abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24301423
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:05 schreef P8 het volgende:
hmmmm, de sfeer verandert enigszins

maar volgens mij denkt iedereen over die landen alsof het een soort inheemse afrikaanse stam is. maar ze zijn toch hard op weg om daar ook welvarend te worden? de meeste huishoudens hebben daar wel een radio of tv lijkt mij.

en zo hadden mensen toch verteld kunnen worden dat ze beter niet naar buiten konden gaan etc. Ik zeg ook niet dat iedereen gered had kunnen worden, maar er hadden wellicht minder slachtoffers kunnen vallen.
Kennelijk ben je nog nooit in een land als Thailand geweest. Thailand is geen Nederlad waar alles goed geregeld is. Je mag blij zijn als ze daar een taxi kunnen laten rijden van a naar b. Vraag ze niet om een waarschuwingssysteem op te zetten voor tsunamis want ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor ze, zowel qua geld als qua organisatietalent.
pi_24301468
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:26 schreef dazzle123 het volgende:
Kennelijk ben je nog nooit in een land als Thailand geweest. Thailand is geen Nederlad waar alles goed geregeld is. Je mag blij zijn als ze daar een taxi kunnen laten rijden van a naar b. Vraag ze niet om een waarschuwingssysteem op te zetten voor tsunamis want ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor ze, zowel qua geld als qua organisatietalent.
Thailand is een van de welvarendste landen in die regio (op Singapore na dan). Dat Thailand welvarender is zie je ook terug in de aantallen doden, in Thailand liggend die een factor 10 lager dan in der rest van de regio. Dus ik vraag me af ben zelf wel eens in Thailand geweest?
pi_24301509
Hoever is bij de ergst getroffen landen het water het land opgekomen?
Ik heb 2 a 3km gehoord, dit kun je makkelijk afleggen in 1 uur incl je schoonmoeder op je rug.

Het was een "kleine" moeite geweest om met een politieauto door de straten te rijden om te waarschuwen toch?!
pi_24301521
America kan volgens mij de beving wel gevoeld hebben maar the Tsunami niet opgemerkt.. maar toch... zo'n zeebeving, een tsunami lijkt een logisch gevolg.
pi_24302629
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Thailand is een van de welvarendste landen in die regio (op Singapore na dan). Dat Thailand welvarender is zie je ook terug in de aantallen doden, in Thailand liggend die een factor 10 lager dan in der rest van de regio. Dus ik vraag me af ben zelf wel eens in Thailand geweest?
Dat er veel minder doden zijn in thailand heeft vooral te maken dat de Thaise kust niet zo lang is en beschermd door Myanmar.
Gelukkig gaan India en Australië investeren in een tsunami-center.

[ Bericht 3% gewijzigd door Keios op 30-12-2004 19:34:01 ]
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_24304476
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:05 schreef P8 het volgende:
hmmmm, de sfeer verandert enigszins

maar volgens mij denkt iedereen over die landen alsof het een soort inheemse afrikaanse stam is. maar ze zijn toch hard op weg om daar ook welvarend te worden? de meeste huishoudens hebben daar wel een radio of tv lijkt mij.

en zo hadden mensen toch verteld kunnen worden dat ze beter niet naar buiten konden gaan etc. Ik zeg ook niet dat iedereen gered had kunnen worden, maar er hadden wellicht minder slachtoffers kunnen vallen.
De vraag blijft waarom je deze slachtoffers wil misbruiken voor een ouderwets portie Amerika-pesten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24304616
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:
ik heb gehoord dat Amerika ruim 2 uur voordat de tsunami de eerste kust zou bereiken, al de aardbeving hadden opgevangen met hun seismografen.
heeft iemand dit ook gehoord? en heeft iemand een bron hiervoor?

want als dit werkelijk zo is. dan is mijn amerika-afkeer nog groter geworden
En dan?
Als ze gewaarschuwd zouden hebben of zo dan had er toch geen enkel mens naar geluisterd
pi_24310915
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:26 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Kennelijk ben je nog nooit in een land als Thailand geweest. Thailand is geen Nederlad waar alles goed geregeld is. Je mag blij zijn als ze daar een taxi kunnen laten rijden van a naar b.
ik zeg ook niet dat het een 2de nederland is sjaak. ik zei dat ze hard op weg zijn.
quote:
Vraag ze niet om een waarschuwingssysteem op te zetten voor tsunamis want ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor ze, zowel qua geld als qua organisatietalent.
je praat over ze alsof het een stel apen zijn. dat komt aardig kansloos over.
en wat Steijn zegt: ben je er zelf wel eens geweest?

dit geldt niet alleen voor Thailand, maar ook voor de zwaarder getroffen buurlanden.
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')