So? En dan denk ik dat ze dat is. Bedeel ik daarom maar meteen allerlei denkbeelden toe? Word ik gewelddadig omdat ik dat zou denken? Zou ik haar daarom uit de weg gaan of buitensluiten? Nope. Je kan best constateren dat iemand goth, punk of wat dan ook is. Maar hoe iemand persoonlijk in elkaar zit kom je niet achter door maar meteen conclusies aan zijn of haar uiterlijk te verbinden. Als je dat wel doet vorm je, in mijn optiek, een vooroordeel.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Jij begint steeds weer over dat de maatschappij zo erg is dat ze overal een etiket opplakken, dat is ook ergmaar je doet het (onbewust) zelf ook. Als jij een meisje ziet lopen met allemaal zwarte make-up en zwarte kleding dan 'is dat een gothic' .. toch?!
Of is het een meisje die gewoon van zwart houdt?!
Dat hou je toch.. dat mensen vooroordelen hebben.
Maar nogmaals, daar gaat het hier niet over. De TS is 'verbaasd' dat hij het café wordt uitgekickt, terwijl de cafébaas hier het volste recht toe heeft.
En ik kan me trouwens nauwelijks voorstellen dat als de TS écht NIETS te maken wel hebben met (extreem-)rechts dat hij die kleren toch draagt.
1. Waar zie jij dat MOETEN staan?!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus omdat ik niks met extreem rechts te maken wil hebben moet ik mn kleding aanpassen ?
En waar zie staan dat ik het niet eens ben met die uitleg?! Er ZIJN vooroordelen en iedereen doet er aan mee. Je conclusie is namelijk dat dat meisje een gothic is, zelfs dat is een vooroordeel. Want wat ik net zeg, ze kan ook gewoon van zwart houden.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:16 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
So? En dan denk ik dat ze dat is. Bedeel ik daarom maar meteen allerlei denkbeelden toe? Word ik gewelddadig omdat ik dat zou denken? Zou ik haar daarom uit de weg gaan of buitensluiten? Nope. Je kan best constateren dat iemand goth, punk of wat dan ook is. Maar hoe iemand persoonlijk in elkaar zit kom je niet achter door maar meteen conclusies aan zijn of haar uiterlijk te verbinden. Als je dat wel doet vorm je, in mijn optiek, een vooroordeel.
Een dress-code is heeel normaal hoor en valt niet onder discriminatie.quote:Of een kroegeigenaar daar het volste recht toe heeft? Dan moet 'ie zijn policy maar openbaar maken of privéfeestjes in zijn eigen cafeetje gaan bouwen. Wat ik al zei, dan kan iemand ook de toegang geweigerd worden omdat zijn kop niet goed genoeg bevonden wordt door een willekeurige uitsmijter of kroegbaas.
Doe eens niet zo naief.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:26 schreef Joene het volgende:
[..]
ik vind een drescode niet erg , alleen ik kom al 5 jaar lang zeer geregeld in die tent , zolang als ik daar dus kom draag ik al lonsdale. en ik ben niet van plan mij aan te passen omdat er dus blijkbaar mensen rondlopen die het opeens zien als NAZI troep. Want omdat de rest dat dus draagt als anti buitenlander ben ik dat ook maar . ?
Pluim. Daar gaat het topic niet overquote:Op donderdag 30 december 2004 16:30 schreef EternalSolstice het volgende:
ik heb momenteel een lonsdale trui aan en er zit een bruin meisje naast me
Dat gebeurd ook hoor.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar, dan mag een kroeg ook een Marokkaan weigeren als er regelmatig door of vanwege marokkanen problemen zijn?
Alleen één kledingmerk weigeren is toch net zo goed discriminatie. Want het gaat hier om het merk, niet om het kledingstuk an sich. Iemand met dezelfde trui, met Nike erop, mag wel binnen.
Als een kroeg een deurbeleid mag voeren op grond van merk trui, dan mogen ze dat ook op grond van hoofddoekje of niet, buitenlander of niet, wanneer ze daardoor regelmatig problemen hebben.
Ja, ik wel en ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:58 schreef Shakes het volgende:
Ik hoop dat men de strekking van mijn reply snapt...
Dat word toch ook gedaan? Wat is je punt?quote:Op donderdag 30 december 2004 16:47 schreef Gia het volgende:
Maar, dan mag een kroeg ook een Marokkaan weigeren als er regelmatig door of vanwege marokkanen problemen zijn?
Lekker slimme opmerking weer ...quote:Op woensdag 29 december 2004 09:15 schreef Rodie83 het volgende:
Whahaha terecht dat je de kroeg wordt uitgeflikkerd. Wie wil er nou Lonsdale dragen?
Heel de whitepower/skinhead generatie draagt het spul en dan kom jij heel naief vertellen dat je het "zulke mooie kleren" vind. Laat me toch niet lachen.
Koop dan een vergelijkbare trui zonder Lonsdale erop. Want het lijkt me niet dat het je zozeer om het woordje Lonsdale gaat. Mocht dat wel zo zijn moet je blij zijn dat je nog niet in elkaar bent getimmerd.
Lees mijn reply aub.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:29 schreef Varr het volgende:
Van die truien zijn er idd geen ander..
Doe niet zo moeilijk man, je weet dat je van het merk mogelijk moeilijkheden krijgt.
Is niet belachelijk. Is een bewuste keuze van rechts-extremistische jongerengroepjes. Die dan vervolgens een beetje de vermoorde onschuld spelen dat het zo oneerlijk is dat mensen met Lonsdale of Fred Perry of bomberjacks of wat-die-jongens-nu-weer-hebben-verzonnen worden geweigerd.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef Kluupkluup het volgende:
We zijn het er allemaal wel over eens dat het belachelijk is dat merken 'een naam' krijgen.
Ja al die argumenten gaan natuurlijk niet op.quote:Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Lekker slimme opmerking weer ...
Als de skinheads morgen Nike's gaan dragen ? ....wat dan ..mag je dan ineens geen Nikes's meer aan ?...
Ik vind dit zo'n onzin discussie ......
Ik draag al jaren bomber jacks ..gewoon omdat het lekkere jassen zijn..ook heb ik 10 jaar gebokst ..dus heb ik nog veel Lonsdale kleren...
In mijn jeugd was ik een zgn "new waver ".. dus heb ik ook best nog veel Fred Perry en Nico Verhey kleding ....
Ben ik nu een racist ? .... hou toch op ...
Het feit of ik wel of niet een racist ben kun je afleiden aan mijn posts of hoe ik me gedraag in discussies of bij de opvoeding van mijn kinderen.
Kleding associeren met een overtuiging is zooo dom...
Lonsdale is een boks kleding lijn...werd gedragen door Mohammed Ali....
Een neger ! en nog moslim ook.....
![]()
![]()
Goh..best een racistisch merk wel..als er een moslim neger in liep..![]()
En kleding is niet racistisch....mensen zijn racistisch....
Als het jouw smaak niet is okee, maar TS vindt het mooi.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:38 schreef Lithion het volgende:
Terecht dat stijlloze figuren geweerd worden.
Een openbaar gebouw? Dacht dat het om een kroeg ging?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:56 schreef Joene het volgende:
[..]
je dramt en je zeurt , ik mag gewoon niet meer een openbaar gebouw in om mijn kleding.
Behalve als het Marokkanen zijnquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:03 schreef UFOtje het volgende:
De goede moeten nu eenmaal vaak onder de kwaden lijden!
*en een bibiliotheek las ik diezelfde dag toevallig in de krant , naja een schoolgebouw waar toevallig ook de bieb zit*quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:48 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Een openbaar gebouw? Dacht dat het om een kroeg ging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |