abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24304909
pi_24305009
je bent te vroeg
pi_24305193
Ik ben zelf vergeten welke mailtjes OPM.

Ik kom net toevallig de Triumph Daytone 650 tegen .. toch ook wel een lekker fietsje.
Hoor je weinig van in Nederland..
quote:
What supersports machine has a race-bred chassis offering direct, uncut connectivity and a thrilling engine spinning out a maelstrom of power and torque, wrapped in a distinct, seductive form?

The Daytona 650.


Take the Daytona 650's raucous new fuel-injected, four-cylinder 646cc engine. Who says you can't have it all, anyway? Nobody around here, that's for sure. The Daytona 650's unstoppable surge of top-end power is bolstered with a great gobbet of mid-range torque and the result is a power delivery that works effortlessly on road and addictively on track.

Its peerless handling has been relentlessly honed on the racetrack and the rigid aluminium twin-spar frame, fully adjustable, race-specification suspension, four-piston brake calipers and lightweight wheels offer an undiluted supersports experience. With the added dimension of real world, real roads usability, the benchmark of Triumph's philosophy.

You can have it all. The Daytona 650 proves that.




Spec's.
quote:
Engine Type Liquid-cooled, DOHC, in-line 4-cylinder
Capacity 646cc
Bore/Stroke 68 x 44.5mm
Compression Ratio 12.85:1
Fuel System Twin-butterfly, multipoint sequential electronic fuel injection with forced air induction
Ignition Digital - inductive type - via electronic engine management system
Transmission Primary Drive Gear
Final Drive X ring chain
Clutch Wet, multi-plate
Gearbox 6-speed
Cycle Parts Frame Aluminium beam perimeter
Swingarm Twin-sided, aluminium alloy
Front Wheel Alloy 3-spoke, 17 x 3.5in
Rear Wheel Alloy 3-spoke, 17 x 5.5in
Front Tyre 120/70 ZR 17
Rear Tyre 180/55 ZR 17
Front Suspension 43mm forks with adjustable preload, compression and rebound damping
Rear Suspension Monoshock with adjustable preload and rebound damping
Front Brakes Twin 308mm floating discs, 4 piston calipers
Rear Brakes Single 220mm disc, single piston caliper
Dimensions Length 2112mm (83.1in)
Width (Handlebars) 712mm (28.0in)
Height 1131mm (44.5in)
Seat Height 815mm (32.1in)
Wheelbase 1390mm (54.7in)
Rake/Trail 24.6 degree/89.1mm
Weight (Dry) 165kg (363lbs)
Performance (Measured at crankshaft to DIN 70020) Maximum Power 114PS (112bhp) at 12,500 rpm
Maximum Torque 68Nm (51ft.lbf) at 11,500 rpm
Colours Tornado Red, Racing Yellow
Price £6,499.00 'on the road' retail
(165 kilo en 112 pk aan het achterwiel .. geen topper maar wel one of 4 en duidelijk minder hoogtoerig..)

Beetje Honda/Kawa jatwerk .. dat wel.
pi_24305343
nice hoor ook de voorgaande generaties mogen er wezen, riet en ik hebben het er een tijdje geleden ook over gehad dat geluid maar het zij niet echt betrouwbare blokken of was er iets anders mee
pi_24305461
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
nice hoor ook de voorgaande generaties mogen er wezen, riet en ik hebben het er een tijdje geleden ook over gehad dat geluid maar het zij niet echt betrouwbare blokken of was er iets anders mee
Dit is geen 3 cylinder, dat was er namelijk specifiek anders aan die andere waar jullie het over hadden.

Nadeel van de oude 600 cc Daytona (vanaf 1998) was een gebrek aan vermogen t.o.v. de concurrentie, en ze hadden de injectie niet goed voor elkaar. Zag er redelijk uit, maar werd overal afgekraakt in de pers qua motorblok.

En 10 jaar geleden was Triumph vooral hopeloos te zwaar.

Het gewicht hebben ze nu voor mekaar, vermogen is niet veel minder dan de Honda CBR600RR.
(zo niet gelijk, want Honda geeft 117 pk en Triumph 112 aan het achterwiel )
Dus ze zitten Kawa en Yamaha op de hielen. Mits de injectie lekker loopt.
De oude reageerde vooral te traag.
pi_24305560
dat kan ik mij allemaal niet herrineren dat we het daar over hebben gehad, maar goed. blijft een mooi ding om te zien
pi_24305608
Zaterdag mits het droog is hoop ik wat meer te weten te komen over de Fiero.

Dan misschien volgende week eens wat stappen ondernemen wat betreft de SM.

pi_24305710
wordt wel es tijd om zo'n ding aan te schaffen na al dat gepraat en gekwijl erover
pi_24305733
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat kan ik mij allemaal niet herrineren dat we het daar over hebben gehad, maar goed. blijft een mooi ding om te zien
Het draaide om het specifieke geluid van die dingen zoals jij zelf al zei.

Die 3 cylinder waar Riet ook mee gereden had, heeft een diepe roffel zoals een twee cylinder bij lage toeren, en enigzins de jank van een 4 cylinder bij hoge toeren.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:28:25 #10
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24305764
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wordt wel es tijd om zo'n ding aan te schaffen na al dat gepraat en gekwijl erover
Of ineens compleet de aandacht te verliezen voor zo'n ding.
Edit: de accu kan nooit te leeg zijn voor de startmotor in ieder geval.
pi_24305800
leg uit
  donderdag 30 december 2004 @ 21:30:22 #12
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_24305815
Zwarte Frame's worden echt de shit

mn 2004 sv is in 2005 ook met het zwarte frame
toch zelf vind ik het grijze frame mooier
maar zit er wel aan te denken om mn velgen zwart te laten poedercoaten

2004


2005


Btw die supermotards roeleren
Mooi driftent rotonde's nemen (Y)
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
  donderdag 30 december 2004 @ 21:30:28 #13
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24305896
pi_24305924
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Het draaide om het specifieke geluid van die dingen zoals jij zelf al zei.

Die 3 cylinder waar Riet ook mee gereden had, heeft een diepe roffel zoals een twee cylinder bij lage toeren, en enigzins de jank van een 4 cylinder bij hoge toeren.
ja dat klopt, dat weet ik nog maar er werd toen ook een minpunt (niet die jij noemde) genoemd die ik me niet meer kan herrineren.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:34:50 #16
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24305928
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:30 schreef Maxxride62 het volgende:
Zwarte Frame's worden echt de shit

mn 2004 sv is in 2005 ook met het zwarte frame
toch zelf vind ik het grijze frame mooier


Maar de Yamaha R1 heeft het toch al 1-2 jaar?
quote:
maar zit er wel aan te denken om mn velgen zwart te laten poedercoaten
En wat denk je van goudkleurig?
quote:
Btw die supermotards roeleren
Mooi driftent rotonde's nemen (Y)


En ik zal mij een stukkie veiliger voelen in de winter met minder kilo's onder mij.
Voor woon~werk verkeer verwacht ik ook een handig dingetje -snel in uit de schuur.
En zo'n 1 pitter wordt vast wel warm bij 10 kilometer rijden.

Val je om dan kost het plasticwerk echt 3 keer niks. Het voorspatbord is bijvoorbeeld ¤ 17,50.
pi_24305950
hey pat al bijna een SM aangeschaft?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 21:37:53 #18
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24306015
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:35 schreef Youp het volgende:
hey pat al bijna een SM aangeschaft?
Het wordt iets betrouwbaarders Youp. En wat minder heftig.

Maar eerst even de auto shaffen dit weekend.
De achteruitrijversnelling doet het niet meer, en er is vermogen verdwenen.
pi_24306415
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:37 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Het wordt iets betrouwbaarders Youp. En wat minder heftig.

Maar eerst even de auto shaffen dit weekend.
De achteruitrijversnelling doet het niet meer, en er is vermogen verdwenen.
da's minder.. maar pssst iets betrouwbaarders als 500 2t is er niet daar zit niks op en aan en kan niks kapot an btw wat wil je.. die ktm wat je hier boven ergens gepost hebt?

-edit-

wat vond je nog van de filmpjes..?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 22:26:23 #20
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24307316
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:54 schreef Youp het volgende:
da's minder.. maar pssst iets betrouwbaarders als 500 2t is er niet daar zit niks op en aan en kan niks kapot an
500 cc 2 takt: (even kort door de bocht, t'is een onwijs gaaf ding )
Even aantrappen om even een blokkie te rijden is er niet bij, half gas / rustig rijden vind'ie niet prettig.
Zuipt alsof het een oude auto is, doet geen 50.000 kilometer met een zuiger.
quote:
btw wat wil je.. die ktm wat je hier boven ergens gepost hebt?
KTM blijft dan over.

Al vind ik die CR500 van Marktplaats ook nog steeds
Maar ik ga er dagelijks mee rijden, dus lijkt mij een viertakt verstandiger ivm dat aantrappen, verbruik, rustig rijden enz.
quote:
wat vond je nog van de filmpjes..?
Onwijs kick.
pi_24307614
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:26 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

500 cc 2 takt: (even kort door de bocht, t'is een onwijs gaaf ding )
Even aantrappen om even een blokkie te rijden is er niet bij, half gas / rustig rijden vind'ie niet prettig.
Zuipt alsof het een oude auto is, doet geen 50.000 kilometer met een zuiger.
[..]

KTM blijft dan over.

Al vind ik die CR500 van Marktplaats ook nog steeds
Maar ik ga er dagelijks mee rijden, dus lijkt mij een viertakt verstandiger ivm dat aantrappen, verbruik, rustig rijden enz.
[..]

Onwijs kick.
hehe, wel heel erg vet die LC4
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 22:47:09 #22
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24307894
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:37 schreef Youp het volgende:

[..]

hehe, wel heel erg vet die LC4
Tnx ik vind het ook een heel mooi model. Er moet alleen nog een ander stuurkuipje op.

Honda heeft ook een nieuwe 4 takt SM voor op de weg uitgebracht. Klik!



Alleen jammer van die millieueisen tegenwoordig. Vermogen blijft een beetje achter.
Die KTM heeft trouwens ook restrictie's. Eruithalen dus.
pi_24308099
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:47 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tnx ik vind het ook een heel mooi model. Er moet alleen nog een ander stuurkuipje op.

Honda heeft ook een nieuwe 4 takt SM voor op de weg uitgebracht. Klik!

[afbeelding]

Alleen jammer van die millieueisen tegenwoordig. Vermogen blijft een beetje achter.

Die KTM heeft trouwens ook restrictie's. Eruithalen dus.
idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwde op enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld )
die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 30 december 2004 @ 23:11:24 #24
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24308383
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

idd die honda is een beetje jammer ik dacht 180 kilo en in de 30pk
en fabrieks SM's zijn meestal niet zo vet als zelf gebouwde op enkele uitzonderingen na (Husky NOX bijvoorbeeld )
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er te weinig van weet om die Husk te kennen.
Iedereen heeft er erover, dat moet ik wel zeggen, maar gezien of gezocht heb ik hem nog niet.
quote:
die LC4 500cc zit toch zo richting de 50pk en 120 kilo oid is het niet?
Alles een beetje minder.

KTM is een beetje vaag .. 450 cc, ca 38 pk schat ik kan wat meer zijn (620cc LC 4 is iets van 50 pk) en een wel weer opgegeven gewicht van 113.5 kilogram droog.

Ze zijn niet zo opgevoerd als sommige Husky's. 70 pk uit 600 cc viertakt.
Alleen dan wel iedere 500 km olie verversen.
pi_24308547
JA HOI
quote:
Wat moet dit betekenen...... subtiele manier om te vertellen dat ik mn Bandit moet houden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')