maar als je er eenmaal inzit blijkt het allemaal best mee te vallen.
Ik sluit iig niets uit!
Ja veel erger kan het niet wordenquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:18 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Ow, je woont nu in Amsterdam zie ik!
Dan kan het bijna niet erger toch? Dan zou Liendert misschien nog wel een vooruitgang zijn!
Is daar een bordeel? Waar is dat dan? Nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:30 schreef NoXxa het volgende:
Ik woon vlakbij het station (spoorstraat). Erg goed te doen. Staat dan wel een bordeel in de straat maar daar heb je echt geen last van.
Het gaat op het moment om onder andere de Rietzangerstraat (flat bij de lidl) en de Trekvogelweg.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:05 schreef wwwaus het volgende:
Liendert is een van de grootste wijken van Amersfoort... noem me de straat en ik geef meer info. De postbode daar....
Andere appartementen in die prijsklasse zijn Ringweg Randenbroek en de L. Heijnrichsstraat, allebei niet in Liendert maar daar is het dus mee te vergelijken.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:05 schreef rique het volgende:
[..]
Het gaat op het moment om onder andere de Rietzangerstraat (flat bij de lidl) en de Trekvogelweg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |