quote:
Nope. Geloof het of niet, daar proberen we naartoe te verhuizen omdat het idee van een centraal verwarmde flat op 10 hoog en waar de halve buurt geen Nederlands spreekt ons een betere optie lijkt dan hier wonen (Wipstrik) zodat dat tuig hier niet meer voor de ramen staat.
Maar goed, we hebben dit huis op grond van urgentie gekregen, en dat is zo'n beetje de enige manier om hier een huis te krijgen, dus ik gok dat we hier nog minstens een jaar vastzitten.
Vorig jaar is het hier volgens de buurman helemaal uit de hand gelopen met hetzelfde scenario: politie die niet kwam kijken of alleen dat deed. Ze konden toch niet bewijzen wie het gedaan had, zeiden ze. Toen hadden ze enorme vuren aangestoken waar op een gegeven moment tuinmeubilair en fietsen uit de buurt op verdween. Dat duurde dagenlang. Toen is de buurman naar buiten gelopen met een fototoestel. Politie gebeld dat hij nu kon laten zien wie het waren (dezelfde families als die er nu bij betrokken zijn overigens, die terroriseren hier de handel al vanaf de oplevering in 1930). Politie wou nóg niet komen, ook niet toen hij dreigde dan maar naar de krant te stappen met die foto's en dit verhaal. Wie wél langskwam was de vader van één van die sletjes, om zijn voordeur in te slaan, welteverstaan. Politie nu wel langs en zowaar: ze gingen maar weer eens praten. (pappen...nathouden...pappen...nathouden...ogen dicht dan gaat het goed). De volgende dag was de tuin van buurman kort en klein geslagen. Geen politie. Toen is buurman bij één van die families gegaan met het verzoek of alle mannen even naar buiten wilden komen, dan kon hij ze afmaken. Er verscheen alleen een vrouw en...de politie. Hij mocht niet voor eigen rechter spelen (oude liedje). Pas toen er toen nóg een heleboel geëmotioneerde buurtbewoners naar buiten kwamen om te zeggen dat ze buurman met liefde zouden helpen dit tuig af te maken kwam er Grote Actie. Er zitten nu twee Tokkies in de bak, geloof ik.
Of ze er nu nog zitten weet ik niet, ik woon hier pas, maar ik weet wel dat die mongolen van gisteravond stil zijn geweest tot nu toe. Eigenlijk heb ik zin om carbid te gaan schieten op hun stoep nu zíj proberen te slapen, maar ik denk dat dat niks oplost he.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team