Dennis
[Dit bericht is gewijzigd door Is2Funky (Datum 10 November 1999).]
Flop van de eeuw is Star Wars, voor mij in ieder geval.
Overigens is het wellicht ook leuk om de missers maar eens te noemen. een aantal suggesties:
Unter den Palmen
De gehele 'Die Hard' sequel
Cruel Intentions (tenenkrommend)
diverse Eddy Murphy films
ALLE Will Smith films!
Ik noem maar wat..
Dennis
Kwa zeperd: Nine Months... wat een walgelijk product zeg.
V
Als slechtste film wil ik toch echt Independance Day aandragen. Eigenlijk meer omdat het zo'n kaskraker was dan dat het echr de slechtste film is. Ik bedoel, het is de slechste film die zoveel geld heeft opgebracht.
verigens blij te zien dat will Smith in ieder geval ook de zeperds haalt. Zijn films zijn altijd al afgelopen wanneer ik het idee krijg dat het misschien nog wel wat heeft.
Dennis
Grx, Maarten
verder ben ik eigenlijk best wel fan van wesley snipes
ik gaproberen om alle films van hem op dvd te krijgen
Dennis
quote:
op 11-10-1999 om 04:29 PM schreef Is2Funky het volgende:
Vwb. back to the future. Is niet mijn nominatie, maar ik moet zeggen dat je motivatie wel steek houdt. Zelf aan het tijdscontinuum is gedacht. Qua impact voor de film in het algemeen (vernieuwing of invloed op de maatschappij) vindt ik de film niet zo veelzeggend.Dennis
Nee, dan moet je toch echt bij Chaplin en The Marx Brothers zijn! Steengoede films hebben die gemaakt.
quote:Cruel Intentions (tenenkrommend)
Die vond ik wel leuk om te zien hoor. Niet te gek, maar wel aardig. Met Sarah erin natuurlijk en dan is het altijd leuk. Wel een slecht einde en Dangerous Liasons (Close, Malkovich, Pfeiffer, Reeves) is inderdaad beter (zelfde verhaal), maar toch leuk om naar te kijken...
quote:Inderdaad zijn er wat gaten in te schieten, maar m.i. zijn die er opzettelijk ingelaten. De film spreekt mij aan omdat hij met zoveel lef en overtuiging is gemaakt, en de kijker niet als een onbenul beschouwt. Pienter en precies de juiste toon (geweldig script!)
Verbal, Mooie film, the usual suspects. Mooie rol van Kevin Spacey. Ik vind wel dat TUS een aantal hiaten in het verhaal heeft. (moeilijk aan te geven welke, maar ik kan me herinneren dat ik na het zien van de film wel wat onduidelijkheden kon aanwijzen) de film was in ieder geval goed genoeg om als hollywood-product in ieder geval ook in de filmhuizen gedraaid te worden.
quote:
op 11-11-1999 om 08:56 AM schreef sdb het volgende:
Nee, dan moet je toch echt bij Chaplin en The Marx Brothers zijn! Steengoede films hebben die gemaakt.
Ik ben het ermee eens dat een top 10 een betere indruk geeft trouwens...
Dennis
Nummer twee is Shawshank Redemption. Nominatie voor beste film in 1993. Omtzettend goed geacteerd door o.a. Tim Robbins en Norman Freeman. Prachtig thema en beste ontsnappingsactie ooit in een film.
Niemand kent deze, maar huur hem eens bij de videoboer. Je zult verstelt staan!
Ik ben het ermee eens dat een top 10 een betere indruk geeft trouwens...
Dennis[/quote]
O nee, dat was serieus bedoeld (achteraf snap ik dat het cynisch over kan komen, maar dan zet ik er wel een bij ofzo). Ik heb in mijn jeugd uren videobanden afgespeeld van Chaplin en MB. Mijn ouders vonden het een onmisbaar deel van een opvoeding. Ik denk dat een film goed is als het onderhoudend is, van invloed is op de filmindustrie en... mmm, wat zijn de criteria. Gewoon leuk om te zien, vind ik dus films over tijdreizen. En ook het genoemde Forrest Gump is een goede film. Die is origineel (aha, weer een criterium). Ik heb laatst Groundhog Day weer gezien. Vind ik ook goed vanwege dat begrip tijd. Ik zal nadenken over een top tien.
Oorlogen:
* The Great Dictator (met dank aan sdb, Chaplin, hij parodieerd Hitler en geeft een goed (tijds)beeld van de absurde ideeen van deze walgelijke dictator)
* Still quit at the western front (indrukwekkend epos over het leven van jonge mannen tijdens WO I in de loopgraven)
* Schindlers List (indrukwekkend, en dan ook de stilte na die film, toen iedereen wegliep, mooie muziek ook)
Oudheid:
* Ben Hur
* Spartacus (beide vooral door de herinneringen uit m'n jeugd, geeft een misschien 'avontuurlijker' beeld van het leven vroeger)
Recent:
Scent of a Woman (goed geacteerd, en een film waar mannen iets van kunnen leren, btw ben zelf ook m)
Reservoir Dogs (Al kijk je voor de vijfde keer, je ontdekt steeds nieuwe dingen en lijnen)
Rain Man (Zal hij wel, zal-ie niet, over hoe mensen denken en doen t.o.v. geld, liefde en eerlijkheid)
Silence of the Lambs (Suspens ten top)
Trainspotting (misschien wel absurd beeld van een verslaafde, maar fraai verfilmd)
The kingdom (Deel 1 tm/n 4 in de bios, vier uur lang!, later ook op tv als serie, nep maar ook weer echt)
Grootste gruwel:
Jurassic Park (vantevoren zo gehyped en uitgemerchandised, ik had ook al een aantal trailers gezien, te making of.. etc, dat toen ik de film zag het heel normaal vond, met een flinterdun verhaallijntje en een onbevredigind eind, bleek omdat er later sequel zou volgen)
ik kan nog wel ff doorgaan.... wat zijn objectieve criteria?
Opvallend, weinig/geen actiefilms, maar die zijn ook niet gefilmd omdat het cinematografisch ok moet zijn, maar poen moet opleveren.
------------------
Maybe this world is another planet's hell.
Aldous Huxley
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 12 November 1999).]
The Great Dictator (heb de filmposter thuis hangen). Mooi lijstje zo thematisch! Ben het eens met Rainman. Ik kan zo moeilijk films onthouden, dus als een van jullie iets post, denk ik 'O ja'. Gisteren Everone says I love you van en met Woody Allen gezien. Grappig, maar niet voor dit rijtje. Allen heeft aantal leuke films gemaakt.
Ik kan overigens nog wel 10 lijstjes doorgaan want nu ik zo hier zit te bedenken, komen er nog veel meer films...
Overigens afgelopen maandag de nieuwe David Lynch gezien in Lantaren venster. Ook weer de moeite waard en ik bedenk me opeens dat Blue Velvet, Lost Highway en Wild at Heart ook in de lijst kunnen.. Guns of Navarone??
Ik hou ermee op..
Dennis
------------------
It ain't over 'till the fat lady sings...
[Dit bericht is gewijzigd door Is2Funky (Datum 12 November 1999).]
Oja! (zie je, doe ik het weer). Dit is echt een topper. Zeker tien keer gezien. Kijken meerdere van jullie sommige films vaker? Wij hadden heel vroeg (1978) al een videorecorder en ik kon sommige films weken wel tien keer zien. Kent iemand van jullie 'De woeste planeet'. Is een tekenfilm voor volwassenen en heeft grote indruk op me gemaakt. Waar het precies overging... ik moet 'm weer eens zien. Ook Planet of the Apes maakte als klein meisje een grote indruk op me, maar of het een goede film was, weet ik niet meer.
Oja,oja, ik weet opeens weer mijn echte favoriet: History of the World van en met Mel Brooks. Aanrader!!!!
Ik kijk wel eens een film twee keer, maar alleen als ik hem zo goed vindt dat ik hem zelf aanschaf op video. Vaak echter komen de films die ik zie niet op video uit. Ben in de positie dat ik per week zo tussen de 3 en 10 films bekijk (nieuwe). Dit brengt het werk met zich mee. Daarnaast ga ik ook vaak naar viewings en tussendoor ook nog naar diverse gewone bioscopen. (ik ben in het bezit van een filmpas en kan in heel nederland gratis naar iedere bioscoop of filmhuis) Al met al zijn er weinig films die ik mis, al sla ik wel de grote blockbusters over, omdat ik daar persoonlijk niet van hou. Ik heb een irrationele aversie tegen bijna alles wat uit de Hollywood-koker komt en ben van mening dat er mooiere films gemaakt worden die meer aandacht verdienen. Als ik daar een toptien van maak is er een gerede kans dat veel mensen die niet gezien hebben. gelukkig is er een tendens dat de filmhuisfilms nu soms ook de bioscopen halen. Kijk naar Festen en La Vita e Bella of the Blairwitch project.
Oudere films zijn ook leuk om weer eens terug te zien. Zo was er laatst een retrospectief onder de noemer: Het Oeuvre van Deneuve (alle films met Catherine Deneuve) en duiken er in de filmhuizen nog wel eens Kubrick-weken of Russ Maier tributes (wie herinnert zich 'Beyond the Valley of the Ultravixen' nog?)
op.
Planet of the Apes was in zijn tijd een zeer vooruitstrevende film vanwege de special effects. Vergelijk het met StarWars nu. Leuk dat je die noemt, want ik denk dat iedereen die wel kent. Jong of Oud.
Dennis
Verder kijk ik weinig films, maar ik vindt alles James Bond-films ook wel cool.
Eigenlijk om eerlijk te zijn één echte film, dat ken net!
acteerwerk is ook fantastisch..
Om even een paar van mijn favorieten te noemen
[Dit bericht is gewijzigd door Aernout (Datum 12 November 1999).]
"kan in heel nederland gratis naar iedere bioscoop of filmhuis)"
Wat lekker! Beetje jaloers. Ik kijk films voornamelijk op tv (bioscoop zo'n gedoe; hooguit drie keer per jaar). Omdat wij zo vroeg een video hadden, hebben we een uitgebreide collectie. Ben net verhuisd en ga dat allemaal weer eens doorspitten. Heb ook veel series opgenomen. Soap vond ik het allerbeste (oudje). Maar dan wijk ik van het topic af.
Mijn favoriete films door de jaren heen:
-The Wizard of Ozz (1939)
De énige echte versie met Judy Garland
-Gone With The Wind (1939)
Echte, ouderwetse romantiek..
-Rear Window (1954)
Suspense ten top
-Vertigo (1958)
Ik houd nu eenmaal van Alfred Hitchcock
-My Fair Lady (1964)
Al was het alleen maar om Audrey Hepburn
-Dr Zhivago (1965)
Omar Shariff...toen helemaal niet verkeerd..
-Willy Wonka's Chocolate Factory (1971)
Mijn jeugdfilm, fantastisch verhaal
-Papillon (1973)
Ijzingwekkend verhaal
-One Flew Over The Cuckoo's Nest (1975)
Jack in zijn glansrol
-Raiders Of The Lost Ark (1981)
Avontuur zoals 'ie zijn moet
-Breakfast Club (1985)
Vijftien keer gezien en wil hem morgen zo weer kijken...
-Back To The Future (1985)
Nostalgie, ben zelfs op de grotendeels afgebrande set geweest
-Ferris Bueller's Day Off (1986)
Geniale film.. met wijze les (zie signature)
-Silence Of The Lambs (1991)
Gaan je haren van overeind staan en je gaat heel anders denken over het zelf maken van kleding
-Reservoir Dogs (1992)
Dé beste van Tarantino
-Remains Of The Day (1993)
Emma en Anthony, geweldig koppel
-Groundhog Day (1993)
De betere comedie
-The Shawshank Redemption (1994)
Verrassend
-How To Make An American Quilt (1995)
Winona natuurlijk!
-It's My Party (1996)
Gegarandeerde tranentrekker
-Good Will Hunting (1997)
Indrukwekkend verhaal
-As Good As It Gets (1997)
Jack weer...
-American History X (1998)
Neo-nazisme in Amerika, hard maar eerlijk
-The Matrix (1999)
Net op de valreep van deze eeuw, absolute topper, must see!!!!!!
Genoeg?
------------------
Ferris: "Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in awhile, you could miss it".
Ferris Buellers Day Off -1986
[Dit bericht is gewijzigd door Barbarella (Datum 14 November 1999).]
In las laatst dat in de wereld die film van orson Welles was gekozen tot beste film. Vond ik wel aardig, maar beste film? Saai eerder, leuk om 1x te zien.
Maar de slechtste was toch wel Gremlins The New Batch en Swamp Thing. Oja, ik was ook weggelopen tijdens Desperate Measures.
quote:
op 11-10-1999 om 12:52 PM schreef GEeR+ het volgende:
Maar een van de bete is toch denk ik 'True Romance'. Waarschijnlijk omdat er heel veel bekende gezichten en een aantal onvergetelijke scenes in zitten. En natuurlijk omdat het Tarantino geschreven is...
'True Romance' is heel voorzichtig mijn filmtip.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik aan zo'n pas kom?
Komt door andere afspeel formaat! In Nederland hebben we pal (geloof ik ,kan ook andrsom zijn!) En in Fr. hebben ze Secam! Dus met een franse video en TV zou die film wel in "couleur zijn"
Fallen met Denzel Washinton
Reservoir dogs
the Neverending story
Back to the future 1 2 3
Braveheart
Robin hood prince of thieves
the Net
Speed
Independence day
Bad boys
Rainman
Topgun
Twister
Terminator 1 en 2
Childs play 1 2 3
the Rock
Total recall
Stargate
Heat
the Crow (al vind ik de serie net iets beter)
Silence of the Lambs
Alien I en II
een van de Nightmare on Elmstreet films ik denk de 2e
Malcom x
Schindlers list
Who framed Roger Rabit?
Ik vergeet er vast een paar
En dan nog een film waarvan ik nu al weet dat hij veel indruk gaat maken namelijk de verfilming van in de ban van de ring het boek van Tolkien genaamd the Lords of the ring.
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel (Datum 16 November 1999).]
En verder...kijk effe hoe de reply button werkt want 4 posts direct na elkaar is een beetje overdreven...
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 17 November 1999).]
quote:
op 11-16-1999 om 11:35 PM schreef WouterB het volgende:
Drolage:
Star Wars geinspireerd door Tolkien???? Vrees dat je die toch ff uit moet leggen, want dat zie ik toch niet echt. Kijk, als je het nou over Dune hebt ofzo, dan kan ik er nog wel iets in zien, maar Tolkien...En verder...kijk effe hoe de reply button werkt want 4 posts direct na elkaar is een beetje overdreven...
Dennis
Star trek is inderdaad qua opzet helemaal overgenomen van The lord of the rings , de verschillende rassen/stammen en zelfs echte talen , alleen in de ruimte gesitueerd ipv de oude wereld/era's. Persoonlijk vind ik startrek (nog?) niet om aan te zien , mensen met een hoop klei op hun kop , slechte effecten bederven voor mij altijd de hele film .
Oh ja dit nog ff erbij zetten :
laatst zei Prof. v Rossum op t.v. dat Startrek "Tolkien voor debielen is". Zover wil ik niet gaan , maar daar heeft Drolage het denk ik van , want die text heb ik later ook gelezen in mijn tv gids.
------------------
Liefde maakt meer kapot dan drank kan goedmaken ........
[Dit bericht is gewijzigd door Guus Muisarm (Datum 17 November 1999).]
Ik heb geen "beste film" aangezien je voor een ander genre vaak ook in een andere stemming moet zijn (humor, horror, actie etc.). Ik zou bijvoorbeeld wel mijn favoriete komedie aan kunnen voeren: Groundhog day (die ik gelukkig al een paar keer zag genoemd).
Mijn (ongemotiveerde) lijstje:
- The Shawshank Redemption
- Leon
- Good Will Hunting
- Se7en
- The Silence of the Lambs
- The princess bride
- Monty Python and the Holy Grail
- Braveheart
- Interview with the vampire
Een film die ik net gezien heb houdt me nu al zo lang bezig dat ik bijna zeker weet dat die in dit rijtje hoort: The Fight Club.
Het is net of je iets op je tong blijft proeven en er steeds meer van overtuigd raakt dat je iets geweldigs hebt gezien en dan wil je er nog eens heen en nog eens...
Nog niet genoemde tenenkrommers: Police Academy *
quote:
op 11-17-1999 om 02:29 PM schreef Guus Muisarm het volgende:
The Deer Hunter film die een hele natie over hun Vietnam trauma heen trok.Star trek is inderdaad qua opzet helemaal overgenomen van The lord of the rings , de verschillende rassen/stammen en zelfs echte talen , alleen in de ruimte gesitueerd ipv de oude wereld/era's. Persoonlijk vind ik startrek (nog?) niet om aan te zien , mensen met een hoop klei op hun kop , slechte effecten bederven voor mij altijd de hele film .
Oh ja dit nog ff erbij zetten :
laatst zei Prof. v Rossum op t.v. dat Startrek "Tolkien voor debielen is". Zover wil ik niet gaan , maar daar heeft Drolage het denk ik van , want die text heb ik later ook gelezen in mijn tv gids.
Ik heb het inderdaad van een TV gids (Veronica), maar zij hadden het toch duidelijk over Star Wars en niet Star Trek.
Ik kan trouwens niet wachten tot Fight club op mijn netvlies zal spatten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |