abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24349315
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, dat wil jij.
Nee!
  zondag 2 januari 2005 @ 02:04:21 #52
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24349321
quote:
Op zondag 2 januari 2005 01:55 schreef PJORourke het volgende:
En dat wil je doen door de moordenaars geld te geven?
Nee, er moet goed worden nagedacht over de wijze van besteding. De vvd ziet hier echter een goede aanleiding om de door haar verfoeide ontwikkelingshulp te verminderen. Dat vind ik erg onkies.
Wasserwunderland
  zondag 2 januari 2005 @ 02:06:37 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24349361
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:04 schreef Tup het volgende:
Nee, er moet goed worden nagedacht over de wijze van besteding. De vvd ziet hier echter een goede aanleiding om de door haar verfoeide ontwikkelingshulp te verminderen. Dat vind ik erg onkies.
Je moet noodhulp en ontwikkelingshulp scheiden. Dit is noodhulp, en daar is niemand tegen. Ook onder dit plan zou dat Darfurpotje weer aangevuld worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 2 januari 2005 @ 02:07:18 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24349372
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:04 schreef SCH het volgende:
Nee!
Jawel, jij wilt geld sturen terwijl die slagers met kapmessen daar nog zitten.
pi_24349449
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:02 schreef PJORourke het volgende:
Nee, dat wist iedereen al maanden. Het stond al vast dat dat geld voorlopig niet gestuurd zou worden, voor de ramp in Azie. Alleen is er nu een plek die het duidelijk beter kan gebruiken. Dat is gezond verstand. Verder heb je last van een flinke dosis komplot-denken.
Ten eerste, wederom kenmerkt zich hier integere PJ. Hulde daarvoor. En ten tweede, hoe kan jij, in de naam des gods, beweren dat het niet sturen niets te maken heeft Azië? Voorzover ik weet, en ik wil graag gecorrigeerd worden, zei men dit pas ná de ramp in Azië, wat dus uiteindelijk neerkomt op populisme en het walgelijk zoeken en vinden van een excuus om maar geen geld naar Darfoer te sturen zonder zich niet te houden aan de afspraak geld over te maken naar de Afrikaanse regio.
  zondag 2 januari 2005 @ 02:17:54 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24349518
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:12 schreef Monidique het volgende:
Ten eerste, wederom kenmerkt zich hier integere PJ. Hulde daarvoor. En ten tweede, hoe kan jij, in de naam des gods, beweren dat het niet sturen niets te maken heeft Azië? Voorzover ik weet, en ik wil graag gecorrigeerd worden, zei men dit pas ná de ramp in Azië, wat dus uiteindelijk neerkomt op populisme en het walgelijk zoeken en vinden van een excuus om maar geen geld naar Darfoer te sturen zonder zich niet te houden aan de afspraak geld over te maken naar de Afrikaanse regio.
1. Het stond al weken vast dat de condities niet juist waren om dat geld over te maken naar Darfur. Dat geld zat in een lock box . men weet niet voor hoe lang. Zo is er ook nog ergens een potje dat op Suriname staat te wachten.

2. Nu is er die ramp in Azie, en zit dat geld dus nog steeds in die lock box. Terwijl ze het in Azie goed kunnen gebruiken, en Darfur nog wel jaren kan gaan duren, zo lang niemand het lef heeft een legertje te sturen.

3. Zsolt Szabo telt een en ander bij elkaar op en komt met een verstandige conclusie:

Geld Darfur >> Voorlopig Azie. Potje Darfur wordt later bijgevuld.

4. Waarom ben ik niet integer?

Maw, er wordt, hoe dan ook, Azie of geen Azie, voorlopig niks naar Darfur gestuurd, aangezien de condities daar niet voldoen aan een aantal eisen van de Kamer. Die zijn samen te vatten in hulp moet werken en we moeten niet de moordenaars helpen, maar de nog levende slachtoffers.
pi_24349782
Het is zo ergelijk dat ik zo vaak lees op de Frontpage en ook hier dat geld stoppen in situaties als Darfur iets nutteloos is.

Het lost inderdaad de échte problemen niet op, maar het redt wel vele levens. Uiteraard moet het hoofdprobleem de meeste aandacht krijgen, maar dat houdt echt niet in dat je met humanitaire hulp geen levens kan redden. Want daar gaat het tenslotte wel om toch?
pi_24353846
Het lijkt me raar dat de verschillende partijen niet eerder hebben bedacht dat geld voor Darfur niet naar de regering in Sudan kan omdat die in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de slachtingen. Ik dacht dat het geld voor Darfur sowiezo bedoeld was voor de internationale hulporganisaties om de vluchtelingen in Darfur te helpen.
Het lijkt erop dat veel posters hier dus beweren dat ze in Darfur eerst maar het vege lijf moeten redden en dat de overlevenden dan maar hulp krijgen. Lijkt me niet de bedoeling, toch?? Dat komt op mij over als verdeel en heers tactiek.
Dat slachtoffers in Azie hulp moeten krijgen staat buiten kijf. Maar ik zie niet in waarom Darfur zou moeten wachten op hulp als organisaties al het rode kruis wel toegang hebben tot de vluchtelingen van Darfur.
In mijn ogen is dit idd een populistische stunt van de vvd. Spuit 11.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_24353987
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jawel, jij wilt geld sturen terwijl die slagers met kapmessen daar nog zitten.
Ja. Gaat het geld daarmee naar de dictators? Jij wilt mensen dood laten gaan die het slachtoffer zijn van die dictators. Schaam je.

Geld voor hospitalen en noodvoorzieningen is hard nodig, er zijn veel organisaties actief in het gebied. Maar de VVD en jij laten ze liever sterven.
  zondag 2 januari 2005 @ 14:45:27 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24354657
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
Ja. Gaat het geld daarmee naar de dictators? Jij wilt mensen dood laten gaan die het slachtoffer zijn van die dictators. Schaam je.
Naar de aanhangers van de dictators wel ja. Ik zou eerst een legertje sturen om orde op zaken te stellen.
quote:
Geld voor hospitalen en noodvoorzieningen is hard nodig, er zijn veel organisaties actief in het gebied. Maar de VVD en jij laten ze liever sterven.
Huil. Jank. Waar zeg ik dat? Waar beweert de VVD dat? Als je geld stuurt, moet het wel bij de juiste mensen terecht komen. Als je het nu zonder meer gaat sturen, geldt simpelweg het recht van de sterkste: de mannen met kapmessen winnen.
pi_24354673
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:45 schreef PJORourke het volgende:

Huil. Jank. Waar zeg ik dat? Waar beweert de VVD dat? Als je geld stuurt, moet het wel bij de juiste mensne terecht komen. Als je het nu zonder meer gaat sturen, geld simpelweg het recht van de sterkste: de mannen met kapmessen winnen.
Je hebt het bericht op de website van de organisaties toch gelezen? Of komt dat je niet goed uit?
  zondag 2 januari 2005 @ 14:49:16 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24354705
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:46 schreef SCH het volgende:
Je hebt het bericht op de website van de organisaties toch gelezen? Of komt dat je niet goed uit?
Ja, die willen wel geld zien. Terwijl AzG toegeeft dat ze onder de huidige omstandigheden nauwelijks wat nuttigs kunnen doen.
pi_24354728
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, die willen wel geld zien. Terwijl AzG toegeeft dat ze onder de huidige omstandigheden nauwelijks wat nuttigs kunnen doen.
Tja, dan houdt het op. Als je de berichten die je niet goed uitkomen als leugens betitelt, dan zijn we uitgepraat. Het Rode Kruis doet er nog steeds veel.
pi_24355066
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dan houdt het op. Als je de berichten die je niet goed uitkomen als leugens betitelt, dan zijn we uitgepraat. Het Rode Kruis doet er nog steeds veel.
Wat snap je niet aan 'onder de huidige omstandigheden niets nuttig kunnen doen'?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 2 januari 2005 @ 15:16:25 #65
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24355113
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:50 schreef SCH het volgende:
Het Rode Kruis doet er nog steeds veel.
Dat geloof ik best. Maar zouden ze met meer geld ook meer kunnen doen? AzG denkt van niet. Dan moet de politieke situatie eerst veranderen. Met meer geld en mankracht kan je ook verwachten dat de politieke weerstand van de Arabische wereld zal groeien.
pi_24367211
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 'onder de huidige omstandigheden niets nuttig kunnen doen'?
Dat klopt dus niet, er wordt veel nuttigs gedaan.
pi_24367219
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat geloof ik best. Maar zouden ze met meer geld ook meer kunnen doen?
Ja tuurlijk. Zie o. a de noodhospitaals die het Rode Kruis in gebruik neemt.
quote:
Dan moet de politieke situatie eerst veranderen. Met meer geld en mankracht kan je ook verwachten dat de politieke weerstand van de Arabische wereld zal groeien.
Het gaat om nood, structurele hulp is weer wat anders.
pi_24370029
quote:
Op zondag 2 januari 2005 01:13 schreef SCH het volgende:
Geld voor Darfur moet naar Darfur
Uiteraard, maar dat kan nog wel even duren... Die 100 miljoen is op dit moment ergens anders wel direct besteedbaar.
pi_24370108
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat kan nog wel even duren... Die 100 miljoen is op dit moment ergens anders wel direct besteedbaar.
In Darfur ook hoor.
pi_24370203
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

In Darfur ook hoor.
Dan heb je de berichtgeving niet goed gevolgd. Die 100 miljoen is bedoelt voor de wederopbouw van Sudan. Noodhulp is al apart beschikbaar gesteld door het kabinet.

Zie: http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-46751.jsp
pi_24370269
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan heb je de berichtgeving niet goed gevolgd. Die 100 miljoen is bedoelt voor de wederopbouw van Sudan. Noodhulp is al apart beschikbaar gesteld door het kabinet.

Zie: http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-46751.jsp
En is die 100 miljoen dan straks weer beschikbaar? Dan gaat het feitelijk nergens over.
pi_24370384
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:40 schreef SCH het volgende:

[..]

En is die 100 miljoen dan straks weer beschikbaar? Dan gaat het feitelijk nergens over.
Het gaat wel ergens over. Op dit moment is die 100 miljoen gereserveerd en dus besteed. Het idee van dat VVD-Kamerlid is dus om geld uit dat fonds te halen om het als noodhulp te gebruiken voor Azie.
pi_24370452
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat wel ergens over. Op dit moment is die 100 miljoen gereserveerd en dus besteed. Het idee van dat VVD-Kamerlid is dus om geld uit dat fonds te halen om het als noodhulp te gebruiken voor Azie.
Maar het zal dan toch ook weer naar Darfur moeten daarna, daar is het hard nodig.

Ik blijf het een raar plan vinden. Geld is niet het grootste probleem in Azie momenteel en het is op termijn harder nodig in Darfur. Het blijft een wat schimmig idee van de VVD. Natuurlijk moet je geen dictators steunen, dat is een zeer ingewikkelde en delicate kwestie daaro. Maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Azie waar het ook allemaal niet even zuiver op de graat is, bv. in Sri Lanka.

Het gaat uiteindelijk om mensen. Mijn stelregel is altijd dat mensen er niet voor kiezen waar ze geboren worden.
pi_24370671
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het zal dan toch ook weer naar Darfur moeten daarna, daar is het hard nodig.
Uiteraard, maar het is vreemd dat er nu al 100 miljoen gereserveerd is voor de wederopbouw van Sudan terwijl het allerminst duidelijk is wanneer (en zelfs of) het besteed zal kunnen worden.
quote:
Ik blijf het een raar plan vinden. Geld is niet het grootste probleem in Azie momenteel en het is op termijn harder nodig in Darfur. Het blijft een wat schimmig idee van de VVD.
Op termijn inderdaad. Aan 100 miljoen dat 7 jaar vaststaat op een fonds heeft i.i.g. niemand iets. Daarnaast, zoals het er nu naar uitziet heeft de wederopbouw van Sudan totaal geen zin. Alsof dat geld ooit bij de bevolking terecht zal komen.

Let wel, noodhulp in de vorm van kampen, hospitalen, voedsel, etc valt daar dus niet onder.
quote:
Natuurlijk moet je geen dictators steunen, dat is een zeer ingewikkelde en delicate kwestie daaro. Maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Azie waar het ook allemaal niet even zuiver op de graat is, bv. in Sri Lanka.
Het is in Azie in ieder geval een factor 100 keer beter dan Sudan. Daarnaast, mensen hebben daar nu hulp nodig en alsof daar geen wederopbouw nodig is. Ik zie het geld liever zinnig besteed worden in Azie dan de bodemloze put die Sudan lijkt te worden. (nogmaals, noodhulp uitgezonderd)

Sowieso is Sri Lanka een verkeerd voorbeeld. Okee, d'r zijn rebellen en de politieke situatie is niet zo stabiel als in de Westerse wereld. Maar een beerput van corruptie en dictatuur is het niet. Het gaat daar vrij goed zelfs.
quote:
Het gaat uiteindelijk om mensen. Mijn stelregel is altijd dat mensen er niet voor kiezen waar ze geboren worden.
Natuurlijk. We hebben alleen te maken met praktische problemen in het helpen van alle te allen tijde.
pi_24520143
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hitler is ook gekozen, en dat was toch echt wel een dictator .
Dit is niet juist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')