abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24326510
zie net op het RTL nieuws dat er weer toeristen lekker liggen te bakken op het strand van Phuket. Terwijl er duizenden lichamen liggen weg te rotten zie ik net een Nederlands echtpaar die verteld dat ze prima worden verzorgd in een goed hotel en dat ze nu hun eigen zwembad het niet meer doet, lekker kunnen zwemmen bij een ander hotel.

ik vind dit persoonlijk echt om te kotsen... hoe kunnen die lui daar lekker gaan liggen, terwijl ze zonder twijfel ook een kilometer verder kunnen helpen om die mensen een klein beetje te verlichten. Voor mij echt onbegrijpelijk en schaamteloos om zo op tv te gaan staan.
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:51:25 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_24326587
Inderdaad. Als je dan toch een greintje gevoel in je donder hebt dan ga je die mensen daar helpen en help je mee puinruimen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Donald Duck held vrijdag 31 december 2004 @ 19:51:26 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_24326588
ja, ze waren blij dat ze naar een ander zwembad konden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_24326828
en het ergste is

Nederland gaat over 4 uren vieren wat er in Azie is gebeurd met vuurwerk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Donald Duck held vrijdag 31 december 2004 @ 20:07:18 #5
46149 __Saviour__
pi_24326908
Vrijwel de hele wereld barst los in vuurwerk, dat heeft niks te maken met vieren wat er in Azie gebeurt is, dat weet je zelf ook wel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_24326913
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 19:48 schreef [Efink] het volgende:
verhaal
De mensen die daar wonen zijn juist blij met de toeristen.
Hoe kunnen ze anders hun centen verdienen. Deze toeristen hadden net zo goed thuis kunnen blijven zoals veel toeristen die nu hun vakantie annuleren.
Daar hebben de mensen dara pas niks aan.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:09:29 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24326951
Denk dat voor Thailand de economische klap van het wegblijven van toeristen ook een hele harde is.
Dit terwijl alleen de westkust getroffen is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24326972
Tja, naast de doden is een andere ramp daar dat de toeristische sector (grootste bron van inkomsten) daar totaal onderuit is gehaald. Dus in feite help je -naast jezelf - die landen, door daar gewoon heen te gaan. Aan de ene kant luguber misschien, aan de andere kant is het beter dan je in eerste instantie wilt doen geloven.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_24326993
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Vrijwel de hele wereld barst los in vuurwerk, dat heeft niks te maken met vieren wat er in Azie gebeurt is, dat weet je zelf ook wel
Ja ga vooral serieus reageren op Meki
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  Donald Duck held vrijdag 31 december 2004 @ 20:13:16 #10
46149 __Saviour__
pi_24327013
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:11 schreef Overlast het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_24327143
Dat geld dat die toeristen daar uitgeven komt 100% bij de bevolking daar. Van je gift hier moet je maar hopen dat er niet teveel aan de strijkstok blijft hangen voor het salaris van de directeur of de inrichting van het nieuwe hoofdkantoor.
pi_24327197
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:11 schreef Overlast het volgende:

[..]

Meki heeft ergens wel een punt, hoezo mag de rest van de wereld wel doorgaan met feesten, maar mensen die daar zijn moeten maar rouwen al is ze niets overkomen.

Ik weet wel dat het twee verschillende dingen zijn, maar toch.
pi_24327229
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:21 schreef CeeJee het volgende:
Dat geld dat die toeristen daar uitgeven komt 100% bij de bevolking daar. Van je gift hier moet je maar hopen dat er niet teveel aan de strijkstok blijft hangen voor het salaris van de directeur of de inrichting van het nieuwe hoofdkantoor.
eens
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:27:32 #14
45206 Pietverdriet
pi_24327246
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Meki heeft ergens wel een punt, hoezo mag de rest van de wereld wel doorgaan met feesten, maar mensen die daar zijn moeten maar rouwen al is ze niets overkomen.

Ik weet wel dat het twee verschillende dingen zijn, maar toch.
creperen elke dag mensen aan gebrek aan schoon drinkwater, malaria, aids, oorlogen, branden, auto ongelukken, maar als er een media theater is over een spektaculaire ramp dan is het ineens wat anders...
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:29:17 #15
62182 Georges
That's the shit
pi_24327285
Het is respectloos, maar zo is de wereld, dus echt verrassend is het niet. Alles draait om geld.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:29:19 #16
45206 Pietverdriet
pi_24327286
quote:
Je wilt zeggen: "Doe meer, Zuip, bral en hoereer!!!" ?
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:35:03 #17
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24327393
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:29 schreef Georges het volgende:
Het is respectloos, maar zo is de wereld, dus echt verrassend is het niet. Alles draait om geld.
Hij toch op, alles-draait-om-geld/zo-is-de-wereld jankerd.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_24327399
Gisteren was er op de BBC een interview met een van de toeristen. Dit was een Russiche, zij memoreerde aan het feit dat ze wel ergere dingen had gezien in het sovjet tijdperk.

Bovendien is het erg belangrijk voor de lokale bevolking dat de toeristen blijven komen want anders zijn ze naast hun spullen ook hun inkomsten kwijt!
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:36:53 #19
62182 Georges
That's the shit
pi_24327422
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:35 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hij toch op, alles-draait-om-geld/zo-is-de-wereld jankerd.
Hij toch op?
Het draait om geld. Accept it.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24327435
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt zeggen: "Doe meer, Zuip, bral en hoereer!!!" ?
Beter dan de eerste vlucht terug terug naar Holland te nemen.
pi_24327592
opzich hadden ze misschien wel iets langer kunnen wachten. Maar het is idd wel belangrijk dat het toerisme daar we zo op poten is
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:07:56 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24327954
Meki heeft absoluut gelijk

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24328104
Zoals al gezegd is moet de lokale bevolking daar moet ook de kost verdienen. Juist in dit soort dramatische tijden zullen ze het geld hard nodig hebben.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:44:45 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24328473
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:18 schreef Davitamon het volgende:
Zoals al gezegd is moet de lokale bevolking daar moet ook de kost verdienen. Juist in dit soort dramatische tijden zullen ze het geld hard nodig hebben.
"Help de kinderhoertjes de winter door"
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:52:52 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24328567
Gewoon massaal op vakantie gaan naar dat land en op dit moment kun je toch ook een handje uitsteken en de mensen daar helpen, je hoeft toch niet de hele dag op het strand te liggen
Ik las net op frontpage over een belg die de handen uit de mouwen gestoken heeft daar en er veel plezier aan heeft beleefd ook nog
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 31 december 2004 @ 22:42:01 #26
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24329240
quote:
Mee eens. De mensen daar hebben er ook wat aan als hun bedrijf niet failliet gaat doordat de toeristen wegblijven. Juist nu op vakantie gaan is pas echt directe hulp!!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 31 december 2004 @ 22:49:04 #27
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24329327
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 21:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

"Help de kinderhoertjes de winter door"
het hele darmtoerisme ligt op zijn reet.
Klaar?
Ik niet!
  vrijdag 31 december 2004 @ 23:30:51 #28
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24329850
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 22:49 schreef Foo_niks het volgende:

Zal je net zien dat er opeens veel meer huisjes bezet zijn in de Belgische Ardennen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 31 december 2004 @ 23:33:49 #29
94405 Tarak
pi_24329884
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 22:49 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Als er een goed ontwikkelde economie komt in bijv. Thailand dan zullen minder mensen (en kinderen) kiezen voor de sexindustrie of gedwongen worden er in te werken.
Het instorten van de economie doordat de toeristen wegblijven zorgt er juist voor dat meer mensen zullen kiezen voor de sexindustrie. Dus ook daarom: op vakantie naar Z-O Azië.

Last post in 2004 , nu moet ik echt naar buiten hollen........
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24336689
Tjah, het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is, aan de andere kant inderdaad gewoon de beuk erin. Waarom men nou trouwens over Thailand zit te kirren is mij onduidelijk, Indonesië is vele malen zwaarder getroffen. Ik zie het zo, je ziet op weg naar een feestje een zwaar verkeersongeluk plaats vinden, moetje dan het feestje afzeggen en zelfs de mensen die wel naar het feestje gaan bewegen om het festje maar niet te laten doorgaan? Ik denk dat verreweg de meeste mensen gewoon naar dat feestje zullen gaan, verrijkt met een actueel gespreksonderwerp. Een amerikaan die ze op de TV lieten zien zij het eigenlijk heel duidelijk, hij kon er niets aan doen, hij kon de nood niet lenigen, hij had wel uitgekeken naar voor het eerst in 4 jaar vakantie. En verder stellen de Thai zel dat de ramp de toeristen vooral er niet van moet weerhouden om toch in Thailand vakantie te komen vieren. Hypocrisie voert weer eens de boventoon, mensen die hun vakantie daar afzeggen doen dat heus niet uit menslievende motieven, eerder omdat ze problemen verwachten.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24337915
Ik vind ook wel dat toerisme naar die landen gewoon door moet gaan.
Al vind ik wil dat er op plaatsen zoals phuket nog wel ffies een paar weekjes gewacht mag worden.
Op veel plekken zijn nog niet alle lijken opgeruimd en toeristen tussen het puinruimen kan je ook niet echt gebruiken. Trouwens, bij welke bar in phuket moeten toeristen hun geld uitgeven? Het hotel staat misschien nog, maar verder liggen alle faciliteiten stil of plat
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:27:28 #32
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_24338689
Cheap holidays in other peoples misery.
Toerisme is nauwelijks een bron van inkomsten voor de lokale bevolking, gaat uiteindelijk ten koste van dezen.
Backpackers die zo goedkoop mogelijk wensen te reizen in de miserie van de een ander, leuk.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:46:24 #33
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24339050
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:07 schreef Overlast het volgende:

[..]

De mensen die daar wonen zijn juist blij met de toeristen.
Denk je?

Ze vreten er wel van, maar als ze zo'n Nederlander met z'n vette pens zien druk maken over een zwembad zijn ze toch wel diep in hun hart ongelukkig dat er dus zo weinig mededogen in deze wereld is.

Denk ik.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:48:19 #34
95998 -DailaLama-
pi_24339080
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:37 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Beter dan de eerste vlucht terug terug naar Holland te nemen.
Je kan ook meehelpen.

Of gewoon niet met je zonnebrilletje en je parasolletje midden op het strand gaan zitten.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:49:08 #35
45206 Pietverdriet
pi_24339090
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:46 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Denk je?

Ze vreten er wel van, maar als ze zo'n Nederlander met z'n vette pens zien druk maken over een zwembad zijn ze toch wel diep in hun hart ongelukkig dat er dus zo weinig mededogen in deze wereld is.

Denk ik.
Mensen daar zijn Boedisten, geen Calvinisten.
pi_24339137
Ik snap niet dat mensen daar het nu in hun hoofd halen om lekker op het strand te gaan liggen, toerist of niet. Je gaat daar toch proberen hulp te bieden dan, in welke vorm dan ook. Ik heb de beelden gezien dat de mensen dus lekker weer het strand opgingen, walgelijk gewoon. Dan ben je een egoist....dat is tenminste mijn mening.
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
pi_24339285
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef blupblup69 het volgende:
Ik snap niet dat mensen daar het nu in hun hoofd halen om lekker op het strand te gaan liggen, toerist of niet. Je gaat daar toch proberen hulp te bieden dan, in welke vorm dan ook. Ik heb de beelden gezien dat de mensen dus lekker weer het strand opgingen, walgelijk gewoon. Dan ben je een egoist....dat is tenminste mijn mening.
Ik snap dat wel. Die mensen hebben vaak al een tijd terug hun vakantie geboekt en daar veel geld voor betaald. Ze hebben hun vakantie geboekt om het er een paar weken lekker van te kunnen nemen. De ramp is natuurlijk triest, maar niet hun sores. Proberen hulp te bieden, hoe? Ze hebben de uitrusting niet, ze weten niet wat ze kunnen doen, en ze zullen de professionele hulpverlening slechts hinderen. Verder was dat echt niet het doel van de vakantie. Walgelijk en egoïstisch? Nee, gewoon gebruik maken waar men voor betaald heeft.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24339330
Overigens posten hier een hoop mensen die volgens mij als er daadwerkelijk stront aan de knikker is liever een straatje omlopen, getuige de vele geweldplegingen in het openbaar waar het publiek werkelijk geen poot uitsteekt om het slachtoffer te helpen. Allemaal dus weer lekker hypocriet. En dan maar waardeoordelen rondstrooien over mensen die gewoon van hun vakantie genieten, dat vind ik nu eens walgelijk.
Ik stem Wilders. U ook?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:07:15 #39
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_24339386
Gelukkig zal je zijn als slachtoffer tussen de 'betalenden' en de 'rechthebbenden.'
pi_24339416
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 17:00 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik snap dat wel. Die mensen hebben vaak al een tijd terug hun vakantie geboekt en daar veel geld voor betaald. Ze hebben hun vakantie geboekt om het er een paar weken lekker van te kunnen nemen. De ramp is natuurlijk triest, maar niet hun sores. Proberen hulp te bieden, hoe? Ze hebben de uitrusting niet, ze weten niet wat ze kunnen doen, en ze zullen de professionele hulpverlening slechts hinderen. Verder was dat echt niet het doel van de vakantie. Walgelijk en egoïstisch? Nee, gewoon gebruik maken waar men voor betaald heeft.
Wat denk je van die kinderen die hun ouders kwijt zijn, die worden aan hun lot overgelaten. Iedere vorm van hulp is welkom. Jij denkt weer puur materialistisch, ikke ikke ikke. Het gaat hier om MENSEN die hulp nodig hebben, professioneel of niet. Als jij daar had gelegen dan had je ook graag hulp gehad, als was het maar dat je een landgenoot te woord kon staan.
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:17:40 #41
94405 Tarak
pi_24339589
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 17:08 schreef blupblup69 het volgende:

[..]

Wat denk je van die kinderen die hun ouders kwijt zijn, die worden aan hun lot overgelaten. Iedere vorm van hulp is welkom. Jij denkt weer puur materialistisch, ikke ikke ikke. Het gaat hier om MENSEN die hulp nodig hebben, professioneel of niet. Als jij daar had gelegen dan had je ook graag hulp gehad, als was het maar dat je een landgenoot te woord kon staan.
Op vakantie daar naartoe gaan, en de huidige ongemakken daar op dit moment voor lief nemen is de beste vorm van economische hulp.

Weeshuizen en adoptie-ouders zullen de regeringen daar ter plekke moeten regelen. En er zijn daar genoeg aannemers die graag de vernielingen aan gebouwen willen herstellen.
pi_24339814
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 17:08 schreef blupblup69 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad puur materialistisch ingesteld, werk mij gemiddeld 80 uur per week uit de naad, en leef daar vervolgens goed van. Als ik vakantie heb is die dan ook heilig. Ook als die naar een gebied is dat per ongeluk is getroffen door een natuurramp. Dat er kinderen aan hun lot worden overgelaten is niet mijn zaak, al is het wel triest, dat mensen hulp nodig hebben is natuurlijk ook waar, maar wederom niet mijn zaak. Het is werk voor de diverse hulpinstanties, die zo vol gepropt met geld zitten dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze met het geld moeten doen, en geloof me, dat heb ik uit eerste hand. Draagt een toerist mee aan het lenigen van de nood door niet van zijn welverdiende vakantie te genieten? Absoluut niet. Moet hij uit een soort vals sentiment zijn vakantie opzeggen? Wederom, absoluut niet. Moet hij ter plekke hulp verlenen? Moet al niet, wederom, iedereen is vrij om dat te doen dan wel niet, komt bij dat de gemiddelde toerist daar weinig kan doen. Overigens gebeurt er wel een en ander, kleinschalig allemaal, en dat is natuurlijk wel bewonderenswaardig. Is het een grond om mensen die liever in de zon liggen daarvoor te veroordelen, wat een aantal hier dus kennelijk doet? Wederom, absoluut niet.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24342871
Wat is er mis mee? Toeristen die hun geld uitgeven zijn waardevoller dan giro 555 ooit kan opbrengen.
  zondag 2 januari 2005 @ 10:28:28 #44
45206 Pietverdriet
pi_24351415
Lees trouwens in de Frankfurter Algemeine Sonntagszeitung dat Bali uitwijkvakantiebestemming (Scrabble) nummer 1 is.
Waar eerst niemand heen wou uit angst voor terrorisme....
Persoonlijk zou ik een geboekte vakantie naar Thailand niet afzeggen, maar zou niet naar de getroffen gebieden gaan, maar met de westkust ofzo heb ik geen problemen.
pi_24351437
We vergeten ff dat in Phuket het meeste geld wordt gegenereerd in de seksindustrie. De tientallen Go-go bars en pijpbars zullen klanten denk ik echt wel graag zien.
pi_24351960
quote:
Op zondag 2 januari 2005 10:31 schreef KonnieKipke het volgende:
We vergeten ff dat in Phuket het meeste geld wordt gegenereerd in de seksindustrie. De tientallen Go-go bars en pijpbars zullen klanten denk ik echt wel graag zien.
Ervaring daarmee?
Ik stem Wilders. U ook?
  zondag 2 januari 2005 @ 11:47:16 #47
38549 dewd
100% pure
pi_24352181
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef blupblup69 het volgende:
Jij hebt al een vlucht geboekt natuurlijk om te gaan helpen daar.
  zondag 2 januari 2005 @ 11:49:47 #48
95998 -DailaLama-
pi_24352211
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:47 schreef dewd het volgende:

[..]

Jij hebt al een vlucht geboekt natuurlijk om te gaan helpen daar.
Wat een vergelijking ...

Als je daar sowieso al bent .. ga je toch niet lekker op het strand liggen terwijl ze even verder op bezig zijn lijken te bergen.
  zondag 2 januari 2005 @ 11:51:32 #49
95998 -DailaLama-
pi_24352235
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat is er mis mee? Toeristen die hun geld uitgeven zijn waardevoller dan giro 555 ooit kan opbrengen.
Ja.

Maar niet zo kort na de ramp.
  zondag 2 januari 2005 @ 11:51:50 #50
38549 dewd
100% pure
pi_24352238
Lekker makkelijk lullen zo vanuit je luie stoel nietwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')