abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2005 @ 23:21:52 #51
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24362028
Wie wil er een kaart trekken voor een hele nuchtere dame ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24362030
Voor Karboenkeltje

Ik heb gekozen om voor jou een kaart te trekken uit het Dieren orakel der Druïden. .

Raaf

Uitleg:

De Raaf (Bran)

Heling, Initiatie, Bescherming

Bran biedt initiatie, bescherming en de gave van profetie. Die initiatie kan het formele ondergaan van een initiatieceremonie zijn, maar ook de informele initiatie in de mysteriën van een nieuwe baan of betrekking. Het geeft de dood van het ene en het begin van het andere aan. De kracht van de raaf kan je ook de diepste vorm van heling brengen. Deze vorm bereikt door het oplossen van de tegenstellingen en geeft je de mogelijkheid conflicten op te lossen die al lange tijd begraven lagen in je onderbewustzijn of je verleden.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24362233
Voor iteejer

Ik kon niet kiezen tussen twee decks, dus heb ik maar een kaart uit allebei getrokken voor je. .

Uit het Dieren orakel der Druïden

Beer

Uitleg:

De Beer (Art)

Oerkracht, Soevereiniteit, Het Huwelijk Tussen Intuïtie en Instinct

Art verbindt je met je diepste voorouderlijke wortels. Op dit niveau sta je in contact met de oermoeder, de beergodin Artio, die je dapper en fel zal verdedigen tegen elk gevaar.
Ook sta je in verbinding met de beergod Artaois, de machtige krijger Arthur, de Poolster als gids van de Grote Beer. Je intuïtie laat je nooit in de steek als je ernaar luistert in het holst van de nacht.
Werken met de Beer geeft je de mogelijkheid een mogelijkheid een spiritueel krijger te worden, zoals Arthur. De weg naar je volle vermogen ligt in het huwelijk tussen kracht en intuïtie. Als je de oerkracht in je verbindt met je intuïtie, verbind je je sterrenkracht met je dierlijke kracht. Voor beide staat Art, de Beer, symbool.

.

Tweede kaart komt uit The Faeries Oracle

Ta'Om the Poet

Uitleg:

Starter Reading:

When Ta'Om turns up in a reading, his presence suggests that youthful spirits and energy abound. This is the time to do exciting things and to tackle projects you've been wanting to do but for which you perhaps felt you didn't have the time or energy. It may even be the time to write about them, but you need to do them first. Ta'Om often shows up in readings for people who have a talent and inclination for writing--poetry, adventure, fantasy, or anything else. Possibly the only thing he ever gets very serious about is his writing, and he will spend all the time he needs searching for just the right word. Speaking and writing with conviction and sincerity and the ability to persuade others are indicated by Ta'Om's presence, along with an outpouring of ideas. You may also find yourself thinking about romance and deciding that you want more of it in your life. This doesn't necessarily mean looking for someone new--it might well involve putting some romantic fizz into a relationship that has become overly routine.

.
Oi!
pi_24362362
Voor purplerose

Zij koos voor Het Elfen Orakel van Tiziana Mattera.

Doos:

De kaart :

Lady-Lobelie

Uitleg:

Lady-Lobelie (Orde)

Aanbeveling:

Ook als we erop letten dat we duidelijk zijn, komt er in onze uiterlijke handelswijze vaak spontaan gedrag doorheen, dat zich aan onze controle onttrekt, bijna een eigen leven leidt, en waardoor de werkelijkheid van onze innerlijk wereld wordt onthuld. Hoeveel dingen houden we niet voor anderen verborgen? Hoeveel trucjes gebruiken we om bij anderen zo over te komen als wij denken dat ze ons willen zien, om altijd bereid, onfeilbaar en volgens algemene maatstaven aardig te zijn? Het beste is dat we ons allemaal hetzelfde gedragen, en tenslotte gaan geloven, dat de grote komedie die we zo opvoeren de werkelijkheid is. Dat zij onze ware gevoelens laat zien en onze diepe zielsbehoeften, die we in onze onmacht daarnaar te luistern en te tonen, in werkelijkheid in onszelf opgesloten houden. We zouden eens goed moeten kijken naar hoe we ons gedragen als we alleen zijn en niemand naar ons kijkt. Hoe de meest simpele gebaren anders worden als we de controle loslaten. Hoe eten we, hoe bewegen we, hoe lopen we, als er niemand naar ons kijkt? We kunnen ook eens letten op de kwaliteit van onze gedachten, en die vergelijken met het 'wezen' dat we laten zien als we met anderen samen zijn. Hoe verschillend is dat? De behoefte om door anderen aardig gevonden te worden is sterker dan we denken. Misschien is dat, en niet onze wijsheid, wel de ware reden waarom we onze gevoelens verbergen. Wij leven volgens de regel van het 'ontvangen'. Daarom stemt datgene wat wij geven, overeen met wat wij willen of hopen te ontvangen. Maar in hoeverre vinden we onszelf aardig? Hoeveel eerlijke antwoorden zijn wij bereid onszelf te geven? In hoeverre zijn wij bereid om liefdevol en grootmoedig iets voor onszelf te doen? Om onze kwaliteiten te ontwikkelen? Er bestaat geen ideaal moment om hiermee te beginnen, Omdat het juiste moment precies het moment is, waarop we ons werkelijk bereid voelen om aan deze fantastische reis te beginnen. Een reis waarop we onszelf ontdekken. We hoeven niet te wachten op de juiste leeftijd, een betere plek. een meer geëigende situatie. Als we onszelf tegenkomen, kunnen we onszelf bij de hand nemen, en samen gaan. Met het gevoel dat alles wat we willen en alles wat we zijn hetzelfde is. En geleidelijk zullen we ons steeds meer gaan identificeren met het prachtige beeld van onze geest. Dat zal de wereld er anders uitzien. We zullen ons minder zorgen maken over hoe we over komen, omdat we ons bewust zijn van onze kwaliteiten. En de anderen zullen ons in een ander licht zien. Misschien zullen de regels waar we naar leven, steeds meer veranderen. En wij zullen het veel vertrouwenwekkender en fijner vinden onszelf te zijn.
Oi!
pi_24362467
Voor Threep

Ik heb gekozen voor de Rider Waite Tarot

Kaart:

De Koning van de Zwaarden

Uitleg:

Kernwoorden: besluitvaardig, strijd, discussie, scherpzinnig, cynisme.

Zwaarden Koning vertegenwoordigt de mannelijke zijde van het luchtelement. Het gaat hier om de kracht van het slimme, snelle en gewiekste verstand. Met dit talent kunnen we dingen inzien, begrijpen, analyseren en doorgronden. Maar wanneer er teveel nadruk op ligt kunnen schaduwkanten, zoals koppigheid en cynische kritiek, de kop opsteken.
Oi!
pi_24362533
Voor sweetgirly

Zij koos voor een kaart uit het Dieren orakel der Druïden

Kaart:

Kat

Uitleg:

Kat (Cat)

Bewaking, Onthechting, Sensualiteit

Kat brengt ons het vermogen sitiuaties rustig in ogenschouw te nemen zonder meteen een besluit te nemen. Een kat lijkt te slapen, maar kan uren luisteren en stilzitten, om dan zeker en beslist te handelen. In Engeland zeggen ze 'een kat mag naar een koning kijken'. Je hebt het recht om voor jezelf en op jouw tijd belangrijke besluiten te overwegen. De kat paart bewustzijn van de geestenswereld aan een hoog ontwikkeld gevoel voor senualiteit. Dit zijn geen tegengestelde eigenschappen, zoals dualistisch georiënteerde spirituele leringen ons doen geloven, maar eigen schappen die beide facetten zijn van een continuum van bewustzijn en sensualiteit. Werken aan heelwording betekent dat we onze waardering in zowel de materiële als de immateriële wereld in het proces versterken.
Oi!
pi_24362558
Zo, dat was het voor nu. .
Oi!
  zondag 2 januari 2005 @ 23:47:09 #58
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24362646
pi_24362754
Bedankt Muus!

Ik ging net even kijken en zag dat je net bezig was met het rijtje af te lopen. Dus wachtte ik geduldig af als een kat totdat ik aan de beurt zou komen, en nu ben ik spinnend dankbaar aan het genieten van jouw getrokken kaart.

Dank nogmaals , erg leuk om te lezen allemaal * spint.
  maandag 3 januari 2005 @ 00:21:04 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_24363457
Ik heb net voor mezelf de magier getrokken.
quote:
De Magiër betekent zelfbewustzijn en slimme handigheid.
Deze kaart is het symbool van problemen die overwonnen worden en uitdagingen die tot een succesvol einde zullen worden gebracht.
Het bijzondere vermogen van De Magiër tot het beïnvloeden van de werkelijkheid, berust op de grote harmonie tussen onze geest en onze intuïtie, tussen het bewuste en het onbewuste.
Op het vlak van werk toont De Magiër dat we initiatief kunnen nemen.
We zouden financieel succes kunnen hebben, een stapje hoger op de ladder kunnen komen of iets moeilijks kunnen volbrengen.
Daarnaast geeft de Magiër aan dat we een beter totaalbeeld krijgen.
In persoonlijke relaties wijst deze kaart op een periode van grote aantrekkingskracht.
De Magiër geeft uitdrukking aan het besef van eenheid en de kracht die in deze relatie te vinden is.

Voor ondeugend:
!
quote:

De Dood betekent afscheid, het loslaten van iets.
Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan.
Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten.
Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees.
Men kan niet leven zonder te sterven." Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht.
Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven.
Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.
Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.

Uit m'n boekeje heb ik dit erbij:
quote:
Het is voorbij. het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat iets nieuws, zoals het zaad, dat open springt en tot bloem wordt of de rups, die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij een deel van onszelf dat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.

Ik heb trouwens voor deze trekking enkel de grote arcana gebruikt, vind ik handiger voor dagkaarten .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_24363690
Wie heeft er zin om voor mij een kaart te trekken?
  maandag 3 januari 2005 @ 01:00:07 #62
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24364472
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:21 schreef jogy het volgende:

Voor ondeugend:
[afbeelding] !
[..]

Uit m'n boekeje heb ik dit erbij:
[..]

Ik heb trouwens voor deze trekking enkel de grote arcana gebruikt, vind ik handiger voor dagkaarten .
Ja hoor ik trek meteen weer de meest angstaanjagende kaart !

Maar ik vrees niet.... dus dat gaat goedkomen.

Ik ben benieuwd ! Dank je wel
  maandag 3 januari 2005 @ 01:50:47 #63
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24365622
zeg muus, mooie toverkol, je bent die arme zieltjes toch niet aan het verleiden tot occulte bezigheden hè....
* Fonkmeistah doet vast wat hout sprokkelen voor de brandstapel

volgende truth meeting in oudewater ?

[ Bericht 20% gewijzigd door Fonkmeistah op 03-01-2005 01:58:33 ]
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 3 januari 2005 @ 03:38:17 #64
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24366559
Wow, Muus, het klopt weer helemaal
krijg de laatste tijd meerdere signalen die die richting op gingen, dat gaan we maar es dichterbij bekijken.

mucho dankos Muus!!!
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_24368935
Leuk topic!
Mag ik ook een kaartje uit de Dieren orakel der Druïden bij MUUS bestellen?
  maandag 3 januari 2005 @ 11:40:20 #66
84524 Morwen
I got life
pi_24369224
Oe, ik zou ook graag een kaart getrokken krijgen uit het Dieren-deck MUUS, als je tijd en zin hebt.......

Bij voorbaat Dank
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24369449
mooi topic...
en lol @ MUUS... je krijgt het aardig druk met je idee
als het niet te veel gevraagd is ...
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_24369803
Graag gedaan. .

Bacow, ik zie je nog steeds staan op de eerste pagina hoor. Ik vergeet je niet!

ghostarmor, heb jij nog een voorkeur voor een deck?

Morgen ga ik weer uitgebreid met mijn kaarten aan de gang voor jullie, want vandaag heb ik er gewoon geen tijd voor. Nu is nieuwsgierige, grijpgrage mini-MUUS in de buurt (vakantie) en vanavond ben ik pas laat thuis. Gisteren was ik ook al zo lang bezig met kaarten trekken, want nee, ik schud ze niet zo uit de doos. Ik wil er graag de tijd en rust voor nemen. .

Nog even geduld aub, ik vergeet jullie niet. .

Andere mensen met kaarten, stenen of muntjes zijn natuuuuuurlijk ook nog van harte welkom! Ik vind het heel erg leuk dat er zo actief wordt meegedaan. .
Oi!
pi_24370310
Bedankt MUUS. Ook heel lief dat je speciaal voor mij verreweg het gaaftste beest uit het Dieren Orakel voor Druïden (of zo) trok.

Raven zijn okay.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 3 januari 2005 @ 12:49:12 #70
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24370434
ik zal van de week de kaarten van mijn 2 decks inscannen bij mijn ouders, dan kan ik Muus helpen
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_24372701
Wie voor de verandering eens een hexagrammetje uit de I Tjing wil mag daar bij mij voor aankloppen. Wat is de I Tjing? Zie http://www.itcn.nl/index.php?option=content&task=view&id=86&Itemid=57.

Groetsels,

Harmen.
  maandag 3 januari 2005 @ 15:34:41 #72
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_24373142
Hartelijk dank MUUS, wederom iets waar ik wat aan heb.
De tekenaar van de elfenorakel-kaarten heeft wel zijn best gedaan, zitten werkelijk pareltjes tussen. Moest je ergens nog tijd vinden mag je me daar ook altijd eentje uit trekken (eerst diegenen die er nog geen hebben gekregen natuurlijk).
Du vin, du pain, et ... encore du vin !
pi_24374042
Dat mag jezelf keizen Muus
En alvast hartelijk bedankt

[ Bericht 36% gewijzigd door ghostarmor op 03-01-2005 16:33:38 ]
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_24376974
Leuk initiatief Muus! Mooie kaarten heb je in huis.

Zelf heb ik Groeikaartjes, Mandala's (zie usericon) en Angelcards hier liggen. Dolfijnenkaartjes en Eigenwijsjes heb ik ook maar hier niet bij me. Via internet gebruik ik meestal Innerchild kaarten, Power of Flowers kaarten en Moeder Aarde kaarten.

Leuk om te doen: om de zoveel tijd trek ik eens een kaartje uit een orakel via internet. Vervolgens sla ik de kaart + tekst op in een word-document. Als je het document na een tijdje weer na leest kan je je hele eigen ontwikkeling eruit aflezen.

Laatst trok ik deze uit de Innerchild kaarten:

Nine of Wands

There are times in life when we are shown the gateway to new awareness that is beyond our current boundaries or resistance. This new awareness offers another view of the world that can recapture, or open us to, the magical garden wisdom that lives within us. It is there that we may learn to master our abilities and gifts.

When the fairy on this card is ready to open the garden gate, she will discover a world of herbs, flowers, and trees that await her arrival. They will revitalize and heal her. There is an abundance of energy available to her. The butterflies on the gatepost are the aspects of her soul that are ready for metamorphosis. She hears the garden calling, and so she peeks.

This is a wondrous time in your life when you may be exploring the secret passages of your spirit or completing an important evolutionary cycle. There is a rich and flowering place within you. You must journey there. Close your eyes and envision yourself entering the colorful and fragrant gardens of your mind and heart.
pi_24376995
Linkjes voor mensen die graag via internet willen orakelen:

Innerchild kaarten en Power of Flowers kaarten
http://lightworker.com/inspire/

Moeder Aarde kaarten
http://www.dewegvanhethar(...)deraardekaarten.html

I Tjing
http://www.ou.nl/open/pmc/hobby/ITjing/metPC.htm

Tarot
http://home.zonnet.nl/bloemberg111/tarot.htm

[ Bericht 10% gewijzigd door Geartsjuh op 03-01-2005 19:22:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo