Jep de spanning op de platen is nu eenstuk minder.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's waar. Maar de kans dat de bodem zo beweegt als afgelopen zondag, is bij een zeer sterke beving natuurlijk groter.
Idd.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Jep de spanning op de platen is nu eenstuk minder.
Volgens mij hangt het maar net van de beweging af. Als er een plaat omhoog komt, waardoor het water weggedrukt wordt, kunnen daar vast wel vloedgolven door ontstaan. Die zullen ongetwijfeld niet zo hoog zijn als deze, afhankelijk van de kracht van de beving.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij moeten de bevingen dan sterker zijn (> 7), maar zeker weten doe ik dat niet.
Ben ik nou gek of lijkt het alsof die mensen onderin de foto lachen? Alsof er een leuke golf op hun af komt, alsof ze natgespetterd worden door de zee? Alsof het een spelletje is?quote:
Nou.. ik heb mijn twijfels bij de echtheid van die foto... onderin aardige blur. Misschien een misselijk fotosoepje..quote:Op donderdag 30 december 2004 00:10 schreef Daalemmer het volgende:
[..]
Ben ik nou gek of lijkt het alsof die mensen onderin de foto lachen? Alsof er een leuke golf op hun af komt, alsof ze natgespetterd worden door de zee? Alsof het een spelletje is?
Volgens mij is dat namelijk de gedachte die heel veel mensen in eerste instantie hadden.
't zijn van die gekke japanners die denken dat ze in een of ander pretpark zijn belandquote:Op donderdag 30 december 2004 00:10 schreef Daalemmer het volgende:
[..]
Ben ik nou gek of lijkt het alsof die mensen onderin de foto lachen? Alsof er een leuke golf op hun af komt, alsof ze natgespetterd worden door de zee? Alsof het een spelletje is?
Volgens mij is dat namelijk de gedachte die heel veel mensen in eerste instantie hadden.
Nou dan is hier de echtheid ermee bevestigdquote:Op donderdag 30 december 2004 00:11 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nou.. ik heb mijn twijfels bij de echtheid van die foto... onderin aardige blur. Misschien een misselijk fotosoepje..
Hm, nu je 't zegt. Er lijkt een gebouw op de achtergrond te staan.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:11 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nou.. ik heb mijn twijfels bij de echtheid van die foto... onderin aardige blur. Misschien een misselijk fotosoepje..
Die zijn echterquote:Op donderdag 30 december 2004 00:13 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nou dan is hier de echtheid ermee bevestigd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:179 tt-TV1 179 wo 29 dec 23:33:14
buitenland
RODE KRUIS HEEFT DATABANK OPGERICHT
Het Internationale Rode Kruis heeft op
zijn website een databank gezet voor
mensen die op zoek zijn naar familie-
leden in de getroffen gebieden.
Er staan lijsten op van mensen met hun
nieuwe verblijfplaats.
Wie op zoek is naar iemand, kan die ook
registreren op de website.
Hulporganisaties als het Rode Kruis en
Unicef hebben al heel wat ervaring met
het opsporen van mensen na rampen.
inderdaad een crop van de derde fotoquote:Op donderdag 30 december 2004 00:13 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nou dan is hier de echtheid ermee bevestigd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je de rest van de foto's al gezien? Deze komt uit een serie foto's.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:11 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Precies, volgens mij dachten heel veel mensen dat het zoiets was. Een vloedgolf, dat komt toch niet in je op?quote:Op donderdag 30 december 2004 00:25 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En ik vind het niet zo vreemd dat ze lachen. Bij een storm heb je ook hoge golven die uiteenspatten op de kust. Alleen had deze veel meer snelheid en kracht en ging gewoon door.... Weten zij veel....
die aziaten toch, leven alleen in china ...quote:Op donderdag 30 december 2004 00:38 schreef 18konijn het volgende:
De bovenstaande foto's zijn waarschijnlijk wel echt maar ze zijn niet van deze ramp. Dit speelt zich in China of Japan af, aan de mensen en de omgeving te zien.
Zijn japanse toeristen zo te zien.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:38 schreef 18konijn het volgende:
De bovenstaande foto's zijn waarschijnlijk wel echt maar ze zijn niet van deze ramp. Dit speelt zich in China of Japan af, aan de mensen en de omgeving te zien.
Er zijn 3 soorten verschuivingen.....quote:Op woensdag 29 december 2004 23:58 schreef Daalemmer het volgende:
[..]
Volgens mij hangt het maar net van de beweging af. Als er een plaat omhoog komt, waardoor het water weggedrukt wordt, kunnen daar vast wel vloedgolven door ontstaan. Die zullen ongetwijfeld niet zo hoog zijn als deze, afhankelijk van de kracht van de beving.
Maar als de platen een beetje langs elkaar heen schuiven waardoor er een soort oppervlakkige aardbeving gebeurt, ontstaan er dus geen tsunami's.
Maar goed, ik ben ook geen geoloog, maar dit lijkt me logisch.
http://www.waveofdestruction.org:81/photos/albums/quote:Op donderdag 30 december 2004 00:38 schreef 18konijn het volgende:
Tempels zoals op de achtergrond vind je niet in Thailand. Het zijn typisch Japanse tempels. Verder doet de begroeiing niet bepaald tropisch aan.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:42 schreef Re het volgende:
die aziaten toch, leven alleen in china ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |