abonnement Unibet Coolblue
pi_92429176
Tja, in Ohrid ben je in een dag wel uitgekeken. Je kunt er mooie wandelingen maken, zolang je een goede kaart hebt en er zijn een paar schone strandjes. Als je er langer dan twee dagen naar toe gaat, doe je dat vooral voor de rust en de natuur.
Als je iets meer wilt zien en doen, dan kun je het goed combineren met Sofia en Skopje en eventueel met Albanië. (vorig jaar zelf van Tirana naar Istanbul over land gegaan via deze steden).
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 11:40:29 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_130342236
Kick!

Een collega van me is net in Macedonië geweest en een vriend van me gaat er binnenkort naar toe. Vooralsnog hoor ik alleen verhalen over het meer van Ohrid, maar wat is daar nog meer de moeite waard?

Ben zelf afgelopen zomer naar Slovenië geweest en dat beviel ook ontzettend goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_130342678
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Kick!

Een collega van me is net in Macedonië geweest en een vriend van me gaat er binnenkort naar toe. Vooralsnog hoor ik alleen verhalen over het meer van Ohrid, maar wat is daar nog meer de moeite waard?

Ben zelf afgelopen zomer naar Slovenië geweest en dat beviel ook ontzettend goed.
Slovenië ben ik ook geweest een paar jaar terug met een auto, daar bij Tolmin gezeten aan de rivier en gewoon rustig aan gedaan.

Met betrekking tot Macedonië ben ik er 10 dagen geweest, voornamelijk gekozen door het klimaat en de diversiteit die er wel is. Ik heb 370 euro pp betaald voor 10 dagen inc. vlucht / verblijf / ontbijt. Ook het leven daar is goedkoop, 0.50 voor een biertje is voorbij maar nog steeds een euro voor een halve liter ofzo, prima dus.

We zaten wat buiten het centrum van Ohrid in hotel Tourist (7km ofzo) en je had gewoon lokale busjes die prima werkte. Voor 50 cent kon je uitstappen in het centrum en ze rijden regelmatig, max 20 min wachten maar dan kunnen er ook zo weer een stuk of 3 achter elkaar komen dus er is niet echt een pijl op te trekken. Anders kan je een taxi pakken voor een paar euro :).

Ohrid zelf is een mooi stadje, je kan het te voet verkennen en gewoon langs de straatjes. Het meer zelf is lekker om in te zwemmen en je hebt wel een soort strand waar je vaak in de zomer feesten hebt voor 10-15 euro per kaartje (Roger Sanchez etc, Armin van Buuren is daar ook geweest).

Verder hebben we excursies gedaan, je kan naar een klooster (St. Naum) op een eiland en dit kan vanuit de binnenstad voor 10 euro op een boot met een Nederlandse kapitein, wel de moeite waard. Wil je wat exclusiever heb je reisbureau Lale tours wat is opgezet door een Nederlandse vrouw met haar Macedonische man. Hij heeft ook in Nederland gewoond dus praat prima Nederlands.
Welke tours we daar gedaan hebben zijn een trip naar Albanie (35pp inc. koffiepauze, een uitgebreide lunch en het 1e drankje bij de lunch),
Een pelikaneneiland waardoor je eerst door de bergen gaat een uur of twee en dan op kleine bootjes naar dat eiland en daar ook een wandeling gaat doen (slangen/schildpadden te zien).
Een dorpentocht langs drie authentieke dorpen in Macedonië.

Ik raad je wel bovenstaande reisbureau aan want ze gaan in groepen van max 22 mensen en ga je via een Corendon (Fibula) gebeuren zit je gewoon in grote groepen. Met Lale tours kom je in dorpjes waar je met grote bussen niet kan komen en ze hebben ook het motto dat wanneer je toeristen tegenkomt dat je je geld terugkrijgt :').

Kortom, erg genoten daar, lekker weer, in de nacht mooi koel en genoeg te doen. Skopje zijn we niet meer naartoe gegaan omdat dat 3 uur rijden is (kan met lokale bussen bij het busstation, 12 euro retour dacht ik) en het was hoeren heet in Skopje op dat moment (40 graden).

Wat ook nog kan is een autotje huren, is prima betaalbaar rond de 40 euro per dag dacht ik en dan kan je zelf Macedonië verkennen. Het verkeer is allemaal in orde van wat ik gezien heb in tegenstelling van wat je weleens leest op websites.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 12:07:50 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_130342951
Mijn collega had ook een Nederlandstalige Macedonische gids. Zal wel dezelfde man zijn. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_130344642
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Mijn collega had ook een Nederlandstalige Macedonische gids. Zal wel dezelfde man zijn. :P
Hoe heet je collega en met wat voor gezelschap was hij? (Dimitri heette de gids)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 22 augustus 2013 @ 13:25:07 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_130345422
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:02 schreef rene90 het volgende:
Hoe heet je collega en met wat voor gezelschap was hij? (Dimitri heette de gids)
Frank en met vrouw en kinderen (3 dochters). Hij was er een paar weken terug.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_130345674
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Frank en met vrouw en kinderen (3 dochters). Hij was er een paar weken terug.
Dat laat niet gelijk een belletje rinkelen :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:49:28 #58
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_130350628
Ik ga morgen naar Ohrid voor 2 weken. Ben benieuwd :)
Het is patat.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:14:15 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130437201
Ik ben een paar dagen terug van een weekje Ohrid. Vond het erg leuk. Goedkoop bier en eten. Mooie sfeer en een mooie natuur. Aardige mensen ook.

Je bent er wel erg afhankelijk van excursies want het OV is er niet bepaald betrouwbaar. Maar je hebt daar twee lokalo's die leuke dingen organiseren.
pi_130437233
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben een paar dagen terug van een weekje Ohrid. Vond het erg leuk. Goedkoop bier en eten. Mooie sfeer en een mooie natuur. Aardige mensen ook.

Je bent er wel erg afhankelijk van excursies want het OV is er niet bepaald betrouwbaar. Maar je hebt daar twee lokalo's die leuke dingen organiseren.
autootje huren is prima te doen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:16:48 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130437243
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Mijn collega had ook een Nederlandstalige Macedonische gids. Zal wel dezelfde man zijn. :P
Wij waren mee met die George & Duschko. Enorm grappige gasten met leuke uitstapjes.

Ik zou niet met uitstapjes van de Nederlandse reisorganisatie zelf meegaan. Dan betaal je veel teveel voor veel te weinig. DIe lokalo's doen het veel beter,
pi_137386335
Ik ga in juni naar Macedonie! *O*
pi_137386536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:31 schreef Leonos het volgende:
Ik ga in juni naar Macedonie! *O*
Nice, waar ga je heen precies (welk hotel, welke prijs enzo)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_137386743
Ben in 2012 ook 8 dagen geweest, zat in een Hotel in Struga en had meteen Auto daar klaarstaan. Heel veel gezien en gedaan (je kan erg goedkoop duiken daar, bij het Museum). Heel veel plaatsen aangedaan waaronder Skopje, en ben ook nog in Albanie en Griekenland geweest. Behalve een boottrip naar St.Naum heb ik ook geen enkele excursie gedaan. Eten hing me btw na die 8 dagen wel de keel uit ,steak steak en nog eens steak.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:46:51 #65
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_137386753
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

autootje huren is prima te doen.
Neem geen citroen C3 zoals wij deden :') godverdomme man. Net een nieuwe auto maar met 4 man in die auto (geeneens fatzos) kwamen we amper met harder dan 60-70 de berg op onderweg naar de hoofdstad Skopje.

Best link want je wordt dan constant ingehaald en afgesneden.
pi_137386780
Ik had een Swift, en die trok het prima met 2 personen, meestal was ik diegene die aan het inhalen was ;)
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_137387350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:46 schreef Rev- het volgende:
steak steak en nog eens steak.
Dan weet ik niet waar je gegeten hebt continue, ik had een lokaal tentje en heb die hele kaart wel gehad. Prima gerechtjes, heerlijk :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_137387644
Echt overal wel, misschien koos ik gewoon niet het goede uit telkens.....
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:17:30 #69
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_137389547
Ik had een Fiat Punto (1.4) die niet vooruit te branden was.
Vanuit Bitola terug naar Ohrid ging ie berg op maar 60km per uur. :')

Ohrid zelf wel goed bevallen. Goed en goedkoop eten en 's avonds heb ik me ook goed vermaakt!
Het is patat.
pi_137405873
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:38 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nice, waar ga je heen precies (welk hotel, welke prijs enzo)
Ga 8 dagen in juni met mijn dinnetje, Hotel Drim in Struga. Kostte mij 650 euro via Cor en Don ( :') ).
En ga denk een scooter huren, lijkt me leuker als een auto,

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2014 09:21:43 ]
pi_137409616
Zou zelf geen scooter huren. Ze rijden daar nog wel eens als malloten, en in de bergen zal het ook voor geen meter opschieten. Zat ook in Struga BTW, Hotel Biser. Een beetje afgelegen maar echt een fantastische locatie direct aan het meer. Er zit ook een kerk bij dat hotel waar ze eigen drank brouwen. Toevallig toen wij er waren was er een of ander jaarlijks religieus feest bij die kerk waar de hele omgeving op afkwam, er was ook een markt bij waar ze eten en spulletjes verkochten. Was erg leuk om dat toen bij het Hotel te hebben :)
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_137410299
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:54 schreef Rev- het volgende:
Zou zelf geen scooter huren. Ze rijden daar nog wel eens als malloten, en in de bergen zal het ook voor geen meter opschieten. Zat ook in Struga BTW, Hotel Biser. Een beetje afgelegen maar echt een fantastische locatie direct aan het meer. Er zit ook een kerk bij dat hotel waar ze eigen drank brouwen. Toevallig toen wij er waren was er een of ander jaarlijks religieus feest bij die kerk waar de hele omgeving op afkwam, er was ook een markt bij waar ze eten en spulletjes verkochten. Was erg leuk om dat toen bij het Hotel te hebben :)
Een kerk waar ze drank schenken?
Awesome _O_
pi_137410828
Jup, flink sterke ook 40-50% :P. Alleen te verkrijgen tijdens dat feest btw :)
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_140532669
Dinsdag heen, nog totaal geen planning gemaakt ook :')
pi_140532793
En zie zojuist dat het kut weer is :') :')
pi_141467929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ga 8 dagen in juni met mijn dinnetje, Hotel Drim in Struga. Kostte mij 650 euro via Cor en Don ( :') ).
En ga denk een scooter huren, lijkt me leuker als een auto,
Die wil ik voor juli boeken, hoe was het?
  maandag 23 juni 2014 @ 22:24:22 #77
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_141470215
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:45 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Die wil ik voor juli boeken, hoe was het?
Een ding: neem in plaats daarvan dit hotel (als het nog niet vol is)

makpetrol in struga

Echt top, zeker in verhouding met andere hotels. En je zit binnen no time overal met supermegagoedkope taxi. Extrabonusplus: een heuse koelkast (een echte) op de kamer.
Mooie kamers, mooi zwembad en tuin er bij, en direct aan het meer


Dit is een foto van images, maar de foto klopte echt.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:26:59 #78
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_141470429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef Evi_90 het volgende:
Ik had een Fiat Punto (1.4) die niet vooruit te branden was.
Vanuit Bitola terug naar Ohrid ging ie berg op maar 60km per uur. :')

Ohrid zelf wel goed bevallen. Goed en goedkoop eten en 's avonds heb ik me ook goed vermaakt!
serieus :') ik had een C1 1.1 en dat was echt dramatisch vooruitkomen. Maar wel helemaal naar skopje getuft :)
pi_141471060
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:45 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Die wil ik voor juli boeken, hoe was het?
Geniaal! _O_
pi_141478949
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:24 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Een ding: neem in plaats daarvan dit hotel (als het nog niet vol is)

makpetrol in struga

Echt top, zeker in verhouding met andere hotels. En je zit binnen no time overal met supermegagoedkope taxi. Extrabonusplus: een heuse koelkast (een echte) op de kamer.
Mooie kamers, mooi zwembad en tuin er bij, en direct aan het meer
[ afbeelding ]

Dit is een foto van images, maar de foto klopte echt.
Die heb ik ook bekeken, en het Tourist Hotel. Deze is net zo duur als hotel Drim, het Tourist hotel ¤ 180 goedkoper.. Een koelkastje is wel lekker natuurlijk.. En adviseer je dan halfpension? Dan komt er voor 3 personen ¤ 195 bij voor 8 dagen. Het punt is wel dat ik met m'n 2 kinderen ga die niks lusten wat er een beetje anders uit ziet :')

