abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24274707
quote:
Tja, wij vertrouwen op onze intelligentie, dieren op hun instinct.
Wie is er dan uiteindelijk de zwakste als het om natuurlijk geweld gaat, ik denk de mens.
Niets.
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 13:25:03 #122
8781 crew  Frutsel
pi_24275026
Sky News:

More than 73,000 people have now been confirmed dead across southern Asia following Sunday's tidal wave disaster, as the World Health Organisation warns that disease could double that number. Half of those killed across Asia were in Indonesia.

The north-eastern province of Aceh has been almost completely destroyed.
pi_24275028
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws op de radio dat India alle hulp van andere landen weigert .
India kan toch ook niet altijd afhankelijk blijven van andere landen? Het is in een relatief klein gebied gebeurd in India. India heeft wel vaker met rampen te maken gehad. Je mag aannemen dat ze het nu wel enigszins aankunnen. Met buitenlandse hulp komen weer extra problemen (coördinatie, taal, etc.). Het zou goed zijn als de hele regio samenwerkt bij dit soort rampen. Nu geeft India inderdaad ook hulp aan andere landen.
  woensdag 29 december 2004 @ 13:28:37 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24275106
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:25 schreef VAK het volgende:

[..]

India kan toch ook niet altijd afhankelijk blijven van andere landen? Het is in een relatief klein gebied gebeurd in India. India heeft wel vaker met rampen te maken gehad. Je mag aannemen dat ze het nu wel enigszins aankunnen. Met buitenlandse hulp komen weer extra problemen (coördinatie, taal, etc.). Het zou goed zijn als de hele regio samenwerkt bij dit soort rampen. Nu geeft India inderdaad ook hulp aan andere landen.
hoewel het inderdaad wat cru klinkt is India er relatief nog goed vanaf gekomen, heftiger is het op Sri Lanka en Atjeh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24275191
Met een bruto nationaal produkt dat hoger is dan het Nederlandse, een enorm leger en een bevolking van over het miljard is India natuurlijk niet te vergelijken met de andere getroffen buurlanden.

[ Bericht 94% gewijzigd door multatuli op 29-12-2004 13:38:15 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 13:33:07 #126
8781 crew  Frutsel
pi_24275198
Scientists: 9.0 Quake shifted islands

LOS ANGELES, California (Reuters) -- The massive earthquake that devastated parts of Asia permanently moved the tectonic plates beneath the Indian Ocean as much as 98 feet (30 meters), shifting islands near Sumatra an unknown distance, U.S. scientists said on Tuesday.

A tsunami spawned by the 9.0-magnitude quake off the northern tip of Sumatra killed an estimated 60,000 on Sunday in Indonesia, Thailand, India, Malaysia, Sri Lanka and East Africa.

Satellite images showed that the movement of undersea plates off the northern tip of Sumatra moved the Nicobar Islands and Simeulue Island out to sea by an unknown distance, U.S. Geological Survey geophysicist Ken Hudnut said.

Although the data showed that plates more than 12 miles (20 km) beneath the ocean's surface moved dramatically, scientists will have to use handheld satellite positioning systems at the sites to learn precisely how much the land masses on the surface shifted, Hudnut said.

The USGS team in Pasadena, California, also was studying more detailed satellite images on Tuesday to determine if the scraping of one plate over another plowed up enough debris on the ocean floor to block the port of Banda Aceh in Sumatra where international aid was headed.

Large earthquakes in the last decade in Kobe, Japan, and Golcuk, Turkey, deformed the coastlines and rendered their ports inoperable after the crises, Hudnut said.

woensdag 29 december 2004 @ 13:53:40 #127
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24275604
De opstand op Atjeh zal de komende tijd wel flink moeten inboeten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 14:25:08 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24276179
quote:
omfg!
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:53 schreef HarigeKerel het volgende:
ik denk eerder dat de opstand op Atjeh hiermee is afgelopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_24276326
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Sterker, er is niemand meer om in opstand te komen.
pi_24276416
Al 2,7 miljoen opgehaald voor Azië
DEN HAAG De inzamelingsactie van de SHO
(Samenwerkende Hulporganisaties) heeft
in twee dagen tijd al 2,7 miljoen euro
opgeleverd.De SHO opende zondagavond
giro 555 voor de slachtoffers van de
zeebeving in Azië.Sinds maandag worden
er ook televisiespotjes uitgezonden.

Bron: NOS-TT
sig verwijderd door FA
  woensdag 29 december 2004 @ 14:44:19 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24276552
quote:
Op woensdag 29 december 2004 08:04 schreef Loedertje het volgende:

- foto van dat kereltje -
Waarom doet zo'n foto toch veel meer dan die foto's van de verwoestingen e.d.

Bij mij wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24276705
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Geld inzamelen voor Azie
Of http://www.giro555.nl natuurlijk!
  woensdag 29 december 2004 @ 14:56:02 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24276723
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:44 schreef popolon het volgende:

[..]

Waarom doet zo'n foto toch veel meer dan die foto's van de verwoestingen e.d.

Bij mij wel.
Bij mij ook hoor...

Door zo'n kereltje kun je zo'n moeilijk te bevatten ramp in een kleinere context plaatsen denk ik. Het wordt ineens iets wat je jezelf wél voor kunt stellen. Ik zag alle beelden op tv en hoewel ik zeer onder de indruk was kon ik het goed van me afzetten. Pas toen ik de eerste ooggetuige verslagen hoorde kreeg ik het ineens te kwaad en merkte ik dat de tranen over m'n wangen liepen. Klein leed komt op de een of andere manier harder aan dan groot leed....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 29 december 2004 @ 15:05:09 #135
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24276907
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:32 schreef Steijn het volgende:

Sterker, er is niemand meer om in opstand te komen.
Snel nog meer mensen uit Java daar neer planten, van Javanezen hebben ze er toch genoeg en het is een beproefde methode

Wat ook wel weer extra sneu is dat de Andaman eilanden ook zijn geraakt, en laten daar nou net de meeste van de laatste oorspronkelijke bewoners van een groot deel van Azie wonen.

Zie ook:
http://edition.cnn.com/20(...)ndia.reut/index.html
  woensdag 29 december 2004 @ 15:09:47 #136
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24277010
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:05 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Snel nog meer mensen uit Java daar neer planten, van Javanezen hebben ze er toch genoeg en het is een beproefde methode

Wat ook wel weer extra sneu is dat de Andaman eilanden ook zijn geraakt, en laten daar nou net de meeste van de laatste oorspronkelijke bewoners van een groot deel van Azie wonen.

Zie ook:
De oorspronkelijke bewoners van Azië?
  woensdag 29 december 2004 @ 15:11:41 #137
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24277046
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:09 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

De oorspronkelijke bewoners van Azië?
Ja, de mensen in bv Thailand waren vroeger zwart, die mensen zijn later "vervangen" door meer Chinees uitziende mensen.
  woensdag 29 december 2004 @ 15:20:06 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24277188
quote:
op dat filmpje op de site (tsunami gang) is wel goed te zien dat thailand en sri lanka op hetzelfde moment werden getroffen door de golven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 29 december 2004 @ 15:22:34 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24277243
Two flotillas of US warships with 15,000 troops are carrying relief supplies to the region.

Zijn ze toch nog ergens goed voor die schepen
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 15:35:54 #140
8781 crew  Frutsel
pi_24277482
Moderate Earthquake Hits Southern Japan

A moderate earthquake occurred at 13:20:25 (UTC) on Wednesday, December 29, 2004. The magnitude 5.6 event has been located in the RYUKYU ISLANDS, JAPAN. The hypocentral depth was poorly constrained. (

Wedden dat daar nu alle Tsunami-detectie-apparaat in opperste staat van paraatheid is?
pi_24277584
Vijf miljoen mensen in acute nood
GENÈVE Zo'n vijf miljoen mensen in Azië
hebben behoefte aan noodhulp na de ramp
van afgelopen zondag.De VN zegt dat zij
een tekort hebben aan basisbehoeften
als voedsel,drinkwater en sanitair.

Nog een veelzeggende foto :

http://www.ad.nl/images/316nederlandmarkthorstTHAILANDTIDAL14.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door Ambrosius op 30-12-2004 11:00:19 (Adresggevens staan erbij, vind ik niet echt gepast) ]
sig verwijderd door FA
pi_24277668
Nog een toch wel vreemd bericht. Het blijkt maar weer dat de toeristen héél belangrijk zijn daar.

Thailand hield zeebeving stil

De Thaise meteorologische dienst heeft zondag na de zware zeebeving voor de kust van Sumatra bewust nagelaten een waarschuwing te geven voor het gevaar van tsunami's.

De dienst nam dit besluit omdat het niet zeker was dat er een vloedgolf zou komen. Loos alarm zou de toeristenindustrie te veel schade berokkenen, oordeelden de meteorologen.

De Thaise krant The Nation schrijft dat functionarissen van de meteorologische dienst direct bijeenkwemen toen duidelijk werd dat zich een zeebeving van 8,1 op de schaal van Richter had voorgedaan. ,,We dachten niet dat er seismische golven zouden komen, omdat een vergelijkbare beving met een kracht van 7,6 op 2 november 2002 voor de kust van Sumatra geen effect had op Thailand'', aldus een medewerker van de dienst.

,,Het was hoogseizoen en de hotels zaten vol. Een waarschuwing zou tot een evacuatie hebben geleid. Dat zou desastreus zijn geweest voor de economie. Een vals alarm zou de ondergang van de Meteorologische Dienst hebben betekend.''

Bron: Algemeen Dagblad
sig verwijderd door FA
pi_24277699
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:05 schreef HarigeKerel het volgende:

Zie ook:
Inderdaad. Uit onderzoek bleek dat zij daar al zaten toen 'beschaving' maar net zou zijn ontstaan. De Britten hadden ze bijna uitgeroeid omdat ze zich niet onderwierpen. Tegenwoordig staan ze onder Indiase bescherming en hebben bijna geen contact met de buitenwereld om hun bestaan (ook i.v.m. mogelijke ziektes) te waarborgen. Er zijn er maar enkele honderden van over. Het is dus mogelijk dat die nu compleet verdwenen zijn.
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 15:46:53 #144
8781 crew  Frutsel
pi_24277701
quote:
[afbeelding]
Godverd...wat een klotefoto
ff geen woorden meer nu
pi_24277710
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Ambrosius het volgende:

[afbeelding]
Jezus...het zal je gebeuren....
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 29 december 2004 @ 15:52:43 #146
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24277822
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:44 schreef Ambrosius het volgende:
Nog een toch wel vreemd bericht. Het blijkt maar weer dat de toeristen héél belangrijk zijn daar.

Thailand hield zeebeving stil

De Thaise meteorologische dienst heeft zondag na de zware zeebeving voor de kust van Sumatra bewust nagelaten een waarschuwing te geven voor het gevaar van tsunami's.

De dienst nam dit besluit omdat het niet zeker was dat er een vloedgolf zou komen. Loos alarm zou de toeristenindustrie te veel schade berokkenen, oordeelden de meteorologen.

De Thaise krant The Nation schrijft dat functionarissen van de meteorologische dienst direct bijeenkwemen toen duidelijk werd dat zich een zeebeving van 8,1 op de schaal van Richter had voorgedaan. ,,We dachten niet dat er seismische golven zouden komen, omdat een vergelijkbare beving met een kracht van 7,6 op 2 november 2002 voor de kust van Sumatra geen effect had op Thailand'', aldus een medewerker van de dienst.

,,Het was hoogseizoen en de hotels zaten vol. Een waarschuwing zou tot een evacuatie hebben geleid. Dat zou desastreus zijn geweest voor de economie. Een vals alarm zou de ondergang van de Meteorologische Dienst hebben betekend.''

Bron: Algemeen Dagblad
hoezo, schandaal?
pi_24277942
quote:
Vijf miljoen mensen in acute nood
GENÈVE Zo'n vijf miljoen mensen in Azië
hebben behoefte aan noodhulp na de ramp
van afgelopen zondag.De VN zegt dat zij
een tekort hebben aan basisbehoeften
als voedsel,drinkwater en sanitair.

[afbeelding]
Mijn hart huilt om al die duizenden
  woensdag 29 december 2004 @ 15:58:34 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24277943
quote:

[afbeelding]
Die blik ook.

Horrible.
pi_24278042
quote:

[afbeelding]
Goddomme, dat zal je maar overkomen...wil je lekker met je beeb op vakantie en dan dit.

Ik hoop trouwens dat die mensen erop voorbereid zijn dat ze met adres en tel.nr. op het internet staan, want er zullen vast en zeker journalisten zijn die gaan bellen of op de stoep staan om de ellende even in zich op te zuigen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24278104
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik hoop trouwens dat die mensen erop voorbereid zijn dat ze met adres en tel.nr. op het internet staan, want er zullen vast en zeker journalisten zijn die gaan bellen of op de stoep staan om de ellende even in zich op te zuigen.
Daar heb ik ook aan gedacht voordat ik de foto plaatste. Maar ik heb hem toch zonder balkje over de telefoonnummers/adressen geplaatst, omdat dezelfde foto toch ook op de hoofdpagina van AD.nl staat.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')