Tja, wij vertrouwen op onze intelligentie, dieren op hun instinct.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:53 schreef -DailaLama- het volgende:
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/ap/20041229/ap_on_re_as/quake_sri_lanka_animals&e=5&ncid=731
We zijn stomme kale apen.
India kan toch ook niet altijd afhankelijk blijven van andere landen? Het is in een relatief klein gebied gebeurd in India. India heeft wel vaker met rampen te maken gehad. Je mag aannemen dat ze het nu wel enigszins aankunnen. Met buitenlandse hulp komen weer extra problemen (coördinatie, taal, etc.). Het zou goed zijn als de hele regio samenwerkt bij dit soort rampen. Nu geeft India inderdaad ook hulp aan andere landen.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws op de radio dat India alle hulp van andere landen weigert.
hoewel het inderdaad wat cru klinkt is India er relatief nog goed vanaf gekomen, heftiger is het op Sri Lanka en Atjehquote:Op woensdag 29 december 2004 13:25 schreef VAK het volgende:
[..]
India kan toch ook niet altijd afhankelijk blijven van andere landen? Het is in een relatief klein gebied gebeurd in India. India heeft wel vaker met rampen te maken gehad. Je mag aannemen dat ze het nu wel enigszins aankunnen. Met buitenlandse hulp komen weer extra problemen (coördinatie, taal, etc.). Het zou goed zijn als de hele regio samenwerkt bij dit soort rampen. Nu geeft India inderdaad ook hulp aan andere landen.
omfg!quote:
ik denk eerder dat de opstand op Atjeh hiermee is afgelopenquote:Op woensdag 29 december 2004 13:53 schreef HarigeKerel het volgende:
De opstand op Atjeh zal de komende tijd wel flink moeten inboeten
Sterker, er is niemand meer om in opstand te komen.quote:Op woensdag 29 december 2004 13:53 schreef HarigeKerel het volgende:
De opstand op Atjeh zal de komende tijd wel flink moeten inboeten
Waarom doet zo'n foto toch veel meer dan die foto's van de verwoestingen e.d.quote:
Bij mij ook hoor...quote:Op woensdag 29 december 2004 14:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom doet zo'n foto toch veel meer dan die foto's van de verwoestingen e.d.
Bij mij wel.
Snel nog meer mensen uit Java daar neer planten, van Javanezen hebben ze er toch genoeg en het is een beproefde methodequote:Op woensdag 29 december 2004 14:32 schreef Steijn het volgende:
Sterker, er is niemand meer om in opstand te komen.![]()
De oorspronkelijke bewoners van Azië?quote:Op woensdag 29 december 2004 15:05 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Snel nog meer mensen uit Java daar neer planten, van Javanezen hebben ze er toch genoeg en het is een beproefde methode
Wat ook wel weer extra sneu is dat de Andaman eilanden ook zijn geraakt, en laten daar nou net de meeste van de laatste oorspronkelijke bewoners van een groot deel van Azie wonen.![]()
Zie ook:
http://edition.cnn.com/20(...)ndia.reut/index.html
Ja, de mensen in bv Thailand waren vroeger zwart, die mensen zijn later "vervangen" door meer Chinees uitziende mensen.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:09 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bewoners van Azië?
op dat filmpje op de site (tsunami gang) is wel goed te zien dat thailand en sri lanka op hetzelfde moment werden getroffen door de golvenquote:
Inderdaad. Uit onderzoek bleek dat zij daar al zaten toen 'beschaving' maar net zou zijn ontstaan. De Britten hadden ze bijna uitgeroeid omdat ze zich niet onderwierpen. Tegenwoordig staan ze onder Indiase bescherming en hebben bijna geen contact met de buitenwereld om hun bestaan (ook i.v.m. mogelijke ziektes) te waarborgen. Er zijn er maar enkele honderden van over. Het is dus mogelijk dat die nu compleet verdwenen zijn.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat ook wel weer extra sneu is dat de Andaman eilanden ook zijn geraakt, en laten daar nou net de meeste van de laatste oorspronkelijke bewoners van een groot deel van Azie wonen.![]()
Zie ook:
http://edition.cnn.com/20(...)ndia.reut/index.html
Jezus...het zal je gebeuren....quote:Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Ambrosius het volgende:
Nog een veelzeggende foto:
[afbeelding]
hoezo, schandaal?quote:Op woensdag 29 december 2004 15:44 schreef Ambrosius het volgende:
Nog een toch wel vreemd bericht. Het blijkt maar weer dat de toeristen héél belangrijk zijn daar.
Thailand hield zeebeving stil
De Thaise meteorologische dienst heeft zondag na de zware zeebeving voor de kust van Sumatra bewust nagelaten een waarschuwing te geven voor het gevaar van tsunami's.
De dienst nam dit besluit omdat het niet zeker was dat er een vloedgolf zou komen. Loos alarm zou de toeristenindustrie te veel schade berokkenen, oordeelden de meteorologen.
De Thaise krant The Nation schrijft dat functionarissen van de meteorologische dienst direct bijeenkwemen toen duidelijk werd dat zich een zeebeving van 8,1 op de schaal van Richter had voorgedaan. ,,We dachten niet dat er seismische golven zouden komen, omdat een vergelijkbare beving met een kracht van 7,6 op 2 november 2002 voor de kust van Sumatra geen effect had op Thailand'', aldus een medewerker van de dienst.
,,Het was hoogseizoen en de hotels zaten vol. Een waarschuwing zou tot een evacuatie hebben geleid. Dat zou desastreus zijn geweest voor de economie. Een vals alarm zou de ondergang van de Meteorologische Dienst hebben betekend.''
Bron: Algemeen Dagblad
Mijn hart huilt om al die duizendenquote:Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Ambrosius het volgende:
Vijf miljoen mensen in acute nood
GENÈVE Zo'n vijf miljoen mensen in Azië
hebben behoefte aan noodhulp na de ramp
van afgelopen zondag.De VN zegt dat zij
een tekort hebben aan basisbehoeften
als voedsel,drinkwater en sanitair.
Bron: NOS-TT
[afbeelding]
Die blik ook.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Ambrosius het volgende:
[afbeelding]
Goddomme, dat zal je maar overkomen...wil je lekker met je beeb op vakantie en dan dit.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Ambrosius het volgende:
[afbeelding]
Daar heb ik ook aan gedacht voordat ik de foto plaatste. Maar ik heb hem toch zonder balkje over de telefoonnummers/adressen geplaatst, omdat dezelfde foto toch ook op de hoofdpagina van AD.nl staat.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik hoop trouwens dat die mensen erop voorbereid zijn dat ze met adres en tel.nr. op het internet staan, want er zullen vast en zeker journalisten zijn die gaan bellen of op de stoep staan om de ellende even in zich op te zuigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |