abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24406795
Ik wil dit jaar wellicht op vakantie naar Azie, maar waar heen weet ik nog niet precies. tevens wil ik graag zelf door het land trekken, dus is het handig als mensen er enigzins engels spreken. Ik wil alleen een ticket boeken en dan wel zien waar ik heen ga. Ik wil er graag alleen als vrouw over straat kunnen, zonder dat dit problemen oplevert of dat ik onder een Niqaab ofzo moet. Daarnaast wil ik zo weinig als mogelijk is aan het ticket uitgeven. hebben jullie leuke tips/uggesties/ervaringen?
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:02:42 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406837
Tip 1: Azië is géén land

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24406883
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:02 schreef Hik het volgende:
Tip 1: Azië is géén land

duh....het moet dus zijn: ik wil op vakantie naar een land in Azie, maar weet nog niet welk land (thanx btw)
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:13:05 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406981
Ik heb zelf nauwelijks door Azië gereisd, zou je dus geen land kunnen aanbevelen. Heb wél veel als vrouw alleen gereisd en weet dat de mogelijkheden daartoe voor 90% van jezelf afhangen en voor slechts 10% van het land in kwestie. Ben je iemand die zich makkelijk aanpast, bereid is een beetje van de taal te leren, een beetje assertief is en respect op kan brengen voor de cultuur van het land dan kun je vrijwel óveral reizen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24406992
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:13 schreef Hik het volgende:
Ben je iemand die zich makkelijk aanpast, bereid is een beetje van de taal te leren, een beetje assertief is en respect op kan brengen voor de cultuur van het land dan kun je vrijwel óveral reizen.
op alles ja
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:28:42 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24407190
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:13 schreef Hik het volgende:
Ik heb zelf nauwelijks door Azië gereisd, zou je dus geen land kunnen aanbevelen. Heb wél veel als vrouw alleen gereisd en weet dat de mogelijkheden daartoe voor 90% van jezelf afhangen en voor slechts 10% van het land in kwestie. Ben je iemand die zich makkelijk aanpast, bereid is een beetje van de taal te leren, een beetje assertief is en respect op kan brengen voor de cultuur van het land dan kun je vrijwel óveral reizen.
Over zuid oost azie, Over het algemeen kan je je redelijk goed redden met Engels, zeker in Maleisie en Singapore. Thailand lijkt me ook wel, Cambodja, Laos, Birma, Vietnam wat minder.
Qua vrouwen moet je denk ik alleen in Zuid-Thailand (wil je niet zitten, veel geweld tussen boedhisten en moslims) en oost-maleisie (strenge moslims) uitkijken. Voor de rest is Z-O Azie (en ook China) over het algemeen erg veilig voor vrouwen.
pi_24441815
Oke thankx!

mensen nog tips voor tickets boeken, evt via andere landen omdat dat goedkoper is?
pi_24455757
Bangkok is een stad waar je redelijk voordelig op kunt vliegen. En Thailand is ontzettend makkelijk te bereizen, ook als vrouw alleen.

Maar heb je al vaker alleen gereisd? En wat vind je leuk om te doen of om te zien??
pi_24457098
ik heb niet vaker alleen naar buitenland gereisd, maar verw8 geen enkel probleem. ik ben onlangs wel alleen op vakantie geweest en vond het de uitvinding! ik maak wel contact als ik dat wil, trek mijn eigen plan en bemerkte dat ik het fijn vond om met niemand rekening te hoeven houden.
Ik weet vanmezelf dat ik het leuk vind om steden te bezoeken, ook kleinere stadjes, met de trein of ander soortig OV te reizen (heb geen luxe wens), maar wil vooral veel zien, dat is al als ik hier in NL ene stad bezoek, dus in het buitenland niet minder..... ben voor veel in (behalve voor discotheken, strandjes (best lekker, maar niet te toeristisch) etc etc
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 11:24:21 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24499499
Eén bestemming gezocht in Azië-topic is wel voldoende. De ander bevat meer info, dus deze gaat op slot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 11:26:34 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24499536
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')