jah dat kan ookquote:Op donderdag 30 december 2004 11:37 schreef Darklight het volgende:
Dieren hebben een 6e zintuig, die voelen dat aankomen, mensen hebben ook een 6e zintuig, wordt alleeen minder gebruikt
dan zijn de ezels en dieren slimmer dan onsquote:Op donderdag 30 december 2004 11:40 schreef DarkElf het volgende:
ze voelen het aan, schijnen berichten genoeg te zijn van beesten die vlak voor een aardbeving of vluchten, of vreemd deden of dat soort dingen.
quote:Op donderdag 30 december 2004 11:39 schreef robh het volgende:
Hebben de Amerikanen de dieren wel gewaarschuwd? Amerika wist van de aarbeving?
aha toch denk ik dat hier meer achter zitquote:Op donderdag 30 december 2004 11:42 schreef DarkElf het volgende:
nee gevoeliger, das wat anders.
de tsunami is wel meer dan 2 kilometer het land ingetrokken hoor, dus tegen die tijd zou hij wel een diertje tegen zijn gekomen. Maar die zijn inderdaad slimmer op dat gebied jah.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:45 schreef Notoire_Gek het volgende:
Ik heb nog nooit aan leeuw aan het strand zien zitten. Die zitten toch veel verder landinwaarts. Wat een lul-bericht weer.
Nou, "niet zo gek" waarom is dat niet gek?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:48 schreef pascalheister het volgende:
Dieren voelen dat eerder aan, niet zo gek
En wat zou er volgens jou dan achter moeten zitten?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:46 schreef Meki het volgende:
[..]
aha toch denk ik dat hier meer achter zit
We vetrouwen ook steeds meer op onze instrumenten.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:46 schreef ThE_ED het volgende:
Idd, dat is iets heel anders. Verder reagern dieren meer op instinct dan op intelligentie. Doordat die intellegentie soms een beetje de overhand kan krijgen bij ons gaat het ook nogal eens fout.
Wat is daar vreemd aan? Dieren hebben geen serieuze gedachten dus die reageren direct op zintuigelijke waarneming.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nou, "niet zo gek" waarom is dat niet gek?
Ik vind het wel vreemd, op zich.
Een aardbeving van 9 op de schaal van Richter is op zich een prima startsein voor de vlucht.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Hoe dat laatste precies samengaat met een Tsunami weet ik niet precies, maar het zal er vast wel iets mee te maken hebben.
Ja, de grote boze Amerikanen hebben de dieren met een chip uitgerust, en op het juiste moment die chip geactiveerd, zodat alle dieren weggebeamed werden voor de vloedgolfquote:Op donderdag 30 december 2004 11:46 schreef Meki het volgende:
[..]
aha toch denk ik dat hier meer achter zit
Dat doen mensen ook. Zeker nog nooit die filmpjes gezien waarop er brand uit lijkt te breken in een kamer en de andere aanwezigen, acteurs zijn en allemaal blijven zitten. De persoon die van niets weet en toch echt rook ziet binnenkomen, blijft dan vaak ook gewoon zitten hoor.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:47 schreef ThE_ED het volgende:
Veel dieren letten trouwens ook op elkaar, dat doen mensen ook niet of minder. als je alle dieren ziet wegtrekken dan ga je toch denken heh... zou je zeggen.
Ja dat snap ik. Maar het moment van de beving en het moment dat die vloedgolf Sri Lanka bereikte zat wel iets van 2/3 uur (iets in die richting toch?). Tegen die tijd zijn die dieren wel weer tot rust gekomen. Ik neem aan dat die Tsunami dan ook wel iets van trillingen/vibraties achterlaat die opgemerkt worden door dieren?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Een aardbeving van 9 op de schaal van Richter is op zich een prima startsein voor de vlucht.
Dat denken de mensenquote:Op donderdag 30 december 2004 11:49 schreef Noca het volgende:
[..]
En wat zou er volgens jou dan achter moeten zitten?
Dieren reageren gewoon op hun instinct, mensen doen dat bijna niet meer.
Vertel het maar. Dan maken wij wel uit of we je geloven.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat denken de mensen
Maar er zit toch wel achter als ik het vertel geloven jullie mij niet
vertel vertelquote:Op donderdag 30 december 2004 12:00 schreef Meki het volgende:
Maar er zit toch wel achter als ik het vertel geloven jullie mij niet
Dat geloof ik graag ja, maar waarom zou hij alleen de dieren gewaarschuwd hebben ? en niet de mensen ?quote:Op donderdag 30 december 2004 12:09 schreef Meki het volgende:
God heeft de dieren gewaarschuwd
Omdat mensen slechte wezens zijnquote:Op donderdag 30 december 2004 12:12 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag ja, maar waarom zou hij alleen de dieren gewaarschuwd hebben ? en niet de mensen ?
Ark van Noach![]()
De dieren luisteren wel de mensen nietquote:Op donderdag 30 december 2004 12:12 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag ja, maar waarom zou hij alleen de dieren gewaarschuwd hebben ? en niet de mensen ?
Ark van Noach![]()
Door de platen die langs elkaar schovenquote:Op donderdag 30 december 2004 12:14 schreef Meki het volgende:
[..]
De dieren luisteren wel de mensen niet
die denken alleen maar aan geld en laten de Milieu stikken
en door wie is de aardbeving gebeurt
kannik me wel in vindenquote:Op donderdag 30 december 2004 12:14 schreef Meki het volgende:
[..]
De dieren luisteren wel de mensen niet
die denken alleen maar aan geld en laten de Milieu stikken
Door een stel tektonische platen die met grote kracht op elkaar drukken.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:14 schreef Meki het volgende:
[..]
O ja, ik was bijna alweer vergeten hoe je iets, wat je in eerste instantie niet kan verklaren, verklaarbaar maakt.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:09 schreef Meki het volgende:
God heeft de dieren gewaarschuwd
Niks mis met het creëren van een vals gevoel van veiligheidquote:Op donderdag 30 december 2004 12:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
Maar volgt uit jouw theorie nu dat wij (hier in het westen/Europa) "betere" mensen zijn in Zijn visie aangezien rampen op die schaal hier niet voorkomen?
Het is een straf van God, snap dat dan.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:16 schreef DarkElf het volgende:
schuivende aardplaten hebben niets met het milieu te maken maar met het feit dat de aarde beweegt...
dan zou je miss kunnen zeggen dat de mensen daar een soort afvalmensen zijn, opvulling die eens in de zoveel tijd ingeperkt moet worden, en wij in het westen zijn dan wat? een soort van Ubermenschen die gespaard moeten worden?quote:Maar volgt uit jouw theorie nu dat wij (hier in het westen/Europa) "betere" mensen zijn in Zijn visie aangezien rampen op die schaal hier niet voorkomen?
Nou, ik kijk wel naar buiten hoor, hoewel het in Nederland eigenlijk altijd wel kan gaan regenen.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:51 schreef Lod het volgende:
[..]
We vetrouwen ook steeds meer op onze instrumenten.
Wie kijkt er tegenwoordig nog naar de stand van de zon om te kijken hoe laat het is? Of naar de lucht en andere dingen om te kijken wat voor weer het binnenkort wordt?
Of Hij is gewoon aan't oefenen voor Zijn opus magnum hiero...quote:Op donderdag 30 december 2004 12:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met het creëren van een vals gevoel van veiligheid.
nee, want ik geloof niet in god, maar als iemand me van het tegendeel wil bewijzen wil ik wel altijd even luisteren/lezenquote:Op donderdag 30 december 2004 12:20 schreef Mobious het volgende:
[..]
Het is een straf van God, snap dat dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |