stond op nu.nlquote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat is je bron?
Ik ben toch wel benieuwd welke bron zo'n tekst schrijft (binnenstroomt met een d bijv.)
Op de 2de film zie je op 1 van die grote botenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:07 schreef Cee het volgende:
OMG die boten.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:36 schreef Ambrosius het volgende:
Nog wat nieuws over giften:
AMSTERDAM Cabaretier Youp van 't Hek
geeft een tweede benefietvoorstelling
voor de slachtoffers van de tsunami's.
De eerste,op 21 januari in Carré,was al
snel uitverkocht.De tweede voorstelling
is ook in Carré,op 28 januari.
quote:NEW YORK Michael Schumacher doneert 10
miljoen dollar (7,42 miljoen euro) aan
de slachtoffers van de tsunami's.De
zevenvoudig wereldkampioen Formule 1
zei dat oud en nieuw dit jaar niet zo
vrolijk was vanwege de ramp in Azië.
Klopt. Ik geloof vanaf 19.00 of 20.00 (weet het niet precies). Het is een onderdeel van de nationale actie voor Azië. Van 6.00 tot iets van 22.30 op radio en tv. Radio is tot ongeveer 20.30 dacht ik, iig op verschillende radio-zenders tegelijk hetzelfde programma. Gevolgd door de tv-uitzending op RTL4, Ned. 2 en SBS6.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:41 schreef JaWi het volgende:
Ik hoorde iets over een concert donderdag in Amsterdam met o.a. Blof en Acda en de Munnik? Kan iemand daar meer over vertellen?
quote:Naast de radio-uitzending organiseren de radiostations ook een Radio 555 Concert op de Dam in Amsterdam. Diverse topartiesten als Bløf, Trijntje Oosterhuis, Do, Acda en De Munnik, Xander de Buisonjé, Birgit Lewis en Dinand Woesthoff treden daar van 19.30 uur tot 22 uur op. Op de Dam krijgen de bezoekers de mogelijkheid om tijdens het gratis concert de speciale giro 555 machtigingskaart in te vullen.
misplaatste trots en grootsheidquote:Op woensdag 5 januari 2005 02:39 schreef NightH4wk het volgende:
Vooral doorgaan met donaties verzamelen: http://www.news.com.au/co(...)06133%5E1702,00.html.
India is rijk zat en relatief minder geraakt, dit itt Sri Lanka en Atjehquote:
Dit is bij Krabi, Ao Nang (Phra Nang beach), waar de tsunami door de beschutte ligging overigens minder heeft huisgehouden dan elders. Het is een van de fraaiste stranden van ZO-Azië, met die kalksteenrots voor de kust, waar ik heel wat uren heb doorgebracht. Gek om te zien hoe zo'n vredige plek ten prooi kan vallen aan de elementen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:42 schreef -CRASH- het volgende:
Venlonaar filmde Tsunami
Opname met commentaar.
Comptlete opname zonder commentaar.
Nieuwe opnames zijn zeldzaam. De beelden die de Venlonaren Arjo Vanderjacht en Thijs Jaspers deze week mee naar huis brachten van hun vakantie in Thailand, kun je dan ook rustig uniek noemen.
Oud nieuws, dit. Ook geen reden om minder hulp te geven, want Sri Lanka en Atjeh hebben de hulp wel degelijk nodig.quote:Op woensdag 5 januari 2005 02:39 schreef NightH4wk het volgende:
Vooral doorgaan met donaties verzamelen: http://www.news.com.au/co(...)06133%5E1702,00.html.
Australië geeft ook meer dan een half miljard euro. Groot Brittanië geeft enkele honderden miljoenen ponden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:19 schreef nikk het volgende:
Duitsland geeft een half miljard euro.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ro_aan_hulp_toe.html
De familie van dat 17-jarige meisje (zusje van 12 en ouders) hebben het wel overleefd en waren ook in die uitzending op ned. 2. Echt vreselijk. Gelukkig voor hen kunnen zij in elk geval hun geliefde begraven.quote:Namens de familie van Dominique de Vries wil ik bevestigen dat Dominique is gevonden en dat identificatie is bevestigd door het RIT. Dit bericht is verzonden nadat het RIT de ouders en directe familie reeds heeft ingelicht. Iedereen heel hartelijk bedankt voor het meezoeken en meeleven! 5 Januari 2005, 12.25u.
Veel gebieden zijn nog zo goed als onbereikbaar, denk dat ze iets meer hebben aan helicopters en dergelijke.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:40 schreef Daalemmer het volgende:
[..]
Oud nieuws, dit. Ook geen reden om minder hulp te geven, want Sri Lanka en Atjeh hebben de hulp wel degelijk nodig.
Ja, want in helicopters kan je zo goed wonen. Het geld wordt verspreid over meerdere jaren gegeven om de wederopbouw te bespoedigen. Niet vanwege de eerste noodhulp.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:59 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Veel gebieden zijn nog zo goed als onbereikbaar, denk dat ze iets meer hebben aan helicopters en dergelijke.
De grotere structurele wederopbouw zal vooral gefinancieerd worden dmv FDI waaronder toerisme enzo. Als eerste noodhulp lijkt me het droppen wat wat voedsel toch wel handig.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want in helicopters kan je zo goed wonen. Het geld wordt verspreid over meerdere jaren gegeven om de wederopbouw te bespoedigen. Niet vanwege de eerste noodhulp.
Niet zoals in Bam dus waar een jaar later nog niets is gebeurd omdat er alleen maar noodhospitaals werden gestuurd.
Het feest kan beginnen.quote:Aceh Ceasefire Begins to Fall Apart
The temporary ceasefire declared immediately after the 26 December earthquake and tsunami between the Indonesian Defense Forces (TNI) and Gerakan Acheh Merdeka (GAM) is beginning to fall apart. There are increasing concerns that the Indonesian Defense Forces (TNI) are using the tsunami disaster in Aceh to crack down on the provinces separatist movement, the military has claimed that troops are needed to stop rebels from infiltrating refugee camps, stealing aid and carrying out attacks.
Indonesian Defense Forces (TNI) are accusing Gerakan Acheh Merdeka (GAM) of ambushing a convoy that had been delivering humanitarian relief to a distribution point in East Aceh district and of intercepting a separate convoy delivering medical aid to Malayati village in Aceh Besar district.
(This attack in East Aceh was reported by us on 4 January)
Gerakan Acheh Merdeka (GAM) are accusing Indonesian soldiers in the field of harassing GAM sympathizers and imposing ridiculous conditions such as producing identity cards and/or charging for food that is meant to be distributed as relief aid. Those who fail to present their ID papers are harassed and beaten up.
As the situation becomes more tense, a statement has been issued by TNI headquarters saying it is now deploying an additional 3,424 reinforcements to Aceh to assist with humanitarian operations
more details as they become available....
http://cnn.com/2005/WORLD(...)tion.reut/index.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:57 schreef Taurus het volgende:
Een tijdje geleden zag ik een lijst van giften van verschillende landen, weet iemand of
er nog ergens zo''n lijst beschikbaar van zowel alle landen als alleen Nederland of landen per Europa oid?![]()
Dat zal een van de redenen zijn voor de 10 miljoen dollar die Schumacher gisteren doneerde, gok ik.quote:Schumacher's bodyguard died in tsunami
A bodyguard for seven-time Formula One champion Michael Schumacher was among those killed in the tsunami disaster.
Burkhard Cramer died in Phuket, Thailand, Schumacher spokeswoman Sabine Kehm said Wednesday. Cramer's two sons also are believed to have died.
On Tuesday, Schumacher's manager said the German, who drives for Ferrari, pledged $10 million to victims of the Asian disaster. Willi Weber said a decision on allocation of the funds will be made in the next few days, after consultation with the German Foreign Ministry.
Hmmm, die Schumacher geeft alleen net zoveel als een rijk land als Kuweit.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://sfgate.com/cgi-bin(...)ports1123EST0348.DTL
[..]
Dat zal een van de redenen zijn voor de 10 miljoen dollar die Schumacher gisteren doneerde, gok ik.
Dat zal ie niet missenquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef Ambrosius het volgende:
George Bush stort uit eigen zak 10.000 dollar.
Geen idee. Kan me voorstellen dat Marjolein of de ouders van die meiden niet meer op die site zitten te wachten, zeg maar.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:21 schreef Elvislives het volgende:
ik kom die site van froukje en marjolein niet meer op.......password nodig, heeft dit te maken met die flapdrol die een paar dagen geleden zo'n kutpost op die pagina plaatste?
iemand...?
flugeltje - zaterdag 1 januari 2005 @ 17:32quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Geen idee. Kan me voorstellen dat Marjolein of de ouders van die meiden niet meer op die site zitten te wachten, zeg maar.
Wat was die post dan?
quote:quote:een lezer via de NOS
1 Jan 2005 15:09 hours
Onvoorstelbaar geneuzel op een eigen website nog wel, is dat nou wereldreizen>? In mijn tijd belde je 1 x p. mnd op via een OPERATOR, en schreef soms een brief.
Komt er een ramp,
dan helpt het internet geen moer. 100.000 aziaten dood,(30.000 kindjes) wat is dan 1 europees mensje?? Sorry, blijf reeel.
Inderdaad. Het was een baggerwedstrijd van niks, de toespraakjes en het optreden van Pe en Rinus voor de wedstrijd waren niet te horen door de dramatische geluidsinstallatie in het Oosterpark (die niet vernieuwd wordt omdat er toch een nieuw stadion komt), en van Wouter Bos en Erwin Koeman heb ik niks gezien of gehoord, maar die 150.000 euro was netjes.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:47 schreef Ambrosius het volgende:
De benefietwedstrijd tussen FC Groningen en Veendam heeft 150.000 euro opgeleverd.
Ik lees net op NOS-TT dat dit 250.000 euro is gewordenquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:12 schreef Ambrosius het volgende:
De actie van Henny Huisman heeft 130.000 euro opgebracht. Dit bedrag was onder meer zo hoog door een anonieme gift van 50.000
.
Das echt opvallend veel voor wat tweederangs artiesten in een hooischuurquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik lees net op NOS-TT dat dit 250.000 euro is geworden.
En ondertussen nog een schok van 5,5 er bij.quote:Op donderdag 6 januari 2005 08:37 schreef Frutsel het volgende:
Zware nabevingen vannacht weer in de regio sumatra...
2 bevingen van 5 of meer op de Richterschaal gevolgd door een schok van 6.2.
En dit alles binnen 1 uur...
MAP 6.2 2005/01/06 00:56:27 5.312 94.818 22.4 NORTHERN SUMATRA, INDONESIA
MAP 5.3 2005/01/06 00:29:13 6.878 91.829 30.0 NICOBAR ISLANDS, INDIA REGION
MAP 5.7 2005/01/06 00:11:17 5.588 93.150 24.6 OFF THE WEST COAST OF NORTHERN SUMATRA
een schok van 6.2 op de schaal van richter. Vlak daarvoor afgegaan
Het gastenboek van Marjolein en Froukje is om de volgende redenen gesloten:quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:05 schreef Elvislives het volgende:
[..]
flugeltje - zaterdag 1 januari 2005 @ 17:32
Flugel is pissed
Eén of andere malloot heeft het volgende in het gastenboek van Froukje en Marjolein gezet.
[..]
weet niet?quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
En ondertussen nog een schok van 5,5 er bij.
is dat dit strand, met die fossielen? Deze foto heb ik zelf gemaakt, in 2000quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dit is bij Krabi, Ao Nang (Phra Nang beach), waar de tsunami door de beschutte ligging overigens minder heeft huisgehouden dan elders. Het is een van de fraaiste stranden van ZO-Azië, met die kalksteenrots voor de kust, waar ik heel wat uren heb doorgebracht. Gek om te zien hoe zo'n vredige plek ten prooi kan vallen aan de elementen.
Van welke site haal jij jouw info?quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
weet niet?
Staat nog niets van op de site.
http://earthquake.usgs.gov/recenteqsww/quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Van welke site haal jij jouw info?
Het was meer dat het mij opviel in de reeks, ik heb werkelijk geen idee wat het verder betekent!quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:54 schreef Frutsel het volgende:
Is dat erg/niet erg? diep of niet diep bedoel ik?
Weet iemand ut verschil in kracht/schade/gevolgen etc?
Zijn mannenquote:Op donderdag 6 januari 2005 09:13 schreef Ambrosius het volgende:
[b]
Remkes is trots op het RIT-team,dat na
het weekeinde wordt afgelost."Mijn
mannen doen hier fantastisch werk."
Hehe idd en Diplomad schopt al dagen kont.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:50 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=34596
Over Nederland![]()
Hij leek er ook niet echt moeilijk over te doenquote:Op donderdag 6 januari 2005 21:37 schreef Partyman het volgende:
Tiesto doneert 10.000 euro
![]()
* Partyman heeft ietsje minder gestort![]()
Kleine aardbevingen zijn in Californie niet zo ongewoon. Dat lijkt me niet iets om je meteen zorgen over te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:32 schreef Frutsel het volgende:![]()
Inmiddels nog een kleine quake in Californie... (valt me nog mee dat nu nog niemand insinueert dat het weer de amerikanen zijn die met kernproeven bezig zijn ter opwekking van een tsunami... zoals hier Amerika schuldig aan zeebeving.
Het laatste wat ik heb gelezen was dat Froukje nog steeds vermist werd. Ze was samen met Marjolein op vakantie, en die heeft het wel overleefd.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:41 schreef MissMenita het volgende:
Ja, heb ook de site niet meer kunnen lezen, Froukje is vermist?
Vreselijk....!
Waren ze samen op reis/vakantie?
waar slaat dit nou weer op?quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:46 schreef NightH4wk het volgende:
Mooie vrouwtjes of konden ze zelf drijven?
Marokko heeft 2 vliegtuigen gestuurd met kleren eten en medicijnenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:10 schreef Frutsel het volgende:
gister op ut nieuws duidelijk gezien dat die mensen daar geen behoefte hebben aan kleren...die liggen in de drek te verrotten..
Sanitaire voorzieningen zou nog beter zijn......daar is een nijpend tekort aan.
Ennuh Meki: Waarom stuurt Marokko geen water? of Saudi Arabie? of China? Die landen liggen dichterbij dan Nederland... is er dus ook eerder...
waarom zou je ze eten geven, Allah heeft dit toch gewild , meki, of moeten ze blijven leven zodat ze nog meer moskeeën kunnen bouwen die Allah bij een volgende ramp weer zal laten staanquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokko heeft 2 vliegtuigen gestuurd met kleren eten en medicijnen
ze hebben nu eten nodig en geen geld
quote:PM's tour affects relief work in Andaman
Saturday January 8 2005 13:14 IST
PORT BLAIR: Relief work on the tsunami-ravaged Andaman and Nicobar Islands has slowed down because government officials were preparing for a visit by Prime Minister Manmohan Singh on Saturday, aid workers said.
More than 6,000 people are feared to have died on the remote chain of islands, devastated by the December 26 tsunami triggered a huge earthquake off Indonesia.
"For the last three days, officials have done little else except make pie charts, graphs, files for the prime minister's visit," said Dr Vikram Tirkey from the Emmanuel Hospitals Association, who is waiting for permission to begin relief work in the Andamans.
Hundreds of people on the islands, about 1,200 km off India's east coast, are stranded in jungles and hills, living off coconuts, bananas and food packets and water dropped from the air.
"At a time like this, how can you have the administration doing nothing except preparing for the visit," said Alex Joseph, senior project officer from a New Delhi-based voluntary Christian group Discipleship Centre.
"It is an emergency situation, we are talking of a situation where rescue and evacuation is still going on," said Alex Joseph,
Officials say food and water has reached all islands, but many people living in interior areas had not yet received any aid because roads had been washed away.
Singh, who delayed his tour to the island chain to allow relief work to get off the ground, was due to travel to the Nicobar group of islands which took the brunt of the giant waves, and meet survivors in relief camps.
Joseph said his group wanted to adopt 10,000 families on any island immediately to begin relief and rehabilitation, but the administration had been sitting on the proposal.
On Friday when he went to inquire about it, he was told to come on Monday, after Singh's visit.
Ruled directly from New Delhi, many of the islands are off limits to foreigners and mainland Indians, ostensibly to protect their fragile ecology and tribal cultures.
In addition, the Indian military has a major presence on the islands, which sit astride vital trade routes heading west from the Straits of Malacca.
After the civil administration failed to quickly respond to the disaster, the military took over relief work bringing in supplies from the mainland on giant planes and ships.
"We have enough relief material, the challenge is to reach it to every survivor," said Lieutenant General B.S.Thakur, local military commander.
daar dus ook, tja, enerzijds dus jammer, anderzijds toch wel noodzakelijk om de ernst vd situatie te laten zien aan de de buitenstaanders die veelal beslissen over de middelen om zoveel mogelijk te kunnen helpen, maar dat bezoeken van die gebieden kan misschien ook wat later gebeuren eig, toch?quote:121 Teletekst zo 09 jan
Reddingswerkers op Atjeh gehinderd
BANDA Reddingswerkers in Atjeh klagen
over de vele hoogwaardigheidsbekleders
die het rampgebied bezoeken.Het bezoek
vertraagt de komst van hulpgoederen.
Atjeh is vrijwel helemaal afhankelijk
van luchtverkeer.Maar het noorden van
Sumatra heeft maar één landingsbaan en
die wordt zwaar belast door de komst
van de vele VIP's.
In Atjeh is het dodental gestegen tot
105.000.Meer dan 600.000 mensen zijn