abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 00:07:31 #1
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24266879
De linkse partijen willen altijd "investeren" in de samenleving. Daarvoor kan naar hun mening best een 3% norm overschreden worden of een belastingverhoging worden doorgevoerd.

De inkomsten van de rijksoverheid bedragen (afhankelijk van wat je meetelt) zo'n 173 miljard euro. Een aanzienlijk bedrag waarmee toch wel te investeren valt zou je zeggen. Echter niet voor links. Die zien geen mogelijkheid om met 173 miljard de investeringen te doen. Hogere belastingen en meer schulden zijn de oplossingen voor de problemen in de maatschappij.
Als ik bij de ABN zo bezig zou zijn zou ik al lang de laan uitgevlogen zijn.

Efficienter werken of prioriteiten anders leggen komt niet bij ze op. Meer geld willen ze hebben. Rechtse mensen wordt wel eens verweten dat ze alleen maar met geld bezig zijn, nou links is wel 3 tandjes erger.

Zelfreflectie heeft links ook niet want anders was het al lang tot ze door gedrongen dat de overheid nou eenmaal een slechte investeerder is. ABN kan failliet gaan en kijkt dus wel uit waar ze mee bezig is. Een overheid zal middels gedwongen belasting haarzelf altijd een inkomen kunnen verschaffen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24266909
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:07 schreef Landmass het volgende:

Als ik bij de ABN zo bezig zou zijn zou ik al lang de laan uitgevlogen zijn.
Nee hoor, je baan wordt toch wel geoutsourced bij ABN/Amro
pi_24267378
quote:
De linkse partijen willen altijd "investeren" in de samenleving. Daarvoor kan naar hun mening best een 3% norm overschreden worden of een belastingverhoging worden doorgevoerd.
Dat is een misvatting. Alle linkse partijen hebben een tegenbegroting die binnen de 3% norm vallen en dus vergelijkbaar met de huidige bezuinigingsplannen. Het is echter een kwestie van kiezen waar je precies bezuinigd, en waar je precies investeert.

Aangezien de rest van je betoog op een verkeerde aanname rust, is dat dus niet meer relevant.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 29 december 2004 @ 00:36:50 #4
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_24267525
How about that Landmass?
pi_24267576
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:29 schreef Sidekick het volgende:

Dat is een misvatting. Alle linkse partijen hebben een tegenbegroting die binnen de 3% norm vallen en dus vergelijkbaar met de huidige bezuinigingsplannen. Het is echter een kwestie van kiezen waar je precies bezuinigd, en waar je precies investeert.

Aangezien de rest van je betoog op een verkeerde aanname rust, is dat dus niet meer relevant.
Plus dat de overheid geen bedrijf is natuurlijk, iets wat Landmass normaliter ook even vergeet.
  woensdag 29 december 2004 @ 00:40:33 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24267600
quote:
Dat is een misvatting. Alle linkse partijen hebben een tegenbegroting die binnen de 3% norm vallen en dus vergelijkbaar met de huidige bezuinigingsplannen.
Door de belastingen te verhogen wel ja.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24267660
Waarom maakt men toch altijd het onderscheid tussen 'rechts' en 'links'? Alsof er geen partijen zijn die half-links/half-rechts zijn. Alsof politici niet allemaal onbetrouwbare ratten zijn. En dan hoef je geen onderscheid meer te maken tussen links, rechts of midden.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 29 december 2004 @ 01:23:47 #8
5260 Stewie
March on down the field !
pi_24268502
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:43 schreef rekenwonder het volgende:
Waarom maakt men toch altijd het onderscheid tussen 'rechts' en 'links'? Alsof er geen partijen zijn die half-links/half-rechts zijn. Alsof politici niet allemaal onbetrouwbare ratten zijn. En dan hoef je geen onderscheid meer te maken tussen links, rechts of midden.
Helemaal mee eensch... opheffen die troep !
pi_24269210
de 'linkse' tegenbegroting (wat een farce trouwens) is een aderlating die de patient nog veel en veel zieker maakt, zeker op de lange termijn. geef mij maar solide partijen die het beste voor hebben met de lange termijn en onze kinderen niet als slaven willen zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 29 december 2004 @ 03:26:28 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24270378
[edit door mod]

Ff ontopic.. volgens mij kwamen tegenbegrotingen als die van de SP erg goed uit de bus bij het CPB? Of laat mijn geheugen me in de steek?

[ Bericht 63% gewijzigd door sizzler op 29-12-2004 12:54:39 ]
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 29 december 2004 @ 03:29:09 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24270402
quote:
Op woensdag 29 december 2004 03:26 schreef DionysuZ het volgende:

Ff ontopic.. volgens mij kwamen tegenbegrotingen als die van de SP erg goed uit de bus bij het CPB? Of laat mijn geheugen me in de steek?
het cpb van de jaren 2003-2004? je bedoelt de cpb dat helemaal op de hand van de pvda was? was een farce, sorry.

[ Bericht 36% gewijzigd door sizzler op 29-12-2004 12:55:03 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 06:10:36 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24270874
quote:
Op woensdag 29 december 2004 03:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het cpb van de jaren 2003-2004? je bedoelt de cpb dat helemaal op de hand van de pvda was? was een farce, sorry.
puh..leasee.. als het zo'n farce is, waarom dan überhaupt laten doorrekenen?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24270993
quote:
De inkomsten van de rijksoverheid bedragen (afhankelijk van wat je meetelt) zo'n 173 miljard euro. Een aanzienlijk bedrag waarmee toch wel te investeren valt zou je zeggen. Echter niet voor links. Die zien geen mogelijkheid om met 173 miljard de investeringen te doen. Hogere belastingen en meer schulden zijn de oplossingen voor de problemen in de maatschappij.
Tsja... De rechtse partijen zien ook geen mogelijkheid om met zoveel geld te investeren... Die moeten eerst "ons burgers" alle verworvenheden afnemen voordat ze genoeg geld hebben, en dan wordt er nóg niet geïnvesteerd.....

Daarnaast blijft de huidige regering óók niet binnen de 3% grens. Dus het enige verschil tussen links en rechts is dat links hogere belastingen wil waar rechts het sociale stelsel uit wil kleden. Wat is het verschil dan? Nou simpel, links wil niet dat er mensen verhongeren of aan enge ziektes doodgaan terwijl rechts wil dat de miljonairs zo min mogelijk hoeven te betalen aan degenen die hun dat geld hebben bezorgd.

Kijk, als jij onzin kunt verkopen, kan ik dat ook.....
  woensdag 29 december 2004 @ 09:36:12 #14
106056 Landmass
pi_24271487
quote:

[..]

Ik keek ook naar andere landen in de EU (die zien de 3% norm als hinderlijk) en het feit dat we al met al een staatsschuld hebben die aardig wat rente kost. Blijkbaar waren de begrotingen in het verleden niet waterdicht.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  woensdag 29 december 2004 @ 09:42:39 #15
106056 Landmass
pi_24271545
quote:

[..]

->
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Door de belastingen te verhogen wel ja.
Dat was, naast het 3% tekort, de andere opmerking.

...............................................................................................
quote:
zo makkelijk kom je er niet van af.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24274322
opruimslotje.

-------------------------

En weer open.

[ Bericht 70% gewijzigd door sizzler op 29-12-2004 12:55:53 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 29 december 2004 @ 13:38:33 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24275305
quote:
Op woensdag 29 december 2004 07:48 schreef Croga het volgende:

[..]

Tsja... De rechtse partijen zien ook geen mogelijkheid om met zoveel geld te investeren... Die moeten eerst "ons burgers" alle verworvenheden afnemen voordat ze genoeg geld hebben, en dan wordt er nóg niet geïnvesteerd.....

Daarnaast blijft de huidige regering óók niet binnen de 3% grens. Dus het enige verschil tussen links en rechts is dat links hogere belastingen wil waar rechts het sociale stelsel uit wil kleden. Wat is het verschil dan? Nou simpel, links wil niet dat er mensen verhongeren of aan enge ziektes doodgaan terwijl rechts wil dat de miljonairs zo min mogelijk hoeven te betalen aan degenen die hun dat geld hebben bezorgd.

Kijk, als jij onzin kunt verkopen, kan ik dat ook.....
jij maakt er wel een heel erg robin-hood-potje van. 'rechts' wil ook niet dat mensen verhongeren of aan enge ziektes doodgaan. lijkt me logisch. ook is het aantal miljonairs in nl te verwaarlozen. het gaat 'rechts' juist om die keihard werkende middenmoot niet nog meer te belasten omdat we dan straks alleen nog maar armoede kennen. een natie die liever zijn handje ophoudt omdat 'links' zo graag hun populistische gezicht wil laten zien is geen knip voor de neus waard. juist het besef dat het geld zo langzamerhand aan het opraken is zou die werklozen moeten triggeren om hun handen uit de mouwen te steken. maar nee, liever haalt 'links' geld weg bij mensen die toch al het meest betalen.
pi_24275818
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:38 schreef zoalshetis het volgende:
jij maakt er wel een heel erg robin-hood-potje van. 'rechts' wil ook niet dat mensen verhongeren of aan enge ziektes doodgaan.
Waarom wordt het ziekenfonds systeem dan stelselmatig vernietigd door onze rechtse regeerders?
quote:
het gaat 'rechts' juist om die keihard werkende middenmoot niet nog meer te belasten omdat we dan straks alleen nog maar armoede kennen.
tuttut zeg... armoede is nog lang niet aan de orde. Daarnaast wordt die keihard werkende middenmoot door onze huidige haagse vriendjes net zo goed méér belast terwijl juist de categorie daarboven (vanaf zegmaar 4 keer modaal) volledig buiten schot blijft en zelfs door de regering gesteund wordt bij hun exhorbitante salaris verhogingen.
quote:
een natie die liever zijn handje ophoudt omdat 'links' zo graag hun populistische gezicht wil laten zien is geen knip voor de neus waard.
Op dit soort rechts-populistische niet-onderbouwde onzin ga ik niet eens in.... Juist de tegenbegrotingen van de linkse partijen zorgen er op lange termijn voor dat Nederland zijn handje nooit meer hoefde ophouden. Onze huidige rechtse vrindjes zorgen ervoor dat het tekort alleen maar toeneemt....
quote:
juist het besef dat het geld zo langzamerhand aan het opraken is zou die werklozen moeten triggeren om hun handen uit de mouwen te steken. maar nee, liever haalt 'links' geld weg bij mensen die toch al het meest betalen.
Inderdaad ja. Wij Links willen het geld daar weghalen waar de Nederlandsche Bevolking het al jarenlang naartoe brengt: De zelfverrijkende "upper class". En niet bij diegenen die het toch al niet hebben. En al zeker niet bij diegenen die er hard voor werken, en die nu het hardst geraakt worden door de bezuinigingen.

Daar komt bij dat de stelling was dat Links niet genoeg heeft aan het geld wat er nu al in Nederland wordt binnengehaald en dat ze daarbij nog de belasting willen verhogen. Ik stel daar tegenover dat Rechts net zo goed niet genoeg heeft aan het geld en ze daarbij nog eens het sociale stelsel moeten uitkleden én de voorzieningen waar wij allen zo hard voor hebben gewerkt aan het vernielen zijn. En dan zie ik dus weinig verschil meer.... behalve dat in het linkse geval de gemiddelde nederlander weinig te vrezen heeft, terwijl dat in het rechtse geval zeker wel zo is.

En voor je begint te zeuren: Ik verdien zelf ongeveer 2 keer modaal, mijn vrouw er nog eens modaal bij en toch verliezen wij zwaar aan koopkracht door het uitkleden van het zorgstelsel. Dus ga niet beweren dat rechts er is voor de "hard werkende man" want volgens mij ben ik dat wel. Mensen met minder inkomen dan wij gaan er alleen maar harder op achteruit. En al dat geld verdwijnt ondertussen naar de bankrekening van mannen als Moberg en andere omhoog gevallen directeuren.
  woensdag 29 december 2004 @ 14:18:41 #19
106056 Landmass
pi_24276053
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:06 schreef Croga het volgende:

[..]

Waarom wordt het ziekenfonds systeem dan stelselmatig vernietigd door onze rechtse regeerders?
[..]
Het wordt hervormd zodat het ook in de toekomst nog betaalbaar blijft. (btw: verdacht weinig topics gezien over het ziekenfonds hier in POL)
quote:
tuttut zeg... armoede is nog lang niet aan de orde. Daarnaast wordt die keihard werkende middenmoot door onze huidige haagse vriendjes net zo goed méér belast terwijl juist de categorie daarboven (vanaf zegmaar 4 keer modaal) volledig buiten schot blijft
Die mensen betalen een percentage minstens zo hoog als de modale en lagere inkomens.
quote:
en zelfs door de regering gesteund wordt bij hun exhorbitante salaris verhogingen.
[..]
Hou op met die stereotypen van je.
quote:
Op dit soort rechts-populistische niet-onderbouwde onzin ga ik niet eens in.... Juist de tegenbegrotingen van de linkse partijen zorgen er op lange termijn voor dat Nederland zijn handje nooit meer hoefde ophouden.
Open een nieuw topic en onderbouw het nou eventjes.
quote:
Onze huidige rechtse vrindjes zorgen ervoor dat het tekort alleen maar toeneemt....
[..]

Inderdaad ja. Wij Links willen het geld daar weghalen waar de Nederlandsche Bevolking het al jarenlang naartoe brengt:
Volledig uit vrije wil ja.
quote:
De zelfverrijkende "upper class". En niet bij diegenen die het toch al niet hebben. En al zeker niet bij diegenen die er hard voor werken, en die nu het hardst geraakt worden door de bezuinigingen.
quote:
Daar komt bij dat de stelling was dat Links niet genoeg heeft aan het geld wat er nu al in Nederland wordt binnengehaald en dat ze daarbij nog de belasting willen verhogen. Ik stel daar tegenover dat Rechts net zo goed niet genoeg heeft aan het geld en ze daarbij nog eens het sociale stelsel moeten uitkleden én de voorzieningen waar wij allen zo hard voor hebben gewerkt aan het vernielen zijn. En dan zie ik dus weinig verschil meer.... behalve dat in het linkse geval de gemiddelde nederlander weinig te vrezen heeft, terwijl dat in het rechtse geval zeker wel zo is.

En voor je begint te zeuren: Ik verdien zelf ongeveer 2 keer modaal, mijn vrouw er nog eens modaal bij en toch verliezen wij zwaar aan koopkracht door het uitkleden van het zorgstelsel.
Je verliest aan koopkracht doordat de overheid je zo zwaar belast. Niet omdat de overheid je minder geld geeft.
quote:
Dus ga niet beweren dat rechts er is voor de "hard werkende man" want volgens mij ben ik dat wel. Mensen met minder inkomen dan wij gaan er alleen maar harder op achteruit.

[q]En al dat geld verdwijnt ondertussen naar de bankrekening van mannen als Moberg en andere omhoog gevallen directeuren.
Hoe dan? Geeft de overheid belastinggeld aan Moberg?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24276243
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:18 schreef Landmass het volgende:
Het wordt hervormd zodat het ook in de toekomst nog betaalbaar blijft. (btw: verdacht weinig topics gezien over het ziekenfonds hier in POL)
Hervormd door te zorgen dat mensen niet meer de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben? Dat noem ik uitkleden. Daarnaast wordt er een "no claim" regeling bedacht die de verzekeraars dwingt de kosten omhoog te gooien en waarvan alle betrokken "mensen met kennis" zeggen dat het niet haalbaar is om het nu in te voeren vanwege de enorme administratieve onzin die het meebrengt. Dat noem ik "kunstmatig de kosten van het stelsel omhoog gooien om zijn eigen gelijk te bewijzen".
quote:
Als de stereotypen waar zijn, waarom zou ik er dan mee ophouden?
quote:
Open een nieuw topic en onderbouw het nou eventjes.
Dat heeft, gelukkig, ons aller Nederlandsche Rekencentrum het CBS al voor mij gedaan, hoef ik zelf helemaal niets aan te doen.
quote:
Je verliest aan koopkracht doordat de overheid je zo zwaar belast. Niet omdat de overheid je minder geld geeft.
Ofwel: Doordat ze meer geld van me afnemen. Dat is toch een direct gevolg dan?
quote:
Hoe dan? Geeft de overheid belastinggeld aan Moberg?
Mischien is Moberg niet het juiste voorbeeld. Neem liever de BoD en CEO van Schiphol en de ABN AMRO bank als voorbeeld. De overheid heeft daar bakken aandelen maar toch houden ze een enorme salarisverhoging die die mensen zichzelf toebedelen niet tegen. Daarmee krijgen ze dus effectief gezien minder geld binnen en zullen dat geld dus bij De Burger moeten halen. En dat zijn alleen nog maar de directe gevolgen. Dan praten we nog niet over de indirecte gevolgen zoals het feit dat dat salaris meteen naar het buitenland gaat. Als dat salaris verdeeld zou worden over de lagere echelons van diezelfde bedrijven zou het in Nederland worden uitgegeven wat de overheid nog meer geld zou opleveren aan BTW, BPM en welke belastingen er allemaal nog meer zijn...

Daarnaast hoor ik ook jou niet meer over mijn repliek over het echte onderwerp. Vreemd toch dat niemand daar een antwoord op heeft. Of eigenlijk ook weer niet zo vreemd aangezien zowel de TS als mijn reactie daarop niet écht serieus genomen kunnen worden.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')