Nooit van jezelf gehoord waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 31 december 2004 03:34 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik heb net getankt, weer 60 liter aan accijnzen wat via-via wel daar terecht komt...
Nee, hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 31 december 2004 03:55 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Nooit van jezelf gehoord waarschijnlijk?![]()
Valt mee hoor, niet zo serieus doen...quote:Op vrijdag 31 december 2004 03:58 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dan ben je een triest persoontje...
Weet je wat ook lomp is, mensen die hun naam onder hun post zetten, terwijl die eigenlijk stiekem al links van hun naam staat, hier dus:quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:53 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het vreemd om hier te gaan lopen melden hoeveel je wel niet hebt gestort.
Stort gewoon. Punt.
V.
Inderdaad. Wat maakt het nou uit hoeveel je stort, als je maar stort toch?quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:53 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het vreemd om hier te gaan lopen melden hoeveel je wel niet hebt gestort.
Stort gewoon. Punt.
V.
1) Het is niet lomp, het is netjes..quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Weet je wat ook lomp is, mensen die hun naam onder hun post zetten, terwijl die eigenlijk stiekem al links van hun naam staat, hier dus:
Wat ik bedoel is dat de gemiddelde bijdrage niet eens voldoende is om 1 persoon een beetje mee te helpen. Tja, iedereen is erg onder de indruk van het hoge aantal, maar dat ervaart een individueel slachtoffer niet. Een land als India heeft wel geld voor de ontwikkeling van kernwapens, maar niet voor rampenvoorkoming of rampenbestrijding. Dat is een keuze.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Omdat bij verkeersongelukken doorgaans geen 120.000 mensen tegelijk omkomen. Noch verliezen de betrokkenen al hun bezittingen.
Maar de bevolking is niet schuldig aan die keuze, laat staan de kinderen en arme dorpelingen. En samen zijn al die kleine bedragen wèl genoeg om heel veel mensen te helpen. Je kunt trouwens in zo'n land met heel weinig geld heel veel doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat ik bedoel is dat de gemiddelde bijdrage niet eens voldoende is om 1 persoon een beetje mee te helpen. Tja, iedereen is erg onder de indruk van het hoge aantal, maar dat ervaart een individueel slachtoffer niet. Een land als India heeft wel geld voor de ontwikkeling van kernwapens, maar niet voor rampenvoorkoming of rampenbestrijding. Dat is een keuze.
De bevolking stemt op dat soort regeringen. Toeristen worden ook nog eens blootgesteld aan de laksheid, maar die maken zelf die keuze om er naartoe te gaan en te profiteren van de lage prijzen, soit.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar de bevolking is niet schuldig aan die keuze, laat staan de kinderen en arme dorpelingen. En samen zijn al die kleine bedragen wèl genoeg om heel veel mensen te helpen. Je kunt trouwens in zo'n land met heel weinig geld heel veel doen.
Naar mijn mening heeft het alles met schuldgevoel te maken, je zegt het zelf al "het zijn mensen". Is dat de hoofdreden? Ik zie mensen als onderdeel van de natuur en de natuur heeft laten zien wie daar de baas is. Hopelijk leert de plaatselijke mens daar nu eens wat van. Persoonlijke drama's zijn verder niet te betalen met geld, het is hooguit een schrale troost.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik geloof niet dat het veel met schuldgevoel te maken heeft. Voor mij was dat in elk geval niet de reden om geld te geven. Er heeft helemaal niemand schuld aan wat er daar gebeurrd is en het zal me ook een worst zijn wat voor overtuigingen die mensen koesteren en wat ze van mijn land vinden. Het zijn mensen.
Wat heeft het nou voor zin om daar in de weg te gaan lopen. Er is gewoon VEEL geld nodig om die mensen aan eten en drinken te helpen. En later is er nog meer geld nodig om de infrastructuur daar weer op te bouwen. Aangezien wij geld zat hebben lijkt het me een kleine moeite om een donatie te maken.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De bevolking stemt op dat soort regeringen. Toeristen worden ook nog eens blootgesteld aan de laksheid, maar die maken zelf die keuze om er naartoe te gaan en te profiteren van de lage prijzen, soit.
Er zijn nog zoveel menselijke omvangrijke drama's, die niet op tv komen, waarom zijn we zo hypocriet om daar niets aan te doen? Volgens mij kun je het beste helpen door er naartoe te gaan, dan zie je ook wat het oplevert en geeft het de broodnodige voldoening en is je schuldgevoel tenminste niet via je telefoon of pc afgekocht.![]()
Het probleem is dat veel geld niet eens op de juiste plek aankomt, weet jij wat het beleid is van giro555 en wat er uitgevoerd wordt? Ik denk niet dat je in de weg kunt lopen, er is zoveel op te ruimen en op te bouwen. Je kunt beter investeren in goed onderwijs terplekke, dan leren ze zelf ook nog rampen te voorkomen en houdt je dweil droog. Maar ja, dan komen ze economisch teveel in de buurt he en dat is een gevaar voor het westen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:26 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Wat heeft het nou voor zin om daar in de weg te gaan lopen. Er is gewoon VEEL geld nodig om die mensen aan eten en drinken te helpen. En later is er nog meer geld nodig om de infrastructuur daar weer op te bouwen. Aangezien wij geld zat hebben lijkt het me een kleine moeite om een donatie te maken.
Overigens is het voor veel mensen daar gunstig dat toeristen daar naar toe komen, dat is namelijk hun bron van inkomsten.
Dus als ik een oud vrouwtje overeind help nadat ze wegens gladheid tegen de grond is gesmakt, dan doe ik dat uit schuldgevoel? De hoofdreden voor mij is het feit dat ik het verschrikkelijk vind wat die mensen is overkomen. Ik heb geld en ik kan dat missen en als ik ze daar mee kan helpen zou ik werkelijk geen goede reden kunnen bedenken om het te laten.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Naar mijn mening heeft het alles met schuldgevoel te maken, je zegt het zelf al "het zijn mensen". Is dat de hoofdreden? Ik zie mensen als onderdeel van de natuur en de natuur heeft laten zien wie daar de baas is. Hopelijk leert de plaatselijke mens daar nu eens wat van. Persoonlijke drama's zijn verder niet te betalen met geld, het is hooguit een schrale troost.
Wat je nu doet is niet het vrouwtje overeind helpen, maar een paar euro sturen voor wat verband. Dat is het verschil. Wat ze er van moeten leren???? Wat dacht je van betere en stevigere gebouwen maken en noodplannen opstellen en alarmsystemen aanleggen?quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dus als ik een oud vrouwtje overeind help nadat ze wegens gladheid tegen de grond is gesmakt, dan doe ik dat uit schuldgevoel? De hoofdreden voor mij is het feit dat ik het verschrikkelijk vind wat die mensen is overkomen. Ik heb geld en ik kan dat missen en als ik ze daar mee kan helpen zou ik werkelijk geen goede reden kunnen bedenken om het te laten.
Wat zouden die mensen daar in godsnaam moeten 'leren' van deze ramp?
Ik denk dat het weinig zin zou hebben als alle Nederlanders morgen afreizen naar het rampgebied.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[quote]Wat je nu doet is niet het vrouwtje overeind helpen, maar een paar euro sturen voor wat verband. Dat is het verschil.
Het is daar geen Nederland, waar we een fijne, vrij goed werkende democratie hebben. Die mensen daar kunnen het toch niet helpen dat hun regeringen hier geen geld voor uittrekken? Als het eerder genoemde vrouwtje uitglijdt doordat de gemeente heeft verzuimd om zout te strooien, help je haar dan niet overeind? Ze woont immers in een democratisch land en heeft die klotegemeente zelf gekozen...quote:Wat ze er van moeten leren???? Wat dacht je van betere en stevigere gebouwen maken en noodplannen opstellen en alarmsystemen aanleggen?![]()
Of je zoekt een goed excuus om gewoon niks te geven. Prima hoor, maar moet daar zo moeilijk over gedaan worden?quote:Er wordt totaal niet uitgelegd wat er met het geld precies gebeurt mbt giro 555. Dat is toch erg vreemd. Wie voert daar het beleid en welke overwegingen worden er gemaakt? Maak rustig over, maar ik stel daar mijn vraagtekens bij. Ik loop nu eenmaal niet zo hard achter hardschreeuwers aan.
Want?quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik denk dat het weinig zin zou hebben als alle Nederlanders morgen afreizen naar het rampgebied.
Ik vind dat je wel erg minachtend denkt over die mensen daar.quote:Het is daar geen Nederland, waar we een fijne, vrij goed werkende democratie hebben. Die mensen daar kunnen het toch niet helpen dat hun regeringen hier geen geld voor uittrekken? Als het eerder genoemde vrouwtje uitglijdt doordat de gemeente heeft verzuimd om zout te strooien, help je haar dan niet overeind? Ze woont immers in een democratisch land en heeft die klotegemeente zelf gekozen...
Ach so, vragen stellen mag niet, gewoon doneren?quote:Of je zoekt een goed excuus om gewoon niks te geven. Prima hoor, maar moet daar zo moeilijk over gedaan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |