Maar mij wel, dus ik ben blij dat je eindelijk inziet hoe bijzonder en uniek ik benquote:
- TS mag niet zelf weten waar ze naartoe wil, en waar ze in geinteresseerd is, hij heeft daar iig geen begrip voor (controle)quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij til je er nu wel heel zwaar aan hoor. TS geeft aan dat er op het gebeid van tijdsbesteding/thuis zijn een probleem is en jij (+ een aantal anderen) praten over "uit maken", "gedoemd te mislukken". TS geeft echter aan volledig gelukkig te zijn behalve het hier beschreven voorval.
Om dan te zeggen dat er sprake is van controle door partner en dat TS voorzichzelf moet kiezen. Daar gaat het hier (volgens mij) helemaal niet om.
Overigens heeft ze juist voor zichzelf gekozen door wel naar de vereniging te gaan, ondanks gemopper van vriend-lief.
Hmmm, ik vind je anders behoorlijk veel op xebro lijken....quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:11 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maar mij wel, dus ik ben blij dat je eindelijk inziet hoe bijzonder en uniek ik ben
huh? snap je niet, wat heeft dit ermee te maken?quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:24 schreef Idyllic het volgende:
Kasta... heeft geen ruk met dit topic te maken, maar je moet echt even hier kijken...
Dat zegt ie al: niksquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:29 schreef toscane het volgende:
[..]
huh? snap je niet, wat heeft dit ermee te maken?
Ik kan dit gedeeltelijk counteren, overigens zonder het op te willen nemen voor de vriend van TS. verder wil ik erbij zeggen dat het hier van voor mij ook duidelijk van 1 kant komt, en niet van de andere kant.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:14 schreef djenneke het volgende:
[..]
- TS mag niet zelf weten waar ze naartoe wil, en waar ze in geinteresseerd is, hij heeft daar iig geen begrip voor (controle)
- Vriend heeft geen interesse in TS' werk of interesses. quote: "als we diepzinnig over mijn werk praten vindt ie dat ook maar gezwets enzo" (leuke vriend)
- TS moet op tijd thuis zijn (controle)
- Vriend dreigt met liever vrijgezel te willen zijn (controle/dreigement, emotional blackmail)
- quote: "en voel ik me bijna verplicht om geen lid te worden van die vereniging waar ik juist wel lid van wil worden..." (lijkt mij niet gezond/controle)
- quote: "ik doe mij best om me zoveel mogelijk aan te passen en ik baal dat het knaagt tijdens een gezellige avond, waarvan ik weet dat hij hoopt dat ik op tijd thuis ben, dat ik beter naar huis kan gaan... " (TS kan dus geen lol meer maken uit angst voor reactie vriend, niet gezond, controle etc.)
- quote: "overigens ging hij vorige week door de weeks stappen tot in de ochtend zonder iets van zich te laten horen en ik maar ongerust zijn." (hij stelt dus de regels op, en die verschillen voor hem en voor TS, controle dus)
- quote: "ik heb van hem geleerd dingen te overleggen" (blijkbaar hoeft alleen TS dingen te overleggen, vriendlief niet, controle)
- quote: "ik heb mijn stijl aangepast, meer tijd voor hem, het studenten leven een beetje vaarwel gezegd" (Alles komt dus al van de kant van TS, zij past zich aan aan hem, controle)
- quote: "aan de andere kant, hij wil geen afhankelijke vriendin, vindt het leuk en fijn dat ik mijn eigen gang kan gaan... maar aan de andere kant is ie van de oude stempel en moet vrouwlief thuis zijn als hij uit zijn werk komt." (blijkbaar dus toch meer het laatste dan het eerste.... duidelijk toch?)
- quote: "we passen perfect bij elkaar" (blijkbaar toch niet?)
- quote: "en bovenal we zijn gek op elkaar" (zij vooral op hem, als ik het zo samenvat!)
Als dit geen controle is, dan weet ik het ook niet meer. En daarbij is het duidelijk geen voorval, maar heeft TS al meerdere aanpassingen moeten maken! Zelfde tijd sporten etc.....
Lees door, en trek je eigen conclusies zou ik zo zeggen....
quote:- TS mag niet zelf weten waar ze naartoe wil, en waar ze in geinteresseerd is, hij heeft daar iig geen begrip voor (controle)
quote:- Vriend heeft geen interesse in TS' werk of interesses. quote: "als we diepzinnig over mijn werk praten vindt ie dat ook maar gezwets enzo" (leuke vriend)
quote:TS moet op tijd thuis zijn (controle)
quote:Vriend dreigt met liever vrijgezel te willen zijn (controle/dreigement, emotional blackmail)
quote:quote: "en voel ik me bijna verplicht om geen lid te worden van die vereniging waar ik juist wel lid van wil worden..." (lijkt mij niet gezond/controle)
quote:quote: "ik doe mij best om me zoveel mogelijk aan te passen en ik baal dat het knaagt tijdens een gezellige avond, waarvan ik weet dat hij hoopt dat ik op tijd thuis ben, dat ik beter naar huis kan gaan... " (TS kan dus geen lol meer maken uit angst voor reactie vriend, niet gezond, controle etc.)
quote:quote: "overigens ging hij vorige week door de weeks stappen tot in de ochtend zonder iets van zich te laten horen en ik maar ongerust zijn." (hij stelt dus de regels op, en die verschillen voor hem en voor TS, controle dus)
Geen probleem toscane, maar je reageerde niet inhoudelijk op mijn post, misschien dat je dat alsnog kunt doen ? je schrijft in een van je posts nl bovenstaande, en dat is nou precies wat ik bedoel waarom het zo moeilijk is. Kijk als jij gewoon doet waar je zin in hebt heeft dat consequenties, want dan hou je geen rekening met hem (nogmaals, dit geldt alleen in het geval dat hij een goede verklaring kan geven, niet gewoon vanuit controle willen hebben) en dan vind ik die consequenties niet gek, want je stapt daarmee over een grens van hem heen. Als die grens "gewoon maar wat is" dan ben ik dat met je eens.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:34 schreef toscane het volgende:
coolguy, wat een verhaal... dank je voor je moeite
. met die vereniging is iets wat ik wel verteld heb en hij gaf al zijn mening maar ik heb doorgezet, ik laat me gewoon niet beperken en het lijkt erop dat als ik me niet beperken door hem, dat dat consequenties heeft... zucht...
hopelijk kunnen we er van de week goed over praten en over hoe nu verder...
ALs zij geinteresseerd is in die vereniging, wat is dan zijn probleem? Hij hoeft er niet naartoe.... Het gaat er dus niet om dat ze ALTIJD maar heen kan gaan oid. Maar als zij dit graag wil, dan hoeft hij toch alleen maar te zeggen, dat hij het prima vindt? Kijk, dat het niks voor hem is, dat is ook prima. Maar zij wil dat dus graag...quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan dit gedeeltelijk counteren, overigens zonder het op te willen nemen voor de vriend van TS. verder wil ik erbij zeggen dat het hier van voor mij ook duidelijk van 1 kant komt, en niet van de andere kant.
moet het dan zo zijn dat zij altijd maar heen gaan waar ze heen wil, zonder rekening te houden met hem (als dat redelijk is wat hij wil) ? kwestie van geven en nemen....
Maar waar gaat het nou helemaal over? TS heeft al aanpassingen gemaakt. Alleen nog niet genoeg voor hem. In dat geval kan hij daar toch gewoon op een normale manier over praten? Heeft hij dat al 100 keer gedaan, en heeft dat niet geholpen, en zit het hem zo dwars, dan moet ook hij gewoon zijn conclusies trekken, en beseffen dat mensen niet snel veranderen. Oftewel: accepteren of niet. Dreigen heeft daarbij geen enkele zin. Je kunt ook op een normale manier erover praten, waarbij je wel duidelijk maakt dat je meer verwacht van je relatie, en dat het nodig is om nog meer aanpassingen te maken, om de relatie levensvatbaar te houden. Dan geef je ook duidelijk aan dat je eraan wil werken. In plaats van te dreigen met het uit te maken.quote:Als hij daarmee dreigt om haar daarmee te chanteren, is dat idd fout. Hier zit echter een dunne grens tussen in mijn ogen. Kijk, als het over iets gaat wat mijn vriendin constant doet en wat ik niet tof vind...tja...als ik het ECHT niet tof vind, dan gaat me dat uiteindelijk zoveel storen dat ik dan liever de relatie verbreek. Niet omdat ik haar wil chanteren, want ik WIL het dan helemaal niet uitmaken, maar als zij dus constant over mijn grens heen zou stappen, willens en wetens, ja, daar word ik ook niet blij van, dus dan hoeft het voor mij niet.
Op het moment dat je iets leuks aan het doen bent, moet je je niet zorgen hoeven maken over hoe je vriend daarop zou reageren. Afspraken zijn gemakkelijk gemaakt. En daar hoor je je dan ook netjes aan te houden. Als hij hoopt dat TS vroeg thuis is, zou hij blij zijn als ze vroeg is, en hooguit teleurgesteld als dit niet het geval is. En als hij dan nog niet tevreden is, dan spreekt hij met haar af om de volgende dag een leuk avondje samen door te brengen oid.quote:Hoopt hij dat TS op tijd thuis is, of EIST hij dat ? Zit nl verschil tussen. Als hij thuis blijft een keer en zij gaat uit, dan kan ik wel snappen dat hij hoopt dat ze een beetje op tijd thuis is, zodat hij haar ook nog even ziet. Als hij eist dat ze op tijd thuis is vind ik dat ook onzin.
Volgens mij schrijf je in deze post niet veel anders dan wat ik met andere woorden zeg ?quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
ALs zij geinteresseerd is in die vereniging, wat is dan zijn probleem? Hij hoeft er niet naartoe.... Het gaat er dus niet om dat ze ALTIJD maar heen kan gaan oid. Maar als zij dit graag wil, dan hoeft hij toch alleen maar te zeggen, dat hij het prima vindt? Kijk, dat het niks voor hem is, dat is ook prima. Maar zij wil dat dus graag...
[..]
Maar waar gaat het nou helemaal over? TS heeft al aanpassingen gemaakt. Alleen nog niet genoeg voor hem. In dat geval kan hij daar toch gewoon op een normale manier over praten? Heeft hij dat al 100 keer gedaan, en heeft dat niet geholpen, en zit het hem zo dwars, dan moet ook hij gewoon zijn conclusies trekken, en beseffen dat mensen niet snel veranderen. Oftewel: accepteren of niet. Dreigen heeft daarbij geen enkele zin. Je kunt ook op een normale manier erover praten, waarbij je wel duidelijk maakt dat je meer verwacht van je relatie, en dat het nodig is om nog meer aanpassingen te maken, om de relatie levensvatbaar te houden. Dan geef je ook duidelijk aan dat je eraan wil werken. In plaats van te dreigen met het uit te maken.
[..]
[..]
Op het moment dat je iets leuks aan het doen bent, moet je je niet zorgen hoeven maken over hoe je vriend daarop zou reageren. Afspraken zijn gemakkelijk gemaakt. En daar hoor je je dan ook netjes aan te houden. Als hij hoopt dat TS vroeg thuis is, zou hij blij zijn als ze vroeg is, en hooguit teleurgesteld als dit niet het geval is. En als hij dan nog niet tevreden is, dan spreekt hij met haar af om de volgende dag een leuk avondje samen door te brengen oid.
De grens voor mij is nu even die vereniging, iets waarin ik mezelf kan ontplooien waarin ik kan groeien... dat vind ik belangrijk, mijn vriend gelooft niet zo in zulke dingen... misschien moet ik dat dan maar accepteren zonder boos te worden dat ie zich niet interesseert... daar tegenover wil ik dan wel dat we er geen ruzie om gaan maken maar mij wel mijn gang laat gaan... ik vind het belangrijk om lid te worden hiervan, ik kan hier wat mee voor mezelf en dan geeft het op zich niet dat hij daar niets in ziet, als ie het maar accepteert...quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen probleem toscane, maar je reageerde niet inhoudelijk op mijn post, misschien dat je dat alsnog kunt doen ? je schrijft in een van je posts nl bovenstaande, en dat is nou precies wat ik bedoel waarom het zo moeilijk is. Kijk als jij gewoon doet waar je zin in hebt heeft dat consequenties, want dan hou je geen rekening met hem (nogmaals, dit geldt alleen in het geval dat hij een goede verklaring kan geven, niet gewoon vanuit controle willen hebben) en dan vind ik die consequenties niet gek, want je stapt daarmee over een grens van hem heen. Als die grens "gewoon maar wat is" dan ben ik dat met je eens.
de vraag is echter, hoe bepaal je wat een grens is ? Kijk, jij wil graag bij die vereniging, dus jij zal geneigd zijn om eerder van mening te zijn dat hij maar wat roept dan dat je het met hem eens bent, want als je het met hem eens bent, dan zou je dus eigenlijk niet bij die vereniging moeten gaan, maar dat gaat in tegen wat jij eigenlijk wil....Omgedraaid denkt hij ook zo. Daarom is het ook altijd zo moeilijk.
kijk, als hij een geldige reden heeft, (en dat weet hij voor zichzelf best wel) en jij stapt daar dan nog over heen, dan is het logisch als hij het daar om uit zou maken als hij er maar genoeg mee zit, want hij laat natuurlijk ook niet over zich heen lopen.
Nogmaals, dit geldt allemaal alleen maar als hij ergens ECHT mee zit, niet als hij het gewoon van "ik wil controle over jou hebben" oogpunt doet.
in de eerste plaats, ik hou van hem, ben gek op hem, wil met hem verder... dat liever dan wat dan ook, ik weet ook niet of het control-frak is, ik ben ook kritisch op dit moment en probeer het helder te krijgen.. er zijn gemiddeld 4 avonden voor ons samen, soms meer, een enkele keer zijn het er 3...quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:00 schreef Overlast het volgende:
Je vriend gaat misschien wel wat te ver.
Maar om hem na 4 jaar, en dit voorval af te schilderen als een controlfreak gaat mij iets te ver,
Wat hij zegt en doet is misschien niet goed te praten, maar hij zal het niet voor zijn lol doen.
Hoeveel tijd hebben jullie met elkaar, hoeveel avonden zijn jullie er puur voor elkaar?
Misschien gaat hij veel met vrienden afspreken om je te latyen voelen hoe het is als je je partner niet ziet.
Hier reageer jij vervolgens amper op ("laat hem maar de bloemetjes buiten zetten") maar hij wil misschien juist horen dat hij dat nooit meer mag doen omdat jij je zorgen maakte en het juist fijn vond als je bij hem was geweest.
hij gaat gewoon vreemd....quote:ik heb die bewuste avond dat hij laat thuis kwam wel gezegd dat ik het niet zo leuk vond maar wilde niet te boos worden en heb het zo gelaten. bij mijn voorzichtige uitingen dat ik het niet leuk van hem vond ging ie al bijna over de rooie... ik heb hem diezelfde avond gebeld of ik na hem toe zou komen, het antwoord was nee joh, ik blijf nog even, even was 6 uur..
wat jij wil...quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:18 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
hij gaat gewoon vreemd....![]()
eerste indruk hoor....![]()
Vanuit jouw perspectief maak je een punt. Echter, iIk deel echter jouw visie op bepaalde gebeurtenissen niet en blijf van mening dat je tè zwaar tilt aan bepaalde gebeurtenissen d.w.z. te snel spreekt van controle. Zoals coolguy ook al aangeeft een verwachting of een eis zijn twee verschillende dingen. Vriendlief eist helemaal niets, hij heeft alleen bepaalde verwachtingen en gaat daar moeilijk over lopen doen.quote:-verhaal-
Als dit geen controle is, dan weet ik het ook niet meer. En daarbij is het duidelijk geen voorval, maar heeft TS al meerdere aanpassingen moeten maken! Zelfde tijd sporten etc.....
Inderdaad, verder word ik ook nogal moe van het feit dat als je eens een keer iets hebt wat je niet aanstaat, dat dat dan direct met vertrouwen te maken moet hebben. Als ik iets niet leuk vind kan dat idd zijn vanwege gebrek aan vertrouwen, maar ook vanwege het feit dat ik het simpelweg gewoon niet leuk vind. Als mijn vriendin iemand helemaal zou opgeilen kan ik er donder op zeggen dat ze toch verder niets doet dan dat, maar dan hoef ik het nog niet leuk te vinden dat ze het doet. Dat heeft dan geen flikker te maken met vertrouwen, dat heeft gewoon te maken met dat ik iets niet leuk vind.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:50 schreef pmponer het volgende:
Hmm moeilijk verhaal en zoals altijd twee kanten.
Om je vriend niet meteen een control freak te noemen en weet ik niet wat hier mijn visie:
Ik denk dat hij je niet 100% vertrouwd, en natuurlijk zegt hij van wel. Dat vertrouwen kan komen omdat hij zelf te weinig zelfvertrouwen heeft of i.d. Maar ik denk dat hij vooral bang is om je kwijt te raken. Is het niet aan verschillende interesses dan wel dat je andere mensen ontmoet waarvan hij denkt dat ze interessanter voor je zijn.
Als ik jou was zou ik een gesprek aangaan en alle feiten op een rij zetten en vragen wat hij zelf van zijn gedrag vind. Verder denk ik dat jullie relatie wel te redden is maar dat hij meer aan zichzelf moet werken ipv dat jij je in nog meer bochten wringt om het hem naar zijn zin te maken.
succes.
Ja dat is inderdaad kut. Ik voel met je mee. Hij negeert je. Ik weet niet. Ik kan nog zo kwaad zijn op mijn vriendin, of zij op mij, er wordt uiteindelijk altijd gepraat. Elkaar negeren voor langer dan....laten we zeggen 30 minuten komt niet voor. Praten kan namelijk altijd, het enige geval dat je niet meer kunt praten is volgens mij als een van de twee er gewoon klaar mee is.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:13 schreef toscane het volgende:
hij heeft inderdaad zeer weinig zelfvertrouwen....
de stand van zaken op dit moment: hij wil niet praten, hij negeert me... we hebben elkaar gisteren een halve avond gezien, toen was het negeren... we hebben wel in het zelfde bed geslapen, vanmorgen is er ook niets gezegd. Ik heb gisteren een aantal keer geprobeerd om hem aan het praten te krijgen, ik kreeg als reactie: ik hoef er niet meer over te praten. Ik heb hem letterlijk gevraagd wat ik moest doen... of ik koffers moest pakken... wederom geen reactie.
dit voelt kut...
laten we hopen dat het vanavond is, dat er vanavond dus wordt gepraat... ik heb zo het gevoel dat dat niet vanavond is...quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:50 schreef Lempicka het volgende:
Hmm.. ik wens je heel veel sterkte, maar ik zie wel een hoop dingen die niet in evenwicht zijn in jullie relatie, en als dan ook je vriend nog eens niet zo sterk in zijn schoenen staat, dan is dat voor hem waarschijnlijk erg moeilijk accepteren.
Succes vanavond.
Hmm....ik zou zeggen. Doe eens een testje. Bel hem op, en zeg hem dat het voor jou niet hoeft, en dat je het dus uitmaakt. Eigenlijk doe je dan hetzelfde als wat hij waarschijnlijk doet...nl dreigen (het is dreigen, omdat jij niet wil kiezen uit de minste van 2 kwaden, want jij bent niet bereid om echt voor jezelf te kiezen en het echt uit te maken en uit te laten). Dan hang je gewoon weer op, voordat hij de kans heeft gekregen wat te zeggen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:59 schreef toscane het volgende:
[..]
laten we hopen dat het vanavond is, dat er vanavond dus wordt gepraat... ik heb zo het gevoel dat dat niet vanavond is...![]()
Het is heel lullig, maar dit is duidelijk een controle geval. Als hij het echt niet meer ziet zitten, dan maakt hij het gewoon uit. Dat doet hij nu dus niet. Hij probeert jou de dingen te doen zoals hij wil dat je ze doet. En het spijt me verschrikkelijk, maar daar moet je dus echt niet intrappen. Hij is degene die dingen doet die afbreuk doen aan jullie relatie, niet jij. Zeker nu. Ik wens je iig heel veel sterkte, en ik hoop voor jou dat er een (voor jou) goede oplossing gevonden wordt. Maar geloof me, voor mocht het niet goedkomen: Ook zonder hem, kun jij gewoon net zo gelukkig worden.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef toscane het volgende:
gisteren nam hij in de mond (toen ik doorzeurde over praten), dat ik maar weg moest gaan, iets voor mezelf zoeken (woning). misschien was dit toch "uitmaken"... maar ik weet hoe hij is, als het definitief is, is het definitief... dan slaap je niet in bed, dan blijf je niet alles het zelfde doen behalve met elkaar praten... ik heb hem nu gevraagd (per mail) om te praten, desnoods over het uitmaken te praten, als het zo gezegd uit is dan wil ik daar ook over praten, we zijn elkaar maatjes, zo gaan we niet elkaar... ik zie nog iet veel in het plan om het telefonisch uit te maken, ik zie nog niet helemaal in wat ik ermee bereik, ik geef hem nu ook een vrijbriefje om het uit te maken, ik heb het in de mail een aantal keer aangegeven dat ook over uitmaken te praten is...
Je maakt het niet echt uit via de telefoon, want dat wil je niet. Het enige wat je doet is dat je hem aan het schrikken maakt (zoals hij dat ook doet) alleen weet hij dat niet. Als hij berust in het feit dat het (in zijn ogen dan) uit is, dan had hij dat hoe dan ook willen doen, dan heeft hij er gewoon geen zin meer in, en dan had je dat ws ook te horen gekregen tijdens dat gesprek.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef toscane het volgende:
gisteren nam hij in de mond (toen ik doorzeurde over praten), dat ik maar weg moest gaan, iets voor mezelf zoeken (woning). misschien was dit toch "uitmaken"... maar ik weet hoe hij is, als het definitief is, is het definitief... dan slaap je niet in bed, dan blijf je niet alles het zelfde doen behalve met elkaar praten... ik heb hem nu gevraagd (per mail) om te praten, desnoods over het uitmaken te praten, als het zo gezegd uit is dan wil ik daar ook over praten, we zijn elkaar maatjes, zo gaan we niet elkaar... ik zie nog iet veel in het plan om het telefonisch uit te maken, ik zie nog niet helemaal in wat ik ermee bereik, ik geef hem nu ook een vrijbriefje om het uit te maken, ik heb het in de mail een aantal keer aangegeven dat ook over uitmaken te praten is...
Ik weet dat je gelijk heb maar ik heb voor mezelf besloten dat als het wel goed komt ik me juist niet over deze punten heen zet, als dat niet kan in zijn ogen, dan gaat het niet meer... ik weet dat je gelijk hebt dat ik ook gelukkig kan worden zonder hem maar op dit moment is dat nog niet wat ik wil, hoewel ik er wel mee bezig ben. Mijn gevoel zegt nog dat ik er voor moet gaan...quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is heel lullig, maar dit is duidelijk een controle geval. Als hij het echt niet meer ziet zitten, dan maakt hij het gewoon uit. Dat doet hij nu dus niet. Hij probeert jou de dingen te doen zoals hij wil dat je ze doet. En het spijt me verschrikkelijk, maar daar moet je dus echt niet intrappen. Hij is degene die dingen doet die afbreuk doen aan jullie relatie, niet jij. Zeker nu. Ik wens je iig heel veel sterkte, en ik hoop voor jou dat er een (voor jou) goede oplossing gevonden wordt. Maar geloof me, voor mocht het niet goedkomen: Ook zonder hem, kun jij gewoon net zo gelukkig worden.
Ik waardeer je advies en je hebt hier misschien wel gelijk in maar op dit moment doe ik dit nog niet... ik wil hem de kans geven om er toch normaal over te praten, wat mij betreft is die deadline vrijdag avond... ik ga niet het weekend in zonder gesproken te hebben... als hij dat wel van plan is ga ik weg en een paar weken bij mijn ouders zitten om vervolgens te proberen er wel samen over te praten...quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je maakt het niet echt uit via de telefoon, want dat wil je niet. Het enige wat je doet is dat je hem aan het schrikken maakt (zoals hij dat ook doet) alleen weet hij dat niet. Als hij berust in het feit dat het (in zijn ogen dan) uit is, dan had hij dat hoe dan ook willen doen, dan heeft hij er gewoon geen zin meer in, en dan had je dat ws ook te horen gekregen tijdens dat gesprek.
Als hij wel schrikt dan heb je hem gelijk aan het praten, en dan kun je dus precies zeggen wat jij denkt, want hij laat jouw nu hangen, en jij zit daar in angst elke 5 min je mail te controleren. Je stelt je te afhankelijk op. Als het uit gaat weet hij dat nu toch al, alleen jij nog niet, dus dan gaat het hoe dan ook uit. Dan kun jij ook het heft in handen nemen, en hem voor het blok zetten, daar heb je meer aan dan hem nu een vrijbriefje te geven dat hij in principe kan doen wat hij wil, als hij maar met je praat, zo stel jij je nu op.
En als hij al gaat praten dan stel jij je ws ook te afhankelijk op en ga je alle condities die hij je oplegt accepteren want het belangrijkste is voor jou dat hij maar niet gaat, of hij dan onredelijke dingen gaat vragen is dan even niet belangrijk. Jij stemt overal mee in, denkt daarna pas na over wat het nou eigenlijk allemaal inhoudt, wilt dat dan weer niet en zo blijf je in een cirkeltje gaan.
Doe nou maar gewoon, kom voor jezelf op, daar heb je meer aan dan de houding die jij nu aanneem. Overigens niet verkeerd bedoeld hoor, ik probeer je alleen maar advies te geven
ik hou er inderdaad rekening mee dat hij een breuk aan het veroorzaken is... maar niet dat hij een ander op het oog heeft, dat blijkt nergens uit en daar vertrouw ik hem bovendien ook in.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:51 schreef ra het volgende:
Het lijkt er in mijn ogen een beetje op alsof hij niet meer verder wil en TS daar de schuld van wil geven, om zo te verdoezelen dat hij willens en wetens een breuk aan het veroorzaken is. Ik zou er ernstig rekening mee houden dat hij iemand anders op het oog heeft....
Maar ik ben misschien ook een beetje een doemdenker....
via de mail om hem aan te zetten tot praten... ik heb het al op andere manieren geprobeert, dat lukt niet... telefoon of sms vind ik van het zelfde caliber... we zien elkaar vanavond, wellicht dit keer wel praten, ik hoop het...quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:27 schreef Blaetman het volgende:
Ik zou zeggen : kap er mee, doe het voor jezelf. Deze relatie is totaal uit evenwicht.
Je bent een speelbal voor hem.
En via mail???
...
hij zit gecompliceerd in elkaar, kan slecht praten, uit zijn gevoelens nauwelijks... oorzaak? geen idee... zijn genen hou ik het op. Zijn vader heeft het zelfde, zijn opa ook, allemaal het zelfde. Heb er nog even aan gedacht om zijn moeder om raad te vragen maar ik dek dat ik daar het tegenovergestelde mee bereik...quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:33 schreef pmponer het volgende:
Mag ik vragen wat voor achtergrond hij heeft.
Ik bedoel zelf heb ik een ehmmm lastige achtergrond en ik kan me in sommige dingen van hem verplaatsen. Daarom zou ik er bij hem ook op willen hameren dat hij vooral aan zichzelf moet werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |