abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24578349
quote:
Je uitleg is prima, maar die had je net zo goed niet hoeven posten. De mensen die reageren in deze thread hebben al lang uitgemaakt dat mensen die zichzelf verwonden raar zijn, dat doen om aandacht te trekken, dat doen om geestelijke problemen lichamelijk te maken, of zelfverwonding als een soort van mislukte zelfmoordpoging zien.

Parels voor de zwijnen. *kots*.
Wat is er volgens jou mis aan mijn post??? Snap je wel wat ik nu juist bedoel?
En als je het goed gelezen had zou je eruit halen dat het sowieso niet raar is.
quote:
Sjah, sommige mensen he.. maar niet iedereen reageert hier zo he.. alleen een stelletje kuddediertjes met oogklepjes op. Wees maar gewoon blij voor ze dat ze zichzelf nog zo heerlijk naief kunnen wijsmaken dat het iemands eigen schuld is alsie zo kapot gaat, dan hoeven ze er niet bij stil te staan dat ze zelf ook wel eens totaal naar de klote zouden kunnen gaan en kunnen ze hun droomwereldje fijn in stand houden.
Vertel jij mij eens dan wie z'n schuld het wel is volgens jou?
Volgens mij is het niemand z'n schuld
:) :D
pi_24578561
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:04 schreef YoriZ het volgende:

Vertel jij mij eens dan wie z'n schuld het wel is volgens jou?
Volgens mij is het niemand z'n schuld
Ehm, in het geval dat de oorzaak iets is als seksueel misbruik, wat veel voorkomt, zie ik zeker wel een schuldige.. als bijvoorbeeld ouders (indien ze ervan weten) dan ook nog eens nalaten om er alles aan te doen dat zo iemand hulp krijgt komen er nog schuldigen bij en in sommige gevallen zijn er dan ook nog mensen die echt zo reageren als in de meest hersenloze reacties in dit topic als iemand zijn of haar verhaal een beetje doet, dan kunnen die mensen hun handen ook niet wassen in onschuld.
pi_24578845
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ehm, in het geval dat de oorzaak iets is als seksueel misbruik, wat veel voorkomt, zie ik zeker wel een schuldige.. als bijvoorbeeld ouders (indien ze ervan weten) dan ook nog eens nalaten om er alles aan te doen dat zo iemand hulp krijgt komen er nog schuldigen bij en in sommige gevallen zijn er dan ook nog mensen die echt zo reageren als in de meest hersenloze reacties in dit topic als iemand zijn of haar verhaal een beetje doet, dan kunnen die mensen hun handen ook niet wassen in onschuld.
Ok, ik begrijp dat je in zo'n geval wel schuldigen kan aanwijzen, maar iemand die iemand seksueel misbruikt, is niet echt gezond en dat komt ook weer door dingen en die zal dan ook weer de schuld bij anderen kunnen leggen etc. etc. Dus kan je dan zoiemand de schuld geven als zijn gedrag ook weer voortkomt uit negatieve ervaringen die weer door iemand anders komen?
Ik vraag me soms sterk af of mensen wel invloed hebben op hun gedrag, of dat ze het maar denken te hebben... want vaak is alles wat iemand doet best logisch wanneer je het kan bekijken vanuit de persoon.

Maar goed, zoals jij het uitlegt heb je gelijk dan zijn er wel schuldigen.
pi_24580624
LangeJan, als je niet serieus kunt reageren, bespaar mij dan deze moeite!

[ Bericht 78% gewijzigd door Copycat op 15-01-2005 15:50:33 ]
pi_24581301
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:55 schreef MarMar het volgende:

Een overlevingsmechanisme is je afsluiten.. aandacht vragen hoort daar niet bij, want als je aandacht krijgt en iemand raakt je en je kan je niet meer volledig voor alles afsluiten, komt de rest ook mee..
Een kind dat seksueel misbruikt wordt, geeft altijdsignalen af, natuurlijk vooral onbewust, vooruit duidelijk blijkt dat er iets aan de hand is. Daar ben ik heilig van overtuigd. Dat je niet letterlijk om aandacht hebt durven vragen, wat heel gebruikelijk is, doet daar niets aan af.

Maar wat me opvalt is, dat jij dit alles - dit topic - zo naar jezelf toehaalt. We hebben het hier over meisjes die in zichzelf snijden, om uiteenlopende redenen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_24584530
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:11 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Een kind dat seksueel misbruikt wordt, geeft altijdsignalen af, natuurlijk vooral onbewust, vooruit duidelijk blijkt dat er iets aan de hand is. Daar ben ik heilig van overtuigd. Dat je niet letterlijk om aandacht hebt durven vragen, wat heel gebruikelijk is, doet daar niets aan af.

Maar wat me opvalt is, dat jij dit alles - dit topic - zo naar jezelf toehaalt. We hebben het hier over meisjes die in zichzelf snijden, om uiteenlopende redenen.
ik trek het niet naar mij toe, ik leg gewoon een kant van het verhaal uit wat ik kan uitleggen en wat een kant is die door jou niet genoemd werd ik hou van volledigheid.

Plus dat het niet een kleine groep is binnen deze mensen die een dergelijke achtergrond heeft.
pi_24584549
overigens is iemand van 15 ook nog een kind en die geeft niet altijd signalen af die te onderscheiden zijn van "normaal" pubergedrag, seksueel misbruik is meer dan alleen incest of kindermisbruik.
pi_24584940
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:04 schreef YoriZ het volgende:

[..]

Wat is er volgens jou mis aan mijn post??? Snap je wel wat ik nu juist bedoel?
En als je het goed gelezen had zou je eruit halen dat het sowieso niet raar is.
Jezus man, doe niet zo aangevallen. D'r is niks mis met je posting.

Wat er mis is dat er een hele kudde andere lui rondlopen in deze thread die met jaren 70-theorietjes proberen aan te tonen dat mensen die zichzelf beschadigen eigenlijk straf verdienen, omdat ze op een niet-toegestane (want voor andere shockerende) manier om aandacht vragen.

En probeer maar eens aan mensen die zo'n denkkader hebben uit te leggen dat mensen die zichzelf verwonden het echt niet doen voor effectbejag bij andere mensen, maar dat ze dat puur voor zichzelf doen omdat het tijdelijk opluchting geeft.

On-mo-ge-lijk.

Snappu?

[ Bericht 1% gewijzigd door joshus_cat op 15-01-2005 19:24:19 ]
pi_24585842
Voelde me niet aangevallen hoor, begreep gewoon je post niet...

Nouja mensen die zo denken als jij beschrijft, zijn dan niet erg slim, het is namelijk gewoon wetenschap (psychologie).
  zondag 16 januari 2005 @ 00:02:22 #160
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_24590343
Om de aandacht doen ze het in ieder geval niet....
Want ze verbergen hun littekens..

Om nou meteen te zeggen dat ze niet sporen, nee...
Want geloof me er zijn waarschijnlijk wel een paar mensen die het in jou omgeving ook doen..

Ik heb het idee dat ze het meer doen omdat ze met gevoelens zitten die ze niet kunnen uiten..
Daarom gaan ze zichzelf snijden..

Ze zijn kwaad op zichzelf en om jezelf te straffen gan je jezelf verwonden...
Don't look at the past.. But live to the future...
  zondag 16 januari 2005 @ 00:10:07 #161
88909 Hel1tjuhh
pi_24590521
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:33 schreef YoriZ het volgende:

[..]

Ok, ik begrijp dat je in zo'n geval wel schuldigen kan aanwijzen, maar iemand die iemand seksueel misbruikt, is niet echt gezond en dat komt ook weer door dingen en die zal dan ook weer de schuld bij anderen kunnen leggen etc. etc. Dus kan je dan zoiemand de schuld geven als zijn gedrag ook weer voortkomt uit negatieve ervaringen die weer door iemand anders komen?
Ik vraag me soms sterk af of mensen wel invloed hebben op hun gedrag, of dat ze het maar denken te hebben... want vaak is alles wat iemand doet best logisch wanneer je het kan bekijken vanuit de persoon.

Maar goed, zoals jij het uitlegt heb je gelijk dan zijn er wel schuldigen.
Iemand die seksueel misbruikt is is niet gezond??
Sorry hoor, maar wanneer iemand seksueel misbruikt is dan is dat niet zijn/haar schuld, absoluut niet... En dan heeft diegene alle recht om de schuld op anderen af te schuiven..
Zo'n iemand loopt daar niet mee te koop en schaamt zich ervoor... En kan dan idd aanwijzingen geven dat er wat aan de hand is...
Het is alleen zo jammer dat niemand weet wat die signalen zijn en waar je op moet letten...

Maar om nou te zeggen dat zo'n iemand niet gezond is...
Dan lopen er heel veel mensen rond die niet gezond zijn...
Wist je dat er bij 4 van 10 mensen incest is gepleegd (geloof dat het 4 op de 10 was) en dat er waarschijnlijk dat nog veel meer ander gevallen bijkomen, zoals verkrachting, enzz....

En zo'n iemand kiest er soms ook voor om er niets mee te doen... Het gewoon te laten rusten...
pi_24590973
Die littekens zijn zo mooi,daarom
pi_24591173
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Die littekens zijn zo mooi,daarom
pi_24593021
quote:
Iemand die seksueel misbruikt is is niet gezond??
Volgens mij heb je het niet goed gelezen, ik zei: Degene die iemand misbruikt is niet gezond, ik zei niet dat degene die misbruikt is ongezond is.....
pi_24594507
quote:
Op zondag 16 januari 2005 05:11 schreef YoriZ het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het niet goed gelezen, ik zei: Degene die iemand misbruikt is niet gezond, ik zei niet dat degene die misbruikt is ongezond is.....
True, die zijn niet gezond.. maar het is lang niet altijd zo dat die mensen zelf een slechte jeugd gehad hebben, ik ben over het algemeen wel erg optimistisch, alleen dat echt alle mensen in principe goed zijn geloof ik inmiddels echt niet meer. Sommige mensen zijn gewoon sadistisch aangelegd.
pi_24596071
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:02 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Om de aandacht doen ze het in ieder geval niet....
Want ze verbergen hun littekens..

Om nou meteen te zeggen dat ze niet sporen, nee...
Want geloof me er zijn waarschijnlijk wel een paar mensen die het in jou omgeving ook doen..

Ik heb het idee dat ze het meer doen omdat ze met gevoelens zitten die ze niet kunnen uiten..
Daarom gaan ze zichzelf snijden..

Ze zijn kwaad op zichzelf en om jezelf te straffen gan je jezelf verwonden...
Ben ik het idd mee eens
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  zondag 16 januari 2005 @ 15:13:58 #167
88909 Hel1tjuhh
pi_24597402
quote:
Op zondag 16 januari 2005 05:11 schreef YoriZ het volgende:

[..]

Sorry, nu ik het teruglees staat dat er idd....
  zondag 16 januari 2005 @ 15:16:52 #168
88909 Hel1tjuhh
pi_24597440
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

True, die zijn niet gezond.. maar het is lang niet altijd zo dat die mensen zelf een slechte jeugd gehad hebben, ik ben over het algemeen wel erg optimistisch, alleen dat echt alle mensen in principe goed zijn geloof ik inmiddels echt niet meer. Sommige mensen zijn gewoon sadistisch aangelegd.
Vaak is het wel zo dat die mensen dat doen, omdat ze zelf ook seksueel misbruikt zijn, maar dat vind ik geen excuus... Ik bedoel als je weet dat je ermee zit, dan ga je toch hulp zoeken... En je niet aan een ander kind vegrijpen...
pi_24597585
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:16 schreef Hel1tjuhh het volgende:

[..]

Vaak is het wel zo dat die mensen dat doen, omdat ze zelf ook seksueel misbruikt zijn, maar dat vind ik geen excuus... Ik bedoel als je weet dat je ermee zit, dan ga je toch hulp zoeken... En je niet aan een ander kind vegrijpen...
bij kindermisbruik is het inderdaad vaak zo dat dader zelf ook slachtoffer is geweest, seksueel misbruik is echter een veel ruimer begrip dan alleen kindermisbruik en ook op latere leeftijd kan het gebeuren dat automutilatie daarvan een effect is...
pi_46008141
Wat een hoop negatieve reacties.

In mijn ogen zijn er 3 soorten automutilanten

-De aandachtvragers
-De mensen met 'echte' problemen
-De mensen die de gothic leefstijl naleven

Over de eerste groep; Die pakken alles aan in mijn ogen om aandacht mee te krijgen, en wat is leuker dan met schrammen op de polsen rond te rennen en mensen te shockeren? Deze mensen verbergen het ook niet.

Over de tweede groep; Automutilatie is een coping mechanisme. Ik ben er zelf mee begonnen na jarenlang seksueel misbruik, en mijn vaders dood heeft het nog meer verergert. In mijn omgeving weten maar weinig mensen het. Mijn moeder weet het omdat ze me af en toe naar het ziekenhuis moet rijden als de bussen niet meer rijden en hechten echt nodig is, en omdat ik in huis met korte mouwen wil kunnen lopen in de zomer (mits het littekens zijn, geen open wonden). Ook een paar familieleden hebben het wel eens gezien en vrienden, maar die mensen zijn op 1 hand te tellen.
Ik ben er niet trots op. Ik doe het niet voor aandacht. Ik doe het om herbelevingen tegen te houden, ik doe het om de chaos in mijn kop te verminderen, ik doe het om rationeel na te kunnen denken, om te straffen, om erger te voorkomen. Ik doe het ook omdat ik lelijk(er) wil zijn, want dan willen ze geen sex meer met me.
Natuurlijk zijn hier ook andere manieren voor, om dit te bereiken. De rust in je kop, de herbeleving te stoppen, met zelfhaat om te gaan. Leren dat mooi of lelijk niet in je littekens zit.

Maar ik heb deze manier mezelf aangeleerd, al lang geleden. En het is moeilijk om dit af te leren, en met iets nieuws, iets 'engs' te beginnen. Want dat is vreemd, dat is nieuw, en misschien werkt het wel niet zo goed als automutileren doet.

En er is niemand schuldig aan het feit dat ik automutileer, alleen ik zelf. Niemand heeft mij er toe aan gezet. Ook heb ik het niet ooit gelezen in de Fancy of weet ik wat voor blad, ik heb ooit in mijn boosheid mezelf beschadigt, en toen ik merkte dat ik hier rustig van werd ben ik er mee door gegaan.

Het is geen spelletje van me, ik ben er ook niet blij mee dat ik niet gewoon met blote mouwen kan lopen, in de zomer geen korte broek aan kan of T-shirt.

En het is mijn eigen schuld, omdat ik mezelf dit heb aangeleerd, en ook niet durf te stoppen, omdat ik bang ben dat ik dan mijn gevoelens niet meer weg kan maken. Nu snijd ik letterlijk mijn gevoelens, angsten, herbelevingen weg. En ik durf geen nieuwe manier te vinden, omdat ik bang ben dat die minder goed werkt, of niet werkt.

Automutilatie is een verslaving. Het begint bij krassen, het eindigt bij 20 hechtingen per keer. In het begin voel je het nog, nu voel ik het niet eens meer. Mijn zenuwen zijn dood, en mijn gevoel is zo geblockt dat ik ook geen pijn voel.
Maar ook geen geestelijke pijn, en daar gaat het om voor mij.

De derde groep met de gothic leefstijl,

Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo veel gebeurd. Toen ik nog op de middelbare school zat, een jaar of 5 geleden, weet ik nog wel dat er altijd een groepje 'gothics' op het schoolplein met veiligheidsspelden in hunzelf zaten te krasen en dan gingen vergelijken.
Ook op internet zag ik dit wel eens voorbij komen, op vampirefreaks bijvoorbeeld.
En deze mensen... ik kan ze alleen maar dom noemen. Waarom jezelf verminken, alleen om stoer te doen? om bij je vriendenclub te horen? zit er ook een deel aandacht vragen bij?

*please note; ik zeg hiermee dus niet dat ALLE gothics dit doen, ik bedoel het niet als vooroordeel richting de algemene gothics*

laten we het zo zeggen, soms zitten er rotte appels tussen. maar die zitten in elk hokje.

Ik hoop niet ontzettende negatieve reacties te krijgen op wat ik nu schrijf, omdat het voor mij vrij persoonlijk is. Dus mochten mensen nu willen reageren, discussie mag altijd, maar ik hoop niet dat ik alleen maar geflamed wordt straks, of dat er wordt geoordeeld/veroordeeld zonder precies te weten wat er aan de hand is.
Vivre
pi_46008562
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef Strychnine het volgende:
Ik hoop niet ontzettende negatieve reacties te krijgen op wat ik nu schrijf, omdat het voor mij vrij persoonlijk is. Dus mochten mensen nu willen reageren, discussie mag altijd, maar ik hoop niet dat ik alleen maar geflamed wordt straks, of dat er wordt geoordeeld/veroordeeld zonder precies te weten wat er aan de hand is.
Ik heb er bewondering voor dat je je verhaal zo op een forum durft te zetten!

Meer weet ik zo snel even niet te zeggen
  maandag 5 februari 2007 @ 15:28:54 #172
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_46008749
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef Strychnine het volgende:

Je zegt dat je het dom vindt dat "gothics" zichzelf voor de lol snijden. Is het dan ook niet "dom" dat je zelf ook niet op zn minst probeert om andere manieren te vinden om je verleden te verwerken? Hoe stom het ook is, die gasten komen er nog wel achter dat het niet echt cool is en dan vinden ze zichzelf net zo hard stom maar jij, jij weet het.
Jij weet hoe erg je bezig bent en je weet dat je het op een andere manier op zou moeten lossen.

Mag ik vragen op welke andere manieren je geprobeerd hebt om je verleden te verwerken?
pi_46009337
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:28 schreef Untouchables het volgende:

[..]

Je zegt dat je het dom vindt dat "gothics" zichzelf voor de lol snijden. Is het dan ook niet "dom" dat je zelf ook niet op zn minst probeert om andere manieren te vinden om je verleden te verwerken? Hoe stom het ook is, die gasten komen er nog wel achter dat het niet echt cool is en dan vinden ze zichzelf net zo hard stom maar jij, jij weet het.
Jij weet hoe erg je bezig bent en je weet dat je het op een andere manier op zou moeten lossen.

Mag ik vragen op welke andere manieren je geprobeerd hebt om je verleden te verwerken?
Ik heb 3 jaar in opname gezeten in een psychiatrische jeugdinstelling. Daar ben ik nu uit, en ik heb nog steeds ambulante therapie elke week, en als het nodig is kan ik een BOR (Bed Op Recept) aanvragen voor maximaal 48 uur per week.

Je hebt inderaad gelijk, dat het stom is dat ik niks anders probeer/wil proberen. Hier ben ik me ook erg goed van bewust. Maar ik denk dat dat heel erg in mijn hoofd zit, dat ik aan een bepaald plaatje wil vast houden. Ik heb nooit veel houvast gehad in mijn leven, geen dingen die zeker waren. Het enige wat zeker was was het misbruik, en mijn vader. Toen mijn vader overleed (hij is NIET de dader) was mijn basis weg voor mijn gevoel.
Mijn basis heb ik toen opnieuw gemaakt, maar mijn basis bestaat nu dus uit automutilatie, en mijn dieren. Dat zijn de 2 dingen waarvan ik weet dat die niet weg gaan, dat niemand daaraan kan komen.

Ik woon in een zelf gebouwd luchtkasteel. Er is niks, dus kan men ook niks kapot maken.

En ik ben bang om iets op te bouwen. Want als ik een nieuwe, stabiele basis maak, kan die elk moment weer omver geschopt worden door wie dan ook.

Wie niets heeft, verliest niets.

En het is zó ontzettend triest dat ik er zo over denk, en ik weet zelf hoe debiel het klinkt, maar zo voelt het wel voor mij. En hoe rationeel ik er ook naar kan kijken/over na kan denken, ik kan het (nog) niet omzetten in daden.

Maar, ik blijf er wel over in gesprek. Ooit zullen er wel dingen veranderen, misschien moet ik wachten tot de tijd daarvoor rijp is. Misschien moet ik wachten tot ik wat beter in mijn el zit. En misshcien gebeurd het nooit, en dan kan ik er nog best mee leven. Omdat dit het leven is dat ik ken. En hoe kut het ook kan zijn, het is vertrouwd, het is eigen. Het is het enige wat vertrouwd is voor mij.
Vivre
  maandag 5 februari 2007 @ 16:13:15 #174
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_46010160
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:46 schreef Strychnine het volgende:

En het is zó ontzettend triest dat ik er zo over denk, en ik weet zelf hoe debiel het klinkt, maar zo voelt het wel voor mij. En hoe rationeel ik er ook naar kan kijken/over na kan denken, ik kan het (nog) niet omzetten in daden.

Maar, ik blijf er wel over in gesprek. Ooit zullen er wel dingen veranderen, misschien moet ik wachten tot de tijd daarvoor rijp is. Misschien moet ik wachten tot ik wat beter in mijn el zit. En misshcien gebeurd het nooit, en dan kan ik er nog best mee leven. Omdat dit het leven is dat ik ken. En hoe kut het ook kan zijn, het is vertrouwd, het is eigen. Het is het enige wat vertrouwd is voor mij.
Ik had uiteraard wel aan kunnen nemen dat je de nodige "gesprekken" erover gehad zal hebben, dus het feit dat je dat zowiezo al geprobeerd hebt is natuurlijk goed, ook al heeft het niet het gewenste resultaat gehad.

Debiel klinkt het niet, ik kan me best wel wat voorstellen bij het "iets wat er niet is kan niet kapot" idee.
Het vervelende is dat er nog wel wat is en dat ben je zelf. Jij kan kapot, nog meer dan dat je nu al bent. Fysiek en geestelijk.

Ik weet best wel dat het weinig zin heeft om dit soort dingen tegen je te zeggen, want je zal het gerust al wel weten, maar ik doe het toch.

Sterkte ermee, of er ooit nog verandering in komt of niet.
pi_46010936
Dank je wel voor je objectieve reactie Untouchables. Met rationeel denken kan ik een heel eind komen en dingen helder verwoorden, nu moet ik nog zo ver komen dat ik het om kan zetten in daden.
Vivre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')