Je doet hier iets heel ergerlijks, wat regelrecht ter discussie staat, en met reden, veeg je gewoon maar plompverloren van tafel en vervang je door een totaal niet onderbouwde stelling. Je gaat doodleuk voorbij aan kritische geluiden van vele wetenschappers op vele terreinen en gooit het dogma er maar weer eens in.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Alles leuk en aardig, maar feit is dat de aarde opwarmt en dat de broeikasgassen in de atmosfeer door toedoen van de mens zijn toegenomen.
Zie jij ergens een bruikbaar argument dat de klimaatsceptici het bij het verkeerde eind hebben? Ik zie eigenlijk alleen maar mensen die net als jijzelf het dogma tot in den treure blijven herhalen. Men gaat totaal niet in op wat de milieusceptici zeggen, maar veegt hun argumenten bij voorbaat van tafel. Dat is hier overigens niet alleen op Fok!, maar ook op regeringsniveau, het komt de heren en dames regeerders nou eenmaal niet al te goed uit. Verder worden er geen onderzoeken afgekraakt, wel wordt aangetoond dat de conclusies die uit die onderzoeken zijn getrokken van zijn lang zal zijn leven niet getrokken hadden mogen worden. Zo hoort wetenschap te werken, of begrijp je dat niet?quote:Wat mij vaak opvalt aan mensen die zo hard mogelijk roepen dat het broeikaseffect niet bestaat of nauwelijks invloed heeft alleen maar in staat zijn om de bestaande onderzoeken af te kraken.
Ahum, dat wetenschappelijk bewijs waar je het dan over hebt wordt zeker niet gevormd door het broeikasdogma. Feit is wel dat de wetenschap in staat blijkt om het dogma te ontrafelen en daar de fouten en zwakke punten van te achterhalen. En dan kunnen mensen 20000keer herhalen wat het dogma is, het is en blijft een dogma dat geen stand houdt, en reeds 1,5 miljard euro kost.quote:Een alternatieve verklaring voor de temperatuurstijging zie ik ze echter nooit aandragen. Nou ja, ze mompelen wel eens wat over invloeden van de zon zonder dat verder te ondersteunen met wetenschappelijk bewijs.
http://www.co2andclimate.org/wca/2004/wca_29c.htmlquote:Global Warming Consensus?
The phrase “scientific consensus” suggests something approaching unanimous agreement among scientists. However even a rudimentary survey of scientific literature reveals there to be very little agreement on the subject of climate change. The unfortunate and inaccurate characterization of consensus is used as a rhetorical bludgeon of skeptics and is the basis of a push for industrialized nations to “do something” to reduce the atmosphere’s greenhouse gas concentration.
Dr. Richard Lindzen of the Massachusetts Institute of Technology offered an explanation of the phenomenon during a recent National Press Club briefing “Climate Alarm — Where does it come from?”:
With respect to science, consensus is often simply a sop to scientific illiteracy. After all, if what you are told is alleged to be supported by all scientists, then why do you have to bother to understand it? You can simply go back to treating it as a matter of religious belief, and you never have to defend this belief except to claim that you are supported by all scientists except for a handful of corrupted heretics.
Ha, shoot the messenger!quote:Op zondag 20 februari 2005 17:16 schreef zakjapannertje het volgende:
hier wat informatie over de mensen achter die websites zoals www.co2andclimate.org
http://www.sourcewatch.or(...)eening_Earth_Society
Mwah, je hebt natuurlijk over het hoofd gezien wat er wordt gesuggereerd. Grappig dat geen van de volglinkjes daar werkt. Van diezelfde site nog zo'n pagina:quote:
Ik ga helemaal niet voorbij aan kritische geluiden.quote:Op zondag 20 februari 2005 16:04 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Je doet hier iets heel ergerlijks, wat regelrecht ter discussie staat, en met reden, veeg je gewoon maar plompverloren van tafel en vervang je door een totaal niet onderbouwde stelling. Je gaat doodleuk voorbij aan kritische geluiden van vele wetenschappers op vele terreinen en gooit het dogma er maar weer eens in.
Er is ook een opkomst van Internet, maar dat betekend niet dat het internet de aarde warmer maakt.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet voorbij aan kritische geluiden.
Maar dat de aarde warmer is geworden is een feit, en dat mensen broeikasgassen uitstoten ook, of wou je dat ontkennen?
En je doet zelf ook iets heel ergerlijks, precies wat ik al zei. Je hebt alleen maar kritiek op de bestaande onderzoeken en komt zelf niet met alternatieven... Je herhaalt wat al die sceptici constant zeggen...
Ja hoor! Daar is ie weer! Het overbekende argument. "Het heeft allemaal te maken met zonne-activiteit..."quote:Op zondag 20 februari 2005 16:05 schreef PJORourke het volgende:
http://solar-center.stanford.edu/sun-on-earth/varsun.html
[afbeelding]
Ik beweer ook niet dat de opwarming (uitsluitend) veroorzaakt wordt door de broeikasgassen die door mensen worden uitgestoten, ik beweer alleen dat mensen zorgen voor uitstoot van broeikasgassen, iets wat me moeilijk te ontkennen lijkt.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is ook een opkomst van Internet, maar dat betekend niet dat het internet de aarde warmer maakt.
Natuur stoot enorme hoeveelheden uit.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de opwarming (uitsluitend) veroorzaakt wordt door de broeikasgassen die door mensen worden uitgestoten, ik beweer alleen dat mensen zorgen voor uitstoot van broeikasgassen, iets wat me moeilijk te ontkennen lijkt.
Hoe verklaar jij die DALING van de temperatuur in het zuidelijk halfrond dan? CO2 trekt naar het noorden of zo? Is het spul soms magnetisch?quote:Op zondag 20 februari 2005 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja hoor! Daar is ie weer! Het overbekende argument. "Het heeft allemaal te maken met zonne-activiteit...".
Dat de zon invloed heeft lijkt me duidelijk, maar daar alleen verklaar je de temperatuurstijging niet mee. In die grafiek gaat het over een periode van zo'n 150 jaar over hoogstens een verschil van een halve graad.
Aanvullende verklaringen zijn dus gewenst.
Ik hoop niet dat je het nu over satellietmetingen gaat hebben...quote:Op zondag 20 februari 2005 21:37 schreef PJORourke het volgende:
Waarom is er geen temperatuurstijging in de troposfeer meetbaar?
Het eerste is geen feit maar een aanname, het tweede klopt, maar het feitelijk verband met temperatuurstijging ontbreekt.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet voorbij aan kritische geluiden.
Maar dat de aarde warmer is geworden is een feit, en dat mensen broeikasgassen uitstoten ook, of wou je dat ontkennen?
De sceptici reageren op de doemers. Als constant het doemscenario wordt herhaald, kun je inderdaad in eerste instantie niet anders doen dan mensen er op blijven wijzen dat die doemscenario's niet kloppen. Er is in dit topic al veelvuldig aangegeven waarom het niet klopt. Er zijn een aantal factoren te noemen. Netwerk per ongeluk ook gezien?quote:En je doet zelf ook iets heel ergerlijks, precies wat ik al zei. Je hebt alleen maar kritiek op de bestaande onderzoeken en komt zelf niet met alternatieven... Je herhaalt wat al die sceptici constant zeggen...
En waarom niet? Jij kunt vast wel in éénvoudig nederlands op overtuigende wijze met feiten onderbouwd uitleggen waarom jij die methode niet valide vindt.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je het nu over satellietmetingen gaat hebben...
Die lijken me betrouwbaarder dan jouw computermodellen...quote:Op zondag 20 februari 2005 21:38 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop niet dat je het nu over satellietmetingen gaat hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |