abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:19:20 #71
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24394893
Mooie verzameling instrumenten, Rooligan!
feest
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:23:11 #72
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24394975
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:08 schreef Jorikjet het volgende:
gitaren tegen de verwarming

maar zo'n 'hangertje' kost iets van 7 euro ofzo
Wat gebeurt er dan? Trekt het hout dan krom...?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_24394998
edit: laat maar
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:26:26 #74
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24395038
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:18 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik heb een akoestische gekocht, maar ik ben wel van plan om electrisch te gaan spelen.

Dus als ik noob-vragen stel.. je weet hoe het komt.
Ach, wij hebben een heel leger aan antwoordgoeroe's zoals Zanderrr en LenL dus dat komt wel goed!

Ik heb trouwens de stemapparaat blues!!

Dat ding heeft een afwijking op de 3G en soms doet ie 't ineens niet meer, lijkt wel of ie dan overhit raakt en dan moet ik een paar minuten wachten totdat ie 't niet meer doet.
Dit is toch een computertje en geen 18e eeuws apparaat op stoom met tandwielen enzo?!

Ik denk eraan een nieuwe te kopen. Ene die me niet in de steek laat en die het goed (nauwkeurig) doet. Dit ding heb ik bij m'n gitaar gekregen dus het is geen state-of-the-art apparaat hè...
Voor hoeveel heb je een goede? Bij Feedback zag ik een Fender voor 25 euro. Dat vind ik niet weinig maar als ik daar de rest van m'n leven mee kan doen (hmm, paar jaar iig) dan is het misschien wel een goede investering!
feest
pi_24395042
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:23 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Misschien smelt het lijm ook nog? (ik noem maar wat )

Zou het ook wel willen weten
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:27:36 #76
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24395059
quote:

[..]

Volgens mij ontstemt ie dan als de neten.
feest
pi_24395076
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ach, wij hebben een heel leger aan antwoordgoeroe's zoals Zanderrr en LenL dus dat komt wel goed!

Ik heb trouwens de stemapparaat blues!!

Dat ding heeft een afwijking op de 3G en soms doet ie 't ineens niet meer, lijkt wel of ie dan overhit raakt en dan moet ik een paar minuten wachten totdat ie 't niet meer doet.
Dit is toch een computertje en geen 18e eeuws apparaat op stoom met tandwielen enzo?!

Ik denk eraan een nieuwe te kopen. Ene die me niet in de steek laat en die het goed (nauwkeurig) doet. Dit ding heb ik bij m'n gitaar gekregen dus het is geen state-of-the-art apparaat hè...
Voor hoeveel heb je een goede? Bij Feedback zag ik een Fender voor 25 euro. Dat vind ik niet weinig maar als ik daar de rest van m'n leven mee kan doen (hmm, paar jaar iig) dan is het misschien wel een goede investering!
Als je die fender koopt zou je dan misschien je bevindingen hier kunnen zetten? Ik dnek er namelijk over om die ook te kopen
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:31:57 #78
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24395131
quote:

[..]

jep.

ik ken iemand, die had een gitaar de hele dag midden in de zon laten liggen (midden in de zomer), en was echt zo krom dat die hem weg heeft moeten doen. aan het einde ruimte waar een dikke duim onder kon.

niet doen dus.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:33:54 #79
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24395163
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:28 schreef yootje het volgende:

[..]

Als je die fender koopt zou je dan misschien je bevindingen hier kunnen zetten? Ik dnek er namelijk over om die ook te kopen
Weet je, volgens mij waren gewoon de batterijen een beetje leeg.
feest
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:34:25 #80
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24395176
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Volgens mij ontstemt ie dan als de neten.
Heeft dat ook een reden dan?

En wat speel jij? Acoustisch of electrisch? En hoe lang al? En ja, ik ben nieuwsgierig.
pi_24395199
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

dinsdag 4 januari 2005 @ 17:36:09 #82
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24395215
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:31 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

jep.

ik ken iemand, die had een gitaar de hele dag midden in de zon laten liggen (midden in de zomer), en was echt zo krom dat die hem weg heeft moeten doen. aan het einde ruimte waar een dikke duim onder kon.

niet doen dus.
, dat is wel extreem!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:37:49 #83
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24395248
quote:

[..]

Hout is een organisch materiaal en daarom gevoelig voor temperatuurwisselingen, het gaat uitzetten en weer krimpen. Daardoor veranderen behalve de spanning van de snaren ook de vorm en dus de klank als geheel. Al geldt dat meer voor echt akoestische instrumenten (zoals akoestische gitaren en violen en celli) dan voor elektrische.
Ga maar eens een half uurtje buiten gitaar spelen in de winter, en dan terug naar binnen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:37:54 #84
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24395251
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:34 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Heeft dat ook een reden dan?

En wat speel jij? Acoustisch of electrisch? En hoe lang al? En ja, ik ben nieuwsgierig.
Uitzetten van de hitte, ik weet niet op dat klopt, ik zei maar iets. Maar je gitaar kan beter extreem onstemmen dan extreem kromtrekken!

Ik speel voornamelijk electrisch en ik heb (per toeval) 2 nylon gitaren. Ik speel 11 maanden en ik ben iets aan het opnemen wat ik een dezer dagen hier zal posten!
feest
pi_24395255
Ik ga trouwens als ik mijn gitaar eenmaal heb eens proberen of ik van een hele zooi k'nex een standaard kan maken

Moet ik er wel helemala zeker van zijn natuurlijk dat ie stevig is

[ Bericht 2% gewijzigd door yootje op 04-01-2005 17:45:39 ]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:39:51 #86
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_24395288
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Goeiemorgen! Leuk dat je meedoet.
pi_24395673
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:02 schreef Rooligan het volgende:
Ik zit er eigenlijk aan te denken, om mijn gitaren aan de muur te hangen. Daar zijn toch speciale beugels voor? Iemand een idee wat die dingen moeten kosten?
6,75 euro bij Feedback

http://feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=1454
pi_24395727
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:50 schreef GF het volgende:
Niet iedereen speelt al weet ik hoeveel jaar en heeft geld om dure gitaren te kopen Afzeiken is niet zo moeilijk. Antwoord op m'n vraag blijkbaar wel.
Mwoa, dat heeft iig niks met prijzen te maken... Onstemmen komt meestal doordat, wanneer je bediening van de tremmolo zeg maar naar beneden druk, en dus "een duikvlucht" neemt (b.w.v.s.) dan komen de snaren boven los van de kam en ontspannen ze zich t.o.v. de stemsleutels. Hierdoor komen je snaren een ietwat slapper te liggen en ben je naar beneden gegaan met je stemming. Oplossing hiervoor is een toplock. Die zit boven gemonteerd tussen hals en headstock. Die klemt de snaren als het ware en zorgt ervoor dat ontstemmen over de stemsleutels taboe is. Andere manier van onstemmen kan zijn dat je tremmolo niet meer juist in de middenpositie terug komt. Dan heb je slechte veren erop. Moet je die eens afstellen.

-edit- Een toplock achteraf opbouwen kun je i.m.o. beter achterwege laten omdat je dan in de hals moet gaan boren. En dit punt is een van de meest kwetsbare punten van je gitaar. Als je tremmolo wilt gaan gebruiken kun je beter bij de volgende aanschaf even hierop letten.
In The Presence Of Enemies!
pi_24396114
Nipeng Bedankt voor het meenemen van deze post naar dit topic dmv een quote, al heb ik er tot op heden nog geen reactie op gehad:
quote:
Op oudejaarsavond was ik met een paar vrienden gitaar aan 't spelen en kregen we ineens het gekke idee om dat buiten te gaan doen. Toen we ongeveer 5min. buiten stonden viel het volume van m'n buizenversterker ineens weg. Het lag niet aan m'n kabel of gitaar. Kan het te maken hebben met de temperatuurverschillen ofzo?
Het probleem bestaat nog steeds. Telkens als de amp een minuutje of 2 aanstaat (en de buizen dus warm zijn) valt het geluid regelmatig weg. Ik hoor dan een soort klikje. Het is niet echt te omschrijven wat voor klik, maar het lijkt op een "buisklik". Eentje die je hoort als je buizen afkoelen als je de versterker uit zet. Ter verduidelijking, het gaat hier om een Marshall JCM2000-DSL401 40watt versterker.

Ik heb hem vandaag een beetje nagekeken (ben niet technisch maar kan wel zien of er bijv. een buis kapot is ofzo. Ik kon helaas niks opvallends vinden.
Iemand een idee?

Big_Boss_Man leuk om te zien dat je nog steeds zo actief bezig bent hier. Ik kan me nog herinneren dat jij een jaar geleden was die veel vroeg! Tegenwoordig geef je de antwoorden! Geinig. Keep up the good work en blijven oefenen!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:24:33 #90
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24396150
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:50 schreef GF het volgende:
Niet iedereen speelt al weet ik hoeveel jaar en heeft geld om dure gitaren te kopen Afzeiken is niet zo moeilijk. Antwoord op m'n vraag blijkbaar wel.
Zo was het zeker niet bedoelt! Als ik ergens tegen ben zijn het wel van die figuren die constant goedkope gitaren afzeiken, puur omdat ze goedkoop zijn.

Ik zal even serieus antwoorden dan maar: bij mijn Squier zit de brug ook "vast" en je moet heel veel kracht zetten om de tremolo te gebruiken. Een oplossing is dikkere snaren erop zetten, dan hoef je al minder kracht te zetten (bij sommige gitaren komt de brug dan zelfs vanzelf een stukje omhoog en krijg je een zogenaamde "zwevende" brug).

Een andere oplossing is het verwijderen van een of meer veren die de brug op hun plaats houden. Maar dit zal ik maar niet zelf doen.
pi_24396178
Geen kapotte potmeter ofzo? Hoor je ook kraakjes als je bijvoorbeeld aam je volumeknop draait?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_24396210
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:25 schreef Cynic het volgende:
Geen kapotte potmeter ofzo? Hoor je ook kraakjes als je bijvoorbeeld aam je volumeknop draait?
Nee met de potmeters is niks mis, ik heb het probleem in elke stand.

En trouwens, ik heb ook al de kabel en gitaar gewisseld. Dat was het dus ook niet.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:30:06 #93
91306 GF
Kingwood
pi_24396261
Hmm, ok. Laat m'n tremelo maar met rust denk ik
Unspoken words were understood
pi_24396266
heej, ik leer sinds vorige week ook gitaar spelen! mijn vriendje doet een poging om het me te leren, het gaat een kant op (hopelijk de goede)..
zelf kan hij heel goed gitaar spelen en hij heeft ook een paar gitaren, ik heb er eentje. Niet zo'n super dure, maar de snaren konden andersom gezet (ik speel linkshandig) en hij doet het goed

nu maar hopen dat ik het ook een beetje leer (komt vast wel goed, tot nu toe gaat het allemaal nog prima, op mn vingertopjes na, die hebben tussendoor afentoe wat rust nodig)
pi_24396351
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:30 schreef bl0emetjE het volgende:
heej, ik leer sinds vorige week ook gitaar spelen! mijn vriendje doet een poging om het me te leren, het gaat een kant op (hopelijk de goede)..
zelf kan hij heel goed gitaar spelen en hij heeft ook een paar gitaren, ik heb er eentje. Niet zo'n super dure, maar de snaren konden andersom gezet (ik speel linkshandig) en hij doet het goed

nu maar hopen dat ik het ook een beetje leer (komt vast wel goed, tot nu toe gaat het allemaal nog prima, op mn vingertopjes na, die hebben tussendoor afentoe wat rust nodig)
Da's mooi! En nou zorgen dat het aanblijft he
En dan maar hopen dat 'ie tijdens de les straks niet jouw gevoelige snaar bespeelt...

Wat voor gitaar heb je?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:37:00 #96
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24396380
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:22 schreef Gitarist het volgende:
Nipeng Bedankt voor het meenemen van deze post naar dit topic dmv een quote, al heb ik er tot op heden nog geen reactie op gehad:
[..]

Het probleem bestaat nog steeds. Telkens als de amp een minuutje of 2 aanstaat (en de buizen dus warm zijn) valt het geluid regelmatig weg. Ik hoor dan een soort klikje. Het is niet echt te omschrijven wat voor klik, maar het lijkt op een "buisklik". Eentje die je hoort als je buizen afkoelen als je de versterker uit zet. Ter verduidelijking, het gaat hier om een Marshall JCM2000-DSL401 40watt versterker.

Ik heb hem vandaag een beetje nagekeken (ben niet technisch maar kan wel zien of er bijv. een buis kapot is ofzo. Ik kon helaas niks opvallends vinden.
Iemand een idee?
Waarschijnlijk weet je dat zelf het beste, ik heb helemaal geen verstand van buizen(versterkers), maar kan het niet zijn dat de buizen gewoon 'op' zijn?
quote:
Big_Boss_Man leuk om te zien dat je nog steeds zo actief bezig bent hier. Ik kan me nog herinneren dat jij een jaar geleden was die veel vroeg! Tegenwoordig geef je de antwoorden! Geinig. Keep up the good work en blijven oefenen!
Ik had nog het eerste deel van de gitarentopics geopend om daar al mijn vragen kwijt te kunnen
En nu, tja, áls ik iets weet dan deel ik mijn kennis graag!
feest
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:37:20 #97
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24396387
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:13 schreef Rooligan het volgende:
Zeg BUG80, geinteresseerd in een butterscotch Squier Telecaster?

http://www.marktplaats.nl(...)ktrgitaren/36694.htm
Hé bedankt voor de tip!! Ik vind 'm wel redelijk hoog aan de prijs, wat is de nieuwprijs van die dingen, 200-250 euro?

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik denk dat ik in de toekomst ga voor een Amerikaanse Tele, in de Natural Ash uitvoering. Die zijn ook erg mooi

Maar dan zet ik er wel andere elementen in, want die standaard dingen was ik niet zo kapot van.
pi_24396458
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weet je dat zelf het beste, ik heb helemaal geen verstand van buizen(versterkers), maar kan het niet zijn dat de buizen gewoon 'op' zijn?
Nee dat denk ik niet, volgens mij is het bij een buis aan of uit. Geen tussenweg. Maar 'k weet dat niet zeker...
quote:
[..]

Ik had nog het eerste deel van de gitarentopics geopend om daar al mijn vragen kwijt te kunnen
En nu, tja, áls ik iets weet dan deel ik mijn kennis graag!
Tsja, moet je vooral blijven doen! Doe ik ook (af en toe, 'k post niet zo heel erg veel).
pi_24397161
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:41 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet, volgens mij is het bij een buis aan of uit. Geen tussenweg. Maar 'k weet dat niet zeker...
[..]
Op het gebied vanbuizen ben ik ook maar een leek, maar ik kan me eens herinnerene dat iemand ooit eens gezegd heeft dat de buizen van zijn versterker slecht waren..

Voor de rest kan ik je helaas niet verder helpen als de crep die ik boven vermeld heb...
In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:29:07 #100
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24397217
quote:

[..]

Ik weet dat ook niet, maar ik weet wel dat buizen op een gegeven moment vervangen moeten worden maar of dat bij jou het probleem is weet ik niet. Moeten we even wachten dat hier iemand komt die (meer) verstand heeft van buizenversterkers.
Je was trouwens ook lid van gitaar.net toch? Heb je het daar al gevraagt?
feest
pi_24397243
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:24 schreef BUG80 het volgende:
...
Een andere oplossing is het verwijderen van een of meer veren die de brug op hun plaats houden. Maar dit zal ik maar niet zelf doen.
Waarom niet? Dit is nl. een veel praktischere oplossing dan er maar dikke snaren opleggen. Je body kan dit heus wel aan, hoor. Ik zou zeggen, haal er eens eentje weg wanneer je weer snaren verwisseld en kijk of dat je bevalt!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:32:39 #102
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24397285
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik weet dat ook niet, maar ik weet wel dat buizen op een gegeven moment vervangen moeten worden maar of dat bij jou het probleem is weet ik niet. Moeten we even wachten dat hier iemand komt die (meer) verstand heeft van buizenversterkers.
Je was trouwens ook lid van gitaar.net toch? Heb je het daar al gevraagt?
Ja... is het wachten waard.

Nee daar nog niet gevraagd. Ik was daar zelfs eerder lid van dan van Fok!, maar ik vind dat forum wat ze daar hebben zo ***. Hele ouwe forumsoftware. Erg onoverzichtelijk.
Maar ja het werkt wel, en dat kan ik van Fok! niet altijd zeggen
pi_24397322
quote:

Alhoewel ik geen buizenversterker heb, denk ik dat je het hier niet bij het juiste eind hebt. Aan het einde van hun leven, gaan buizen meer zoemen en geven minder output. Dit gaat steeds maar door totdat ze het echt begeven.

Al met al, moet je buizen op tijd vervangen om het circuit in je versterker niet te overbelasten. En dat is geen goedkoop grapje, aangezien ze allemaal afgesteld moeten worden (biassen)...

Ik weet niet of jouw probleem te wijten is aan je buizen! In ieder geval veel succes met het zoeken naar de oplossing (die ik helaas niet voor je heb)
Volgende optredens:
pi_24397399
Oh.... Gitarist...
Ga eens speuren op gitaarnet.nl (dus niet gitaar.net, maar gitaarnet.nl) en dan op het forum. Veel lui daar met veel verstand. Eén tip, ga eerst zoeken in oudere topics; zomaar een nieuw topic openen over een (misschien) bekend probleem, stellen ze daar niet zo op prijs.
Ik kom er zelf bijna nooit meer, maar het is een goed naslagwerk voor het oplossen van probleempjes
Volgende optredens:
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:54:40 #105
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24397696
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:35 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Alhoewel ik geen buizenversterker heb, denk ik dat je het hier niet bij het juiste eind hebt. Aan het einde van hun leven, gaan buizen meer zoemen en geven minder output. Dit gaat steeds maar door totdat ze het echt begeven.

Al met al, moet je buizen op tijd vervangen om het circuit in je versterker niet te overbelasten. En dat is geen goedkoop grapje, aangezien ze allemaal afgesteld moeten worden (biassen)...

Ik weet niet of jouw probleem te wijten is aan je buizen! In ieder geval veel succes met het zoeken naar de oplossing (die ik helaas niet voor je heb)
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:38 schreef Rooligan het volgende:
Oh.... Gitarist...
Ga eens speuren op gitaarnet.nl (dus niet gitaar.net, maar gitaarnet.nl) en dan op het forum. Veel lui daar met veel verstand. Eén tip, ga eerst zoeken in oudere topics; zomaar een nieuw topic openen over een (misschien) bekend probleem, stellen ze daar niet zo op prijs.
Ik kom er zelf bijna nooit meer, maar het is een goed naslagwerk voor het oplossen van probleempjes
Ik weet het niet, m'n buizen zijn redelijk nieuw en ik vind het zo vreemd dat het geluid wegvalt ipv dat het helemaal weg is. Dat is meestal het geval met een buis.

Dank je voor de tip, maar ik ga daar niet heen want die gasten zijn over het algemeen tè erg. Het lijkt af en toe wel op GoT maar dan op gitaargebied. Zeikerds dus.

Ik heb inmiddels gepost in een topic op gitaar.net.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')