Vertel, vertel! Ik heb gisteren pas m'n oog laten vallen op Macedonië, omdat ik eerst Bulgarije in gedachten had maar dat trekt me eigenlijk helemaal niet :)

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Geniaal! _O_
Vertel! Hoe was het eten daar, hebben jullie daar ook gedineerd? Er staat in de beschrijving dat er tennisbanen zijn, maar die kan ik op foto's niet terug vinden. Er staat dat het dicht bij het centrum van Stroga ligt, is dat wat?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:57 schreef rene90 het volgende:

We zaten wat buiten het centrum van Ohrid in hotel Tourist (7km ofzo) en je had gewoon lokale busjes die prima werkte. Voor 50 cent kon je uitstappen in het centrum en ze rijden regelmatig, max 20 min wachten maar dan kunnen er ook zo weer een stuk of 3 achter elkaar komen dus er is niet echt een pijl op te trekken. Anders kan je een taxi pakken voor een paar euro :).
Ah en een Tourist hotel bezoeker, die overweeg ik dus ook nog. Die is een stuk goedkoper dan de andere 2 vermeld in deze post, wat vond je van het hotel?
pi_141479347
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:33 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ah en een Tourist hotel bezoeker, die overweeg ik dus ook nog. Die is een stuk goedkoper dan de andere 2 vermeld in deze post, wat vond je van het hotel?
Het hotel is basic en wat verouderd, maar voor mij was het prima omdat het in ieder geval wel schoon was. Je had bijvoorbeeld een wc rol houder die een beetje scheef zat en zulke dingen, maar ja ik kan me daar niet zo druk om maken. Het eten was prima omdat dat gewoon in het duurdere hotel was wat ernaast zat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_141480041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:33 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Vertel! Hoe was het eten daar, hebben jullie daar ook gedineerd? Er staat in de beschrijving dat er tennisbanen zijn, maar die kan ik op foto's niet terug vinden. Er staat dat het dicht bij het centrum van Stroga ligt, is dat wat?

1 van de leukere vakanties ooit! Prima hotel, wij hadden alleen ontbijt.
Elke dag onderweg geweest en er lagen inderdaad ook tennisbanen naast.
Maar hier geen gebruik van gemaakt.
Boek hiernaast je excursies op straat, scheelt een hoop centen!
pi_141480054
Oja, elke avond uiteten geweest, prima eten. Kan gewoon schnitzels enzo eten, goed voor mij :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:33:11 #84
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_141480529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:33 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Die heb ik ook bekeken, en het Tourist Hotel. Deze is net zo duur als hotel Drim, het Tourist hotel ¤ 180 goedkoper.. Een koelkastje is wel lekker natuurlijk.. En adviseer je dan halfpension? Dan komt er voor 3 personen ¤ 195 bij voor 8 dagen. Het punt is wel dat ik met m'n 2 kinderen ga die niks lusten wat er een beetje anders uit ziet :')

Vertel, vertel! Ik heb gisteren pas m'n oog laten vallen op Macedonië, omdat ik eerst Bulgarije in gedachten had maar dat trekt me eigenlijk helemaal niet :)

[..]
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ikzelf gruwel van die mega kolos hotels als tourist welke met nog 2 grote hotels op 1 plekje zitten.

Ik was zeer, zeer tevreden met het hotel dat wij hadden. Wij waren met zn vieren, 2 stellen van 25 ~30 jaar. Gemiddeld bezoek waren ook gezinnen met jongere kinderen, en wat stellen zoals ons. Het was erg prettig vertoeven ook in de ruime tuin met zwembad. Ook een klein badje voor kleinere kinderen is aanwezig. Genoeg tuin en grasveld en wat speeltoestellen, en een heuse trampoline. Ook tennisbanen waren aanwezig aan de andere zijde van het hotel.

De setting is ook rustiger dan een hotel in struga zelf: niet midden in de 'stad' en uitzicht op het meer. Wij hadden alleen een ontbijt er bij overigens: dat was prima te doen overigens, geen gekke dingen, goeie koffie, etc. Verder hoef je het voor de bereikbaarheid van struga ook niet te laten, want daar ben je met de taxi in een handomdraai voor een zeer goede prijs. Tip: als je een aardige taxichauffeur gevonden hebt (wordt gebeld door hotel, uitvinden met praatjes maken) kun je hun nummer krijgen en bellen. Leuke extra tripjes en een nog betere prijs zijn dan zo gefixt.

Ik zou je in ieder geval drim afraden, het maakte langs de buitenkant toen we er langs liepen een troosteloze indruk, we waren blij die niet te hebben gekozen want die lijkt namelijk ook prima via internet, maar is dat wat minder.
pi_141480722
Drim is juist een prima hotel, van de buitenkant is inderdaad de verf er een beetje af, maar binnen is het prachtig ^O^ Overal dichtbij en lekker rustig ook.

En hoe kan je nou zeggen dat het minder is, als je niet eens binnen bent geweest? :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:30:04 #86
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_141483447
Ik vond in Struga echt geen bal te beleven. Zoveel Albanezen...
Gewoon Ohrid zelf en lekker bij Cuba Libre relaxen. O+
Het is patat.
pi_141509769
Enorm bedankt allemaal, leuk om te lezen! Ik zal er m'n gedachten nog eens laten gaan en dan gauw beslissen, ik wil 18 juli weg :) Ik lees trouwens op de site van de rijksoverheid dat een ID voldoende is, maar m'n gemeente adviseert een paspoort.. Aangezien we die nog niet hebben en het best een smak geld kost vraag ik me dus af of jullie met paspoort of ID gegaan zijn?
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:20:36 #88
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_141591926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
Enorm bedankt allemaal, leuk om te lezen! Ik zal er m'n gedachten nog eens laten gaan en dan gauw beslissen, ik wil 18 juli weg :) Ik lees trouwens op de site van de rijksoverheid dat een ID voldoende is, maar m'n gemeente adviseert een paspoort.. Aangezien we die nog niet hebben en het best een smak geld kost vraag ik me dus af of jullie met paspoort of ID gegaan zijn?
Ik had zelf een paspoort, maar een reisgenote van mij had ID kaart, dat ging goed. Ook als je een dagje naar Albanië wil. Je krijgt alleen geen stempel. :)

Deze zomer ga ik trouwens weer! *O*
Het is patat.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:26:37 #89
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141592225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:33 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Die heb ik ook bekeken, en het Tourist Hotel. Deze is net zo duur als hotel Drim, het Tourist hotel ¤ 180 goedkoper.. Een koelkastje is wel lekker natuurlijk.. En adviseer je dan halfpension? Dan komt er voor 3 personen ¤ 195 bij voor 8 dagen. Het punt is wel dat ik met m'n 2 kinderen ga die niks lusten wat er een beetje anders uit ziet :')

Vertel, vertel! Ik heb gisteren pas m'n oog laten vallen op Macedonië, omdat ik eerst Bulgarije in gedachten had maar dat trekt me eigenlijk helemaal niet :)

[..]

Vertel! Hoe was het eten daar, hebben jullie daar ook gedineerd? Er staat in de beschrijving dat er tennisbanen zijn, maar die kan ik op foto's niet terug vinden. Er staat dat het dicht bij het centrum van Stroga ligt, is dat wat?

[..]

Ah en een Tourist hotel bezoeker, die overweeg ik dus ook nog. Die is een stuk goedkoper dan de andere 2 vermeld in deze post, wat vond je van het hotel?
Wat trekt Macedonië in je aan dat bulgarije niet heeft dan?!? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:27:14 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141592258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
Enorm bedankt allemaal, leuk om te lezen! Ik zal er m'n gedachten nog eens laten gaan en dan gauw beslissen, ik wil 18 juli weg :) Ik lees trouwens op de site van de rijksoverheid dat een ID voldoende is, maar m'n gemeente adviseert een paspoort.. Aangezien we die nog niet hebben en het best een smak geld kost vraag ik me dus af of jullie met paspoort of ID gegaan zijn?
Gewoon ID, ik neem nooit iets anders mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:06:59 #91
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_141602138
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat trekt Macedonië in je aan dat bulgarije niet heeft dan?!? :?
de standaard bulgarije locaties zijn niet echt kindvriendelijk / vooral gericht op jongeren
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:07:21 #92
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_141602155
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:30 schreef Evi_90 het volgende:
Ik vond in Struga echt geen bal te beleven. Zoveel Albanezen...
Gewoon Ohrid zelf en lekker bij Cuba Libre relaxen. O+
vergeet skopje niet. Prachtig
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:17:28 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141606942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:06 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

de standaard bulgarije locaties zijn niet echt kindvriendelijk / vooral gericht op jongeren
Verre van mee eens maar als je enkel afgaat op sunny beach en golden sands dan kom je inderdaad daarop uit. Gelukkig zijn er nog honderden mogelijkheden aan de kust, in de binnenlanden en bergen ;-)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141616448
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat trekt Macedonië in je aan dat bulgarije niet heeft dan?!? :?
Macedonië heeft veel hotels met tennisbanen. En Bulgarije is vaak 'snachts vliegen, ik haat 'snachts vliegen.

Maar het wordt ook geen Macedonië aangezien ik iemand op de ambassade gesproken heb die niet erg enthousiast werd van het idee dat ik als vrouw alleen met 2 minderjarigen naar Struga/Ohrid wil gaan.
Dus dat gaat dan niet gebeuren. Heb nog 20 dagen om een vakantie te vinden :{
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:27:24 #95
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141616525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:25 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Macedonië heeft veel hotels met tennisbanen. En Bulgarije is vaak 'snachts vliegen, ik haat 'snachts vliegen.

Maar het wordt ook geen Macedonië aangezien ik iemand op de ambassade gesproken heb die niet erg enthousiast werd van het idee dat ik als vrouw alleen met 2 minderjarigen naar Struga/Ohrid wil gaan.
Dus dat gaat dan niet gebeuren. Heb nog 20 dagen om een vakantie te vinden :{
Altijd als ik van Bulgarije naar Nederland vlieg of andersom is dat altijd in de ochtend..? Maar goed, maakt verder allemaal niet uit :P Ik snap het probleem van de ambassadepersoon niet zo, zeker voor Ohrid niet. Maar anders ben je altijd welkom in de villa die hier in het prachtige Bulgarije te huurt staat. Met Tennisbaan :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141616853
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Altijd als ik van Bulgarije naar Nederland vlieg of andersom is dat altijd in de ochtend..? Maar goed, maakt verder allemaal niet uit :P Ik snap het probleem van de ambassadepersoon niet zo, zeker voor Ohrid niet. Maar anders ben je altijd welkom in de villa die hier in het prachtige Bulgarije te huurt staat. Met Tennisbaan :+
Ik las dat ik papieren in moest vullen voor de kinderen. Nu komt dat wel vaker voor maar deze waslijst sloeg nergens op. Waarop ik BuZa contacteerde die mij de veiligheid niet kon garanderen maar me nog adviseerde de ambassade te bellen. Ondanks dat de heren al 13 en 16 zijn ga ik niet in de stress zitten 'dat er iets kan gebeuren', hoe klein die kans ook is. Die pakketreizen is veelal 'snachts vliegen, of je moet duurder gaan zitten (wat ik dus niet wil)

Welke villa? :P
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:42:52 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141617015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:37 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik las dat ik papieren in moest vullen voor de kinderen. Nu komt dat wel vaker voor maar deze waslijst sloeg nergens op. Waarop ik BuZa contacteerde die mij de veiligheid niet kon garanderen maar me nog adviseerde de ambassade te bellen. Ondanks dat de heren al 13 en 16 zijn ga ik niet in de stress zitten 'dat er iets kan gebeuren', hoe klein die kans ook is. Die pakketreizen is veelal 'snachts vliegen, of je moet duurder gaan zitten (wat ik dus niet wil)

Welke villa? :P
Ah zo :)

Deze villa, maar ik zie dat hij al volgeboekt is :P



Overigens is het vaak niet onvoordeliger om gewoon zelf los je reis samen te stellen. Alleen iets meer werk natuurlijk :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:41:50 #98
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_141631792
Al geweest, maar we gaan waarschijnlijk weer.
Het is patat.
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 22:28:59 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_142379914
Hotel Diplomat, is 't wat? :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_153249877
Jeej! De 16e mag ik naar Macedonië, lekker twee weken op vakantie bij het meer van Ohrid 8-) *)

Nog tips anno 2015?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')