abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:19:12 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24441946
quote:
In Venray is een Lonsdale-jongere ontslagen, na aanleiding van het televisieprogramma Premtime. De jongen zou zich racistisch hebben uitgelaten, omdat hij de allochtone presentator Prem Radhakishun weigerde een hand te geven.

De jongeman was een uitzendkracht voor het bedrijf Flextronics Logistics in Venray. Zijn voormalig werkgever wil geen commentaar op de zaak geven. Juridisch gezien maakt de jongen weinig kans om het besluit aan te vechten.

De uitzending van Premtime was bedoeld om een kijkje te nemen in Venray. De plaats staat bekend om de grote spanningen tussen allochtonen en autochtonen. In november raakte een grote groep met elkaar slaags. Eerder werd al een aanslag op een moskee verijdeld.
Poging twee dan maar.......

Interessante gebeurtenis. Wederom de vraag, tot in hoeverre een werkgever een mening mag hebben over de opvattingen van een werknemer.

Een vriendin van mij is leidinggevende bij een bedrijf, waarin een werknemer weigert vrouwen een hand te geven. Een werknemer op een administratieve functie. Zou zij hem ook mogen ontslaan vanwege zijn privé-opvattingen?

Een werknemer die privé weleens een lijntje snuift en dit op televisie verteld, of een werknemer
die op tv aangeeft regelmatig in een darkroom te komen, als man zijnde vrouwenkleren draagt of een werknemer die vindt dat homo's gemarteld moeten worden, kan een werkgever, uitgaande van voldoende functioneren, hierom een werknemer ontslaan?

Persoonlijk vind ik -bij alle bovengenoemde redenen-van wel. Een werkgever draagt o.a. verantwoordelijkheid voor het voortbestaan van de onderneming. De "waarden" van de onderneming kunnen strijdig zijn met die van de individuele werknemer. Een werknemer die zich niet kan verenigen met de "waarden" van een onderneming, zoekt een andere baan. Een onderneming die zich niet kan verenigen met de waarden van een individuele werknemer moet dan ook afscheid van deze werknemer kunnen nemen. Uiteraard wel een ontslag via de gebruikelijke procedure, en het moet aannemelijk zijn dat het imago van het bedrijf geschaad is.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24442773
Zie Rob Oudkerk.

Blijkbaar wel dus. Maar ik vind van niet. Wat je privé doet is privé, zolang jij als werkgever er geen last van ondervindt.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_24442971
Was Prem niet de man die bij B&W zo tekeer ging over het onbeschofte gedrag van Verdonk, dat ze de Imam had moeten respecteren

Ben benieuwd wat Prem zélf van die handweigering vindt, nu het hém overkomt, moet je de mening van zo'n knul ook respecteren?

En ik vind het idioot dat die knul ontslagen is.
Snap ook niet dat dát kan, om die reden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:09:01 #4
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_24443101
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:19 schreef Tarak het volgende:
Een onderneming die zich niet kan verenigen met de waarden van een individuele werknemer moet dan ook afscheid van deze werknemer kunnen nemen. Uiteraard wel een ontslag via de gebruikelijke procedure, en het moet aannemelijk zijn dat het imago van het bedrijf geschaad is.
En is tijdens dat televisie-interview de werkgever van die jongen genoemd of in beeld gekomen? Dat lijkt me in dit geval de doorslag geven of die jongen wel of niet terecht is ontslagen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_24443131
Ik heb net even het hele programma gekeken..... best lachwekkend eigenlijk, zoals bijvoorbeeld een moeder verteld dat zij het moeilijk vind dat haar zoon zo is..... en vervolgens nog durft te lachen ook nog, wat ben je dan voor een idioot mens zeg, ben dan hard voor je zoon en zorg ervoor dat ie verandert, als ouders zo'n mentaliteit hebben van oh mijn zoon is zo dus het zal wel dan wordt het nog gezellig......

beetje off-topic maar moest het toch even kwijt
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:13:23 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24443249
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:04 schreef milagro het volgende:
Was Prem niet de man die bij B&W zo tekeer ging over het onbeschofte gedrag van Verdonk, dat ze de Imam had moeten respecteren

Ben benieuwd wat Prem zélf van die handweigering vindt, nu het hém overkomt, moet je de mening van zo'n knul ook respecteren?
Ik heb het moment gezien, en hij deed er niet moeilijk over.
Hij stak zijn hand uit met de vraag of hij hem wilde schudden ten afscheid, dat wilde hij niet, en hij reageerde laconiek.

Maar het gaat hier over de werkgever. Ik neem aan dat het publiekelijke optreden van die jongen door de werkgever wordt beschouwd voor het imago van het bedrijf. In zoverre kan ik de stap wel begrijpen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24443300
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb het moment gezien, en hij deed er niet moeilijk over.
Hij stak zijn hand uit met de vraag of hij hem wilde schudden ten afscheid, dat wilde hij niet, en hij reageerde laconiek.

Maar het gaat hier over de werkgever. Ik neem aan dat het publiekelijke optreden van die jongen door de werkgever wordt beschouwd voor het imago van het bedrijf. In zoverre kan ik de stap wel begrijpen.

V.
hoezo het imago vh bedrijf?
had ie knul werkkleding aan dan op het filmpje?
heeft hij gezegd de hand te weigeren omdat Prem een kleurtje heeft?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:17:48 #8
136 V.
pi_24443360
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:15 schreef milagro het volgende:

[..]

hoezo het imago vh bedrijf?
had ie knul werkkleding aan dan op het filmpje?
Ontspan
'ik neem aan' dat dat de beweegredenen zijn van het bedrijf. Nee, hij had geen werkkleding aan, maar dat hoeft toch geen drol uit te maken? Blijkbaar wil het bedrijf niet dat klanten van het bedrijf die gozer herkennen als 'die gozer die...'

Klagen mag je bij hun doen.
quote:
heeft hij gezegd de hand te weigeren omdat Prem een kleurtje heeft?
Dat was wel duidelijk, hoor

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:19:19 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24443397
Als hij alleen op het feit van handen schudden weigeren is ontslagen is het wel cru, op een of andere manier denk ik wel dat er wat meer dan alleen dat is gebeurd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24443427
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ontspan
'ik neem aan' dat dat de beweegredenen zijn van het bedrijf. Nee, hij had geen werkkleding aan, maar dat hoeft toch geen drol uit te maken? Blijkbaar wil het bedrijf niet dat klanten van het bedrijf die gozer herkennen als 'die gozer die...'

Klagen mag je bij hun doen.
[..]

Dat was wel duidelijk, hoor

V.
ontspan?

ik stel gewoon vragen, heb het filmpje niet gezien.

blijf het vreemd vinden dat je iemand zo kan ontslaan, omdat zijn gedrag wel eens schade zou kunnen opleveren aan het imago vh bedrijf.
pi_24443453
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:19 schreef Re het volgende:
Als hij alleen op het feit van handen schudden weigeren is ontslagen is het wel cru, op een of andere manier denk ik wel dat er wat meer dan alleen dat is gebeurd
dat bedoel ik.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:23:56 #12
136 V.
pi_24443525
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:20 schreef milagro het volgende:

blijf het vreemd vinden dat je iemand zo kan ontslaan, omdat zijn gedrag wel eens schade zou kunnen opleveren aan het imago vh bedrijf.
Er zijn nogal wat bedrijven die op een dergelijke manier reageren, hoor.

Ik heb verhalen gehoord over lui die een steen hebben gegooid naar de ME tijdens voetbalrellen.

Was op tv... imago... doewie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:24:36 #13
136 V.
pi_24443546
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:21 schreef milagro het volgende:

[..]

dat bedoel ik.
Nou was het al een gozer die ik sowieso nooit had aangenomen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24443584
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat bedrijven die op een dergelijke manier reageren, hoor.

Ik heb verhalen gehoord over lui die een steen hebben gegooid naar de ME tijdens voetbalrellen.

Was op tv... imago... doewie.

V.
ik begrijp wel dat ze dat willen, en doen, maar dat het kán, iemand op die gronden ontslaan, dát verbaast me
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:27:19 #15
136 V.
pi_24443613
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:26 schreef milagro het volgende:

[..]

ik begrijp wel dat ze dat willen, en doen, maar dat het kán, iemand op die gronden ontslaan, dát verbaast me
Hij zal het wel aanvechten, denk ik, en dan blijkt wel of het kan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:28:09 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24443639
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:17 schreef Verbal het volgende:

Blijkbaar wil het bedrijf niet dat klanten van het bedrijf die gozer herkennen als 'die gozer die...'
Schijnbaar, maar ik vind het erg dubieus.

Verder is het een storm in een glas water, hoewel dankzij dat andere akkefietje dit wrs groter nieuws gaat worden dan het in feite is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:28:59 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24443662
Dit zijn nou berichten die me enorm deugden.

Ik ben blij dat er een voorbeeld wordt gesteld

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24443677
Venray? Dat verklaart een hoop. Genoeg gestichten in de buurt.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:36:47 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24443872
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Venray? Dat verklaart een hoop. Genoeg gestichten in de buurt.
ligt dat niet in de buurt van Brabant?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:37:52 #20
136 V.
pi_24443908
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:36 schreef Re het volgende:

[..]

Limbabwe. Zegt al meer dan genoeg

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24443927
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:36 schreef Re het volgende:

[..]

ligt er zelfs middenin....

*denkt aan dat prachtige gebouw genaamd Coudewater waar ze nog genoeg plekken over hebben*
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:39:25 #22
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24443959
Zo zie je, er is nog volop discriminatie op de arbeidsmarkt.
Te beginne al met het sollicitatiegesprek
Era Vulgaris
pi_24444924
Onzinnig ontslag. Wat je in je privé tijd doet moet je zelf weten, zolang je werkgever er geen last van heeft.
pi_24444973
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 01:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onzinnig ontslag. Wat je in je privé tijd doet moet je zelf weten, zolang je werkgever er geen last van heeft.
Ik neem aan dat dhr Leo in het programma niet de naam van zijn werkgever gezegd heeft. Als dat wel het geval is geweest dan lijkt me het ontslag wel logisch om de eerder genoemde reden: het is slechte reclame voor het bedrijf.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 01:27:08 #25
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_24444985
Mooi zo. Alle soorten debielen ontslaan (bv gelovigen), zodat er meer banen vrijkomen voor mij.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')