Niemandquote:Op donderdag 30 december 2004 09:22 schreef Bugsje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat niemand dat ding daar had verwacht.

De grootste groep mensen die daar getroffen zijn, waren meen ik mensen die aan de kust of op zee waren. Helaas spelen er daar twee problemen: Je zou langs de hele kustlijn moeten waarschuwen, en bij Afrika is dat veel!quote:Op donderdag 30 december 2004 09:17 schreef Coelho het volgende:
Waar ik me over verbaas, is dat er in Afrika nog doden zijn gevallen, ondanks dat het meer dan een halve dag later was dat de tsunami daar arriveerde. Waarom niet met (leger)helicopters en mobilofoons mensen toeschreeuwen dat ze uit de kust wegmoeten?

Jouw bijdrage aan de wereld mag ook als minimaal gezien worden.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:32 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
meeste in die landen is idd hindu/moslim..
Daarbij, hun leveren verder geen bijdrage aan de wereld bevolking, alleen maar kinderen maken, ziektes versprijden... misschien klein gedeelte wat paar computer spullen in elkaar zet, maar is niet daar dacht ik...

harteloze eikel!quote:Op woensdag 29 december 2004 16:28 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
nou dus boeiend? ook al zouden ze het weten, ze zijn niet verplicht om het door te vertellen hoor.
Moet dat land zelf maar die apparatuur kopen.. eigen domme schuld.. heb geen medelijde met ze

quote:Indiase autoriteiten waarschuwen voor tsunami
Uitgegeven: 30 december 2004 07:44
NEW DELHI/NAGAPATTINAM - De Indiase autoriteiten hebben donderdag een tsunamiwaarschuwing gegeven. Mensen in het zuidoosten van het land wordt aangeraden de kustgebieden zo snel mogelijk te verlaten. Volgens correspondenten ter plekke hebben veel duizenden mensen in paniek gehoor gegeven aan de oproep en zijn ze halsoverkop landinwaarts getrokken.
Reden voor de waarschuwing van de Indiase autoriteiten was een naschok die zich zou hebben voorgedaan niet ver van de Andamanen en Nicobaren. De schok zou een kracht hebben gehad van 5,2 op de schaal van Richter, aldus de Indiase autoriteiten. Een BBC-verslaggeefster ter plekke verklaarde donderdag evenwel dat er geen sprake was van naschokken in het gebied.
Reden voor de paniek in het zuidoosten van India was de rijzende zeespiegel. Volgens ooggetuigen waren er evenwel geen directe voortekenen dat er vloedgolven aan zouden komen. De tsunamiwaarschuwing geldt vooral voor de deelstaten Tamil Nadu, waar zondag naar schatting 6000 mensen omkwamen, en Kerala. Ook voor de Andamanen en Nicobaren is alarm uitgevaardigd.

in hoe verre zou het mogelijk zijn geweest om alle mobieltjes een berichtje te sturen: zeebeving geweest: u dient zo binnen 2 uur de kust strook te verlaten/hoger gelegen gebieden op te zoekenquote:..knip..
Er bleken ruim 10.000 vreemdelingen met een mobiele telefoon op het eiland te zijn toen de vloedgolf de kust overspoelde. Die kregen allemaal een sms-bericht met de vraag of alles in orde was. Bijna 4300 mensen reageerden, onder wie 35 toeristen uit Hong Kong en 36 Britten die op moeilijk bereikbare plaatsen vastzaten. De Britten, onder wie de vier zwaargewonden, wisten niet precies waar zij zaten en konden dankzij hun telefoons in het zuidelijke Hikkaduwa worden getraceerd. Ook enkele tientallen mensen die ongedeerd waren, maar geen idee hadden waar zij zich bevonden, konden worden geholpen.
Bijna 6000 van de oorspronkelijk aangemelde gsm-toestellen waren gisteren uit de lucht verdwenen. Met 4269 toestellen was na de ramp nog zeker één keer gebeld. Uit deze informatie kan geen conclusie worden getrokken, maar de telefoonbedrijven slaan alle gegevens op omdat daarmee mogelijk vermisten kunnen worden gevonden. ,,Een uitgeschakelde telefoon zegt op zich niets, maar het kan zijn dat de bezitter is omgekomen. Kunnen we later telefoonnummers aan namen van vermisten koppelen, dan zijn hun lichamen misschien op te sporen'', aldus Chris Dharmakirti van het Vloedgolf Reddingscentrum in Colombo.
Inmiddels is nog een sms-bericht naar de oorspronkelijk aangemelde gsm-toestellen verzonden met het verzoek een gratis nummer op Sri Lanka te bellen. Die boodschap bereikt ook toeristen die het land al hebben verlaten. Om de reacties te noteren, hebben de telefoonbedrijven 100 vrijwilligers beschikbaar. Zo hoopt men namen van vermisten te kunnen schrappen.
(www.ad.nl)

Dankzij Amerika-haters als jou durft Amerika misschien niks meer te zeggen. Het is toch nooit goed.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:
ik heb gehoord dat Amerika ruim 2 uur voordat de tsunami de eerste kust zou bereiken, al de aardbeving hadden opgevangen met hun seismografen.
heeft iemand dit ook gehoord? en heeft iemand een bron hiervoor?
want als dit werkelijk zo is. dan is mijn amerika-afkeer nog groter geworden

Ik heb gehoord dat deze ramp plaatsvond in een regio waarin men nogal druk doende is met rituelen. Zou de ramp een teken zijn van de goddelijke entiteit dat degene die zijn gegeven verstand niet gebruikt het uiteindelijk zal verliezen terwijl het mensen in de regio tegelijk meer bij erbarmen dan bij oorlog bepaalt?quote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:
ik heb gehoord dat Amerika ruim 2 uur voordat de tsunami de eerste kust zou bereiken, al de aardbeving hadden opgevangen met hun seismografen.

Soooo the fuckquote:Op woensdag 29 december 2004 16:29 schreef robh het volgende:
[..]
Het waren toch maar van die achterlijk moslims, of niet soms?

Sukkelquote:Op donderdag 30 december 2004 11:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jouw bijdrage aan de wereld mag ook als minimaal gezien worden.![]()

Uh die opmerking was bedoeld voor degene waar jij op reageerde...quote:Op donderdag 30 december 2004 13:19 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
[..]
Sukkel
Ze leveren geen bijdrage aan de wereldbevolking...
MISSCHIEN DAT ZE DAAR DE KANS NIET VOOR KRIJGEN...
aangezien harteloze onbenullige mongolen zoals jij zulke uitspraken doen
TSSSS

quote:Op donderdag 30 december 2004 13:17 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
[..]
Soooo the fuck
K zou op je woorden letten als k jou was![]()
![]()
![]()

Kennelijk ben je nog nooit in een land als Thailand geweest. Thailand is geen Nederlad waar alles goed geregeld is. Je mag blij zijn als ze daar een taxi kunnen laten rijden van a naar b. Vraag ze niet om een waarschuwingssysteem op te zetten voor tsunamis want ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor ze, zowel qua geld als qua organisatietalent.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:05 schreef P8 het volgende:
hmmmm, de sfeer verandert enigszins![]()
maar volgens mij denkt iedereen over die landen alsof het een soort inheemse afrikaanse stam is. maar ze zijn toch hard op weg om daar ook welvarend te worden? de meeste huishoudens hebben daar wel een radio of tv lijkt mij.
en zo hadden mensen toch verteld kunnen worden dat ze beter niet naar buiten konden gaan etc. Ik zeg ook niet dat iedereen gered had kunnen worden, maar er hadden wellicht minder slachtoffers kunnen vallen.

Thailand is een van de welvarendste landen in die regio (op Singapore na dan). Dat Thailand welvarender is zie je ook terug in de aantallen doden, in Thailand liggend die een factor 10 lager dan in der rest van de regio. Dus ik vraag me af ben zelf wel eens in Thailand geweest?quote:Op donderdag 30 december 2004 17:26 schreef dazzle123 het volgende:
Kennelijk ben je nog nooit in een land als Thailand geweest. Thailand is geen Nederlad waar alles goed geregeld is. Je mag blij zijn als ze daar een taxi kunnen laten rijden van a naar b. Vraag ze niet om een waarschuwingssysteem op te zetten voor tsunamis want ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor ze, zowel qua geld als qua organisatietalent.

Dat er veel minder doden zijn in thailand heeft vooral te maken dat de Thaise kust niet zo lang is en beschermd door Myanmar.quote:Op donderdag 30 december 2004 17:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Thailand is een van de welvarendste landen in die regio (op Singapore na dan). Dat Thailand welvarender is zie je ook terug in de aantallen doden, in Thailand liggend die een factor 10 lager dan in der rest van de regio. Dus ik vraag me af ben zelf wel eens in Thailand geweest?

De vraag blijft waarom je deze slachtoffers wil misbruiken voor een ouderwets portie Amerika-pesten.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:05 schreef P8 het volgende:
hmmmm, de sfeer verandert enigszins![]()
maar volgens mij denkt iedereen over die landen alsof het een soort inheemse afrikaanse stam is. maar ze zijn toch hard op weg om daar ook welvarend te worden? de meeste huishoudens hebben daar wel een radio of tv lijkt mij.
en zo hadden mensen toch verteld kunnen worden dat ze beter niet naar buiten konden gaan etc. Ik zeg ook niet dat iedereen gered had kunnen worden, maar er hadden wellicht minder slachtoffers kunnen vallen.

En dan?quote:Op woensdag 29 december 2004 16:20 schreef P8 het volgende:

ik zeg ook niet dat het een 2de nederland is sjaak. ik zei dat ze hard op weg zijn.quote:Op donderdag 30 december 2004 17:26 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Kennelijk ben je nog nooit in een land als Thailand geweest. Thailand is geen Nederlad waar alles goed geregeld is. Je mag blij zijn als ze daar een taxi kunnen laten rijden van a naar b.
je praat over ze alsof het een stel apen zijn. dat komt aardig kansloos over.quote:Vraag ze niet om een waarschuwingssysteem op te zetten voor tsunamis want ik ben bang dat dat te hoog gegrepen is voor ze, zowel qua geld als qua organisatietalent.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |