abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2005 @ 10:41:15 #201
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24609602
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:24 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij kent je eigen heilige boek niet
Ik heb het niet van een anti islam site, het is op meerdere plekken te vinden, met ms een woordje anders, maar met exact dezelfde strekking.
Je hebt het niet van een anti-islam site. Waar heb je het dan wel vandaan, aangezien je het een aantal minuten geleden nog postte?
pi_24609605
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:37 schreef SCH het volgende:
Heb je wel in de gaten dat nogal willekeurig shopt en de teksten voor eigen doeleinden gebruikt? Dat is hetzelfde als je anderen verwijt.

Als je niks met die boeken hebt, moet je er gewoon vanaf blijven. Er is al genoeg ellende door al dat geleur met bijbelteksten en koranteksten.
ja hoor, tuurlijk als je niet gelooft moet je die boeken niet lezen of commentaar leveren
ik haal hier de soera's aan in zijn GEHEEL waar mij naar gevraagd wordt, dus zeik niet.

ik heb zeker wel wat met die boeken, alleen ik neem de teksten niet LETTERLIJK, zie het niet als Gods woord, maar vindt het wel interessant om te lezen, te zien waar bepaalde dingen vandaan komen, hoe ze ontstaan zijn etc.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24609627
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:41 schreef milagro het volgende:

[..]

ja hoor, tuurlijk als je niet gelooft moet je die boeken niet lezen of commentaar leveren
ik haal hier de soera's aan in zijn GEHEEL waar mij naar gevraagd wordt, dus zeik niet.

ik heb zeker wel wat met die boeken, alleen ik neem de teksten niet LETTERLIJK, zie het niet als Gods woord, maar vindt het wel interessant om te lezen, te zien waar bepaalde dingen vandaan komen, hoe ze ontstaan zijn etc.
Je gaat dus mee in de explicatie en de dogmatiek van de bijbelteksten. Je gebruikt ze om een bepaald gelijk te bewijzen. Dat vind ik nogal vreemd voor een niet-gelovige.

En ik zeik niet
  maandag 17 januari 2005 @ 10:48:12 #204
111811 Risale-i_Nur
pi_24609704
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:36 schreef milagro het volgende:

[..]

maar on line zijn er genoeg sites te vinden waar de Koranteksten te vinden zijn, sites opgezet door moslims.
Dat klopt, maar geen van hen heeft de vertaling die jij nu hebt.
quote:
bovendien is mijn vriendin moslima, weliswaar doet ze er nu weinig aan nog, maar ze heeft wel de kennis want ze is ermee opgegroeid tenslotte, en van haar hoor ik natuurlijk ook het een en ander
Hoe 'moslim' is zij? Gelooft zij in de eenheid van God? Vast zij? Is zij van plan om op bedevaart te gaan. Geeft zij elk jaar haar zekat? Bidt zij?

Dat mensen met 'kennis' zijn opgegroeid zegt niets. Mevrouw Ali was ook zogenaamd opgegroeid met kennis, maar toch kan ze het onderscheid cultuur en religie niet maken. Ik verwacht dan ook niet dat jou vriendin relevante kennis in huis heeft. Waarom prefereer je trouwens de 'kennis' van moslims die niet zo veel of helemaal niets aan geloof doen? Waarom niet de voorkeur voor mensen die er wel degelijk verstand van hebben en er ook dagelijks naar leven? Het lijkt er op dat je nogal selectief bent met wat je wel wilt horen en wat niet, zoals SCH ook al aangaf.
quote:
denk je nu echt dat serieuze mensen met serieuze kritiek op bepaalde passages of althans de interpretatie daarvan, dingen gaan beweren , uit hun duim gaan zuigen die zo na te trekken zijn?
Beschouw jij jezelf nu werkelijk als iemand met serieuze kritiek? Je bent iemand die niets moet hebben van de Islam en er geen goed woord voor over heeft. Het zou me niet verbazen als jij de uitlatingen van Ali en Wilders en geestesverwanten ook als serieuze kritiek beschouwt.
pi_24609753
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:41 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Je hebt het niet van een anti-islam site. Waar heb je het dan wel vandaan, aangezien je het een aantal minuten geleden nog postte?
Ik heb je net 2 "pro islam" links gegeven , er zijn honderden links te geven waar de soera's te vinden zijn.

De soera zoals ik die gisteren postte is gevonden in een kritische column, maar je ziet dat de links die ik net gaf op exact hetzelfde neer komen, dus hou op met zaniken, het staat zo in de Koran, alleen wordt er niet gesproken over een aantal van 72. Dat is het enige dat blijkbaar later elders er aan toegevoegd is, het getal 72.
pi_24609755
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:48 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Het lijkt er op dat je nogal selectief bent met wat je wel wilt horen en wat niet, zoals SCH ook al aangaf.
Dat geldt net zo goed voor jou hoor.

Ik moet helemaal niks hebben van dat gegoochel met teksten.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:51:55 #207
111811 Risale-i_Nur
pi_24609766
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:41 schreef milagro het volgende:

[..]

Daarbij laat je het niet na om met verkeerde bronnen te komen. Dus nogmaals, voor het geval je het over het hoofd hebt gezien, kun je mij de betreffende hoofdstuk aanwijzen waar deze soera zich bevindt?
quote:
Dan kun je iedereen in hoofdlijnen waarschijnlijk wel vertellen waar Al-Baqarah over gaat. Dus niet in detail, maar in hoofdlijnen, om het je gemakkelijk te maken. Dat zou namelijk aantonen dat je die boeken wel degelijk leest en niet enkel gebrukt om bepaalde passages te kunnen aanhalen om ergens je punt te maken, zoals jij het wenst te interpreteren.
pi_24609810
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Je gaat dus mee in de explicatie en de dogmatiek van de bijbelteksten. Je gebruikt ze om een bepaald gelijk te bewijzen. Dat vind ik nogal vreemd voor een niet-gelovige.

En ik zeik niet
Nee, ik ga er niet in mee.
Zij komen aan met "dat staat niet in de Koran" , ik laat ze zien dat het er wél staat en dat op hún verzoek ("laat me dan maar eens zien waar het staat")
Dat zegt niets over wat voor waarde ik er verder aan hecht.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:56:07 #209
111811 Risale-i_Nur
pi_24609834
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb je net 2 "pro islam" links gegeven , er zijn honderden links te geven waar de soera's te vinden zijn.
Je hebt me willekeurige links van hoofdstukken gegeven. Niet de hoofdstukken waar de betreffende soera in staat. Als er honderden zijn te vinden, waarom kun jij er dan geen vinden waar de door jouw geposte soera in staat?
quote:
De soera zoals ik die gisteren postte is gevonden in een kritische column, maar je ziet dat de links die ik net gaf op exact hetzelfde neer komen, dus hou op met zaniken, het staat zo in de Koran, alleen wordt er niet gesproken over een aantal van 72. Dat is het enige dat blijkbaar later elders er aan toegevoegd is, het getal 72.
Zou je met ons willen delen in welk kritische column je de tekst vandaan hebt? Het gaat mij erniet om of ze op hetzelfde neerkomen of niet. Het gaat mij erom om zaken op tafel te leggen.

Ik begrijp dat je mij als een zanikert beschouwd, want blijkbaar ben je het niet gewend dat mensen je woorden voor zoete koek slikken en kritisch denken.

Daarom dus nogmaals het verzoek om met concrete bronnen te komen. Waarom wil je niet de link met ons delen waar je de soera vandaan hebt? Heb je iets te verbergen?
  maandag 17 januari 2005 @ 10:58:42 #210
111811 Risale-i_Nur
pi_24609882
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Zij komen aan met "dat staat niet in de Koran" , ik laat ze zien dat het er wél staat en dat op hún verzoek ("laat me dan maar eens zien waar het staat")
Dat was inderdaad 'ons' verzoek, maar deze is nooit ingewillegd. Je laat zien dat er iets staat, maar de bron houd je achter de hand. Je komt met bronnen die geen enkele link hebben met datgene wat je eerder postte. Dus nogmaals, laat me dan eens zien waar het staat. De soera heb je weten te quoten, dan moet het geen moeite zijn om ook de oorsprong van die quote mee te delen.
pi_24609888
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Daarbij laat je het niet na om met verkeerde bronnen te komen. Dus nogmaals, voor het geval je het over het hoofd hebt gezien, kun je mij de betreffende hoofdstuk aanwijzen waar deze soera zich bevindt?
[..]
Ben je blind of zo, ik geef je net de link!!!!!!
Daar kun je toch zelf zien welk hoofdstuk het betreft?

nog maar dan http://digiboek.50megs.com/koran/koran056.html

http://digiboek.50megs.com/koran/koran076.html
  maandag 17 januari 2005 @ 11:07:55 #212
111811 Risale-i_Nur
pi_24609993
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Ben je blind of zo, ik geef je net de link!!!!!!
Daar kun je toch zelf zien welk hoofdstuk het betreft?

nog maar dan http://digiboek.50megs.com/koran/koran056.html

http://digiboek.50megs.com/koran/koran076.html
Blijkbaar ben ik blind, maar ik zal je even wijzen op je eigen tekst:
quote:
Op maandag 17 januari 2005 00:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Het aantal van 72 is er later bij verzonnen door diverse Imams
en Hamas achtigen
Soera 56: "Zij dan die aan de rechterkant staan. Zij zijn het die in de nabijheid van Allah zijn gebracht, in de tuinen van de gelukzaligheid op rustbanken met inlegwerk, waarop zij tegenover elkaar zittend, achterover leunen. Bij hen gaan altijd jong blijvende jongelingen rond met bekers en kruiken en een drinkbeker. En er zijn gezellinnen met sprekende grote ogen, die als welbewaarde parels zijn. Als beloning voor wat zij gedaan hebben. En Wij hebben haar tot maagden gemaakt, als vurig beminnende even oude gezellinnen voor hen die rechts staan."
Hier heb je het over soera 56, maar in je links verwijs je naar hoofdstuk 56. Nogmaals, een soera is geen hoofdstuk. Ee soera is een vers en een hoofdstuk bestaat uit verzen.

Je laatste link, naar hoofdstuk 76, is helemaal lachwekkend. Dat hoofdstuk bestaat maar uit 31 soeras, dus soera 56 zullen we daar niet vinden.

Als ik jouw links volg en ik kijk bij hoofdstuk 56, zoals aangegeven door jou, en ik kijk naar soera 56, dan zie ik enkel:

56. Dit zal hun onthaal zijn op de Dag des Gerichts.

Dus ja, iemand van ons is blind, maar ik ben het niet zo te zien.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:09:57 #213
111811 Risale-i_Nur
pi_24610020
Bovendien ga je niet meer in op al mijn andere reacties op jou. Heeft dat een bepaalde reden, of is dat omdat je inziet dat ik gelijk heb en je je ongelijk niet wilt toegeven en daarom maar besluit om het te negeren?
pi_24610023
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:54 schreef milagro het volgende:

[..]

\En vervolgens zeggen zij weer dat jij het niet goed quote, dat je de verkeerde teksten aanhaalt, en jij zegt weer dat het getal er niet staat en dus is de conclusie: je gaat er in mee.

Het zoeken en vinden van bijbel/koran teksten is een spelletje voor fanatiekelingen, ik weet niet of je dat bent maar je speelt het spel wel mee. Je erkent de Koran daarmee als heilig boek op basis waarvan legitimiteit van handelen geldt.

Ik ga alleen maar uit van de eigen verantwoordelijkheid van handelen zonder tussenkomst van boek of leider.
pi_24610032
Een soera is een hoofdstuk, een aya is een vers.

Soera 56, aya 34 of zo
En soera 76 , aya 19
pi_24610093
Risale-I-Nur kent het verschil tussen soera's en aya's niet

Doei, hè verder
  maandag 17 januari 2005 @ 11:15:16 #217
111811 Risale-i_Nur
pi_24610102
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:10 schreef milagro het volgende:
Een soera is een hoofdstuk, een aya is een vers.

Soera 56, aya 34 of zo
En soera 76 , aya 19
Je hebt daar helemaal gelijk in. Ik weet niet waar ik was met mijn hoofd. Een soera is inderdaad een hoofdstuk. Ik verwarde ayet en sura inderdaad.

Maar om weer inhoudelijk te reageren op je eerder geposte quote over die maagden. Ook dan kan ik ze niet vinden in die soeras die jij aanhaalt. Waarom geef je ons niet gewoon de bron van de quote die je eerder plaatste. Ik ben wel benieuwd welke kritische column dat is geweest.

Want ik wil niet kissebissen over nummers en hoofdstukken. Ik wil kunnen reageren op de inhoud, maar als ik niet weet waar je die inhoud vandaan hebt, dan kan ik er niets mee.

Dat je je er nu makkelijk vanaf wilt doen door te gaan roepen dat ik het verschil niet zou weten, welk misverstand ik zojuist heb verhelderd, zoals je kunt zien, is een zwaktebod.
pi_24610176
De bron heb ik al gegeven, je haalde hem nota bene zelf aan als niet betrouwbaar, dus gaf ik je 2 nieuwe , voor jou wél betrouwbare links, namelijk sites opgezet door moslims.

Grappig dat jij tot drie keer toe mij de les leest over soera's en dan opeens komt met "oh foutje, ik was er met mijn hoofd niet bij"

yeah right.
je valt gewoon lelijk door de mand nu, SCHat

geeft niet, maar ik ben klaar met je
ik heb de links gegeven, ook die van de kritische column, dus lees maar terug en zoek het zelf uit.

en verdiep je eens wat meer in de Koran en de betekenissen van bepaalde arabische woorden, voordat je je uitgeeft als moslim
pi_24610352
Zie je nou in welk wespennest je je begeeft milagro. Je haakt nu zelf ook af omdat je er in verzuipt. al ga je dat wel ontkennen
  maandag 17 januari 2005 @ 11:34:17 #220
111811 Risale-i_Nur
pi_24610391
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:20 schreef milagro het volgende:
De bron heb ik al gegeven, je haalde hem nota bene zelf aan als niet betrouwbaar, dus gaf ik je 2 nieuwe , voor jou wél betrouwbare links, namelijk sites opgezet door moslims.
Waarom verdraai je mijn woorden weer? Ik heb nergens gezegd dat ze onbetrouwbaar zijn. Ik was alleen benieuwd naar de bron, welke je nog steeds niet hebt gegeven, wat mij weer sterkt in mijn vermoedens over de herkomst.

Je gaf mij 2 willekeurige links, die niets met de betreffende passage te doen hebben. Ik vraag wat het medicijn is tegen koorts en jij verwijst me naar een medicijn voor allergie. Daarbij zeg je dan dat dat medicijn ook betrouwbaar is, het is namelijk door de zelfde producent gemaakt. Maar daar vraag ik dus niet om.
quote:
Grappig dat jij tot drie keer toe mij de les leest over soera's en dan opeens komt met "oh foutje, ik was er met mijn hoofd niet bij"

yeah right.
je valt gewoon lelijk door de mand nu, SCHat
Hoe dan ook. Ik geef mijn fout toe, maar jij blijft op iets dergelijks hameren, omdat je weet dat je er inhoudelijk niet meer uitkomt.
quote:
geeft niet, maar ik ben klaar met je
ik heb de links gegeven, ook die van de kritische column, dus lees maar terug en zoek het zelf uit.
Welke link van de kritische column? Die heb je niet gegeven. Je komt iedere keer met 2 links, maar daar staat die passage die je eerder postte simpelweg niet in. Dat kan zelfs de koe die in je weiland staat nog zien.
quote:
en verdiep je eens wat meer in de Koran en de betekenissen van bepaalde arabische woorden, voordat je je uitgeeft als moslim
Ik hoef van een anti-islamist niets aan te nemen. Zeker niet hoe een moslim dient te zijn.

Ik begrijp hieruit dat je je strijd staakt, aangezien je niets steekhoudens hebt en met je staart tussen je benen afdruipt. Dat geeft niet. In dit soort discussies zie ik dat wel vaker bij anti-islamisten.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:52:33 #221
111811 Risale-i_Nur
pi_24610688
Aangezien ons aller huisvrouw milagro niet meer reageert door gebrek aan concrete bronnen, stel ik de vraag maar in het algemeen. Zijn er users die weten waar de volgende quote vandaan komt? Welke 'kritische' column komt dit vandaan?
quote:
Op maandag 17 januari 2005 00:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Soera 56: "Zij dan die aan de rechterkant staan. Zij zijn het die in de nabijheid van Allah zijn gebracht, in de tuinen van de gelukzaligheid op rustbanken met inlegwerk, waarop zij tegenover elkaar zittend, achterover leunen. Bij hen gaan altijd jong blijvende jongelingen rond met bekers en kruiken en een drinkbeker. En er zijn gezellinnen met sprekende grote ogen, die als welbewaarde parels zijn. Als beloning voor wat zij gedaan hebben. En Wij hebben haar tot maagden gemaakt, als vurig beminnende even oude gezellinnen voor hen die rechts staan."
Misschien zijn er mensen die zich in dezelfde kringen begeven, die wel met de betreffende bron durven te komen.

Het enige dat ik met mijn grote vriend google heb gevonden is deze anit-Islam site. Hier staat het letterlijk zo in:

http://fairweb.nl/index.php?item=12_metonbekendebestemming
pi_24611719
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Aangezien ons aller huisvrouw milagro niet meer reageert door gebrek aan concrete bronnen, stel ik de vraag maar in het algemeen. Zijn er users die weten waar de volgende quote vandaan komt?
Ze zegt toch soera 56?

Hier dan 3 versch. vertalingen:
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/056.qmt.html
quote:
056.027
YUSUFALI: The Companions of the Right Hand,- what will be the Companions of the Right Hand?
PICKTHAL: And those on the right hand; what of those on the right hand?
SHAKIR: And the companions of the right hand; how happy are the companions of the right hand!

056.028
YUSUFALI: (They will be) among Lote-trees without thorns,
PICKTHAL: Among thornless lote-trees
SHAKIR: Amid thornless lote-trees,

056.029
YUSUFALI: Among Talh trees with flowers (or fruits) piled one above another,-
PICKTHAL: And clustered plantains,
SHAKIR: And banana-trees (with fruits), one above another.

056.030
YUSUFALI: In shade long-extended,
PICKTHAL: And spreading shade,
SHAKIR: And extended shade,

056.031
YUSUFALI: By water flowing constantly,
PICKTHAL: And water gushing,
SHAKIR: And water flowing constantly,

056.032
YUSUFALI: And fruit in abundance.
PICKTHAL: And fruit in plenty
SHAKIR: And abundant fruit,

056.033
YUSUFALI: Whose season is not limited, nor (supply) forbidden,
PICKTHAL: Neither out of reach nor yet forbidden,
SHAKIR: Neither intercepted nor forbidden,

056.034
YUSUFALI: And on Thrones (of Dignity), raised high.
PICKTHAL: And raised couches;
SHAKIR: And exalted thrones.

056.035
YUSUFALI: We have created (their Companions) of special creation.
PICKTHAL: Lo! We have created them a (new) creation
SHAKIR: Surely We have made them to grow into a (new) growth,

056.036
YUSUFALI: And made them virgin - pure (and undefiled), -
PICKTHAL: And made them virgins,
SHAKIR: Then We have made them virgins,

056.037
YUSUFALI: Beloved (by nature), equal in age,-
PICKTHAL: Lovers, friends,
SHAKIR: Loving, equals in age,

056.038
YUSUFALI: For the Companions of the Right Hand.
PICKTHAL: For those on the right hand;
SHAKIR: For the sake of the companions of the right hand.
  maandag 17 januari 2005 @ 13:14:33 #223
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24611787
Zelfmoordterreur heeft dus geen zin meer. Je kan op aarde meer rozijnen krijgen dan in de hemel.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 17 januari 2005 @ 15:15:31 #224
111811 Risale-i_Nur
pi_24613101
quote:
Op maandag 17 januari 2005 13:09 schreef VAK het volgende:

[..]

Ze zegt toch soera 56?

Hier dan 3 versch. vertalingen:
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/056.qmt.html
[..]
Ja, dat weet ik prima. Maar ik schijn niet echt door te dringen bij bepaalde personen.

Ik vroeg haar, meerdere malen, om een bron van de door haar geposte passage:
quote:
Deze staat niet op de links die zij gaf. Ja, enkele vertalingen die ietwat gelijken, maar niet de bron waar zij het vandaan had. Er is namelijk maar 1 bron waar ze het vandaan kan hebben, en dat is de link die ik gaf van een anti-islam site. Nu komt het haar natuurlijk niet uit dat ze haar passages uit een anti-islam site haalt, dus rept ze daar gewoon niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')