Die bijl is niet gebruikt dus, ook niet om te dreigen oid. Maar we gaan natuurlijk niet met lege handen blijven zitten terwijl dat tuig hier trollend rondrent en je weet dat het tot alles in staat is. Ik heb één van die jongens hier vorige maand iemand helemaal lens zien trappen. Ik begin daar niks tegen.quote:
verkapt tvp'tjequote:Op vrijdag 31 december 2004 00:06 schreef Brendovic het volgende:
ik zou NU 112 bellen
Ja, weleens gehad. Maar klagen er niet meer buurtbewoners dan over die mongolen met dat vuurwerk?quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Heb je trouwens wel eens een flink stuk vuurwerk in je brievenbus(no pun intended) gehad? Dat is levensgevaarlijk en ik kan je verzekeren dat je adrenalinepeil daar iets van omhooggaat.
'k weet het niet , .. als ik het was zou ik thuis blijven , .. als het dan mis gaat (lees: vuurwerk naar binnen) kan je tenminstens proberen om te blussen enzo.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:41 schreef Yeahinho het volgende:
Ik snap niet dat je vanavond in je eigen huis Oud & Nieuw gaat vieren.
We hebben tot nu toe niet doorgehad met wát voor tuig precies we te doen hadden. Vandaar dat we eerst normaal gingen vragen of ze niet ergens anders heen konden gaan. We weten dus wel dat de buurt zo ongeveer per toerbeurt de politie belt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, weleens gehad. Maar klagen er niet meer buurtbewoners dan over die mongolen met dat vuurwerk?
Het is triest, maar als je laat merken dat je je er aan stoort dan vinden ze dat alleen maar leuk en krijgen ze de pik op je.
Ja, helaas is negeren de enige optie. Ook al zijn het maar kutjochies van een jaar of 10, als je er wat van zegt ben je de pineut.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
We hebben tot nu toe niet doorgehad met wát voor tuig precies we te doen hadden. Vandaar dat we eerst normaal gingen vragen of ze niet ergens anders heen konden gaan. We weten dus wel dat de buurt zo ongeveer per toerbeurt de politie belt.
Maar goed, lesje is geleerd: negeren tot je erbij neervalt behalve in geval van nood.
Joh, als het 10-jarige ettertjes geweest waren hadden we er niets van gezegd. Maar ze stonden achteraf waarschijnlijk doelbewust uit te lokken met die strijkers van ze in onze tuin omdat een maand geleden mijn vriend iets had gezegd tegen eentje toen deze een container tegen de auto's aantrapte. (Zijn commentaar "Ja, het waait" en hij liep zonder blikken of blozen door). En ja, we hapten na iets van de 40-ste strijker.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, helaas is negeren de enige optie. Ook al zijn het maar kutjochies van een jaar of 10, als je er wat van zegt ben je de pineut.
Jezelf/je goederen verdedigen met voorbedachte rade? Gebeurt dat wel is per ongeluk dan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En noodweer met voorbedachte rade? Is dat toegestaan?
noodweer geldt niet voor goederen aapquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jezelf/je goederen verdedigen met voorbedachte rade? Gebeurt dat wel is per ongeluk dan?![]()
Je bedoelt natuurlijk uitlokken?
Je hebt geen idee hoezeer ik op het randje zit op het moment.quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:58 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik vind het knap dat je het zo probeerd op te lossen! Ik weet het wel als die tokkies dat bij mij hadden geflikt dan waren ze nu echt gewond geweest. Veel sterkte vanavond!
quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:05 schreef nein het volgende:
*kan ZO BOOS worden van zulke verhalen*
HUFTERS!
HEEEL veel sterkte vanavond..en ik hoop dat hun eigen tent uitgerookt wordt!
Ik heb het al gezien. Wacht er nog ff mee in de hoop dat het vanaf nu rustig blijft. Als dit structureel wordt dan verzin ik wel iets idd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:36 schreef JoRuZ het volgende:
Mwanatabu ik heb het!!!! meldt misdaad anoniem!!! zeg gewoon dat er een grote wietkwekerij zit, of terroristen, gewapende personen. vooral dat laaste, worden ze vanacht opgepakt, heb jij teminste een leuk nieuwjaar
Dáárrrr kunnen we wat meequote:Op vrijdag 31 december 2004 20:16 schreef Meh7 het volgende:
"Art 41.
Noodweer (exces).
1. Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de
noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of
goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2. Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke
verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een
hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt."
Een meldign dat daar een grote, gevaarlijke hoeveelheid illegaal zwaar vuurwerk ligt zou best wel eens de uitkomst kunnen bieden....quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dáárrrr kunnen we wat mee![]()
Nee hoor, zolang het bij vuurwerk gooien blijft, blijf ik binnen. Maar een klinker door mijn ruit, ik weet niet hoe ik daarop ga reageren.
Daar schijnen ze eerst het een en ander een beetje te controloren. Dit om 'geintjes' te voorkomen. Maar het kan natuurlijk helpen om een grote parij illegaal vuurwerk daar te melden. Ook de buurt aansporen om regelmatig melding te maken van deze ********** (dat woord spreek ik niet uit) dat geeft de politie weer wel grond genoeg om tot actie over te gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:36 schreef JoRuZ het volgende:
Mwanatabu ik heb het!!!! meldt misdaad anoniem!!! zeg gewoon dat er een grote wietkwekerij zit, of terroristen, gewapende personen. vooral dat laaste, worden ze vanacht opgepakt, heb jij teminste een leuk nieuwjaar
Nu alvast de brandweer bellen. Desnoods met de smoes dat ze er autobanden en koelkasten op geflikkerd hebben of dat het tegen een huis aan ligt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:27 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Onze tokkies lopen alweer allemaal pallets en andere rommel op te stapelen op een paar meter van waar we wonen. Straks gaat er benzine overheen en kunnen we kijken wanneer we de brandweer moeten gaan bellen.
We hebben wel meegemaakt dat de vlammen hier boven de eerste verdieping uitkwamen en we de hitte van het vuur in het midden van de woonkamer konden voelen. Wat een feest. Oud en nieuw is echt leuk hier.
Zijn wij wijkgenoten?quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:27 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Onze tokkies lopen alweer allemaal pallets en andere rommel op te stapelen op een paar meter van waar we wonen. Straks gaat er benzine overheen en kunnen we kijken wanneer we de brandweer moeten gaan bellen.
We hebben wel meegemaakt dat de vlammen hier boven de eerste verdieping uitkwamen en we de hitte van het vuur in het midden van de woonkamer konden voelen. Wat een feest. Oud en nieuw is echt leuk hier.
Nee, ik woon in Nieuwegein. Ik zie de vonken hier allemaal gezellig langszweven op de eerste verdieping.quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Zijn wij wijkgenoten?
Dus jij zit elke oud en nieuw in deze shit? En je hebt je nog steeds weten te beheersen/verdedigen?
De politie is al gearriveerd, staan relaxed naar het vuur te kijken, dus volgens mij gaat het niet helpen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:32 schreef Fixers het volgende:
Nu alvast de brandweer bellen. Desnoods met de smoes dat ze er autobanden en koelkasten op geflikkerd hebben of dat het tegen een huis aan ligt.
Waar blijft de linkse Wilders, denk ik als ik dit zo zie...quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:48 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nee, ik woon in Nieuwegein. Ik zie de vonken hier allemaal gezellig langszweven op de eerste verdieping.
Een paar jaar geleden belde ik gewoon 1000 keer de brandweer, maar die hebben tegenwoordig geen zin meer om te komen.
[afbeelding]
Dit is pas een klein beginnetje. Het vuur is nu al hoger. Een paar jaar geleden was het twee keer zo groot. Toen was onze hor bijna de fik in gevlogen.
De politie heeft het verboden, maar niemand trekt zich daar iets van aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |