abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2005 @ 00:07:41 #76
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24874475
ik ga wel op zoek bij de geesteswetenschappen. Het blijft raar dat de tijd even stilstaat na een oorlog, eigenlijk zou die net zo interessant moeten zijn, vind je niet?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:41:59 #77
40566 Ericr
Livewrong
pi_25338009
http://www.manaslu.net/nurn/nuremberg1.avi

Ook al is dat al weer een topic van meer dan een maand oud, heb ik toch wel een interressant filmpje op mijn domein staan nu. Maar 3 dagen online dus snel er bij zijn. Komt uit de Nuremberg Trials van Roman Kamen, film door de Russen dus. Hele docu zeer goed gemaakt, ik heb het laatste stuk met de vonnissen en de beelden van de dode kopstukken online gezet.
pi_25340024
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:22 schreef _The_General_ het volgende:
Ik weet alleen dat er vlak na de oorlog een "Braunbuch" is uitgebracht met namen van mensen die een nazi achtergrond hadden maar nog beroepen als rechter, arts etc uitoefenden.
Tja, dat je zo iemand liever niet in de rechtspraak ziet lijkt me terecht, maar voor een arts lijkt me politieke opvattingen niet zo relevant, toch? Ik bedoel, afgezien van normale straffen is er geen reden dat die mensen zo'n beroep specifiek niet uit mogen voeren, lijkt me... of mis ik iets?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:16:02 #79
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25349252
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Tja, dat je zo iemand liever niet in de rechtspraak ziet lijkt me terecht, maar voor een arts lijkt me politieke opvattingen niet zo relevant, toch? Ik bedoel, afgezien van normale straffen is er geen reden dat die mensen zo'n beroep specifiek niet uit mogen voeren, lijkt me... of mis ik iets?
Nee? Zou jij als Jood in 1949 of zo je lot vol vertrouwen in handen leggen van een arts van wie zijn nazi-verleden bekend is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_25351338
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gaat het niet om artsen die in kampen meegeholpen hebben aan experimenten, of artsen die mee hebben gedaan aan de euthanasie/sterilisatie praktijken? Ik zou dat soort mensen ook niet als arts willen hebben!
pi_25355557
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee? Zou jij als Jood in 1949 of zo je lot vol vertrouwen in handen leggen van een arts van wie zijn nazi-verleden bekend is?
Dat ligt eraan wat hij uitgespookt heeft. Als hij toentertijd misdaden heeft gepleegd zal hij daarvoor gestraft moeten worden. Als het, zoals ook wordt gesteld, dingen zijn die met zijn ambt te maken hebben, zal hij daaruit ontheven moeten worden. Op zich is het aanhangen van de partij niet relevant voor het beroep arts, wilde ik maar zeggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')