O, wat herkenbaar zegquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:56 schreef innovative het volgende:
Het "systeem". Ondanks dat van hem bekend was dat hij slimmer was, is hij nooit tot op zijn toppen uitgedaagd. Hij is altijd overal een beetje door gesukkeld en heeft zichzelf er niet in getraind hard te werken. Hierdoor loopt hij nu een beetje tegen zichzelf aan, hij heeft geen studeerroutine ed. wat er toe leidde dat hij niet genoeg punten haalde om zijn studie te mogen vervolgen. Daarnaast weet hij soms iets te goed dat hij best slim is, en dat heeft hij ook geuit naar anderen toe. Als je dan je studie niet haalt (in eerste instantie door weinig doen, vervolgens doordat je niet blijkt te kunnen studeren en dus het de nodige routine mist) dan krijg je toch een bepaalde reactie van anderen. Terwijl het niet halen van die studie juist voor een groot deel te wijten was aan het slimmer zijn dan de rest, want hij hóéfde gewoon nooit iets te doen, dus toen het wel moest was het een behoorlijke schok.
Met het woordje "onzin" ben ik het beslist niet eens. meningsverschil.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Onzin, een iq-test kan maar in beperkte mate aangeven of iemand hoogbegaafd is of niet, er is namelijk nog steeds geen goede standaard-test. Wel kunnen die tests helpen te herkennen welke talenten iemand heeft.
Ik heb de echte test gedaan, die is een stuk pittiger hoor, vooral omdat er tijdsdruk achter zit. Ik vond het een eitje, maar er waren heel wat mensen die ik hoorde kreunen en steunen omdat het ze niet lukte om alle opgaven binnen de tijd af te hebben.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Loena-tik- het volgende:
Heb net even die thuistest van Mensa gedaan, om te testen of ie een beetje klopte( Five_Horizons zat volgens die test boven de 98ste percentiel
*kan niet kloppen
* ) Je voelt hem al aan, kort samengevat: bovengemiddeld, ik mag de eindtest doen maar is vrij nutteloos bij mij
![]()
Maar mijn BMI is wel lekker hoog gelukkig![]()
Ehh, Five was met deze test met 7 min klaar. Maar goed wat heeft hij eraan om die officiele test te doen. Waarom heb jij die test gemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid of was er een andere reden? Verder vind ik het wel geinig om te zien dat alle "hoogbegaafden" of hoe de neuk je het ook noemt, problemen hebben met het zich zetten tot studeren. Hier ook zo`n luie donder, heeft zijn studie ook niet afgemaakt en heeft volgens mij nog nooit langer dan een half uur achter elkaar gestudeerd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb de echte test gedaan, die is een stuk pittiger hoor, vooral omdat er tijdsdruk achter zit. Ik vond het een eitje, maar er waren heel wat mensen die ik hoorde kreunen en steunen omdat het ze niet lukte om alle opgaven binnen de tijd af te hebben.
Uit nieuwsgierigheid inderdaadquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:30 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ehh, Five was met deze test met 7 min klaar. Maar goed wat heeft hij eraan om die officiele test te doen. Waarom heb jij die test gemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid of was er een andere reden? Verder vind ik het wel geinig om te zien dat alle "hoogbegaafden" of hoe de neuk je het ook noemt, problemen hebben met het zich zetten tot studeren. Hier ook zo`n luie donder, heeft zijn studie ook niet afgemaakt en heeft volgens mij nog nooit langer dan een half uur achter elkaar gestudeerd.![]()
Als je hem goed maakt word je uitgenodigd om hem nog een keer te maken onder begeleiding. Kost wel 35 euro, en dan mag je eventueel lid worden van deze nutteloze organisatie.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid inderdaadIk ging erheen omdat het me leuk leek om eens zo'n test te doen. Zoals verwacht slaagde ik er dus ook voor
Ja, die test heb ik dus gemaakt. Was in Utrecht. En ja, ik mocht lid wordenquote:Op vrijdag 31 december 2004 16:22 schreef heiden6 het volgende:
Als je hem goed maakt word je uitgenodigd om hem nog een keer te maken onder begeleiding. Kost wel 35 euro, en dan mag je eventueel lid worden van deze nutteloze organisatie.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat inderdaad niet leuk is..... voor het kind.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:13 schreef Grijs het volgende:
[..]
Mij lijkt het dus niet leuk als mijn kind hoogbegaafd is (vooral niet na wat info doorgelezen te hebben), maar het als het wel zo is, is het beter voor hem als ik het niet negeer.
[..]
Dit kan ik onderschrijven. De scholen houden zich meer bezig met de kinderen die aan de "onderkant" dreigen weg te vallen dan met hen die aan de "bovenkant" dreigen weg te vallen. Bij Pharos kun je door uitwisseling van ervaringen een heleboel ideeën krijgen die ervoor zorgen dat je kind gestimulereerd blijft. En zich niet mateloos verveelt en op gegeven moment geen enkele interesse meer in school heeft.quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:42 schreef Freeflyer het volgende:
aanvulling; neem anders ook maar es kontakt op met de vereniging van ouders van hoogbegaafde kinderen http://www.pharosnl.nl/
Ik heb net de thuistest gemaakt. Echt slim ben ik niet, want wat ze nu precies met de uitslag bedoelen.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Loena-tik- het volgende:
Heb net even die thuistest van Mensa gedaan, om te testen of ie een beetje klopte( Five_Horizons zat volgens die test boven de 98ste percentiel
*kan niet kloppen
* ) Je voelt hem al aan, kort samengevat: bovengemiddeld, ik mag de eindtest doen maar is vrij nutteloos bij mij
![]()
Maar mijn BMI is wel lekker hoog gelukkig![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik heb net de thuistest gemaakt. Echt slim ben ik niet, want wat ze nu precies met de uitslag bedoelen.![]()
"Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog."
Maar als ik je uitslag lees Loena, komt die van mij ook op hetzelfde neer. Denk ik dan. Ik deed er 12 minuten nodig, was ondertussen oprah aan het kijken.
Vind ik in sommige gevallen ook, maar dan denk ik gewoon in mijzelf:"Tja ik snap wel waarom jij denkt dat je kind hoogbegaafd is, zegt meer over jouw intelligentie dan dat van je kind!"quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:06 schreef Yankee het volgende:
Ouders die over hun kinderen zeuren dat ze hoogbegaafd zijn, zijn toch zo zielig...........
Maar ik kijk ook nooit naar Oprah.quote:Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
quote:Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 21:51 schreef poemojn het volgende:join the club van mensen met die uitslag. Jij kijkt zeker ook nooit naar Oprah?
Met Daan gaat het nog steeds goedquote:Hoe gaat het nu met Daan? Al besloten of je de school direct van je vermoeden op de hoogte wilt stellen?
Oprah is een kutwijf met kutprogramma's. Of die slecht zijn voor je intelligentie weet ik niet, maar ik vermoed van wel.quote:
Ik ben ook (nog?) niet van plan om Daan te laten testen. Op dit moment zie ik daar geen reden toe. Maar ik wil wel de school op de hoogte stellen van mijn vermoedens en weten hoe zij met eea omgaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:49 schreef Pokkehontas het volgende:
De PSZ-leeftijd is naar wat ik ervan heb meegekregen een erg jonge leeftijd om te testen, de uitslagen zijn minder betrouwbaar dan bij oudere kinderen.(..)
Ik vraag me in dit geval af wat de reden is om Daan te testen. Hij zit nog niet op een basisschool, dus je weet nog niet of hij zich daar zal vervelen, of hij daar vreselijk bovengemiddeld is, of de school niet zal inspringen op zijn niveau. Ik zou het gerust nog een tijdje aankijken.
Dat laatste was ik ook zeker van plan, maar eerst wil ik even het gesprek afwachten (daar wilde ik ook vragen naar namen van andere ouders).quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:04 schreef poemojn het volgende:
Grijs, kijk ook eens bij de www.onderwijsinspectie.nl wat zij van de school vinden, en probeer ouders te vinden die daar een hoogbegaafd kind op school hebben zodat je uit meer gezichtspunten weet hoe de school ermee omgaat. Dat is denk ik objectievere info dan de school zelf zal/kan verstrekken.
Dat is het ook.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:09 schreef beefcake het volgende:
Haha die mensatestIk zat ws boven het 98e percentiel en ShaoliN had het 'zeer goed' gedaan. Toen was het volgens hem meteen een stomme test
Ik geloof er geen tering van. Als je echt zo slim bent ben je écht geen fokkin' NEC-supporter.quote:Op zondag 23 januari 2005 04:33 schreef thulsen het volgende:
Ik heb een IQ van 145 (volgens de officiële Mensa-test, bovenste percentiel) en ik denk ook wel eens dat het beter was geweest als mijn ouders hiervan hadden geweten, vroeger. Van wat ik me van mijn vroege jeugd kan herinneren voelde ik me nogal eens onbegrepen; dat was misschien niet nodig geweest. De omgeving van een kind weet vaak niet met hoogbegaafdheid om te gaan, waardoor het kind vaak wat stil en gesloten wordt (wat wil je ook als je over van alles en nog wat nadenkt maar het er eigenlijk met niemand over kan hebben). Heb mezelf lezen geleerd en kon al in de eerste klas perfect hoofdrekenen, maar ja, dat waarderen andere kinderen vaak weer niet zo...
Maar toch erg goed terechtgekomen hoor![]()
Alsof ADO-supporters wel tot de hoogbegaafden gerekend kunnen worden.quote:Op zondag 23 januari 2005 04:44 schreef JAM het volgende:
Ik geloof er geen tering van. Als je echt zo slim bent ben je écht geen fokkin' NEC-supporter.!
ja dat is mijn dekmantel: ik doe me voor als voetbalsupporter, dan denkt iedereen meteen dat ik dom ben en dan word ik een stuk aardiger gevonden ..quote:Op zondag 23 januari 2005 04:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik geloof er geen tering van. Als je echt zo slim bent ben je écht geen fokkin' NEC-supporter.!
'We love you Den Haag, we do! We love you Den Haag, we do!'quote:Op zondag 23 januari 2005 05:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
Alsof ADO-supporters wel tot de hoogbegaafden gerekend kunnen worden..
Die indruk krijg ik ook als ik dit topic zo eens doorlees. Maar dat bedoel je vast nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef Bouddalain het volgende:
Volgens het psychiatrisch onderzoekssteam is 20 tot 30 procent van de leerlingen hoogbegaafd,
En hoe is het nu...sociaal gezien zijn we nu uit de (enorme) dip. Connor heeft een hele vervelende periode gehad, met veel pesterijen op het schoolplein. Connor is gewoon anders en kinderen hebben dat zo snel in de gaten, ook was hij sociaal gezien nog niet zo bedreven zeg maarquote:Oeh Grijs maak je klaar voor de hoop stront die je straks over je heenkrijgt hier!!! Deze "discussie" is hier al vaker gevoerd, mensen zijn altijd erg bang dat je dit soort dingen roept ter verrijking van jezelf, terwijl je je juist verdiept in je kind en het beste voor hem wilt. Ik herken veel in je verhaal, Connor schreef alle letters van het alfabet toen hij 3,5 was( en herkende ze ook andersom zeg maar), vroeg ook de oren van mijn hoofd enz. Ik heb er nooit zoveel ruchtbaarheid aan gegeven, wil hem gewoon geen label geven. Het interesseerd mij gewoonweg ook niet of hij hoogbegaafd is of niet, ik bewaak vooral zijn innerlijke mens. Zit hij goed in zijn vel, is hij op zijn plek binnen een groep, maakt hij makkelijk contact met andere kinderen. Dat laatste is dus niet het geval en daar werken we dan aan. Verder hebben we wel een school gezocht die past bij Connor( maar welke ouder doet dat niet), de keus is voor ons gevallen op Montessorionderwijs, er wordt veel nadruk gelegd op sociale vaardigheden en de kinderen werken op hun eigen tempo. Je kunt dus voorlopen op de rest zonder dat andere kinderen daar erg in hebben. Verder werk ik met hem thuis alleen als hij dat zelf aangeeft, wel grappig om te zien dat sinds hij op school zit hij een poos totaal geen interesse meer had in lezen en schrijven. Pas sinds de laatste tijd hebben we het lezen weer opgepakt. Verder heb ik zoiets van:"We zien wel" ik heb ook helemaal geen behoefte om hem erop te laten testen, het hele leven bestaat al uit genoeg testjes enz. ik kijk liever gewoon naar mijn kind zélf en tot nog toe gaat het best lekker op school...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |