zo'n trein toeter is nog gekker...quote:Op maandag 27 december 2004 21:27 schreef the_contract_killer het volgende:
ik gaat in mn auto zo'n luchthoorn/scheepshoorn monteren voor wat meer "overtuigingskracht" dan mn oude claxon.
nu zag ik bij de halfords ook al een 2-tonige met compressor van 107dB en ook een 1-tonige scheepshoorn waar geen informatie bijstond.
heeft iemand ervaringen met deze dingen van de halforts en willen ze een beetje hard of het gewoon ruk?
Fout,quote:Op maandag 27 december 2004 22:23 schreef Stievus het volgende:
zolang het 1 toon is maakt hget niet uit, als er toonverschil in zit is het verboden om zowiets in te bouwen, dus ff opletten hiermee
onzin, heb er ook 1 in mijn kadett zonder orginele claxon, komt gewoon door de A.P.K.quote:Op maandag 27 december 2004 23:25 schreef Sjonnjoop het volgende:
Hou er wel even rekening mee dat zoiets de APK niet doorkomt en dat je dus je originele claxon moet kunnen aansluiten wanneer hij gekeurd moet worden
duurt inderdaad een halve seconde ongeveer.quote:[b]Op dinsdag 28 december 2004 12:06
en wat is de reactietijd,want ik geloof dat het nog een seconde duurt voordat die compressor op volle kracht is?
Welke keuring?quote:Op woensdag 29 december 2004 09:00 schreef Googolplexian het volgende:
info2: maak een schakelaar waarmee je kunt schakelen tussen de normale claxon en de (laten we het even een) stresstoeter (noemen). Scheelt bij keuring.
Hé!quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:17 schreef Swolly het volgende:
Mijn scooter is een Piaggio Liberty, type oude-lullen-scooter dus en het ding rijd 50, voordat iedereen weer begint te kankeren op scooterrijders.
Niet alle luchthoorns hebben daar last van hoor. Bij mij was dat niet zo, maar ik heb in verhouding ook een dure 3 tonige luchthoorn. Deze compressor schijnt beter te zijn. Maar in welk opzicht weet ik niet, dus misschien ook de reactie tijd?quote:Op woensdag 29 december 2004 11:27 schreef Sportguy het volgende:
Ja ik heb ook zo'n ding van de halfords.![]()
Moet em alleen nog even inbouwen, mmhm ik lees ergens dat er een halve seconde nodig is voordat hij op druk is.
Er staat ook niet echt op hoeveel watt die compressor gebruikt maar aangezien het bijgeleverde relais 20 Amperé aan kan, zorg ik voor een degelijke massa en een degelijke bekabeling.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef tjAb het volgende:
[..]
Niet alle luchthoorns hebben daar last van hoor. Bij mij was dat niet zo, maar ik heb in verhouding ook een dure 3 tonige luchthoorn. Deze compressor schijnt beter te zijn. Maar in welk opzicht weet ik niet, dus misschien ook de reactie tijd?
hehe, de eerste keer dat ik met mijn brommer naar school ging over het fietspad... toeteren, toeteren.... gvd die fietsers willen niet aan de kant.... weekje verder... ook een claxon van een vw passat er op gezet... ffkes er achter rijden... en dan toeteren, DAN gaan ze pas aan de kantquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:17 schreef Swolly het volgende:
Ik heb een claxon van een VW Passat in mijn scooter gezet nadat de originele het begeven had en deze had een vriend van me nog liggen.
Af en toe moet ik helaas verplicht op het fietspad rijden, waar ik dan weer fietsers 3-breed tegenkom...
Op mijn scootertje klinkt dat ding nog harder dan bij een auto aangezien hij nu achter een roostertje zit aan de voorkant van de scooter i.p.v. onder de motorkap van een auto.
Mijn scooter is een Piaggio Liberty, type oude-lullen-scooter dus en het ding rijd 50, voordat iedereen weer begint te kankeren op scooterrijders.
Ik weet niet of je weet hoeveel demping je hebt als je hem onder je motorkap plaatst ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 03:36 schreef CoolyBoy het volgende:
Ik weet niet of je weet hoe hard 107 db is, maar dat is een beetje té hard om als 'toeter' te hebben denk ik
Ik weet niet of iemand hier bekent is met het zogehete Carbid schieten, maar dat doen ze hier dus in Werdstrijdt form, de hardste knal die gemeten werd op de avond was 110,7 db.
En ik kan je verzekeren, dat was een knal die je kilometers verderop nog hoorde!
Mocht het überhaubt lukken, zo'n hoorn in je auto te bouwen, dan zou ik maar niet al te vrij claxoneren als ik jou was
Voor de rest leuk idee
Daar hangt gewoon een gastank aan die door een compressor automagisch bijgevuldt wordt, je hebt dus gelijk je *TOET* en niet met vertragingquote:Op zondag 9 januari 2005 13:50 schreef jochem8 het volgende:
Die perslucht, dat zit erbij neem ik aan?
Dat is een fles/bus? Die perslucht vult zich automatisch aan of moet je dat steeds opnieuw kopen?
<Insert random citroen uitelkaarwaai joke here>quote:Op zondag 9 januari 2005 17:53 schreef Alcyone het volgende:
Kicks. Had vroeger een dubbeltonige luchthoorn op m'n fiets, was ook altijd handig bij inhalen. Ding werd bediend door een fietspompje langs m'n bovenste framebuis.
Een echte auto hoort een dubbele of drievoudige hoorn te hebben, een trein of scheepshoorn is leuke overkill.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |