abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2005 @ 23:39:13 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25290033
voor mij ook een diertje MUUS?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25290117
wow mooie kaart. Hoop dat het meeste uitkomt

Bedankt MUUS
pi_25290374
Voor qu63 een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden

Aardedraak

Uitleg:

Aardedraak (draig-talmh)

kracht, mogelijkheden, rijkdom

Draig-talamh brengt ons oog in oog met ons ideaal. In ons hebben we een schatkamer vol rijkdom - mogelijkheden en kracht - die we kunnen leren gebruiken. In het verleden ontzegde de schatbewaarder ons wellicht de toegang. Maar nu begrijpen we dat deze soms grimmige oppasser niets anders is dan een aspect van onszelf. Door Draig-talamh te leren kennen en ervan te leren houden, kunnen we de geheimen van ons hart ontsluiten en tegelijk de schoonheid en de kracht ontdekken die verborgen ligt in de harten om ons heen en in de aarde zelf.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 28 februari 2005 @ 00:16:47 #204
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25290791
MUUS
Ik kan me er zeker in vinden. Mooi dek trouwens.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25291525
MUUS zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
pi_25291554
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:51 schreef Anitra het volgende:
MUUS zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
Tuuk Anitra, maar dat wordt dan wel morgen, aangezien ik nu een beetje suf uit mijn ogen kijk. .

Heb je nog een speciaal deck in gedachten of moet ik zelf kiezen? .
Oi!
pi_25291629
Je mag helemaal zelf kiezen.
En mijn oogjes zijn ook niet helder meer
  maandag 28 februari 2005 @ 01:11:22 #208
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25291912
dankje MUUS
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25296385
Heeee, bedankt, MUUS, leuke verrassing zo op de saaie maandagochtend .

En een hoop dingen kloppen heel goed voor mij van deze kaart. Ik heb momenteel ook allerlei overlevingspakketjes in mijn tuin hangen voor de vogeltjes en de meest mooie soorten komen even bij me buurten.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25302720
Vandaag is geen goeie dag om kaarten te trekken zag ik in mijn horoscoop. Er komen zware negatieve dingen uit omdat ik niet goed in mijn velletje zit. Dus niet schrikken MUUS, het kan bij mij dus zwaar zijn of juist helemaal niet en dat is lekker voor de toekomst
  maandag 28 februari 2005 @ 23:30:33 #211
1087 Merisse
broddeltante
pi_25303988
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:35 schreef MUUS het volgende:
Voor Merisse heb ik gekozen voor een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden.

Ram
Mijn pc was trouwens zo onder de indruk van deze kaart, die 'ie bij de eerste poging om dit te posten spontaan crashte. .
Wow mooi ben ook onder de indruk. Thanks Muus.
Het zegt wel iets over mijn karakter en de zaken die spelen in mijn leven maar ik vind het vooral zo mooi omdat ie positief is. Niet positief in de zin van dat ik alles krijg wat ik wens maar positief in de zin van dat alles uiteindelijk gaat zoals het moet gaan. Een soort van "basisvertrouwen" in het leven dat ik een beetje dreig kwijt te raken maar o.a. door zo'n kaart weer zie.

[ Bericht 23% gewijzigd door Merisse op 28-02-2005 23:37:23 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:56:22 #212
107693 Dannytjeuh
Watjeuuuuuz
pi_25311451
Hoi,

Kan er eens iemand een kaartje voor me kiezen ?
Het zit namelijk zo, vanaf halverwege april gaat mijn leven een heel andere wending krijgen. Ik ga een flink pak meer verdienen bij een nieuwe baas, maar aan de andere kant zit ik bij mijn huidige werkgever ook lekker knus. Ik weet niet goed hoe ik het gevoel moet omschrijven..... is het mijn vrees voor het onbekende ? of is het omdat ik een beetje ben vastgeroest in mijn huidige job.
Dus daarom vraag ik heel erg nederig of iemand voor mij een kaartje kan trekken. Misschien weten de kaarten raad.

+++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:14:23 #213
84524 Morwen
I got life
pi_25311731
Ik ben "toevallig" momenteel even met mijn kaarten aan het fröbelen, dus kan jij er in 1 moeite achteraan

Voor Dannytjeuh:

Element: Vuur.

Astrologische associatie: Mars in Ram.

Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving.
We willen alles, en wel nu meteen..

Food for thought Lijkt me een positieve kaart of tenminste zo komt ie wel op mij over. Een energieke kaart
Only Human
pi_25311798
Voor Anitra een kaart uit The Faeries Oracle

Laiste, Moon's Daughter

Uitleg:

Laiste, Moon's Daughter

Light cast in shadows. Spiritual guidance. Illumination. Riddles

Starter Reading: You may be finding apparently random events and ideas are falling into a pattern and beginning to make sense to you. Things may be flowing more easily than you are accustomed to and your decisions and choices may be bringing an unusually high degree of success. Psychic abilities--hunches, intuitions, foreknowings--are becoming clearer and making more sense. Trust the process. Liaste also brings psychic dreams, forelighting the future and illumining the present. These dreams often speak in symbols, as faeries are won't to do.

Gisteren al getrokken (maar door drukte niet gepost) en toch niets engs, Anitra. . Hele mooie afbeelding op de kaart ook!
Oi!
pi_25311881
Voor Dannytjeuh een kaart uit The Faeries Oracle

He of the Fiery Sword

Uitleg:

He of the Fiery Sword

The Active Principle. Spiritual will. Justice. Protection

Starter Reading: The presence of the fiery sword's master in a reading can indicate that there is (or there is a need for) clear and focused will and a determination to carry through on decisions, even if much effort is required. Or he can tell us that such will and strength is present in regard to the issues under consideration. The querent needs to consider how he is expressing his will and strength and how that expression may be enhanced or improved. It is this Singer's energy that enables us to burst the bonds of an outgrown way of being and move on to the next level. He indicates that this is a time to take action based on clear spiritual will. His presence indicates great strength and great potential for good. It also reminds us that, if we call upon him, we will receive assistance. The presence of this card in a reading radiates strength and will to the cards around it.

Normaal trek ik pas 's avonds nieuwe kaarten ivm de rust in huis, maar nu *moest* ik een kaart voor jou trekken en .... woah! . Trek ik even een treffende kaart! . Al zeg ik het zelf. .

En wat hebben we nu geleerd, mensen? Juist, als je gevoel zegt dat je *nu* iets moet doen, moet je dat dus ook gewoon doen! .
Oi!
pi_25311976
quote:
Op maandag 28 februari 2005 23:30 schreef Merisse het volgende:

[..]

Wow mooi ben ook onder de indruk. Thanks Muus.
Het zegt wel iets over mijn karakter en de zaken die spelen in mijn leven maar ik vind het vooral zo mooi omdat ie positief is. Niet positief in de zin van dat ik alles krijg wat ik wens maar positief in de zin van dat alles uiteindelijk gaat zoals het moet gaan. Een soort van "basisvertrouwen" in het leven dat ik een beetje dreig kwijt te raken maar o.a. door zo'n kaart weer zie.
Alle kaarten die ik gebruik zijn allemaal erg positief. Tarotkaarten hebben vaak een (naar mijn mening) te negatieve klank en het gevolg daarvan is dat mensen alleen maar aan het negatieve denken en de positieve punten niet eens meer horen/zien, laat staan dat ze er aan werken.

Mijn kaarten zijn positief, en draaien dat proces dus om. Het positieve wordt je onder de neus gedrukt, maar onbewust wordt je óók over het negatieve aan het denken gezet. ("Okay, dit en dat gaat goed en moet ik ontwikkelen (= positief), hoe verander ik dat, hoe krijg ik dat beter? (= onbewust toch de negatievere punten door je hoofd laten gaan)") .

Ik heb ook tarotkaarten, maar ik merk dat ik er zelf veel minder mee kan dan met mijn orakeldecks.
Oi!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:42:23 #217
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25312155
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:31 schreef MUUS het volgende:
Ik heb ook tarotkaarten, maar ik merk dat ik er zelf veel minder mee kan dan met mijn orakeldecks.
Wat is eigenlijk het verschil? Het eerste bevat die aantallen zoals bv 8 zwaarden enzo? De andere zijn meer algemene teksten?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:01:20 #218
84524 Morwen
I got life
pi_25312455
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:25 schreef MUUS het volgende:

En wat hebben we nu geleerd, mensen? Juist, als je gevoel zegt dat je *nu* iets moet doen, moet je dat dus ook gewoon doen! .

Yep, ik denk dat Dannytjeuh de boodschap nu wel heeft

Nog even over de kaarten van het Rider deck.....die zijn inderdaad erg direct en niet altijd voor iedereen geschikt. Zeker niet als je er heel veel waarde aanhangt en je beslissingen ervan af laat hangen. Ik blijf er een bepaalde band mee hebben, ik hou wel van dat directe Al vind ik de meer fantasierijke decks enorm mooi en ook zeker leerzaam
Only Human
pi_25312839
MUUS wat zit die kaart van mij dicht bij de waarheid Ik ben nl idd met een aantal veranderingen begonnen om zo meer in zicht te krijgen over mijn dochter, het bleek alleen ook te gelden voor mezelf. Dat van de dingen van te voren weten klopt ook erg. Ik weet al hoe mijn lichamelijk situatie is over een tijdj maar ik blijf er tegen vechten, terwijl ik het moety accpeteren en dan verder kan gaan. Dat beslissingen makkelijker gaan heb ik ook gemerkt, normaal twijfel ik over alles en gister heb ik bv al heel snel voor mijn doen een knoop door gehakt.

Het is zeker een kaart die erg bij mij past. En hij is zeker ook heel mooi de afbeelding!!
Thanks!!!
pi_25313086
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:42 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het verschil? Het eerste bevat die aantallen zoals bv 8 zwaarden enzo? De andere zijn meer algemene teksten?
Nou ja, om dat verschil uit te leggen, heb ik eigenlijk dit topic geopend. . Zo kunnen jullie zelf zien hoe allerlei kaarten in elkaar zitten. Uiteraard heb je ook weer allerlei verschillende tarotkaarten met andere afbeeldingen en andere soort uitleg erbij, maar meestal is de kern toch gebaseerd op de kaarten van Rider-Waite en daarom zullen ook in andere tarotdecks vaak die symbolen terugkomen. Soms letterlijk en soms een beetje aangepast of is er één symbool (bv. de zwaarden) vervangen door een ander symbool.

Orakeldecks hebben ook geen vast aantal kaarten, het ene deck bestaat uit 56 kaarten en het andere uit 74.

En zoals Morwen al zei, de Rider Waite is erg direct. Nu heb ik daar zelf geen problemen mee ( . ), maar ik merk dat de mensen voor wie je de kaarten legt vaak schrikken van die directheid en dus niet goed horen wat je nu eigenlijjk zegt.

Maar eigenlijk is het verschil imo het gevoel wat je zelf erbij hebt. Daarom moet je ook afgaan op gevoel als je op zoek bent naar een tarotdeck of orakeldeck, want jij moet er mee werken. En ja, dan spelen afbeeldingen heel erg mee, want die moeten jou aanspreken en die moeten voor jou goed bij de uitleg passen/moeten voor jou de uitleg duidelijk maken.
Dat laatste vinden veel mensen moeilijk bij Rider-Waite tarot, want tja... zwaard 7 lijkt wel erg op zwaard 8 he? Er zit niet veel verschil in en legt dus minder duidelijk uit wat er bedoeld wordt, waardoor de legger meer moeite kan hebben met de uitleg onder de knie krijgen.

Ik kreeg als tiener van mijn moeder de Rider-Waite tarot en dacht meteen: "Is dit het? ."
Voor mij was dat geen goed begin dus. . Pas later ben ik me met dat deck gaan bezig houden, maar nog steeds is het mijn minst favoriete deck. .
Oi!
pi_25313113
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:27 schreef Anitra het volgende:
MUUS wat zit die kaart van mij dicht bij de waarheid Ik ben nl idd met een aantal veranderingen begonnen om zo meer in zicht te krijgen over mijn dochter, het bleek alleen ook te gelden voor mezelf. Dat van de dingen van te voren weten klopt ook erg. Ik weet al hoe mijn lichamelijk situatie is over een tijdj maar ik blijf er tegen vechten, terwijl ik het moety accpeteren en dan verder kan gaan. Dat beslissingen makkelijker gaan heb ik ook gemerkt, normaal twijfel ik over alles en gister heb ik bv al heel snel voor mijn doen een knoop door gehakt.

Het is zeker een kaart die erg bij mij past. En hij is zeker ook heel mooi de afbeelding!!
Thanks!!!
Ach ja, ik schud ze zo uit mijn mouw joh. .

.

Alsjeblieft en graag gedaan. .
Oi!
pi_25313170
Doe mij ook es eentje
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:20:21 #223
84524 Morwen
I got life
pi_25320135
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:49 schreef UncleScorp het volgende:
Doe mij ook es eentje
Ik weet niet of je mij bedoelde, maar voila......te laat

Voor UncleScorp:

De Dwaas toont het kind in ons en staat voor ontvankelijkheid en een levenslustige zorgeloosheid.
Wanneer De Dwaas zich voordoet betreden we vaak zonder kennis vooraf een nieuw levensterrein.
Deze kaart wijst op verfrissende ervaringen die meestal chaotische trekjes hebben, maar die -zelfs als we onderuit gaan- geen wezenlijk gevaar inhouden.
Ten aanzien van ons werk betreden we nieuwe terreinen met de bereidheid om ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met nieuwe opgaven.
Met betrekking tot gebeurtenissen kan De Dwaas wijzen op idiote gebeurtenissen of onverantwoordelijk gedrag.
Op het niveau van bewustzijn staat deze kaart voor het wonderlijke en het verbazingwekkende.
Op het terrein van persoonlijke relaties zien we vooral zijn levenslustige, vrolijke kant.
Ook hier kan hij op onverantwoordelijkheid wijzen, maar meestal is het toch een verwijzing naar een vreugdevol, ongecompliceerd samenzijn.
Only Human
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:33:55 #224
1087 Merisse
broddeltante
pi_25326700
Muus, Morwen, hebben jullie nou niet dat jullie het onbevredigend vinden om op deze wijze voor mensen te leggen? Ik bedoel het is een hoop werk met weinig ruimte voor eigen inbreng/interpretatie omdat jullie vaak de vraag niet weten en ook niet hoe iemand het antwoord interpreteert.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_25327132
Thx morwen , maar die kaart past zo totaal niet bij mij ... de naam tot daar toe maar de beschrijving niet

IK WIL EEN KAART VAN MUUS
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')