Het klopt dat Elling uit 2001 is, maar hij is dit jaar pas in Nederland in de bioscoop gaan draaien.quote:Op maandag 27 december 2004 13:24 schreef Omega het volgende:
Elling (is uit 2001) eruit en Once upon a Time in Mexico erin.
Ja dat weet ik, maar ik vind dat verschil wel erg groot.quote:Op maandag 27 december 2004 14:50 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het klopt dat Elling uit 2001 is, maar hij is dit jaar pas in Nederland in de bioscoop gaan draaien.
Ik vind dat Elling uit 2001 komt in Noorwegen eigenlijk totaal geen argument om hem niet mee te laten doen. We hebben nu pas de kans gekregen om hem hier in Nederland te zien, tenzij je hem gedownload hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:24 schreef BJB het volgende:
Eleni (dude! Angoulopolos!), Schultze Gets the Blues (leuk) en Snake of June (niet gezien, maar benieuwd hoever 'ie komt) mogen er wat mij betreft wel in.
Elling mag er dan sowieso uit vanwege te oud, release in dit jaar of niet. Sowieso niet zo'n goede film. De andere twee laat ik aan jou over, maar er zijn vast wel twee minder boeiende films dan eentje van de meester van de longtake en een knaller van 't IFFR.
Shichinin no samurai komt uit 1954 en ik heb nu pas de kans gekregen om hem in de bioscoop te zien.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:01 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik vind dat Elling uit 2001 komt in Noorwegen eigenlijk totaal geen argument om hem niet mee te laten doen. We hebben nu pas de kans gekregen om hem hier in Nederland te zien, tenzij je hem gedownload hebt.
Nee, want die heeft eerder ook al eens in de bios gedraaid, Elling nietquote:Op woensdag 29 december 2004 00:06 schreef victorinox het volgende:
[..]
Shichinin no samurai komt uit 1954 en ik heb nu pas de kans gekregen om hem in de bioscoop te zien.
Mag die ook meedoen.
En wat moet er dan uit?quote:Op donderdag 30 december 2004 13:11 schreef FremantleDockers het volgende:
Een arthouse film die redelijk goed liep, en best mooi is is Deux Freres (Two Brothers). Die zie ik er graag in. Verder is De-Lovely ook best de moeite waard, hoewel die pas net draait, dus misschien is dat meer een 2005 film.
Trouwens heel erg bedankt voor alle moeite die je erin hebt gestopt en erin zult gaan stoppenquote:Op donderdag 30 december 2004 13:31 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik heb over de vorige drie al 3 kwartier gedaan om films te vinden die er uit konden. Ik denk dat er aan deze lijst weinig meer veranderd.
Heb je ze alle 128 gezien?!?!!?quote:Op zondag 2 januari 2005 03:02 schreef FremantleDockers het volgende:
* Ronde 1
1. Jersey Girl - Lemony Snicket: A Series of Unfortunate Events
t/m
64. Spider-man 2 - The Terminal
Nou ok, ik moet bekennen dat ik maar liefst twee (2!quote:Op zondag 2 januari 2005 15:38 schreef Hare het volgende:
[..]
Heb je ze alle 128 gezien?!?!!?
Netjes!!![]()
Die heeft nooit in de Nederlandse bioscoop gedraaid.quote:Op maandag 3 januari 2005 10:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik mis The Girl Next Door in de lijst
Heb je Before Sunset gezien?quote:Op maandag 3 januari 2005 10:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
* Ronde 1
21. Before Sunset - The Chronicles of Riddick =>
Ja. Ik hou niet zo van films als Beforce Sunset en ik moet toegeven dat ik wel beetje fan ben van Pitch Black / Chronicles of Riddick dus dan is de keuze snel gemaakt!quote:
Nu ik eens wat beter kijk, merk ik opeens dat jij een soort voorliefde hebt voor bagger?quote:Op maandag 3 januari 2005 10:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
* Ronde 1
2. Paycheck - Lost in Translation
15. Cellular - American Splendor
21. Before Sunset - The Chronicles of Riddick =>
29. Around the World in 80 Days - Gegen die Wand
36. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring - Secret Window
48. De zaak Alzheimer - Eternal Sunshine of the Spotless Mind => allebei niks.
51. Zatoichi - Hero => Zatoichi niet gezien, Hero was dramatisch slecht
Ieder z'n dingquote:Op maandag 3 januari 2005 11:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Nu ik eens wat beter kijk, merk ik opeens dat jij een soort voorliefde hebt voor bagger?
Wel moedig, om het zo in te vullen!quote:Op maandag 3 januari 2005 11:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Nu ik eens wat beter kijk, merk ik opeens dat jij een soort voorliefde hebt voor bagger?
Voor 2004: Weer teveel films gekeken!quote:* Ronde 1
1. Jersey Girl - Lemony Snicket: A Series of Unfortunate Events
3.
4. De Dominee - The Manchurian Candidate
5. Twilight Samurai - The Day After Tomorrow
6.
7.
8. Along came Polly - Shaun of the Dead
9. Finding Neverland - Runaway Jury
10. The Motorcycle Diaries - Shrek 2
11.
12. The Incredibles - Les choristes
13. Monster - La mala educación
14. Ocean's Twelve - Hellboy
15. Cellular - American Splendor
16. Shark Tale - Honogurai mizu no soko kara (Dark Water)
17. Kill Bill vol.2 - Open Range
18.
19. The Bourne Supremacy - Der Untergang
20.
21. Before Sunset - The Chronicles of Riddick
22. 50 First Dates - The Last Samurai
23.
24.
25.
26. Dodgeball: A True Underdog Story - The Forgotten
27.
28. The Ladykillers - Pieces of April
29. Around the World in 80 Days - Gegen die Wand
30.
31.
32. Super Size Me - 13 Going on 30
33.
34. House of Sand and Fog - Once Upon a Time in Mexico
35. Thirteen - Mean Girls
36. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring - Secret Window
37. Alien vs Predator - I, Robot
38. Welcome to the Jungle - Gothika
39. Something's Gotta Give - Le temps du loup
40.
41.
42.
43. Elephant - Troy
44. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - The Notebook
45. The Texas Chainsaw Massacre - Wimbledon
46. School of Rock/b] - Ong Bak: Muay Thai Warrior
47.
48. De zaak Alzheimer - [b]Eternal Sunshine of the Spotless Mind
49.
50. Het zuiden - The Passion of the Christ
51.
52.
53. Alexander - The Five Obstructions
54. Johan Cruijff - en un momento dado - Mona Lisa Smile
55. The Polar Express - Stage Beauty
56. Girl with a Pearl Earring - Cold Mountain
57. Bridget Jones: the Edge of Reason - The Door in the Floor
58. Out of Time - Big Fish
59.
60. The Butterfly Effect - Ae Fond Kiss...
61. Van Helsing -Fahrenheit 9/11
62. King Arthur - Underworld
63. 5x2 (Cinq fois deux) - Simon
64. Spider-man 2 - The Terminal
Even een aanvulling.quote:Op zondag 2 januari 2005 09:41 schreef Sokolsky het volgende:
6. Immortal (Ad vitam) - Oldboy
7. Starsky & Hutch - Les invasions barbares
8. Along came Polly - Shaun of the Dead
17. Kill Bill vol.2 - Open Range
22. 50 First Dates - The Last Samurai
34. House of Sand and Fog - Once Upon a Time in Mexico
48. De zaak Alzheimer - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
51. Zatoichi - Hero
61. Van Helsing - Fahrenheit 9/11
Hm. Komende week maar eens wat gaan inhalen, want dit schiet natuurlijk niet op.
jij toch eigenlijk ook?quote:Op maandag 3 januari 2005 11:20 schreef Mike het volgende:
Daar zou ik maar niet vanuit gaanquote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarschijnlijk overbodig aanvullinkje, maar toch....
Een stem van iemand die in beide ronden gestemd heeft, telt voor 2 punten en iemand die voor het eerst stemt, telt voor 1 punt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:10 schreef Sokolsky het volgende:
Wat zijn gewogen stemmen?
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:05 schreef Gorro het volgende:
* Uitslag Ronde 2
16. [9-5] Shaun of the Dead - American Splendor
29. [8-9] Spider-man 2 - The Butterfly Effect
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:10 schreef Gorro het volgende:
* Ronde 3
5. Finding Neverland - Lost in Translation
6. Kill Bill vol.2 - Elephant
15. Shrek 2 - The Incredibles
16. Oldboy - The Last Samurai
Déja vu... Ga je dit nu bij iedere ronde citeren?quote:Op zondag 16 januari 2005 23:44 schreef Patvs het volgende:
Over Shrek 2:
Shrek 2 made money because it appeals to the lowest common denominator of humor. It has jokes and references that morons can nudge the person beside them and go "THAT WAS FROM LORD OF THE RINGS! I SAW THAT AND RECOGNIZE THAT. FUNNY! I GET A COOKIE!"
`quote:Op maandag 17 januari 2005 01:45 schreef FremantleDockers het volgende:
Het werkt blijkbaar, aan bovenstaande post te zien...
Ja, da's nu eenmaal de formule voor de meeste animatiefilms van nu (zeker pixar). Ach, hersenloos vermaak kan best leuk zijn als het goed is gedaan (quote:Op maandag 17 januari 2005 12:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
`
Ach je zou voor The Incredibles een zelfde soort quote kunnen maken. Daar zitten ook genoeg verwijzingen in naar comics(verfilmingen). Maar toch vind ik het een erg mooie goede quote.
Daarom zou je eigenlijk een X tournament tegelijkertijd moeten houden met een ranking, die samengesteld wordt door mensen een top 10 van X laten opstellen. En dan eens kijken of er verschillen optreden.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:29 schreef Omega het volgende:
Maar dat is het leuke van de loting. Alleen kun je later niet zeggen dat de verliezend finalist de 2e beste film is.
Maar nogmaals complimenten voor de organisator.
Is ook leuk, maar anders leuk, hier kom je elke keer terug voor weer keuzes maken, bij jouw voorstel maak je 1 keer een lijstje. Zoals ik al schreef, dat is ook leuk maar anders.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daarom zou je eigenlijk een X tournament tegelijkertijd moeten houden met een ranking, die samengesteld wordt door mensen een top 10 van X laten opstellen. En dan eens kijken of er verschillen optreden.
Dat hebben we al een keer gedaan. De nummer 1 blijft dan hetzelfde, alleen de runners-up verschillen natuurlijk, want de nr 2 kan er in de eerste ronde al door de nummer 1 uitgestemd zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daarom zou je eigenlijk een X tournament tegelijkertijd moeten houden met een ranking, die samengesteld wordt door mensen een top 10 van X laten opstellen. En dan eens kijken of er verschillen optreden.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:19 schreef Gorro het volgende:
* Ronde 4
1. Der Untergang - Oldboy
2.
3.
4.
5. Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Kill Bill vol.2
6.
7.
8. The Incredibles - Lost in Translation
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:13 schreef Gorro het volgende:
* Uitslag Ronde 3
10. [3-6] La meglio gioventů - Big Fish![]()
![]()
echt niet
Laatste 8 betekent niet beste 8. Gelukkig, anders zou er inderdaad weinig van kloppen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Van duel 7 vind ik eigenlijk geen van beide bij de laaste 8 thuishoren, maar 't is nu eenmaal de loting.
Enormquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Spannend.
* Noteert Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring om snel eens te kijkenquote:* Halve Finale
1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Lost in Translation
2. Oldboy - Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
* Halve Finale
1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Lost in Translation
2. Oldboy - Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
Waar zijn de goede films?
De Willibrord Frequin-prijs voor de slechte smaak was hier beslist op zijn plaats geweestquote:
Je vergeet White Chicksquote:Op donderdag 10 februari 2005 19:24 schreef Sai het volgende:
De Morpheus2002 halve finale!
1. The Chronicles of Riddick - National Treasure
2. I, Robot - Alien vs. Predator
Gedoodverfde winnaar is natuurlijk Riddick, maar wie weet maakt I, Robot ook nog een kans!
Dat die aan zijn neus voorbij gegaan is heb ik ook nooit begrepen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
De Willibrord Frequin-prijs voor de slechte smaak was hier beslist op zijn plaats geweestEn dan zijn het zelfs nog films van NA 1990...
(maar helaas goed uitgewerkt en met een verhaal)
Volgend jaar nieuwe kansen.. KQ en ik zijn de enigen die op m gestemd hebben als ik t me goed herinner.quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat die aan zijn neus voorbij gegaan is heb ik ook nooit begrepen.![]()
ik ookquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:33 schreef Eluc het volgende:
[..]
Volgend jaar nieuwe kansen.. KQ en ik zijn de enigen die op m gestemd hebben als ik t me goed herinner.
Zaterdag sluit hij.quote:Op maandag 14 februari 2005 19:15 schreef Hare het volgende:
Wanneer sluit deze ronde? Weet ik tot wanneer ik tijd heb nog een plaatsje voor Oldboy in te ruimen in mijn drukke kijkscheme
dat kloptquote:Op maandag 14 februari 2005 22:26 schreef pazuzu het volgende:
Allebei uitstekend.
Ik denk dat iedereen wel één speciaal niet bij naam te noemen persoon hier kent, die dit niet zo'n leuke finale vindt.quote:Op woensdag 16 februari 2005 09:05 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dat klopt
eindelijk weer eens een finale waar velen over eens zijn dat het twee goede films tegenover elkaar zijn.
eehhMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMquote:Op woensdag 16 februari 2005 21:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel één speciaal niet bij naam te noemen persoon hier kent, die dit niet zo'n leuke finale vindt.
Dat is een groot verschil!!!quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:55 schreef Hare het volgende:
Kortom, met 3 haren verschil:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:03 schreef Price het volgende:
[..]
Dat is een groot verschil!!!
Tenminste als "haren" het meervoud is van "Hare".![]()
Ik kan alleen niet tegen dat geweldadige, maar jah...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:48 schreef pascalheister het volgende:
Mijn keuze valt op Oldboy, nipte voorsprong
Deze film maakte erg veel indruk op mij
jij bent toch niet anders gewendquote:Op zondag 20 februari 2005 00:17 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Ik kan alleen niet tegen dat geweldadige, maar jah...
Toen heb ik maar ff mijn ogen dicht gedaan
8 inktvissen om precies te zijnquote:Op zondag 20 februari 2005 14:00 schreef Gorro het volgende:
De enigszins onverwachte winnaar van de spannende finale is geworden Oldboy en mag zich in het rijtje Kill Bill Vol. 1, Donnie Darko, Memento en The Matrix voegen, die eerder jaar-edities van het tournament wonnen.
10-12 werd het uiteindelijk tegen de in mijn ogen favoriete Eternal Sunshine of the Spotless Mind
[afbeelding]
Chan-wook Park kon helaas niet aanwezig zijn om de eer in ontvangst te nemen, maar hij heeft me laten weten dat hij vooral de inktvis die de grootste offer heeft gedaan omwille van de film wil bedanken.
Het schijnt een redelijk normaal gerecht te zijn in Korea en volgens IMDb heeft hij 4 inktvissen op moeten eten voor die scene, niet 8.quote:Op zondag 20 februari 2005 14:09 schreef Hare het volgende:
[..]
8 inktvissen om precies te zijnEn daarmee kom je automatisch bij Min-sik Choi voor degene die het grootste offer heeft gedaan
8 van die levende beesten naar binnen werken![]()
volledig bij aanstuitquote:Op zondag 20 februari 2005 14:07 schreef Atreidez het volgende:
Terechte winnaar, terwijl de laatste 4 allemaal erg sterke films zijn. Ik heb er voor het eerst compleet vrede meeOhja, natuurlijk gorro bedankt voor weer een mooi spannend toernooi!
Kan ook, Harry Knowles zei 8 in z'n commentaar op de dvdquote:Op zondag 20 februari 2005 14:23 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het schijnt een redelijk normaal gerecht te zijn in Korea en volgens IMDb heeft hij 4 inktvissen op moeten eten voor die scene, niet 8.
In Korea eten ze dan wel levende inktvis, het gaat er daar wel iets anders aan toe. Vlak voordat de inktvis wordt geserveerd wordt hij namelijk in stukjes gesneden. Die stukjes kronkelen dan nog een minuut of tien door, maar het eet wat makkelijker en de kans op een tentakel in je neus is wat kleiner.quote:Op zondag 20 februari 2005 14:23 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het schijnt een redelijk normaal gerecht te zijn in Korea en volgens IMDb heeft hij 4 inktvissen op moeten eten voor die scene, niet 8.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |