quote:Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef Bas_in_het_Veldt het volgende:
Hoi,
Ik ga binnenkort verhuizen naar Rotterdam, en heb volgende week een bezichtigingsdag voor twee woningen in Rotterdam Zuid. Eentje is in de Beijerlandselaan en eentje in de Frans Bekkerstraat. Hoe gevaarlijk zijn die buurten eigenlijk? Ik las net dat er een 15-jarige jongen is neergestoken in de Beijerlandselaan?
woon je al in de randstad? anders heb je geen recht om hier te komen wonenquote:Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef Bas_in_het_Veldt het volgende:
Hoi,
Ik ga binnenkort verhuizen naar Rotterdam, en heb volgende week een bezichtigingsdag voor twee woningen in Rotterdam Zuid. Eentje is in de Beijerlandselaan en eentje in de Frans Bekkerstraat. Hoe gevaarlijk zijn die buurten eigenlijk? Ik las net dat er een 15-jarige jongen is neergestoken in de Beijerlandselaan?
Voor die mietjes uit Delft (die Tanthof een ghetto noemen), is Rotterdam veel te gevaarlijk.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:07 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
woon je al in de randstad? anders heb je geen recht om hier te komen wonen
edit: voor die mietjes uit het oosten, en noorden is de randstad veels te gevaarlijk
Ik ook niet. Ik werk in Rotterdam, das al erg genoeg.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:12 schreef Stuart het volgende:
Nou, ik zou er zelf écht niet willen wonen hoor![]()
hehe,, ik woon net 2 jaar hier in delft, misschien 3.. hiervoor woonde ik in Zoetermeer... maar iig, in tanthof durf ik wel te komen? alleen heb dr niks te zoeken...quote:Op donderdag 30 december 2004 12:12 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Voor die mietjes uit Delft (die Tanthof een ghetto noemen), is Rotterdam veel te gevaarlijk.![]()
daar woon ik heel vlakbijquote:Op donderdag 30 december 2004 12:28 schreef Lucyfurr het volgende:
Ik zou lekker rustig in de F.Bekkerstraat gaan wonen, TS.
Dat bedoelde ik ook niet sarcastisch. De F.Bekkerstraat is gewoon rustig, daarom mijn advies!quote:Op donderdag 30 december 2004 12:49 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
daar woon ik heel vlakbijgrondherenstr
maarre zo gevaarlijk is het niet hoor ik leef ii al 15 jaar hier
je mp3 speler ofzo was eerst toch gepikt?quote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik woon nu in Lombardijen voor iets langer dan een jaar, daarvoor heb ik in Pendrecht gewoont.
Als je de mensen kent is het ook een hele andere situatie, in Pendrecht heb ik eigenlijk nooit echt veel problemen gehad, in Lombardijen ook niet echt.
Als iemand je aanspreekt gewoon rustig blijven, als je snel weg gaat lopen denken ze dat je juist wat hebt. Een grote mond is ook wel handig, de meeste schrikken dan af. Wel goed inschatten wanneer je dit doet.
Echt veilig is Rotterdam zuid niet, maar als je niet in de tarwewijk gaat wonen dan ben je er nog wel rustig aan toe. Je moet ook niet je geld enzo heel de tijd in je handen hebben als je over straat loopt.
In zuidwijk je auto met de ramen openquote:Op donderdag 30 december 2004 12:11 schreef DarkElf het volgende:
ik woon erZuidwijk that is.
ik ben nooit beroofd, aangerand, verkracht of whatever.
er is hier nooit ingebroken, en de auto heeft meerdere
malen met de ramen open een nacht buiten gestaan en
die stond er 's ochtends nog.
er zijn een paar dingen die ik niet doe; als het donker is
ga ik liever niet met de metro, want er hangen mensen rond
op de stations die me een naar gevoel geven..
verder geen probleem.
alleen zou ik niet op de beijerlandselaan willen wonen,
dat is zo'n straat waar ik me als het donker wordt niet
prettig voel. Maar das persoonlijk.
Dat was m'n handsfreeset, maar die gozer pakte hem in een soort van gevecht. En daarna zijn ze maar snel weggefietst.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:58 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
je mp3 speler ofzo was eerst toch gepikt?
vertel dat verhaal eens
Dat zegt waarschijnlijk meer over die auto dan over Rotterdam Zuid.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:11 schreef DarkElf het volgende:
er is hier nooit ingebroken, en de auto heeft meerdere
malen met de ramen open een nacht buiten gestaan en
die stond er 's ochtends nog.
nou toen je dat aan me vertelde vond je het wel erg..quote:Op donderdag 30 december 2004 14:01 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dat was m'n handsfreeset, maar die gozer pakte hem in een soort van gevecht. En daarna zijn ze maar snel weggefietst.
Maar een echt groot incident noem ik dat niet.
Idd.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat zegt waarschijnlijk meer over die auto dan over Rotterdam Zuid.
Ik baalde er toen alleen van. Een groot incident kan ik het dus echt niet noemen.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:05 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
nou toen je dat aan me vertelde vond je het wel erg..
passat van nog geen half jaar oud toenquote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat zegt waarschijnlijk meer over die auto dan over Rotterdam Zuid.
Hoe lang is dat geleden? In de jaren door is er nogal wat veranderd. Toen ik opgroeide was het echt rustig, schoon, en er gebeurde eigenlijk nooit wat.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:47 schreef DarkElf het volgende:
[..]
passat van nog geen half jaar oud toen
Ja, daar is het inderdaad wel wat rustiger. En bij het metrostation zelf is het inderdaad een stuk minder veilig, maar niet dta het me tegen zou houden om daar te zijn.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:10 schreef DarkElf het volgende:
misschien wel ja, geen idee..
maar aan deze kant van de metro, ik woon aan de slinge, voel ik me prima en loop
ook 's nachts over straat als het moet. Tis meer bij de metro en pendrecht dat de
buurt 'wat" minder vriendelijk overkomt, vooral 's avonds..
Zelf ben ik nog nooit in de bijlmer geweest, maar het ligt eraan welke wijk je ermee gaat vergelijken.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef hallo_mensen het volgende:
Voor mij als limburger is zo een situatie toch wel moeilijk voor te stellen
maar is het daar nou erger dan in de bijlmer ?
ik ben een keer in de bijlmer geweestquote:Op donderdag 30 december 2004 17:18 schreef DarkElf het volgende:
ik ken de bijlmer en ik ken de beijerlandse laan: zoveel verschillen zie ik niet
Hehequote:Op donderdag 30 december 2004 17:18 schreef DarkElf het volgende:
ik ken de bijlmer en ik ken de beijerlandse laan: zoveel verschillen zie ik niet
Wie heeft het hier over allochtonen?quote:Op donderdag 30 december 2004 18:28 schreef LoggedIn het volgende:
hmm.. volges mij woon je in rotterdam zuid niet echt lekker.. als je rustig wilt wonen moet je in "rotterdam noord" gaan zittenzo is ommoord nog best een rustige wijk, wonen nog niet zo heel veel allochtonen..
Je auto en fiets staan er altijd nog, heb jij toevallig een hele grote hond?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:27 schreef DarkElf het volgende:
ik heb mijn fiets nog steeds en die staat gewoon op zijn dtandaard fiets slot.
quote:Op donderdag 30 december 2004 20:42 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Je auto en fiets staan er altijd nog, heb jij toevallig een hele grote hond?
Een grote sterke vriendquote:
* DE kijkt naar echtgenoot...quote:
Groot pluspunt. Kom er vaak langs, doet me goedquote:Op donderdag 30 december 2004 22:15 schreef manny het volgende:
HALLO: De Kuip staat in Rotterdam Zuid.
Need i say more ?
laat ik daar nou net wonenquote:Op donderdag 30 december 2004 12:28 schreef Lucyfurr het volgende:
Ik zou lekker rustig in de F.Bekkerstraat gaan wonen, TS.
Ja, vraag niet wat voor 13-in-een-dozijn-winkels (shoarma-tenten, supermarkten en cheape boutiques).quote:Op donderdag 30 december 2004 20:45 schreef Emel het volgende:
ik zou eerder voor bijerlandselaan gaan. Is veel leuker. Heel veel winkels enzo en je bent met de tram zo in R'dam centraal.
Charlois is op z'n minst nog een arbeiderswijk, waar de meeste mensen 's ochtends de auto al gepakt hebben en waar niet de hele buurt om een uur of 4 's middags wakker wordt om vervolgens doelloos op straat te gaan hangen (enkele uitzonderingen daargelaten).quote:Frans Bekkerstraat is in Charlois. Is minder.
wtf?quote:Laatst liep ik met een vriendin over de Slinge, komen we een gozer tegen die gedag zei om ons z'n leuter te laten zien, belicht met zn mobieltje.
Ja dat dacht ik dus ookquote:
Inderdaad, ik kom ook nog vaak genoeg in Pendrecht, maar dat ik er nog wel mensen ken kan er ook mee te maken hebben dat er minder snel wat gebeurd. Maar recht tegenover het metrostation is het toch wel wat minder gevaarlijk, als je richting wielewaal gaat, daar bij de kruiningestraat, stavenisestraat enzo daar gebeurd nog wel is wat.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb m'n eerste 12 jaar doorgebracht in zuidwijk, ben toen verhuisd naar pendrecht, woon recht tegenover het metrostation. Echt gevaarlijk wil ik het hier absoluut niet noemen. Ik loop nog steeds over de Slinge 's avonds en moet dan uiteraard ook telkens langs de metro, valt te doen zolang je weet dat je gewoon een beetje moet opletten en geen ruzie moet zoeken met vage tiepjes.
Een grote mond wil iig ook handig zijn.
Inderdaad, zo zie dat dat overal wel kan gebeuren. Als ik er langs loop denk ik er toch nog wel elke keer aan, maar dat komt ook omdat ik hem kende.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar goed, bijerlandselaan dus, niet de meest nette buurt maar tenzij je uit een boerendorp komt moet je het gewoon doen. Mjah er is laatst iemand neergestoken, maar ik kijk uit op de plek waar dat jochie (Sedar) is neergeschoten om een sneeuwbal. Shit happens.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:21 schreef DemonRage het volgende:
Wie gaat er nou in Rotterdam wonen... die hele stad is niet veel beter dan een ghetto.
Idd, ik zou niet graag willen verhuizen naar een andere stad hoor. En geloof me, overal gebeuren nare dingen, das niet alleen voor de grote steden weggelegd. Rotterdam heeft nog altijd veel meer voordelen dan nadelen imo.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]Oordel niet als je er niet woont ja. Zo erg is het hier nou ook weer niet.
Rotterdam
das om de hoek hierquote:Op donderdag 30 december 2004 14:45 schreef Lucyfurr het volgende:
Oh ja, ff vergeten.. bij onderstaande Edah ga je met grote waarschijnlijkheid boodschappen doen als je in de F.Bekkerstraat gaat wonen (want om de hoek)..
28-12-04
Overval op supermarkt R'dam Zuid
Op de Wolphaertsbocht in Rotterdam-Charlois is dinsdagavond een supermarkt overvallen. Rond half acht kwamen drie gewapende mannen de winkel binnen.
Onder bedreiging van vuurwapens werd een personeelslid gesommeerd een kassa te openen, waar vervolgens geld uit werd gepakt. Met een onbekend geldbedrag verlieten de drie overvallers de supermarkt en reden in een gereedstaande auto weg in onbekende richting. Niemand raakte gewond.
Bron: http://www.rijnmond.nl
Kleinigheid hou je altijd, zeg maar..![]()
Ik sluit me hier helemaal bij aan, hoewel het wel erg triest klinkt hoe je dan moet leven.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:44 schreef steve2003 het volgende:
Is niet heel gevaarlijk. Alleen geen domme dingen doen, ik zou mensen niet zomaar aanspreken op iets wat ze doen bijv., dan krijg je ehct klappen. En ook niet zomaar 's avonds over straat, voor de rest gewoon contact vermijden met mensen die je niet vertrouwt, niet t elang aankijken enzo. dan kan het wel op zich... licht er ook een beetje aan hoe oud je bent en hoe je er verder uiziett natuulijk......'
maar jij bent Allochtoonquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:58 schreef Crazykill het volgende:
Ik woon ook in Rotterdam Zuid (Maashaven/ Charlois), en zo erg is het hier ook niet hoor. Ik ben 0 x beroofd, er is bij ons 0x ingebroken ... Tis maar hoe je het zelf maakt
quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:25 schreef pc-fr34k het volgende:
Rotterdammer ben je toch heel je leven![]()
![]()
Feyenoorder zijn is er bij inbegrepen
Dat klinkt inderdaad allemaal best gezellig. Wat een gemoedelijkheid daarquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:39 schreef sandra--- het volgende:
mwah...ik woon nu ongeveer 3 jaar in de frans bekkerstraat en kom oorspronkelijk uit een dorpje waar nooit iets gebeurde, maar kan hier best aarden. Ondanks een schietpartij in de straat(1ste week dat ik hier woonde), 2 huisbrandein de buurt, mijn spiksplinternieuwe scooter, mijn buur zijn brommer, mijn vriend zijn fiets en mijn buur zijn fiets gestolen, 2 weetplantages (waaronder een hier bij ons beneden in het gebouw) opgerold, inbraak in onze kelderbox en achter ons een dievenbende van motors opgerold, valt het hier best wel mee om te wonen
Zelf nog geen last van gehad, maar meestal ga ik ook naar schouwburgplein.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:12 schreef Blessed het volgende:
Rotterdam Zuid zuigt. De bioscoop bij het Feyenoord Stadion zit alleen maar vol met herriemakers.
In de buurten waar ik mensen ken gebeurd niks, in de andere buurten ook niet echt. Het ligt er gewoon aan hoe je je opstelt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:12 schreef Blessed het volgende:
's Avonds moet je niet in je eentje over straat lopen (als je niet 'één van hen' bent, of als je daar geen mensen kent).
Met sleutels over auto's gaan is debiel, maar dat wordt zelfs in de kleinere dorpen gedaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:12 schreef Blessed het volgende:
Ik woon er ook, mijn buurt valt best mee. Ik woon hier al mijn hele leven dus mij kennen ze. Maar ik heb vaak genoegd meegemaakt dat ik een vriend meenam en dat die wel lastig gevallen werd. Waar ik bij was, notabene. Fietsen worden gejat, auto's opengebroken of ze gaan gewoon voor de lol met hun sleutels over je auto om de lak te verzieken.
Maar Zuidplein zelf is wel weer handig, je hebt er een hoop, allemaal makkelijk te vinden. Die hangjuugd daar heeft alleen geen leven, je ziet op zuidplein altijd groepen heel de dag daar staanquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:12 schreef Blessed het volgende:
En het winkelcentrum in Rotterdam Zuid zuigt nog meer omdat het vol zit met langzame, zeikende soos-trekkers die niet weten wat het is om na je werk graag naar huis te willen, of om haast te hebben, of wat het is om eens NIET op openbare bankjes rond te hangen.
je kan in ieder geval niet zeggen dat het saai wonen isquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:37 schreef nonzz het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad allemaal best gezellig. Wat een gemoedelijkheid daar
dus ik maak het er zelf naar dat ze bij ons inbrekenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:58 schreef Crazykill het volgende:
Ik woon ook in Rotterdam Zuid (Maashaven/ Charlois), en zo erg is het hier ook niet hoor. Ik ben 0 x beroofd, er is bij ons 0x ingebroken ... Tis maar hoe je het zelf maakt
weet je ook goedquote:Op dinsdag 4 januari 2005 06:55 schreef pc-fr34k het volgende:
Maar Zuidplein zelf is wel weer handig, je hebt er een hoop, allemaal makkelijk te vinden. Die hangjuugd daar heeft alleen geen leven, je ziet op zuidplein altijd groepen heel de dag daar staan.
Dude, op de bijerlandselaan heb je altijd nog een mc-donalds en een kentucky fried chicken. En dan heb je nog meer kleine winkeltjes die eten verkopen, niet alleen döner. Jij hebt het zeker over dat winkeltje tegenover tramlijn2.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:07 schreef Stabdogg het volgende:
Als ik 's avonds nog even een broodje döner wil halen (meer is er niet)
Natuurlijk jongen, dat zegt wel iets over je kennis van Rotterdam.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:21 schreef DemonRage het volgende:
Wie gaat er nou in Rotterdam wonen... die hele stad is niet veel beter dan een ghetto.
Zijn échte Rotterdammers niet voor Sparta?quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:25 schreef pc-fr34k het volgende:
Rotterdammer ben je toch heel je leven![]()
![]()
Feyenoorder zijn is er bij inbegrepen
quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:07 schreef Stabdogg het volgende:Het enige wat ik wel echt jammer vind is de sfeer 's avonds. Als ik 's avonds nog even een broodje döner wil halen (meer is er niet) dan ben ik niet echt op mijn gemak.
Ik let constant op, of er bv geen langzaamrijdende auto naast me komt, of dati k word achtervolgd.
Dan heb je erg geluk gehad met je scooter, gast van m'n school werd in pendrecht van z'n scooter af geslagen en die scooter is dus gelijk gejat. Heb zelf ook in Pendrecht gewoont en weet ook dat er wat gebeurt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:06 schreef Koewam het volgende:
Heb net m'n scooter met de sleutel per ongeluk buiten laten staan... toen ik terug kwam stond ie er gewoon met de sleutel er nog steeds in gewoon(Slinge)
Ik woon al heel m'n leven in Zuid, en nog nóóit is er wat gebeurd. Oké, 1 keer m'n fiets gejat, maar dat was m'n eigen domme schuld
Criminaliteit gebeurt meestal met een aanleiding, onder mensen onderling.
Auto-inbraak, fietsediefstal heb je in alle steden. Bijerlandselaan lijkt mij trouwens niet perfect, het is slechts een noodoplossing.
Daar is het welk een stuk opgeknapt ja, maar je zit wel tegen je millinxstyraat aan, dat ws eerst ook geen pretje.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind de Frans Bekker en de Beijerlandselaan wel voorbeelden van straten op Zuid waar ik nooit zou willen wonen.
Woon zelf inmiddels alweer bijna 5 jaar op Zuid, eerst op de Mijnsherenlaan en nu in de laan die daar parallel aan loopt. Daar bevalt het me op zich wel goed
. Nog nooit persoonlijk wat meegemaakt aan vervelende dingen, wel eens wat gezien, maar geen traumatische dingen ofzo.
Klopt, maar daar loop ik nu ook gewoon rustig doorheenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:18 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Daar is het welk een stuk opgeknapt ja, maar je zit wel tegen je millinxstyraat aan, dat ws eerst ook geen pretje..
Heb ik altijd gedaan, weet wel welke buurt gevaarlijk is, amar als ik er doorheen moet loop ik er doorheen, ga niet omlopen. Was er vandaag nog bij dat uitzendbureau, kreyfs.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt, maar daar loop ik nu ook gewoon rustig doorheen.
Als vrouw zou ik er 's avonds laat wat minder snel en dapper doorheen stappen geloof ik... Maar overdag is het goed te doen. Psssst-geluid makende figuren vraag ik altijd of ze leeglopen, werkt uitstekendquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Heb ik altijd gedaan, weet wel welke buurt gevaarlijk is, amar als ik er doorheen moet loop ik er doorheen, ga niet omlopen. Was er vandaag nog bij dat uitzendbureau, kreyfs.
Ach, psst-geluidmakers is niet erg natuurlijk, niks mis met wat proberen te versieren, zolang ze maar niet lastig gaan doen toch.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als vrouw zou ik er 's avonds laat wat minder snel en dapper doorheen stappen geloof ik... Maar overdag is het goed te doen. Psssst-geluid makende figuren vraag ik altijd of ze leeglopen, werkt uitstekend.
Nee preciesquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:49 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ach, psst-geluidmakers is niet erg natuurlijk, niks mis met wat proberen te versieren, zolang ze maar niet lastig gaan doen toch.
Tja, als jij met een groep meiden staat dan fluit je ook naar een leuke jongen toch. Maar kan begrijpen dat je het na een tijdje minder leuk gaat vinden, ligt er ook aan wat voor opmerking natuurlijk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee precies.
Hoewel ik het laatst op een stukje van het pinapparaat naar de shoarmaboer wel ff beu was toen het zoveelste groepje negers opmerkingen moest maken.
Ehm nee, eigenlijk niet. Althans niet zó opvallend.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Tja, als jij met een groep meiden staat dan fluit je ook naar een leuke jongen toch. Maar kan begrijpen dat je het na een tijdje minder leuk gaat vinden, ligt er ook aan wat voor opmerking natuurlijk.
Ja, absoluut. Hoewel ik eerlijk gezegd wel wat vrees heb, met links weer aan het roer...quote:Maar imo is Rotterdam stukken aan het opknappen..
Same here.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, absoluut. Hoewel ik eerlijk gezegd wel wat vrees heb, met links weer aan het roer...
Hie rook, maar wel logisch dat het aan de hand is, met zoveel allochtonen in Rotterdam.quote:
Met zoveel allochtonen en verschillende culturen vind ik het juist bijsterend goed gaan eik.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:01 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Hie rook, maar wel logisch dat het aan de hand is, met zoveel allochtonen in Rotterdam.
Dat wel ja, het is een multi-culturele stad en vaak gaat het goed tussen die culturen, die toch zo dicht op elkaar wonen. Ik heb hierdoor toich vrienden van allerlei afkomsten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Met zoveel allochtonen en verschillende culturen vind ik het juist bijsterend goed gaan eik..
Ik heb op een stembureau gewerkt, afgelopen gemeenteraadsverkiezingen, in een voornamelijk allochtone buurt. Daar kwamen mensen binnen die géén Nederlands spraken, nog nooit hadden gestemd, het enige wat ze uit wisten te brengen was: "Peeveedeeaaaa". Dat zet je toch te denkenquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:04 schreef pc-fr34k het volgende:
Alleen jammer dat de meeste links stemmen, maar dat is hun goed recht natuurlijk.
Je kan het zelf niet eensquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:59 schreef teknomist het volgende:
Als je in Zuid gaat wonen is het wel handig om even de lokale spreektaal onder de knie te krijgen!
Woordenboek Straattaal - ABN
Wat?quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:46 schreef Perruche het volgende:
haha, op zich vond ik zuid wel te doen, behalve dat er 2 keer is ingebroken en keertje soort van overvallen ben. Maar het is zo ver van de bewoonde wereld, dat vind k wel bneetje jammer.
haha ja dat is ook zo, maar ik bedoel meer van, snachts enzo. Nu woon ik bij witte de with en dat noem ik pas bewoonde wereld ;-)quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat?Ik woon 3 minuten lopen van de metro en 8 minuten metroën van de Beurs
.
Mijn ouders moeten in de auto stappen en 10 minuten rijden voordat ze bij een winkel zijn. Dát is ver van de bewoonde wereld.
Ja, die ken ik. Een tante van me (uit Muiden) maar roepen dat Rotterdam Zuid zo'n 'Kashba' is. Ehmmm....Marijke? Bij mij in de buurt wonen vooral veel Antillianen.......quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:26 schreef Alicey het volgende:
Het is niet mogelijk om zonder hoofddoekje rond te lopen. Tot zover de publieke opinie.
Ik vind het wel meevallen. Het is er 's avonds druk, en er hangen wat jongeren rond. Ik vind dat ergens juist wel prettig. Heb zelf juist meer moeite met uitgestorven gebieden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:07 schreef klaasenbos het volgende:
[..]
Ja, die ken ik. Een tante van me (uit Muiden) maar roepen dat Rotterdam Zuid zo'n 'Kashba' is. Ehmmm....Marijke? Bij mij in de buurt wonen vooral veel Antillianen.......
Die wist ook even niet meer hoe te reageren. Maar goed, bij de Dordtse (en daarachter, zeg tussen de Dordtse en de Mijnsherenlaan, wat vroeger trouwens dure buurten waren) is het 's avonds niet echt fijn, zeg maar.![]()
Daar woon ik, no problem at allquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:07 schreef klaasenbos het volgende:
Maar goed, bij de Dordtse (en daarachter, zeg tussen de Dordtse en de Mijnsherenlaan, wat vroeger trouwens dure buurten waren) is het 's avonds niet echt fijn, zeg maar.![]()
Ik heb er gewoond....ik vond het er wel leuk maar volgens mij is het niet voor iedereen. Of is het in de laatste twee jaar verbeterd? (iets dat slechter kan worden, kan ook beter worden natuurlijk).quote:
Het is ontzettend verbeterd de afgelopen 2 jaar! Ze hebben de overbewoning echt keihard aangepakt en zeer actief hennepkwekerijen aan het opruimen geweest. Er worden initiatieven opgezet om ondernemers te stimuleren een zaak te openen hier. Mede daardoor hebben we hier nu een supergoed restaurantje in de straat én een leuke bloemenzaakquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:32 schreef klaasenbos het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond....ik vond het er wel leuk maar volgens mij is het niet voor iedereen. Of is het in de laatste twee jaar verbeterd? (iets dat slechter kan worden, kan ook beter worden natuurlijk).
Kijk aan, dat is goed nieuws! Vasthouden die trent!quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is ontzettend verbeterd de afgelopen 2 jaar! Ze hebben de overbewoning echt keihard aangepakt en zeer actief hennepkwekerijen aan het opruimen geweest. Er worden initiatieven opgezet om ondernemers te stimuleren een zaak te openen hier. Mede daardoor hebben we hier nu een supergoed restaurantje in de straat én een leuke bloemenzaak.
Ja, het wordt steeds leuker eigenlijk.
Ja klopt, en ze zijn er ook druk bezig met renoveren. Alleen wel kut dat je moet oversteken bij die fietspad fietspad afgesloten ofzo?quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is ontzettend verbeterd de afgelopen 2 jaar! Ze hebben de overbewoning echt keihard aangepakt en zeer actief hennepkwekerijen aan het opruimen geweest. Er worden initiatieven opgezet om ondernemers te stimuleren een zaak te openen hier. Mede daardoor hebben we hier nu een supergoed restaurantje in de straat én een leuke bloemenzaak.
Ja, het wordt steeds leuker eigenlijk.
Er staat niet in wat groene thee is.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:59 schreef teknomist het volgende:
Als je in Zuid gaat wonen is het wel handig om even de lokale spreektaal onder de knie te krijgen!
Woordenboek Straattaal - ABN
Dát fietspadquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:13 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja klopt, en ze zijn er ook druk bezig met renoveren. Alleen wel kut dat je moet oversteken bij die fietspad fietspad afgesloten ofzo?(Gister ff met fiets langsgereden en toen moest ik oversteken, teveel moeite
)
"die fietspad" is anders vaak gehoord op zuid.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dát fietspad![]()
Ja, ze zijn steigers aan het afbreken en elders weer aan het opbouwen.
Maar dat wil niet zeggen dat het correct isquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
"die fietspad" is anders vaak gehoord op zuid.
Nee, maar integratie met je buren is ook belangrijk.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat het correct is.
Best, maar dan ga ik wel voor de positieve aspecten. Taalverloedering vind ik niet bepaald positief en ik doe er dan ook niet aan meequote:Op donderdag 22 juni 2006 13:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, maar integratie met je buren is ook belangrijk.
Je bent wel erg selectief met integreren hoor.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Best, maar dan ga ik wel voor de positieve aspecten. Taalverloedering vind ik niet bepaald positief en ik doe er dan ook niet aan mee.
Absoluutquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bent wel erg selectief met integreren hoor.
Hey allochtoon hequote:Op donderdag 22 juni 2006 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dát fietspad![]()
Ja, ze zijn steigers aan het afbreken en elders weer aan het opbouwen.
Ik heb leefbaar Rotterdam gestemd.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:12 schreef DenniZZ het volgende:
Helaas! De PvdA heeft alle allochtonen geronseld dus het zeer succesvolle beleid van Leefbaar Rotterdam wordt de komende vier jaar weer teniet gedaan door linkse boomknuffelarij!
Ik ook! Net als ongeveer 30% van de rest van de Rotterdammers.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:58 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik heb leefbaar Rotterdam gestemd..
quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:58 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik heb leefbaar Rotterdam gestemd..
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:40 schreef mic_forever het volgende:
volges mij is de ts al neergestoken :d
Ik hoorde wel wat geschreeuw net buiten op de bijerlandse laan.quote:
De tofheid, een laangenootquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:41 schreef Angelface het volgende:
Ik woon sinds februari op de Dordtselaan
Dat vroeg ik mij als Nederlandse laanbewoonster ook al afquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:04 schreef klaasenbos het volgende:
Toevallig zeg, al die lui van de dordtse hier. Enne, ik ben zo'n ehm...frigide...Nederlander...hoe bedoel je trouwens "frigide" in dit verband?
Okeeeeeee.....quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:49 schreef amornl87 het volgende:
niet naar rotterdam-zuid komen, als je dat doet, maak ik je af! ik sta er nu te wachten met een geweer, ik hou niet van mensen die bas heten![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Buitenlanders ontlopen? Op de Dordtselaan?.
Ik kan niet vliegen hoor.
dus niet ontlopen, maar ontwijken, als in niet eens in de buurt komen. Dat bedoelde ik.quote:Maar zoals ik het hier zie lopen de Nederlanders nogal vaak een blokje om als er een groep buitenlanders staat.
LOL, je bent dan echt een buurman van me. Ik zit net een blok terug in het midden. Ofwel 2 minuten afstand. Jij diegene met die grote bruine Ridgeback honden?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:24 schreef klaasenbos het volgende:
Nou, ik ben niet zo snel beledigd hoor, ik vroeg het me gewoon af. Als ik van maashaven naar huis liep (boven de tabakswinkel, als die er nog zit), had ik inderdaad moeten vliegen om geen buitenlanders te ontmoeten op de dordtse. Mij maakt het niet veel uit, als ik maar met rus gelaten wordt. En dat werd ik wel met mijn postuur.
Idiot.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:49 schreef amornl87 het volgende:
niet naar rotterdam-zuid komen, als je dat doet, maak ik je af! ik sta er nu te wachten met een geweer, ik hou niet van mensen die bas heten![]()
![]()
Mja, als ik als vrouw 's avonds in m'n eentje door de laan loop, doe ik dat ook hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:58 schreef Angelface het volgende:
[..]
[..]
dus niet ontlopen, maar ontwijken, als in niet eens in de buurt komen. Dat bedoelde ik.![]()
Een blok terug? Bedoel je dan verder de laan op richting Zuidplein, of het blok net voorbij de Cillershoek, richting Maashaven?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:59 schreef Angelface het volgende:
[..]
LOL, je bent dan echt een buurman van me. Ik zit net een blok terug in het midden. Ofwel 2 minuten afstand. Jij diegene met die grote bruine Ridgeback honden?
Ik ben inmiddels verhuisd (vandaar, "naar huis LIEP")quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:59 schreef Angelface het volgende:
[..]
LOL, je bent dan echt een buurman van me. Ik zit net een blok terug in het midden. Ofwel 2 minuten afstand. Jij diegene met die grote bruine Ridgeback honden?
Richting Maashaven.. weet niet wat Cillershoek is, ben verders nogal slecht in straatnamen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Een blok terug? Bedoel je dan verder de laan op richting Zuidplein, of het blok net voorbij de Cillershoek, richting Maashaven?
Cillershoekstraat. Dus het blok tegenover de Wiveco of tegenover het Sleutelhuis?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:04 schreef Angelface het volgende:
[..]
Richting Maashaven.. weet niet wat Cillershoek is, ben verders nogal slecht in straatnamen.
Is dat waar die kapsalon is?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:04 schreef Angelface het volgende:
[..]
Richting Maashaven.. weet niet wat Cillershoek is, ben verders nogal slecht in straatnamen.
Carella, jaquote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:06 schreef Angelface het volgende:
lol, Wiveco, recht tegenover de Apotheek.
Woon je er al lang? Want ik woon nu sinds een jaar in Gouda (en als je er toen al woonde, dan hadden we elkaar kunnen kennen). Wel geinig, zo op fok...quote:
Nah, je woont in hetzelfde blokquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:10 schreef Angelface het volgende:
Kom 's een bakkie doen, zou ik zeggen. lol
Hmz. Heb je lang blond haar in een staart?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:13 schreef Angelface het volgende:
Ik durf het niet te zeggen. Ik ben die gozer in die lange zwarte leren jas met zwart petje enzo. Ik ken verders hier geen mensen in de buurt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Kan ik bij jou drugs kopen daar?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:13 schreef Angelface het volgende:
Ik ben die gozer in die lange zwarte leren jas met zwart petje enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in WoW : Come on.. help meWWWWWWWWWWWWW
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:19 schreef Angelface het volgende:
Hehehe, ok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in WoW : Come on.. help meWWWWWWWWWWWWW
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Buitenlanders ontlopen? Op de Dordtselaan?.
Ik kan niet vliegen hoor.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:19 schreef Angelface het volgende:OMG.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
'ZIjn niet veel huizen over om uit te proberen na de beschrijving die je al heb vertelt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben wel nieuwsgierig in welk portiek je woont... Maar ja, ik ga m'n huisnummer hier ook niet neerplempen.
* uit raam gaat hangenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:26 schreef Angelface het volgende:
Cryptisch.
Vanaf Maashaven P 512 volgende portiek.
Wiveco is ongeveer 3 portieken breedquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:27 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
'ZIjn niet veel huizen over om uit te proberen na de beschrijving die je al heb vertelt..
En, hoevbeel schietpartijen zie je?quote:
bij jou, voor op de stoep?quote:
Valt dus te doen, je kan bepaalde achternamen al afschrijven natuurlijk. Of je kijkt op welke naam de auto staat die je net hebt omschreven.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wiveco is ongeveer 3 portieken breed.
0, wel veel negersquote:
Niet op de mijnequote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:30 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Valt dus te doen, je kan bepaalde achternamen al afschrijven natuurlijk. Of je kijkt op welke naam de auto staat die je net hebt omschreven..
Ah, daar heb ik nooit last van, heb in pendrecht gewoont dus dat ben ik wel gewend. Hier in charlois meer marokkanen en turken, daar heb je meer last van.quote:
LOL, wie heeft er hier WEL een naambordje?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niet op de mijne. En ik heb ook geen naambordje
.
In mijn portiek de meestenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:33 schreef Angelface het volgende:
[..]
LOL, wie heeft er hier WEL een naambordje?
Dát is pas slim, nu hoef je alleen de huizen zonde rnaamboordje te checken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niet op de mijne. En ik heb ook geen naambordje
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in WoW : Come on.. help meWWWWWWWWWWWWW
Succesquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:36 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dát is pas slim, nu hoef je alleen de huizen zonde rnaamboordje te checken.
Ah, een portiek zoeken waar de meeste een naamboordje hebben en dan degenen af gaan die er geen hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In mijn portiek de meesten.
Ik twijfel bij jou tussen 2 portieken....
Geen tijd.quote:
Niet slim, in dit hele blok zijn er meer ZONDER dan MET naambordje.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:36 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dát is pas slim, nu hoef je alleen de huizen zonde rnaamboordje te checken.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:37 schreef Angelface het volgende:Mja, vanuit mijn gezichtspunt kunnen het dan nog 2 portieken zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Met die informatie sla je iig degene over met naamboordje, maakt de kans toch groter.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:38 schreef Angelface het volgende:
[..]
Niet slim, in dit hele blok zijn er meer ZONDER dan MET naambordje.
Verrooit dan maar.. enige plaats met 3 parkeerplaatsen naast elkaar die leeg staan. Dat houdt nog maar 1 portiek over.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, vanuit mijn gezichtspunt kunnen het dan nog 2 portieken zijn.
Mja, ben eruit denk ikquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:40 schreef Angelface het volgende:
[..]
Verrooit dan maar.. enige plaats met 3 parkeerplaatsen naast elkaar die leeg staan. Dat houdt nog maar 1 portiek over.
Het fascineert je wel he!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:42 schreef pc-fr34k het volgende:
Je kan ook op MSN je huisnummer doorgeven aan elkaar. Stukm makkeliojker dan hints, wel minder leuk..
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Onder mijn raam staat *nu* een groepje flinke dames te praten.
Ik kan ook wel zeggen dat het voluptueuze negerinnen zijn, maar ja, is ook weer zowat he?quote:
Nee... als hij z'n audi (geloof ik) ontgrendelt, hoor je dat geluidjequote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:45 schreef Angelface het volgende:
Oh, was dat een auto? Ik dacht dat het een of andere machine was van die gasten daar.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:04 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Zijn jullie allen uit den zelfde portiek ook toevallig negerts?
ik zat in de auto, kon ff niet typen dus...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:59 schreef Angelface het volgende:
*lange stilte volgt op de forum*
Je hebt een avatarquote:
LOL, it's a start.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt een avatar.
Wel een lelijke, maar 't is een begin
quote:
Maar het is moeilijk om daar op te letten, want overal op Zuidplein en op de Dordtselaan lopen buitenlanders, dus er is niet echt een verschil te zien..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:12 schreef Angelface het volgende:
Sorry voor dat woord, misschien kwam het fout over, niet zo bedoelt. Excuus.
Maar zoals ik het hier zie lopen de Nederlanders nogal vaak een blokje om als er een groep buitenlanders staat. En dat is echt geen geintje, ik heb dit nog maar weinig gezien in m'n leven maar hier op de Dordtselaan zie ik het vaak gebeuren. Of ik nou even naar Verhagen ga, of naar de Edah (wat niet op de Laan is, maar wel in de buurt) Of als ik naar Zuidplein toe loop. Ik zie nogal vaak mensen de buitenlanders ontlopen. Misschien jullie niet, maar let gewoon maar eens op dan zal het je misschien wel gaan opvallen.
Nogmaals sorry als ik beledigend was.
Vergelijk die kutstad eens niet met Rotterdam.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:41 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Woon zelf in Amsterdam-Zuid, prima om te wonen, dus zal wel vergelijkbaar met rotterdam zijn![]()
Dus ben je het met me eens.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar het is moeilijk om daar op te letten, want overal op Zuidplein en op de Dordtselaan lopen buitenlanders, dus er is niet echt een verschil te zien..
Pardon?!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:41 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Woon zelf in Amsterdam-Zuid, prima om te wonen, dus zal wel vergelijkbaar met rotterdam zijn![]()
Nee, niet echt. Ik bedoel er vooral mee dat het niet echt te zien zou zijn. Wanneer iemand op Zuidplein een buitenlander ontloopt, gaat diegene automatisch weer richting een andere buitenlander.quote:
Maar dat geld waarschijnlijk niet voor de TS.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik bedoel er vooral mee dat het niet echt te zien zou zijn. Wanneer iemand op Zuidplein een buitenlander ontloopt, gaat diegene automatisch weer richting een andere buitenlander.
Als je problemen hebt met buitenlander kun je sowieso beter niet op Zuid gaan wonen.![]()
Ik heb gekozen voor integratie, wat me prima afgaat, aangezien ik er toch half allochtoon uit zie.
Dat valt nu wel mee, op afrikaanderplein kom ik nooit, rij er alleen langs met de tram.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:51 schreef Wesfrdam het volgende:
mwa ik zou er niet meer willen wonen. Vooral afrikaanderplein en millinxbuurt zijn nogal ghetto![]()
enne het oude huis van me opa en oma op de dordtselaan is nu een hoerentent![]()
81c?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:51 schreef Wesfrdam het volgende:
mwa ik zou er niet meer willen wonen. Vooral afrikaanderplein en millinxbuurt zijn nogal ghetto![]()
enne het oude huis van me opa en oma op de dordtselaan is nu een hoerentent![]()
Dat weet je goed.quote:
'kwoonde ernaastquote:
Ik kom niet veel op het Forum om eerlijk te zijn, het was leuk om zo erachter te komen dat ik een Buuf heb maar Forum over het algemeen boeit me niet echt zo.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar dat geld waarschijnlijk niet voor de TS.
Hij is nu misschien op bezoek bijof de
![]()
Aangezien hij niet meer reageert.
Een Topic Starter.quote:
Ik zie het zelf eik niet zo, maar moet ook zeggen dat ik er neit zo op let... Wel zou ik me dan afvragen wat iemand in Zuid doet als-ie bang is voor buitenlanders.quote:En om op Alicey te reageren. Tsja, ik zie het zo en zie het dagelijks gebeuren. Niet dat het me verders wat uitmaakt, gezien iedereen anders is. En zoals ik eerder al eens zei, geloof ik, boeit het me niet wat er hier woont. Zolang ze mij maar met rust laten en niet in mijn weg gaan staan.
Misschien omdat het hier zo goedkoop wonen is? Of elders in Rotterdam geen huis kunnen krijgen omdat de meeste huisjesmelkers teveel eisen stellen en de prijs hoger leggen dan normaal?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een Topic Starter.
[..]
Ik zie het zelf ook niet zo, maar moet ook zeggen dat ik er neit zo op let... Wel zou ik me dan afvragen wat iemand in Zuid doet als-ie bang is voor buitenlanders.
Het zou kunnen natuurlijk.. Ik ben ook in Zuid terecht gekomen omdat er toevallig een betaalbare woning in die buurt was waar ik voor in aanmerking kwam. Maar dan nog snap ik die hele angst voor buitenlanders niet zo..quote:Op maandag 26 juni 2006 22:32 schreef Angelface het volgende:
[..]
Misschien omdat het hier zo goedkoop wonen is? Of elders in Rotterdam geen huis kunnen krijgen omdat de meeste huisjesmelkers teveel eisen stellen en de prijs hoger leggen dan normaal?
In Crooswijk kon ik bijv. geen ander huis krijgen, ook niet in Hillegersberg. Vanwege die Pim Fortuyn loving Huisjesmelkers. In Schiedam wil ik niet wonen en elders duurt het te lang voordat je uberhaubt een kans maakt op een huis. Was zelf al 4 jaar bezig om vanaf de Linker Rottekade elders te gaan wonen. Nu kwam ik uit op een Makelaars kantoor dat me binnen een week de sleutels gaf van dit huisje.
Ik zit hier in ieder geval erg lekker en maak me zelf niet zo druk over die zooi die in de buurt woont. Zoals ik al zei, het was een observatie.
Ik hoop hiermee je al een redelijk bevredigend antwoord gegeven te hebben.![]()
Toevoeging: Zit wel met wat gillende buren maar dat is, hopelijk, snel over. Probleem geval schijnen ze te zijn.
Ik heb er een onderzoek gedaan voor mn opleiding (makelaardij) en moest de buurt dus onderzoeken en ook hoe het imago was enzo..quote:Op zondag 25 juni 2006 00:51 schreef Wesfrdam het volgende:
Ben je er alleen overdag geweest? En hoe vaak? En hoe lang is het geleden dat je dat imago onderzoek deed?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef umberrella het volgende:
[..]
Ik heb er een onderzoek gedaan voor mn opleiding (makelaardij) en moest de buurt dus onderzoeken en ook hoe het imago was enzo..
Nou kan het zijn dat ik niet gauw bang ben, maar over het algemeen kreeg ik geen indruk van onveiligheid... maar het imago heeft het wel en de cijfers liegen er niet om... toch is er een hoop verbetering... en er gaat ook zeker eenhoop verbeterd worden daar.
En Pendrecht slopen ze ook. Ik woon zelf in Zuidwijk en dat gaat helemaal plat. Iedereen uit onze wijk zo'n beetje trekt naar Barendrecht of Rhoon (Portland).quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:57 schreef Yourran het volgende:
Zuid zit momenteel vol met het gespuis uit Hoogvliet.
Hoogvliet is alle getto wijken aan het slopen, en de bewoners daarvan gaan veel naar Pendrecht.
Hoogvliet is nu perfect om te wonen, alleen niet echt goedkoop meer.
Ik heb dit onderzoek gedaan in Januari. Ben er denk ruim 2 weken lang echt hele dagen geweest, Ook s avonds!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:20 schreef klaasenbos het volgende:
[..]
Ben je er alleen overdag geweest? En hoe vaak? En hoe lang is het geleden dat je dat imago onderzoek deed?
In de winter zitten ze allemaal binnen, dna is het te koud. In de zomer gaan ze voor het flat met tuinstoelen zitten dominoën met de auto geparkeerd met luide muziek.quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:32 schreef umberrella het volgende:
[..]
Ik heb dit onderzoek gedaan in Januari. Ben er denk ruim 2 weken lang echt hele dagen geweest, Ook s avonds!
Ik had vannacht nog om 2u de Politie hier over de vloer omdat m'n buren weeral aan het gillen waren. Toen de politie kwam waren ze ineens stil en lagen ze te slapen. Blij dat ik dat gegil nog over de telefoon had laten horen aan de meldkamer. lol.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
...
Hopelijk krijg je snel minder last van je buren..
Dit soort onderzoeken moet je dan ook doen als het goed weer is en dus niet wanneer het kouder is dan 13.4cquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:32 schreef umberrella het volgende:
[..]
Ik heb dit onderzoek gedaan in Januari. Ben er denk ruim 2 weken lang echt hele dagen geweest, Ook s avonds!
*pakt rollator en klaagt wat over pijn in m'n heup*quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:55 schreef Yourran het volgende:
Ik ben ook opgegroeid op Zuidwijk.
Perfect wonen daar, veel groen.
Op de Oldegaarde, dat is ook weer helemaal verandert.
Altijd voetballen bij Seppel.
Ach, we worden ouder he......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |