Dit snap ik niet helemaal. Een tsunami kun je niet voorspellen, niet zien aankomen en is erg zelfdzaam, en dat wil je "de amerikanen" kwalijk nemen?quote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:
ik heb gehoord dat Amerika ruim 2 uur voordat de tsunami de eerste kust zou bereiken, al de aardbeving hadden opgevangen met hun seismografen.
heeft iemand dit ook gehoord? en heeft iemand een bron hiervoor?
want als dit werkelijk zo is. dan is mijn amerika-afkeer nog groter geworden
lekker kortzichtigquote:Op woensdag 29 december 2004 16:28 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
nou dus boeiend? ook al zouden ze het weten, ze zijn niet verplicht om het door te vertellen hoor.
Moet dat land zelf maar die apparatuur kopen.. eigen domme schuld.. heb geen medelijde met ze
Het waren toch maar van die achterlijk moslims, of niet soms?quote:Op woensdag 29 december 2004 16:28 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
nou dus boeiend? ook al zouden ze het weten, ze zijn niet verplicht om het door te vertellen hoor.
Moet dat land zelf maar die apparatuur kopen.. eigen domme schuld.. heb geen medelijde met ze
een aardbeving van 8.9 (?) op de schaal van Richter in de zee op die afstand van de kust kan wel voor aardig wat problemen zorgen. de kans op een ramp was aanzienelijk groot.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:25 schreef robh het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Een tsunami kun je niet voorspellen, niet zien aankomen en is erg zelfdzaam, en dat wil je "de amerikanen" kwalijk nemen?
meeste in die landen is idd hindu/moslim..quote:Op woensdag 29 december 2004 16:29 schreef robh het volgende:
[..]
Het waren toch maar van die achterlijk moslims, of niet soms?
Goed punt. Heb je nou een aantal dagen kan een regering overleggen en een evacuatie plan opzetten. 2 uur voor tijd "RAAAAAAMP" roepen kost net zoveel slachtoffers.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:30 schreef PPL het volgende:
Moeilijke vraag/kwestie hoor.
Stel dat het waar is en stel dat de V.S hadden gewaarschuwd, had dat dan wat veranderd ?
Hoe bereik je zoveel mensen op een effectieve wijze binnen twee uurtjes ?
(Met effectief bedoel ik dan, dat er nog tijd is dat mensen aktie kunnen ondernemen.)
En dan nog, wat krijg je dan ?
Hoeveel mensen zouden er in de paniek en chaos zijn gestorven als er honderduizenden mensen zich tegelijkertijd in beweging zetten om een veilig heenkomen te zoeken ?
...moeilijke vraag...
Dit is NIET de discussie van dit topic....quote:Op woensdag 29 december 2004 16:32 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
meeste in die landen is idd hindu/moslim..
Daarbij, hun leveren verder geen bijdrage aan de wereld bevolking, alleen maar kinderen maken, ziektes versprijden... misschien klein gedeelte wat paar computer spullen in elkaar zet, maar is niet daar dacht ik...
Je bent eng bezig, misschien dat ze bij Stormfront.org meer gecharmeerd zijn van jouw uitspraken.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:32 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
Daarbij, hun leveren verder geen bijdrage aan de wereld bevolking, alleen maar kinderen maken, ziektes versprijden... misschien klein gedeelte wat paar computer spullen in elkaar zet, maar is niet daar dacht ik...
je wílt gewoon kritiek hequote:Op woensdag 29 december 2004 16:32 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
sorry..quote:Op woensdag 29 december 2004 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is NIET de discussie van dit topic....
In 2 uur kan je iig zorgen dat er niemand meer op straat rondlooptquote:Op woensdag 29 december 2004 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goed punt. Heb je nou een aantal dagen kan een regering overleggen en een evacuatie plan opzetten. 2 uur voor tijd "RAAAAAAMP" roepen kost net zoveel slachtoffers.
En dit allemaal nog steeds een discussie over een gerucht he?
ze waren inderdaad op de hoogte. Ze hebben ook geprobeerd iedereen te waarschuwen echter is dat niet gelukt.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:
ik heb gehoord dat Amerika ruim 2 uur voordat de tsunami de eerste kust zou bereiken, al de aardbeving hadden opgevangen met hun seismografen.
Om vervolgens in je lemen hutje als een rat in de val te zitten ?quote:Op woensdag 29 december 2004 16:38 schreef P8 het volgende:
[..]
In 2 uur kan je iig zorgen dat er niemand meer op straat rondloopt
ik had geen afkeer voor thailand. maargoed, hoewel ik het snap van de thaise overheid, vind ik dat je niet zulke risico's mag nemen vanwege het geldquote:Op woensdag 29 december 2004 16:37 schreef HeatWave het volgende:
Is nu je afkeer tegen Thailand NOG groter??
De aardbeving zal ook wel in NL geregistreerd zijn met seismograven, en wel op het moment dat de beving plaatsvond. Hadden wij dan ook zo snel moeten waarschuwen?quote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |