Tja, dat je zo iemand liever niet in de rechtspraak ziet lijkt me terecht, maar voor een arts lijkt me politieke opvattingen niet zo relevant, toch? Ik bedoel, afgezien van normale straffen is er geen reden dat die mensen zo'n beroep specifiek niet uit mogen voeren, lijkt me... of mis ik iets?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:22 schreef _The_General_ het volgende:
Ik weet alleen dat er vlak na de oorlog een "Braunbuch" is uitgebracht met namen van mensen die een nazi achtergrond hadden maar nog beroepen als rechter, arts etc uitoefenden.
Nee? Zou jij als Jood in 1949 of zo je lot vol vertrouwen in handen leggen van een arts van wie zijn nazi-verleden bekend is?quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, dat je zo iemand liever niet in de rechtspraak ziet lijkt me terecht, maar voor een arts lijkt me politieke opvattingen niet zo relevant, toch? Ik bedoel, afgezien van normale straffen is er geen reden dat die mensen zo'n beroep specifiek niet uit mogen voeren, lijkt me... of mis ik iets?
Gaat het niet om artsen die in kampen meegeholpen hebben aan experimenten, of artsen die mee hebben gedaan aan de euthanasie/sterilisatie praktijken? Ik zou dat soort mensen ook niet als arts willen hebben!quote:Op donderdag 3 maart 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, dat je zo iemand liever niet in de rechtspraak ziet lijkt me terecht, maar voor een arts lijkt me politieke opvattingen niet zo relevant, toch? Ik bedoel, afgezien van normale straffen is er geen reden dat die mensen zo'n beroep specifiek niet uit mogen voeren, lijkt me... of mis ik iets?
Dat ligt eraan wat hij uitgespookt heeft. Als hij toentertijd misdaden heeft gepleegd zal hij daarvoor gestraft moeten worden. Als het, zoals ook wordt gesteld, dingen zijn die met zijn ambt te maken hebben, zal hij daaruit ontheven moeten worden. Op zich is het aanhangen van de partij niet relevant voor het beroep arts, wilde ik maar zeggen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee? Zou jij als Jood in 1949 of zo je lot vol vertrouwen in handen leggen van een arts van wie zijn nazi-verleden bekend is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |