abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25658035
Nog even en ik kan hier meeposten!

tat = patat
dikkuh = drinken
ssssssssssssssju = suus
ssssssssssssssja = slang
hotjuh = hondje
poesssssssss = poes
etuh = eten
papa = papa
mama = mama
bet = bed
lon = ballon
soene = schoenen
uit = uit
sas = jas
tein = trein
booh = boot
tubbie = (tele)tubbie
lala = lala
ja = ja
pet = pet
weg = weg
luknie = luktnie
kaar = klaar
sokkuh = sokken
tui = trui
ojuh = oren
kijk = kijk
buituh = buiten
ei = ei

Ik vind dat ze best aardig babbelt voor haar 16 maanden!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_25658093
Bijdrage van Elise - ja, ja... Mevrouw gaat ook praten:

Als Elise haar eten op heeft, zeggen wij altijd: 'op!' en tonen haar het lege bord en gaan klappen.

Gisteren vond ze haar eten niet lekker, dus na veel gejammer, geblaat en gemekker zegt ze opeens na een hap of 5: 'OP!', wijst naar haar volle bord en begint dan te klappen.
Ze bedoelt dus duidelijk dat ze het zo genoeg vindt.
pi_25658098
Wat knap hoe ze ei zegt
Ze zegt echt wel veel hoor he Luck!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25658163
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:35 schreef jessie het volgende:
Wat knap hoe ze ei zegt
Ze zegt echt wel veel hoor he Luck!!!!
dat ei komt er eigenlijk nog wel heel erg dramatisch uit.. zit een hele lange jjjjjjjj aan... soort van eijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!
pi_25658624
Poes! ja, dat was zo ongeveer haar eerste woordje!

Nog 1: Als ze mama in haar blootje ziet, dan zegt ze heel vaak: Tiet! Tiet! en wijst naar de welbekende plek.

Verder weigert ze 'mama' of 'oma' te zeggen waar ze bij zijn. 'Papa' en 'opa' wel

En als we in de auto rijden, wijst ze elke auto op de weg aan en zegt: 'Otau' (ja, andersom, dus)

Als er paarden te zien zijn, wijst ze en zegt: 'Paartie! Paartie!' (alles in meervoud, blijkbaar)
En zo ook bij een poes: 'Poessss! Poesss!'
maar bij een hond: 'Poes! Woef!' (Dus er zit verschil in!)

Goed hoor! Luckepuk!!
pi_25658961
Mijn nichtje draait ook alle woorden om. Isa wordt Asi, Marie wordt arim. Wat zou dat voor gekke afwijking zijn?

Isa heeft ook al lang geleden geleerd om "op" te roepen als ze geen trek meer heeft. Als ik niet snel genoeg reageer zet ze haar bord gewoon bovenop mijne, met andere woorden: je mag afruimen.

De poes noemt ze gek genoeg "papa"
mooi he, alles
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 14:10:20 #157
43556 miss_dynastie
pi_25658970
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 14:09 schreef phileine het volgende:

pi_25659369
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 14:09 schreef phileine het volgende:
Mijn nichtje draait ook alle woorden om. Isa wordt Asi, Marie wordt arim. Wat zou dat voor gekke afwijking zijn?

Isa heeft ook al lang geleden geleerd om "op" te roepen als ze geen trek meer heeft. Als ik niet snel genoeg reageer zet ze haar bord gewoon bovenop mijne, met andere woorden: je mag afruimen.

Ook wij moeten dan snel reageren, want als mevrouw klaar is, geeft ze graag haar bord alvast aan ons. Heeft ze toevallig een aardewerken bord, dan moeten we echt opschieten.

En 'poes' draait ze niet om. Ook 'tietiet' niet (hoewel ze de laatste 't' nog weleens weglaat)
'Opa', 'kikker' etc. gaat wel goed.

We zijn pas bij een dominee in meritaat geweest en die wist te vertellen dat hij als klein kind de 'v' als een 'p' uitsprak. Toen hij met zijn moeder door de etalage van de dierenwinkel keek, naar die lieve visjes wees en zo hard mogelijk over de winkelstraat tegen zijn moeder galmde dat hij daar een 'pis' zag, en nog een 'pis' en nog een... is ze maar snel met hem weggelopen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 16:41:11 #159
30488 coolbabe
My little pwny
pi_25661985
Jasper had het altijd over "Ne pis inne baker" (de vis in het water) en hij ging de pjantjes water geven en als hij klaar was, was hij kebaar
Tis allemaal goedgekomen met hem
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_25662249
ik kon vroeger de K niet zeggen, zei ik altijd de T ipv de K, dat was ook erg verwarrend en soms lachwekkend

toet ipv koek enzo en wilde altijd pannetoeten eten, dat krijg ik zelfs nu nog te horen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:11:47 #161
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_25668848
ik heb ook zo n dochter toen ze 2 was kon ze de s niet zeggen en daarvoor in de plaats zei ze de p
dus als ze vroeg om n snoepje was t poepje ( de n liet ze gewoon weg)
ik weet nog een keer in de winkel de vraag wat eten wij en ik zeg kippensoep( gelijk spijt)
want wat galmde dochter lief door de winkel lekker kippenpoep
ha ha nu wel toen niet
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:16:19 #162
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_25668970
Gesprek tussen vader en zoon:

Pappaa?

Ja Nick?

Pappaa?

Ja Nick?

Paaaappaaaaa!

Jahaa?

Pappaa?

Ja Nick?

Pappaa?

Nick, kun je ook een ander liedje zingen?

Poezie maaaauwww
kommus gaaaauww
ikkuh mikkuh mellukkuh jaauww
ennuh meeeeiiijjjjj
hijzuhbeeiijjj
ooh waahikkuh mulluh meeiijjj...

I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:17:34 #163
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_25669017
Nick... Blijf daar eens vanaf?

.... (diepe stilte terwijl Nick gewoon doorgaat met aan dingen zitten waar hij niet aan mag zitten)

Nick???

.... (nog steeds geen verandering)

Wat heeft mama nou gezegd???

...Nick!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_25669463
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:17 schreef babsjuh het volgende:
Nick... Blijf daar eens vanaf?

.... (diepe stilte terwijl Nick gewoon doorgaat met aan dingen zitten waar hij niet aan mag zitten)

Nick???

.... (nog steeds geen verandering)

Wat heeft mama nou gezegd???

...Nick!
whahaha geweldig
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 21:34:15 #165
7074 moussy
kuttekop
pi_25669593
Jessie, praten is voor mietjes

Cas flikkert zn eten gewoon uit zn stoel op de grond ipv dat ie braaf "op" brult en een toneelstukje opvoert
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25671870
Leidster aan W. (3) vandaag: Ja, je hond is nu naar de hondenhemel he?
W: Nee hoor
Leidster: Waar is hij dan?
W: Hij is bij prins Bernhard !

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:12:35 #167
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_25672891
Daan was vanmorgen op het schoolbord aan het tekenen. Hij tekende de 'John Frost-brug' (Brug over de Rijn in Arnhem). De juf vroeg hem wat er onder de brug moest. Daan tekent vervolgens water. Vraagt de juf of er ook nog een schip vaart. Daan: "Jaahaa ". Dus de juf vraagt of hij die ook gaat tekenen. Daan: "Je kunt hem nou niet zien!"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 maart 2005 @ 09:01:51 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25676877
Bij de kleindochter (4) van mijn collega op school hadden ze het over honden gehad. Er was ook iemand met een hond op school geweest om te laten zien hoe je een hond moet aaien en zo. Verolgens moest opa dat natuurlijk allemaal horen

Opa, weet je hoe een vrouwtjeshond heet? Een zeef!

Ze was er niet vanaf te brengen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 maart 2005 @ 09:10:42 #169
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25676998
Veel kinderpraatjes tegelijk opeens
patat ftw :)
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2005 @ 09:12:29 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25677015
luca kan nog steeds het woord 'roeren' niet uitspreken
dat wordt altijd 'hoeren'
  woensdag 23 maart 2005 @ 09:16:27 #171
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25677067
*proest*

"mag ik even in de pan met soep hoeren?"
  woensdag 23 maart 2005 @ 19:25:49 #172
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25690708
Chiara heeft gepoept en wil niet verschoond worden, ze rent weg en gaat naar onze slaapkamer, als ik in haar slaapkamer sta en haar zogenaamd zoekend roep "Chiara waar ben je?" hoor ik vanuit onze slaapkamer "Niet hier!"
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 23 maart 2005 @ 19:28:29 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25690775
Nog 1 ... Ik kwam van de week niet meer bij, Chiara's afscheidsgroet is tegenwoordig: "doei doei, bye bye" en dus ook tegen een bij die we tegen kwamen bij het wandelen: "Bye bye, bij!"
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 maart 2005 @ 19:45:04 #174
13151 crew  Rewimo
pi_25691174
Chiara, goed je best blijven doen, we willen je hier vaak zien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 maart 2005 @ 21:04:19 #175
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25693312
chiara
luca toch
een zeef die vind ik geweldig
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2005 @ 21:32:25 #176
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25694134
heeft kyllian nog iets te melden misschien? hij heeft ook al een tijdje niet meer gepost
pi_25700850
Wat een geweldige uitspraken weer
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:49:54 #178
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25741839
papa was kyllian een beetje aan het pesten tegen mekaar in jij bent gek
zeg kyllian opeens tegen zijn vader mafkees

kyllian is met zijn ballon aan het spelen gooit hem naar mij en ik naar hem..
dus ik vangen he.
roept hij ik heb hem ik heb hem ..ik heb hem niet...
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2005 @ 21:35:37 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25743339
vandaag zijn we met de trein naar schiedam geweest. dat is voor luca, die niet zo vaak in het openbaar vervoer zit een geweldig iets.
op het perron staat hij zich al te verkneukelen: ik hoop dat we een stapeltrein hebben
eenmaal onderweg wijs ik hem op een vogelverschrikker in een veld. ik leg hem uit dat die is om de vogels weg te jagen. luca schudt gedecideerd zijn hoofd: nee hoor, die zijn tegen sneeuwpoppen.

nou moet ik zeggen dat er geen sneeuwpop te bekennen was, dus het werkt inderdaad
pi_25752232
quote:
[b]Op vrijdag 25 maart 2005 21:35 ik hoop dat we een stapeltrein hebben
Mijn zusje noemde van die lange vrachtwagens waarop allemaal auto's staan (die nieuw dan wel oud naar de garage worden gebracht) een filewagen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:19:21 #181
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_25755623
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:43 schreef rena het volgende:
Leidster aan W. (3) vandaag: Ja, je hond is nu naar de hondenhemel he?
W: Nee hoor
Leidster: Waar is hij dan?
W: Hij is bij prins Bernhard !

deze kletspraat doet me ineens denken aan een kindje bij mij op het dagverblijf waarvan ook het hondje was overleden. We hadden het er zo een beetje over, zegt het kindje: Maar ik weet wel waar ie nu is'! Ik: oh, waar is ie nu dan? kindje: In de HEMA!!!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:26:41 #182
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_25755781
nog eentje

Een kindje van net 3 gaat naar de wc om te poepen. Halve minuut later komt ie de groep in, weer aangekleed en wel. Ik zeg: 'Ik moet je billen toch nog even afvegen'?? Waarop hij antwoord: 'Nee hoor, dat hoeft niet ik heb net heel schoon gepoept'!!
pi_25768412
whahahahaha
pi_25803573
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 16:51 schreef Sylvana het volgende:
ik kon vroeger de K niet zeggen, zei ik altijd de T ipv de K, dat was ook erg verwarrend en soms lachwekkend

toet ipv koek enzo en wilde altijd pannetoeten eten, dat krijg ik zelfs nu nog te horen
Ikzelf kon de L niet uitspreken. Dus ik vroeg altijd of ik een suikerkontje mocht enzo..

Later kreeg ik spraaklessen van juffrouw ehhe (elle dus)
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  maandag 28 maart 2005 @ 13:45:27 #185
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25804551
In een paasbloemstukje dat bij ons op tafel staat zit een nestje met wat eitjes en daarop een kip.

Toen we aan Jasper vroegen of hij kon vertellen wat dat was zei hij trots 'Kip!! Eitjes!!'
En op de vraag wat de kip dan met de eitjes deed zei hij: 'Kip eitjes opeten!'

't is wel een klein vreetwolfje die Jasper, maar dat heeft hij van zijn vader...
pi_25824020
Mijn broertje noemde een file vroeger: rij-stop rij-stop.

Zingen we op de peuterspeelzaal het liedje van krokusbolletje, zingt een van die kinderen:
Krokusbolletje kom eens uit mijn (ipv je) holletje... Ik kwam niet meer bij .
Fake it till you make it...
  woensdag 6 april 2005 @ 21:06:33 #187
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26033078
Chiara is de laatste tijd dol op roosvicee, ze drinkt het graag, meerdere glazen op een dag. Ze spreekt het ook zo schetig uit "Kiaatje joos-sie-see trinkuh". Vandaag kwam mijn zusje op visite, ze heet Roos. Die naam vraagt om verwarring bij Chiara. Het begon al toen de deurbel ging, enthousiast rende ze naar de deur voor een warm onthaal van tante Roos "Joos-sie-seeeeeeej!" De hele dag was het joos-sie-see voor en joos-sie-see na, en bedoelde ze steeds Roos.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26033147
Hahahaha wat grappig!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 6 april 2005 @ 21:11:37 #189
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26033194
Ja, echt ik heb de hele dag zo gelachen om d'r... Ik deed zelf ook lekker mee, daar is ie gewoon te grappig voor...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26033230
Ja maar jij heb ook humor Mel!!! Ze heeft t van jou
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 6 april 2005 @ 21:58:11 #191
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26034166
Ik heb van de week rollen beschuit en 2 pakjes muisjes gekocht, ik vertelde Chiara dat de roze muisjes voor een meisje zijn en de blauwe voor een jongentje. Eenmaal in huis kan ik het niet laten om af en toe een beschuitje met muisjes te eten. Ik belegde een beschuitje met de roze variant en vroeg aan Chiara of ze ook een beschuitje met muisjes wil, zegt ze: "Nee, beschuitje jongens".
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 6 april 2005 @ 23:28:50 #192
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_26036396
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:58 schreef melonovy het volgende:
Ik heb van de week rollen beschuit en 2 pakjes muisjes gekocht, ik vertelde Chiara dat de roze muisjes voor een meisje zijn en de blauwe voor een jongentje. Eenmaal in huis kan ik het niet laten om af en toe een beschuitje met muisjes te eten. Ik belegde een beschuitje met de roze variant en vroeg aan Chiara of ze ook een beschuitje met muisjes wil, zegt ze: "Nee, beschuitje jongens".
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2005 @ 09:41:39 #193
81992 Githa
pi_26041148
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:02 schreef Nijna het volgende:
Mijn broertje noemde een file vroeger: rij-stop rij-stop.

Zingen we op de peuterspeelzaal het liedje van krokusbolletje, zingt een van die kinderen:
Krokusbolletje kom eens uit mijn (ipv je) holletje... Ik kwam niet meer bij .
Ik zong vroeger altijd
Hoor de maan schijnt door de bomen ....

en stillige nacht , heilige nacht

zo'n slim kind ikke
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 april 2005 @ 11:39:57 #194
13151 crew  Rewimo
pi_26043750
Mel, Chiara staat erbij op Prietpraat En wie het leuk vindt, kan zijn prietpraatjes ook op mijn site laten zetten.

Het gastenboek is ook eindelijk aanwezig
pi_26044094
Het blijft hier leuk

Het nieuwste woord is beeeebiieieeeeee, zo lekker uitgerekt. Ze weet ook precies wat het betekent, maar drijft het een beetje te ver door, zo bleek, toen er een oude vrouw in een rolstoel langliep (hmm... de begeleider liep, de vrouw zat) en Elise wees en beeeebieee zei...
Ook een jongeman met een gebroken been in een rolstoel is een beebieeee. Wel, dan kijken de mensen je toch wel aan hoor
En laatst kwamen we een jongetje tegen van een jaar of 3. Zegt ze ook (al wijzend) weer beeebieeee! Waarop ik ad rem zei: 'Nee, muts, die baby is jonger dan jij' Straks weet ze ook al wat een muts is en zegt ze tegen iedereen MUTS; ik moet toch oppassen daarmee
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 april 2005 @ 11:57:53 #196
13151 crew  Rewimo
pi_26044190
Als het wieltjes heeft is het een beeeebiieieeeeee, da's toch simpel
pi_26045022
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:41 schreef Githa het volgende:

Ik zong vroeger altijd
Hoor de maan schijnt door de bomen ....

en stillige nacht , heilige nacht

zo'n slim kind ikke
Hihihi, leuk hoe je dan eigen teksten maakt . Ik vind stillige nacht eigenlijk wel heel logisch bij heilige nacht .
Fake it till you make it...
pi_26045169
Ik: Suus, wat ruik ik?
Suus: auto!
Ik:Nee geen auto, ik ruik poepels!
Suus: Nee!
Ik: Ja! Suus heeft poepels!
Suus: Nee!

*kind wordt op de commode gedeponeerd en vol goede moed beginnen we aan een verschoning*

Ik: Ik ruik een poepel!
Suus: Nee! nee! nee!

.....

Ik: je hebt helemaal niet gepoept!
Suus: Nee! Auto!

Ik moet haar denk ik maar wat vaker op haar woord geloven volgens mij....
pi_26045406
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:53 schreef Bright het volgende:
Straks weet ze ook al wat een muts is en zegt ze tegen iedereen MUTS; ik moet toch oppassen daarmee
Hier zit ik ook in fase oranje na het horen van de volgende uitdrukkingen:
-Goddooie!
-Kutding / Kloteding
-Ha je kop!

Ze zijn bijna 2 en 4 +O
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 7 april 2005 @ 12:51:22 #200
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26045473
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:38 schreef Luckepuk het volgende:
Ik: Suus, wat ruik ik?
Suus: auto!

[..]

Ik: je hebt helemaal niet gepoept!
Suus: Nee! Auto!

Ik moet haar denk ik maar wat vaker op haar woord geloven volgens mij....
Vanmorgen exact hetzelfde met Jasper... Zijn commentaar: 'Jasper windje waaien!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')