abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2004 @ 03:34:24 #101
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24312829
Ik heb net getankt, weer 60 liter aan accijnzen wat via-via wel daar terecht komt...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_24313117
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:34 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik heb net getankt, weer 60 liter aan accijnzen wat via-via wel daar terecht komt...
Nooit van jezelf gehoord waarschijnlijk?
  vrijdag 31 december 2004 @ 03:56:03 #103
91300 pieter_pontiac
pi_24313126
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:55 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Nooit van jezelf gehoord waarschijnlijk?
Nee, hoe bedoel je?
Spatie is kapot.
pi_24313149
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:56 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Nee, hoe bedoel je?
Dan ben je een triest persoontje...
  vrijdag 31 december 2004 @ 03:59:00 #105
91300 pieter_pontiac
pi_24313159
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:58 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Dan ben je een triest persoontje...
Valt mee hoor, niet zo serieus doen...
Spatie is kapot.
  vrijdag 31 december 2004 @ 09:53:09 #106
136 V.
Like tears in rain...
pi_24314175
Ik vind het vreemd om hier te gaan lopen melden hoeveel je wel niet hebt gestort.

Stort gewoon. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:32:07 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24316070
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 09:53 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het vreemd om hier te gaan lopen melden hoeveel je wel niet hebt gestort.

Stort gewoon. Punt.

V.
Weet je wat ook lomp is, mensen die hun naam onder hun post zetten, terwijl die eigenlijk stiekem al links van hun naam staat, hier dus:
<----------------------------------

BBQ-kip
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24316232
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 09:53 schreef Verbal het volgende:

Stort gewoon. Punt.

V.
Inderdaad. Wat maakt het nou uit hoeveel je stort, als je maar stort toch?

Ik heb btw 50 euro gestort
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:52:15 #109
136 V.
Like tears in rain...
pi_24316597
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Weet je wat ook lomp is, mensen die hun naam onder hun post zetten, terwijl die eigenlijk stiekem al links van hun naam staat, hier dus:
1) Het is niet lomp, het is netjes..
2) V. is niet mijn naam.
3) Het is niet eens mijn nick.
4) Het is mijn digitale paraaf.
5) Het gebeurt automatisch. Ik zet zelf die V. niet neer, dat doet de software van Fok!
6) Ontopic, newbie

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 11:56:39 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24316721
Typisch, deze ramp is omvangrijk en ruimschoots op tv, dus dan trekken we met z'n allen de knip open. Heerlijk hypocriet gedrag, maar verder moet iedereen lekker zelf weten wat die wel of niet schenkt.
Waarom zijn mensen belangrijker als ze onderdeel zijn van een natuurramp dan mensen van een verkeersongeluk?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24316828
Omdat bij verkeersongelukken doorgaans geen 120.000 mensen tegelijk omkomen. Noch verliezen de betrokkenen al hun bezittingen.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:05:03 #112
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24316956
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Omdat bij verkeersongelukken doorgaans geen 120.000 mensen tegelijk omkomen. Noch verliezen de betrokkenen al hun bezittingen.
Wat ik bedoel is dat de gemiddelde bijdrage niet eens voldoende is om 1 persoon een beetje mee te helpen. Tja, iedereen is erg onder de indruk van het hoge aantal, maar dat ervaart een individueel slachtoffer niet. Een land als India heeft wel geld voor de ontwikkeling van kernwapens, maar niet voor rampenvoorkoming of rampenbestrijding. Dat is een keuze.
pi_24317068
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat ik bedoel is dat de gemiddelde bijdrage niet eens voldoende is om 1 persoon een beetje mee te helpen. Tja, iedereen is erg onder de indruk van het hoge aantal, maar dat ervaart een individueel slachtoffer niet. Een land als India heeft wel geld voor de ontwikkeling van kernwapens, maar niet voor rampenvoorkoming of rampenbestrijding. Dat is een keuze.
Maar de bevolking is niet schuldig aan die keuze, laat staan de kinderen en arme dorpelingen. En samen zijn al die kleine bedragen wèl genoeg om heel veel mensen te helpen. Je kunt trouwens in zo'n land met heel weinig geld heel veel doen.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:13:56 #114
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24317193
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar de bevolking is niet schuldig aan die keuze, laat staan de kinderen en arme dorpelingen. En samen zijn al die kleine bedragen wèl genoeg om heel veel mensen te helpen. Je kunt trouwens in zo'n land met heel weinig geld heel veel doen.
De bevolking stemt op dat soort regeringen. Toeristen worden ook nog eens blootgesteld aan de laksheid, maar die maken zelf die keuze om er naartoe te gaan en te profiteren van de lage prijzen, soit.
Er zijn nog zoveel menselijke omvangrijke drama's, die niet op tv komen, waarom zijn we zo hypocriet om daar niets aan te doen? Volgens mij kun je het beste helpen door er naartoe te gaan, dan zie je ook wat het oplevert en geeft het de broodnodige voldoening en is je schuldgevoel tenminste niet via je telefoon of pc afgekocht.
pi_24317369
Ik geloof niet dat het veel met schuldgevoel te maken heeft. Voor mij was dat in elk geval niet de reden om geld te geven. Er heeft helemaal niemand schuld aan wat er daar gebeurrd is en het zal me ook een worst zijn wat voor overtuigingen die mensen koesteren en wat ze van mijn land vinden. Het zijn mensen.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:25:17 #116
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24317471
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik geloof niet dat het veel met schuldgevoel te maken heeft. Voor mij was dat in elk geval niet de reden om geld te geven. Er heeft helemaal niemand schuld aan wat er daar gebeurrd is en het zal me ook een worst zijn wat voor overtuigingen die mensen koesteren en wat ze van mijn land vinden. Het zijn mensen.
Naar mijn mening heeft het alles met schuldgevoel te maken, je zegt het zelf al "het zijn mensen". Is dat de hoofdreden? Ik zie mensen als onderdeel van de natuur en de natuur heeft laten zien wie daar de baas is. Hopelijk leert de plaatselijke mens daar nu eens wat van. Persoonlijke drama's zijn verder niet te betalen met geld, het is hooguit een schrale troost.
pi_24317509
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De bevolking stemt op dat soort regeringen. Toeristen worden ook nog eens blootgesteld aan de laksheid, maar die maken zelf die keuze om er naartoe te gaan en te profiteren van de lage prijzen, soit.
Er zijn nog zoveel menselijke omvangrijke drama's, die niet op tv komen, waarom zijn we zo hypocriet om daar niets aan te doen? Volgens mij kun je het beste helpen door er naartoe te gaan, dan zie je ook wat het oplevert en geeft het de broodnodige voldoening en is je schuldgevoel tenminste niet via je telefoon of pc afgekocht.
Wat heeft het nou voor zin om daar in de weg te gaan lopen. Er is gewoon VEEL geld nodig om die mensen aan eten en drinken te helpen. En later is er nog meer geld nodig om de infrastructuur daar weer op te bouwen. Aangezien wij geld zat hebben lijkt het me een kleine moeite om een donatie te maken.
Overigens is het voor veel mensen daar gunstig dat toeristen daar naar toe komen, dat is namelijk hun bron van inkomsten.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:32:06 #118
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24317642
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:26 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Wat heeft het nou voor zin om daar in de weg te gaan lopen. Er is gewoon VEEL geld nodig om die mensen aan eten en drinken te helpen. En later is er nog meer geld nodig om de infrastructuur daar weer op te bouwen. Aangezien wij geld zat hebben lijkt het me een kleine moeite om een donatie te maken.
Overigens is het voor veel mensen daar gunstig dat toeristen daar naar toe komen, dat is namelijk hun bron van inkomsten.
Het probleem is dat veel geld niet eens op de juiste plek aankomt, weet jij wat het beleid is van giro555 en wat er uitgevoerd wordt? Ik denk niet dat je in de weg kunt lopen, er is zoveel op te ruimen en op te bouwen. Je kunt beter investeren in goed onderwijs terplekke, dan leren ze zelf ook nog rampen te voorkomen en houdt je dweil droog. Maar ja, dan komen ze economisch teveel in de buurt he en dat is een gevaar voor het westen.

ps: menselijk gezien moet iedereen het zelf weten of die betaalt of niet, ik twijfel.
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:32:22 #119
22944 Breetai
....Relax....
pi_24317647
In Darfur zitten al die mensen ook nog steeds te verhongeren. Die worden op dit moment ook even aan de kant geschoven voor deze ramp.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_24317744
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Naar mijn mening heeft het alles met schuldgevoel te maken, je zegt het zelf al "het zijn mensen". Is dat de hoofdreden? Ik zie mensen als onderdeel van de natuur en de natuur heeft laten zien wie daar de baas is. Hopelijk leert de plaatselijke mens daar nu eens wat van. Persoonlijke drama's zijn verder niet te betalen met geld, het is hooguit een schrale troost.
Dus als ik een oud vrouwtje overeind help nadat ze wegens gladheid tegen de grond is gesmakt, dan doe ik dat uit schuldgevoel? De hoofdreden voor mij is het feit dat ik het verschrikkelijk vind wat die mensen is overkomen. Ik heb geld en ik kan dat missen en als ik ze daar mee kan helpen zou ik werkelijk geen goede reden kunnen bedenken om het te laten.

Wat zouden die mensen daar in godsnaam moeten 'leren' van deze ramp?
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:41:54 #121
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24317884
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dus als ik een oud vrouwtje overeind help nadat ze wegens gladheid tegen de grond is gesmakt, dan doe ik dat uit schuldgevoel? De hoofdreden voor mij is het feit dat ik het verschrikkelijk vind wat die mensen is overkomen. Ik heb geld en ik kan dat missen en als ik ze daar mee kan helpen zou ik werkelijk geen goede reden kunnen bedenken om het te laten.

Wat zouden die mensen daar in godsnaam moeten 'leren' van deze ramp?
Wat je nu doet is niet het vrouwtje overeind helpen, maar een paar euro sturen voor wat verband. Dat is het verschil. Wat ze er van moeten leren???? Wat dacht je van betere en stevigere gebouwen maken en noodplannen opstellen en alarmsystemen aanleggen?

Er wordt totaal niet uitgelegd wat er met het geld precies gebeurt mbt giro 555. Dat is toch erg vreemd. Wie voert daar het beleid en welke overwegingen worden er gemaakt? Maak rustig over, maar ik stel daar mijn vraagtekens bij. Ik loop nu eenmaal niet zo hard achter hardschreeuwers aan.
pi_24318010
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[quote]Wat je nu doet is niet het vrouwtje overeind helpen, maar een paar euro sturen voor wat verband. Dat is het verschil.
Ik denk dat het weinig zin zou hebben als alle Nederlanders morgen afreizen naar het rampgebied.
quote:
Wat ze er van moeten leren???? Wat dacht je van betere en stevigere gebouwen maken en noodplannen opstellen en alarmsystemen aanleggen?
Het is daar geen Nederland, waar we een fijne, vrij goed werkende democratie hebben. Die mensen daar kunnen het toch niet helpen dat hun regeringen hier geen geld voor uittrekken? Als het eerder genoemde vrouwtje uitglijdt doordat de gemeente heeft verzuimd om zout te strooien, help je haar dan niet overeind? Ze woont immers in een democratisch land en heeft die klotegemeente zelf gekozen...
quote:
Er wordt totaal niet uitgelegd wat er met het geld precies gebeurt mbt giro 555. Dat is toch erg vreemd. Wie voert daar het beleid en welke overwegingen worden er gemaakt? Maak rustig over, maar ik stel daar mijn vraagtekens bij. Ik loop nu eenmaal niet zo hard achter hardschreeuwers aan.
Of je zoekt een goed excuus om gewoon niks te geven. Prima hoor, maar moet daar zo moeilijk over gedaan worden?
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:51:57 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318086
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik denk dat het weinig zin zou hebben als alle Nederlanders morgen afreizen naar het rampgebied.
Want?
quote:
Het is daar geen Nederland, waar we een fijne, vrij goed werkende democratie hebben. Die mensen daar kunnen het toch niet helpen dat hun regeringen hier geen geld voor uittrekken? Als het eerder genoemde vrouwtje uitglijdt doordat de gemeente heeft verzuimd om zout te strooien, help je haar dan niet overeind? Ze woont immers in een democratisch land en heeft die klotegemeente zelf gekozen...
Ik vind dat je wel erg minachtend denkt over die mensen daar.
quote:
Of je zoekt een goed excuus om gewoon niks te geven. Prima hoor, maar moet daar zo moeilijk over gedaan worden?
Ach so, vragen stellen mag niet, gewoon doneren?
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:53:23 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24318114
Het is altijd weer ontroerend om te zien wat voor argumenten mensen aanhalen om voor zichzelf goed te praten dat ze niks over hebben voor een creperende medemens
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 12:55:23 #125
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24318156
Het is nog veel ontroerender om te zien welke argumenten mensen hanteren om maar wél te storten. Een kip zonder kop is er niets bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')