quote:Nederland 2, RTL 4 en SBS 6 zenden op donderdag 6 januari gezamenlijk een nationaal fondsenwervend televisieprogramma uit ten behoeve van de hulp aan de slachtoffers van de rampzalige zeebeving in Azië. In het programma staat dan ook gironummer 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties centraal.
Het gezamenlijke programma op de drie televisienetten, dat wordt ondersteund door de overige commerciële en publieke netten, begint om 18:30 uur met een speciale aflevering van RTL Boulevard als kick off. Tussen 20:30 en 22:30 uur is een gezamenlijk programma te zien met bekende presentatoren en gezichten van zowel commerciële als publieke omroepen. Om 22:30 uur volgt een speciale aflevering van Hart van Nederland. Vanaf 23:00 uur wordt het gezamenlijk programma afgerond met een algemeen en afrondend fondsenwervend slot.
waarvan er 30-50.000 vd overlevenden, die nu te maken hebben met de gevolgen vd tsunami, zich in Somalie bevinden volgens de VNquote:171 171 tt-TV1 wo 29 dec 18:55.56
buitenland
RODE KRUIS SCHAT DODENTAL OP 100.000
Volgens een schatting van het Rode
Kruis zou het dodental in Zuidoost-Azië
al zijn opgelopen tot 100.000.
Voorlopige cijfers hebben het over
80.000 doden.
Het Indonesische eiland Sumatra is het
ergst getroffen. Daar zijn meer dan
45.000 doden geteld. In Sri Lanka staat
het dodental op 25.000 en in India op
10.000. Volgens Unicef is een op de
drie doden een kind.
De volgende dagen worden kritiek voor
zo'n 5 miljoen overlevenden. Er is een
gebrek aan drinkwater, eten en huis-
vesting.
Nou, ik hoop uit alle macht dat die man die zijn dochtertje van 9 mnd kwijt is die toch terugvindt...quote:Op woensdag 29 december 2004 20:35 schreef Ambrosius het volgende:
Net het journaal gekeken. Verschrikkelijke beelden zeg, erg emotioneel, het wordt alleen maar erger lijkt het wel. Wat ik alleen een beetje wrang vind is dat ze zich 'druk' gingen maken over of het 5 of 9 Nederlanders zijn die tot nu toe zijn overleden.
Wat zeikt iedereen toch over die toeristen? Ik maak me meer zorgen over de inwoners, die mensen hebben verdomme altijd pech.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:18 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vond de beelden van die Duitse vrouw die geen hulp kreeg van de Duitse ambassade bij het repatriëren van haar overleden echtgenoot (die ze gelukkig terug heeft gevonden voor hij anoniem in een graf of op de crematiestapel zou belanden) ook erg schrijnend, je zult daar verdomme zelf maar staan...
Ik ook. Ik bedoelde meer dat ze gaan discussiëren over het aantal Nederlandse doden (wat nog op twee handen te tellen is), terwijl er tienduizenden anderen omgekomen zijn (als het bekenden van je zijn wordt dit natuurlijk anders).quote:Op woensdag 29 december 2004 21:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, ik hoop uit alle macht dat die man die zijn dochtertje van 9 mnd kwijt is die toch terugvindt...![]()
Dat vind ik wel erg kort door de bocht, is de dood of het verdriet van de ene mens erger dan die dat van de ander? En je ziet nu eenmaal veel beelden uit Thailand, dus van toeristen... Dat maakt indruk. Voor de locals is het daarom niet minder erg!quote:Op woensdag 29 december 2004 21:24 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Wat zeikt iedereen toch over die toeristen? Ik maak me meer zorgen over de inwoners, die mensen hebben verdomme altijd pech.
Dat houd toch niet in dat je die duizenden niet erg vind,als je zo,n foto ziet treft dat je toch diep in je hart.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik ook. Ik bedoelde meer dat ze gaan discussiëren over het aantal Nederlandse doden (wat nog op twee handen te tellen is), terwijl er tienduizenden anderen omgekomen zijn (als het bekenden van je zijn wordt dit natuurlijk anders).
Moet je je es voorstellen. Dat Nederland straatarm is. Dat er een hele bende Japanners in Nederland komt, die, OK, eerlijk is eerlijk, extreem veel geld in de economie pompen en ons eten geven, maar ook half-ontbloot en zuipend de cultuur ontwrichten. Er komen zelfs Japanners naar ons land die onze Nederlandse kinderen als hoer gebruiken en aan de drugs helpen. En dan moet je je voorstellen dat wanneer de boel hier overstroomd iedereen druk bezig is om er voor te zorgen dat de getroffen Japanners in de betere ziekenhuizen geholpen worden, omdat zij dat nou eenmaal gewend zijn van thuis.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:24 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Wat zeikt iedereen toch over die toeristen? Ik maak me meer zorgen over de inwoners, die mensen hebben verdomme altijd pech.
quote:In het MECC in Maastricht wordt op 5 januari een benefietconcert georganiseerd voor slachtoffers van de zeebeving in Azië.
Volgens de organisatie hebben verschillende bekende Limburgse artiesten al toegezegd op te treden. Het concert wordt georganiseerd onder de naam Direk Dialek Veur Azië.
Volgens mij begrijp je me verkeerd.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:42 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Dat houd toch niet in dat je die duizenden niet erg vind,als je zo,n foto ziet treft dat je toch diep in je hart.
Zijn toch vaak dat soort foto,die je doen beseffen hoe erg het voor ieder persoonlijk is.
En dat dan voor duizenden,elk op zich zijn ze getroffenen.
Dat maakt soms een foto bij je los.
Een hele berg lichamen kan je niets doen terwijl een foto ergens van je hart doet huilen voor al die duizenden en duizenden die alles kwijt zijn.
Verklaar je nader?quote:Op woensdag 29 december 2004 21:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je me verkeerd.
Heb ook geld overgemaakt.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:25 schreef Aventura het volgende:
Net even wat geld overgemaakt
http://www.giro555.nl/
Het is niet veel maar ja, wat kan je doen. Je voelt je zo machteloos.
Je kunt ook sms-en zie ik net:
[..]
Er moet eerst weer wat zijn om vakantie te kunnen vieren. Alle resorts en infrastructuur enz. zijn weg. Dat zal eerder weer (gedeeltelijk) moeten worden opgebouwd voordat het toerisme daar weer kan opbloeien.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:54 schreef Aventura het volgende:
Het beste wat wij trouwens voor die mensen daar kunnen doen is om daar naartoe op vakantie te gaan. Klinkt heel tegenstrijdig, maar zo help je wel mee het land weer snel op te bouwen. en ja dan mag je wmb. gaan bakken in de zon en cocktailtjes drinken. Als het net zo gaat als op Bali, waar het toerisme pas na 2 jaar weer een beetje aantrok, ziet het er somber uit.
Uiteraard.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:54 schreef Aventura het volgende:
Het beste wat wij trouwens voor die mensen daar kunnen doen is om daar naartoe op vakantie te gaan. Klinkt heel tegenstrijdig, maar zo help je wel mee het land weer snel op te bouwen. en ja dan mag je wmb. gaan bakken in de zon en cocktailtjes drinken. Als het net zo gaat als op Bali, waar het toerisme pas na 2 jaar weer een beetje aantrok, ziet het er somber uit.
Na je post nog een keer gelezen te hebben hoeft dat niet meer denk ik, we begrijpen elkaar wel.quote:
Ben het helemaal met je eens!quote:Op woensdag 29 december 2004 21:43 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Moet je je es voorstellen. Dat Nederland straatarm is. Dat er een hele bende Japanners in Nederland komt, die, OK, eerlijk is eerlijk, extreem veel geld in de economie pompen en ons eten geven, maar ook half-ontbloot en zuipend de cultuur ontwrichten. Er komen zelfs Japanners naar ons land die onze Nederlandse kinderen als hoer gebruiken en aan de drugs helpen. En dan moet je je voorstellen dat wanneer de boel hier overstroomd iedereen druk bezig is om er voor te zorgen dat de getroffen Japanners in de betere ziekenhuizen geholpen worden, omdat zij dat nou eenmaal gewend zijn van thuis.
En de Nederlandse overheid heeft ons niet voor de ramp gewaarschuwd, omdat ze bang zijn dat de Japanners weg zouden gaan.![]()
En ondertussen wordt er van je verwacht dat je blijft lachen wanneer je met zo'n rijke slechtgeklede Japanner op de foto moet.![]()
quote:The gargantuan earthquake that unleashed deadly tsunami waves in Asia was so powerful that it was nearly equal to the force of 1 million atomic bombs, scientists estimate.
Heb jouw trouwens alleen nog maar horen kankeren op iedereen.quote:
Daar komt de regering altijd te laat achter, dus als het al gebeurd is...quote:Op woensdag 29 december 2004 22:39 schreef Meki het volgende:
We moeten snel wat aan Nederland doen
want de duinen gaan ons niet redden
Jep . het is een kwestie van tijd gelukkig woon ik een flatquote:Op woensdag 29 december 2004 22:43 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
Daar komt de regering altijd te laat achter, dus als het al gebeurd is...
Ik vind het leuk. Ik lach me kapot hier. Nou goed?quote:Op woensdag 29 december 2004 22:30 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Heb nog niet een keer jouw horen zeggen hoe vreselijk je het voor al die duizende ouders kinderen enz vind.
Met zulke rampen wordt het weer eens duidelijk hoe scheef we eigenlijk leven in de wereld en hoe weinig ik, jij en wij daar eigenlijk aan doen. En ja, daar ga ik nogal van kankeren, ja.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:30 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Heb jouw trouwens alleen nog maar horen kankeren op iedereen.
Is het Amerika niet dan wel het journaal of de mensen die daar op vakantie zijn.
Ik denk dat duinen heel wat tegenhouden hoor..quote:Op woensdag 29 december 2004 22:39 schreef Meki het volgende:
We moeten snel wat aan Nederland doen
want de duinen gaan ons niet redden
Uiteindelijk kunnen we er niks aan doenquote:Op woensdag 29 december 2004 22:53 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Met zulke rampen wordt het weer eens duidelijk hoe scheef we eigenlijk leven in de wereld en hoe weinig ik, jij en wij daar eigenlijk aan doen. En ja, daar ga ik nogal van kankeren, ja.
Spreek voor je zelf wil je.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Uiteindelijk kunnen we er niks aan doen
want wij denken alleen maar aan geld
Inderdaad. Laat ik dat nou net gedoneerd hebben.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Uiteindelijk kunnen we er niks aan doen
want wij denken alleen maar aan geld
Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het daar een verschrikkelijke puinzooi is. De communicatie opzich zal wel al verschrikkelijk moeizaam gaan. En bij de aanslag op de twintowers was er ook het gevaar dat er nog meer aanslagen zouden volgen. Bij aard/zeebevingen ligt dat toch iets anders.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:07 schreef Duiveltja het volgende:
De berichtgeving is itt de aanslagen op de Twin Towers minimaal
Tja wat wil je, de berichtgeving van de aanslagen op de Twin Towers was het grootste live-event ooitquote:Op woensdag 29 december 2004 23:07 schreef Duiveltja het volgende:
Ik vind 't eik wel meevallen. M.b.v. Google News en de diverse internationale nieuwszenders kom je al een heel eind. En houd er rekening mee (wat hiervoor al is gezegd) dat het gebied zo immens groot is (Nederland is maar een stipje vergeleken bij dat hele gebied) en veel gebieden (met de ergste verwoestingen) nog niet eens zijn bereikt. En bij 9/11 speelt ook mee dat 't live op tv was. Op een andere manier aangrijpend dus. Want het waren 'maar' 3000 doden ... Hoe relatiefquote:Op woensdag 29 december 2004 23:07 schreef Duiveltja het volgende:
Ah. Geen zorgen. 100.000 doden later:quote:Op woensdag 29 december 2004 23:29 schreef -DailaLama- het volgende:
Als de Indische Oceaan zo'n dure tsunami-waarschuwingsinstallatie had gehad ...
Kunnen hier nog meer tsunami,s door ontstaan?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
't zijn ook niet bepaald lichte aardbevingen.
Volgens mij moeten de bevingen dan sterker zijn (> 7), maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:45 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Kunnen hier nog meer tsunami,s door ontstaan?
Als de bodem wegzakt of stijgt is genoeg voor een Tsunami.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij moeten de bevingen dan sterker zijn (> 7), maar zeker weten doe ik dat niet.
Da's waar. Maar de kans dat de bodem zo beweegt als afgelopen zondag, is bij een zeer sterke beving natuurlijk groter.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:50 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als de bodem wegzakt of stijgt is genoeg voor een Tsunami.
Dus het ligt niet aan de sterkte van de beving.
Tering zegquote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Kalutara beach (Sri Lanka) vóór de tsunami
[afbeelding]
Het zeewater bij Kalutara beach (Sri Lanka) trekt zich terug net vóór de tsunami
[afbeelding]
Kalutara beach (Sri Lanka) tijdens/net na de tsunami
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |