Mario Andretti - Juan Manuel Fangio
Beide heb ik nooit live zien rijden, maar Fangio zat in de gevaarlijkste auto, onder de gevaarlijkste omstandigheden en wist 5x wereldkampioen te worden. Sentimenten, nee, prestaties in het verleden kunnen mijninziens niet worden vergeleken met het heden, daar is de sport teveel voor veranderd.Fangio krijgt mijn stem, als meest succesvolle coureur van een ander tijdperk.
Alain Prost - Michael Schumacher
De keus is voor mij makkelijk, aangezien ik een groot bewonderaar ben van Der Michael. Ondanks dat ik hem vele malen als klein jochie vervloekt heb toen hij met zijn Benetton-Ford iedereen de oren wastte, inclusief mijn 2 helden van die tijd, Alesi en Berger. Ik was niet overtuigd toen hij in 96 voor heel veel lires de overstap maakte naar mijn favoriete team, maar als je ziet wat de uitkomst is bijna 10 jaar later, kun je alleen maar respect hebben voor de coureur Schumacher.
Hij heeft de macht om als coureur een team een enorme boost te geven, hij vormde eigenhandig van Ferrari in 2 jaar tijd om van een kwakkelende middenmotor tot een absoluut topteam, wat tot de laatste race in Jerez '97 kon meedoen om de wereldtitel voor coureurs.
Hulde voor de man die als jonge kerel van zijn wereldkampioenschapsteam afscheid nam en voor het avontuur in Maranello koos om zo te bewijzen dat hij meer kon dan alleen in een goede auto wedstrijden winnen.
[ Bericht 0% gewijzigd door TheGHunter op 03-01-2005 15:26:19 ]
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|