De mensen die daar wonen zijn juist blij met de toeristen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:48 schreef [Efink] het volgende:
verhaal
Ja ga vooral serieus reageren op Mekiquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Vrijwel de hele wereld barst los in vuurwerk, dat heeft niks te maken met vieren wat er in Azie gebeurt is, dat weet je zelf ook wel
Ik kon het niet latenquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:11 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ja ga vooral serieus reageren op Meki![]()
Meki heeft ergens wel een punt, hoezo mag de rest van de wereld wel doorgaan met feesten, maar mensen die daar zijn moeten maar rouwen al is ze niets overkomen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:11 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ja ga vooral serieus reageren op Meki![]()
eensquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:21 schreef CeeJee het volgende:
Dat geld dat die toeristen daar uitgeven komt 100% bij de bevolking daar. Van je gift hier moet je maar hopen dat er niet teveel aan de strijkstok blijft hangen voor het salaris van de directeur of de inrichting van het nieuwe hoofdkantoor.
creperen elke dag mensen aan gebrek aan schoon drinkwater, malaria, aids, oorlogen, branden, auto ongelukken, maar als er een media theater is over een spektaculaire ramp dan is het ineens wat anders...quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Meki heeft ergens wel een punt, hoezo mag de rest van de wereld wel doorgaan met feesten, maar mensen die daar zijn moeten maar rouwen al is ze niets overkomen.
Ik weet wel dat het twee verschillende dingen zijn, maar toch.
Je wilt zeggen: "Doe meer, Zuip, bral en hoereer!!!" ?quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:21 schreef CeeJee het volgende:
Dat geld dat die toeristen daar uitgeven komt 100% bij de bevolking daar. Van je gift hier moet je maar hopen dat er niet teveel aan de strijkstok blijft hangen voor het salaris van de directeur of de inrichting van het nieuwe hoofdkantoor.
Hij toch op, alles-draait-om-geld/zo-is-de-wereld jankerd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:29 schreef Georges het volgende:
Het is respectloos, maar zo is de wereld, dus echt verrassend is het niet. Alles draait om geld.
Hij toch op?quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:35 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hij toch op, alles-draait-om-geld/zo-is-de-wereld jankerd.
Beter dan de eerste vlucht terug terug naar Holland te nemen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt zeggen: "Doe meer, Zuip, bral en hoereer!!!" ?
"Help de kinderhoertjes de winter door"quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:18 schreef Davitamon het volgende:
Zoals al gezegd is moet de lokale bevolking daar moet ook de kost verdienen. Juist in dit soort dramatische tijden zullen ze het geld hard nodig hebben.
Mee eens. De mensen daar hebben er ook wat aan als hun bedrijf niet failliet gaat doordat de toeristen wegblijven. Juist nu op vakantie gaan is pas echt directe hulp!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:21 schreef CeeJee het volgende:
quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:44 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
"Help de kinderhoertjes de winter door"![]()
![]()
![]()
Zal je net zien dat er opeens veel meer huisjes bezet zijn in de Belgische Ardennenquote:Op vrijdag 31 december 2004 22:49 schreef Foo_niks het volgende:
het hele darmtoerisme ligt op zijn reet.
Als er een goed ontwikkelde economie komt in bijv. Thailand dan zullen minder mensen (en kinderen) kiezen voor de sexindustrie of gedwongen worden er in te werken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:49 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
het hele darmtoerisme ligt op zijn reet.
Denk je?quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:07 schreef Overlast het volgende:
[..]
De mensen die daar wonen zijn juist blij met de toeristen.
Je kan ook meehelpen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:37 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Beter dan de eerste vlucht terug terug naar Holland te nemen.
Mensen daar zijn Boedisten, geen Calvinisten.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:46 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Denk je?
Ze vreten er wel van, maar als ze zo'n Nederlander met z'n vette pens zien druk maken over een zwembad zijn ze toch wel diep in hun hart ongelukkig dat er dus zo weinig mededogen in deze wereld is.
Denk ik.
Ik snap dat wel. Die mensen hebben vaak al een tijd terug hun vakantie geboekt en daar veel geld voor betaald. Ze hebben hun vakantie geboekt om het er een paar weken lekker van te kunnen nemen. De ramp is natuurlijk triest, maar niet hun sores. Proberen hulp te bieden, hoe? Ze hebben de uitrusting niet, ze weten niet wat ze kunnen doen, en ze zullen de professionele hulpverlening slechts hinderen. Verder was dat echt niet het doel van de vakantie. Walgelijk en egoïstisch? Nee, gewoon gebruik maken waar men voor betaald heeft.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef blupblup69 het volgende:
Ik snap niet dat mensen daar het nu in hun hoofd halen om lekker op het strand te gaan liggen, toerist of niet. Je gaat daar toch proberen hulp te bieden dan, in welke vorm dan ook. Ik heb de beelden gezien dat de mensen dus lekker weer het strand opgingen, walgelijk gewoon. Dan ben je een egoist....dat is tenminste mijn mening.
Wat denk je van die kinderen die hun ouders kwijt zijn, die worden aan hun lot overgelaten. Iedere vorm van hulp is welkom. Jij denkt weer puur materialistisch, ikke ikke ikke. Het gaat hier om MENSEN die hulp nodig hebben, professioneel of niet. Als jij daar had gelegen dan had je ook graag hulp gehad, als was het maar dat je een landgenoot te woord kon staan.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:00 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Die mensen hebben vaak al een tijd terug hun vakantie geboekt en daar veel geld voor betaald. Ze hebben hun vakantie geboekt om het er een paar weken lekker van te kunnen nemen. De ramp is natuurlijk triest, maar niet hun sores. Proberen hulp te bieden, hoe? Ze hebben de uitrusting niet, ze weten niet wat ze kunnen doen, en ze zullen de professionele hulpverlening slechts hinderen. Verder was dat echt niet het doel van de vakantie. Walgelijk en egoïstisch? Nee, gewoon gebruik maken waar men voor betaald heeft.
Op vakantie daar naartoe gaan, en de huidige ongemakken daar op dit moment voor lief nemen is de beste vorm van economische hulp.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:08 schreef blupblup69 het volgende:
[..]
Wat denk je van die kinderen die hun ouders kwijt zijn, die worden aan hun lot overgelaten. Iedere vorm van hulp is welkom. Jij denkt weer puur materialistisch, ikke ikke ikke. Het gaat hier om MENSEN die hulp nodig hebben, professioneel of niet. Als jij daar had gelegen dan had je ook graag hulp gehad, als was het maar dat je een landgenoot te woord kon staan.
Ik ben inderdaad puur materialistisch ingesteld, werk mij gemiddeld 80 uur per week uit de naad, en leef daar vervolgens goed van. Als ik vakantie heb is die dan ook heilig. Ook als die naar een gebied is dat per ongeluk is getroffen door een natuurramp. Dat er kinderen aan hun lot worden overgelaten is niet mijn zaak, al is het wel triest, dat mensen hulp nodig hebben is natuurlijk ook waar, maar wederom niet mijn zaak. Het is werk voor de diverse hulpinstanties, die zo vol gepropt met geld zitten dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze met het geld moeten doen, en geloof me, dat heb ik uit eerste hand. Draagt een toerist mee aan het lenigen van de nood door niet van zijn welverdiende vakantie te genieten? Absoluut niet. Moet hij uit een soort vals sentiment zijn vakantie opzeggen? Wederom, absoluut niet. Moet hij ter plekke hulp verlenen? Moet al niet, wederom, iedereen is vrij om dat te doen dan wel niet, komt bij dat de gemiddelde toerist daar weinig kan doen. Overigens gebeurt er wel een en ander, kleinschalig allemaal, en dat is natuurlijk wel bewonderenswaardig. Is het een grond om mensen die liever in de zon liggen daarvoor te veroordelen, wat een aantal hier dus kennelijk doet? Wederom, absoluut niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:08 schreef blupblup69 het volgende:
[..]
Wat denk je van die kinderen die hun ouders kwijt zijn, die worden aan hun lot overgelaten. Iedere vorm van hulp is welkom. Jij denkt weer puur materialistisch, ikke ikke ikke. Het gaat hier om MENSEN die hulp nodig hebben, professioneel of niet. Als jij daar had gelegen dan had je ook graag hulp gehad, als was het maar dat je een landgenoot te woord kon staan.
Ervaring daarmee?quote:Op zondag 2 januari 2005 10:31 schreef KonnieKipke het volgende:
We vergeten ff dat in Phuket het meeste geld wordt gegenereerd in de seksindustrie. De tientallen Go-go bars en pijpbars zullen klanten denk ik echt wel graag zien.
Jij hebt al een vlucht geboekt natuurlijk om te gaan helpen daar.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef blupblup69 het volgende:
Ik snap niet dat mensen daar het nu in hun hoofd halen om lekker op het strand te gaan liggen, toerist of niet. Je gaat daar toch proberen hulp te bieden dan, in welke vorm dan ook. Ik heb de beelden gezien dat de mensen dus lekker weer het strand opgingen, walgelijk gewoon. Dan ben je een egoist....dat is tenminste mijn mening.
Wat een vergelijking ...quote:Op zondag 2 januari 2005 11:47 schreef dewd het volgende:
[..]
Jij hebt al een vlucht geboekt natuurlijk om te gaan helpen daar.
Ja.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat is er mis mee? Toeristen die hun geld uitgeven zijn waardevoller dan giro 555 ooit kan opbrengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |