quote:Op dinsdag 4 januari 2005 21:51 schreef poemojn het volgende:join the club van mensen met die uitslag. Jij kijkt zeker ook nooit naar Oprah?
Met Daan gaat het nog steeds goedquote:Hoe gaat het nu met Daan? Al besloten of je de school direct van je vermoeden op de hoogte wilt stellen?
Oprah is een kutwijf met kutprogramma's. Of die slecht zijn voor je intelligentie weet ik niet, maar ik vermoed van wel.quote:
Ik ben ook (nog?) niet van plan om Daan te laten testen. Op dit moment zie ik daar geen reden toe. Maar ik wil wel de school op de hoogte stellen van mijn vermoedens en weten hoe zij met eea omgaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:49 schreef Pokkehontas het volgende:
De PSZ-leeftijd is naar wat ik ervan heb meegekregen een erg jonge leeftijd om te testen, de uitslagen zijn minder betrouwbaar dan bij oudere kinderen.(..)
Ik vraag me in dit geval af wat de reden is om Daan te testen. Hij zit nog niet op een basisschool, dus je weet nog niet of hij zich daar zal vervelen, of hij daar vreselijk bovengemiddeld is, of de school niet zal inspringen op zijn niveau. Ik zou het gerust nog een tijdje aankijken.
Dat laatste was ik ook zeker van plan, maar eerst wil ik even het gesprek afwachten (daar wilde ik ook vragen naar namen van andere ouders).quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:04 schreef poemojn het volgende:
Grijs, kijk ook eens bij de www.onderwijsinspectie.nl wat zij van de school vinden, en probeer ouders te vinden die daar een hoogbegaafd kind op school hebben zodat je uit meer gezichtspunten weet hoe de school ermee omgaat. Dat is denk ik objectievere info dan de school zelf zal/kan verstrekken.
Dat is het ook.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:09 schreef beefcake het volgende:
Haha die mensatestIk zat ws boven het 98e percentiel en ShaoliN had het 'zeer goed' gedaan. Toen was het volgens hem meteen een stomme test
Ik geloof er geen tering van. Als je echt zo slim bent ben je écht geen fokkin' NEC-supporter.quote:Op zondag 23 januari 2005 04:33 schreef thulsen het volgende:
Ik heb een IQ van 145 (volgens de officiële Mensa-test, bovenste percentiel) en ik denk ook wel eens dat het beter was geweest als mijn ouders hiervan hadden geweten, vroeger. Van wat ik me van mijn vroege jeugd kan herinneren voelde ik me nogal eens onbegrepen; dat was misschien niet nodig geweest. De omgeving van een kind weet vaak niet met hoogbegaafdheid om te gaan, waardoor het kind vaak wat stil en gesloten wordt (wat wil je ook als je over van alles en nog wat nadenkt maar het er eigenlijk met niemand over kan hebben). Heb mezelf lezen geleerd en kon al in de eerste klas perfect hoofdrekenen, maar ja, dat waarderen andere kinderen vaak weer niet zo...
Maar toch erg goed terechtgekomen hoor![]()
Alsof ADO-supporters wel tot de hoogbegaafden gerekend kunnen worden.quote:Op zondag 23 januari 2005 04:44 schreef JAM het volgende:
Ik geloof er geen tering van. Als je echt zo slim bent ben je écht geen fokkin' NEC-supporter.!
ja dat is mijn dekmantel: ik doe me voor als voetbalsupporter, dan denkt iedereen meteen dat ik dom ben en dan word ik een stuk aardiger gevonden ..quote:Op zondag 23 januari 2005 04:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik geloof er geen tering van. Als je echt zo slim bent ben je écht geen fokkin' NEC-supporter.!
'We love you Den Haag, we do! We love you Den Haag, we do!'quote:Op zondag 23 januari 2005 05:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
Alsof ADO-supporters wel tot de hoogbegaafden gerekend kunnen worden..
Die indruk krijg ik ook als ik dit topic zo eens doorlees. Maar dat bedoel je vast nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef Bouddalain het volgende:
Volgens het psychiatrisch onderzoekssteam is 20 tot 30 procent van de leerlingen hoogbegaafd,
En hoe is het nu...sociaal gezien zijn we nu uit de (enorme) dip. Connor heeft een hele vervelende periode gehad, met veel pesterijen op het schoolplein. Connor is gewoon anders en kinderen hebben dat zo snel in de gaten, ook was hij sociaal gezien nog niet zo bedreven zeg maarquote:Oeh Grijs maak je klaar voor de hoop stront die je straks over je heenkrijgt hier!!! Deze "discussie" is hier al vaker gevoerd, mensen zijn altijd erg bang dat je dit soort dingen roept ter verrijking van jezelf, terwijl je je juist verdiept in je kind en het beste voor hem wilt. Ik herken veel in je verhaal, Connor schreef alle letters van het alfabet toen hij 3,5 was( en herkende ze ook andersom zeg maar), vroeg ook de oren van mijn hoofd enz. Ik heb er nooit zoveel ruchtbaarheid aan gegeven, wil hem gewoon geen label geven. Het interesseerd mij gewoonweg ook niet of hij hoogbegaafd is of niet, ik bewaak vooral zijn innerlijke mens. Zit hij goed in zijn vel, is hij op zijn plek binnen een groep, maakt hij makkelijk contact met andere kinderen. Dat laatste is dus niet het geval en daar werken we dan aan. Verder hebben we wel een school gezocht die past bij Connor( maar welke ouder doet dat niet), de keus is voor ons gevallen op Montessorionderwijs, er wordt veel nadruk gelegd op sociale vaardigheden en de kinderen werken op hun eigen tempo. Je kunt dus voorlopen op de rest zonder dat andere kinderen daar erg in hebben. Verder werk ik met hem thuis alleen als hij dat zelf aangeeft, wel grappig om te zien dat sinds hij op school zit hij een poos totaal geen interesse meer had in lezen en schrijven. Pas sinds de laatste tijd hebben we het lezen weer opgepakt. Verder heb ik zoiets van:"We zien wel" ik heb ook helemaal geen behoefte om hem erop te laten testen, het hele leven bestaat al uit genoeg testjes enz. ik kijk liever gewoon naar mijn kind zélf en tot nog toe gaat het best lekker op school...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |