FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 4.600.000km met een Benz
Vinnievwzondag 26 december 2004 @ 18:24
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,318967,00.html

Leuk artikel over een griekse taxichauffeur die 4,6 MILJOEN km met zijn 240D heeft gereden. Auto heeft ie gedoneerd aan het Mercedes museum in Stuttgard!

yupzondag 26 december 2004 @ 18:26
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.

Toch respectabel.
UncleFunkzondag 26 december 2004 @ 18:27
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:26 schreef yup het volgende:
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.

Toch respectabel.
Inderdaad, want het blijft dan circa een miljoen kilometer per revisie.
Kogandozondag 26 december 2004 @ 18:28
Jaja, doe dat maar eens na.
Quickie_Batzondag 26 december 2004 @ 18:29
Only mercedes!
NightH4wkzondag 26 december 2004 @ 18:29
Het milieu!
MacDwealzondag 26 december 2004 @ 18:45
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:29 schreef NightH4wk het volgende:
Het milieu!
Juist goed voor het milieu. Gezien het aantal KM had die er ook zo rond de 10 a 15 auto's gebruikt kunnen hebben. Die dan weer door een ander tot op de draad opgereden was.
Xofzondag 26 december 2004 @ 18:46
Net of een fiat panda dat niet kan
yupzondag 26 december 2004 @ 18:49
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:26 schreef yup het volgende:
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.

Toch respectabel.
Hari-Bozondag 26 december 2004 @ 18:53
Niet alleen omdat ie gereviseerd is hoor, het is één van de sterkste modellen van de Benz namelijk de W115 en de W123 zijn oersterk en zeer betrouwbaar!
2609zondag 26 december 2004 @ 20:21
gaat ie dan een paar keer de teller rond of hoe zit dat
jochem8zondag 26 december 2004 @ 20:46
Vraag me af wat een Toyota doet met 3/4 revisies
Mikkiezondag 26 december 2004 @ 21:03
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 09:49:52 ]
Riotzondag 26 december 2004 @ 21:03
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:21 schreef 2609 het volgende:
gaat ie dan een paar keer de teller rond of hoe zit dat
Ligt eraan de ene teller gaat bij de 100.000 op nul andere hebben een nulletje meer en gaan dus tot de 9.000.000

P.S. Ik neem aan dat alle digitale tellers gewoon doorlopen over het miljoen heen, ik weet dit aleen niet zeker.
Allebij mijn auto's hebben er een maar de ene staat net op 7.000 en de andere ook pas op 205.000, dus daar kom ik voorlopig ook niet achter

[ Bericht 15% gewijzigd door Riot op 26-12-2004 21:09:48 (Edit som blabla...) ]
patje74zondag 26 december 2004 @ 21:48
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:03 schreef Riot het volgende:

P.S. Ik neem aan dat alle digitale tellers gewoon doorlopen over het miljoen heen, ik weet dit aleen niet zeker.
De digitale teller van mijn (ex-) Cordoba begin na 3 ton vrolijk weer opnieuw te tellen....
yupzondag 26 december 2004 @ 22:37
Nope digitale tellers lopen meestal niet door...
Hari-Bozondag 26 december 2004 @ 22:55
Er waren toendertijd GEENEENS tonnentellers van Mercedes maar dat model kon dat zeker draaien! Leer is wat van auto's ofso....
Pietverdrietzondag 26 december 2004 @ 22:57
Dat deze Benz dat deed verbaasd me niet, dit model is ongelofelijk sterk, heb wel eens gereden in zo eentje die meer dan 2 millioen op de teller had. Ik rij voor mijn werk veel met taxi´s maar je Mercedes is hard op weg zijn naam te verknallen als ik taxi chauffeurs mag geloven. Moderne Mercedes zijn ze in het algemeen niet tevreden mee, vaak problemen, storingen.
God_de_Vadermaandag 27 december 2004 @ 00:13
Ik ken iemand die met een blauwe 240 D 1.000.000 km heeft gedaan en toen echt verkocht omdat ze na 21 jaar die wagen echt beu gezien waren ... Technische controle zonder probleem en dat met eerste motor ... wel rustige chaufeur en veel gereisd
yupmaandag 27 december 2004 @ 00:35
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat deze Benz dat deed verbaasd me niet, dit model is ongelofelijk sterk, heb wel eens gereden in zo eentje die meer dan 2 millioen op de teller had. Ik rij voor mijn werk veel met taxi´s maar je Mercedes is hard op weg zijn naam te verknallen als ik taxi chauffeurs mag geloven. Moderne Mercedes zijn ze in het algemeen niet tevreden mee, vaak problemen, storingen.
Idd nieuwe E heeft redelijk wat problemen bijv.
Pietverdrietmaandag 27 december 2004 @ 00:49
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:35 schreef yup het volgende:

[..]

Idd nieuwe E heeft redelijk wat problemen bijv.
Duitse auto industrie heeft generiek een kwaliteits probleem, maar dat heeft men inmiddels zelf ook door. Stond in groot artikel in Stern deze week over Toyota, als wereldleider kwaliteit in het autobouwen, en een interview met VW chef, die toegeeft dat men zich aan Toyota orienteerd.
Over een jaar of 10 is men misschien weer op nivo.
Don_Tommaandag 27 december 2004 @ 01:27
Ik heb op Kreta een keer in een soortgelijke taxi gezeten met 980.000 op de teller, bij navraag bij de chauffeur bleek deze al een keer rond te zijn geweest en 1.980.000 te hebben gelopen. Was wel de 3e motor die in die auto zat, maar toch...
Hari-Bomaandag 27 december 2004 @ 08:46
Kijk bijv in Mexico daar rijd de w123 serie nog volop rond als taxi, omdat ze simpelweg niet stuk te krijgen waren, zolang je er maar koelvloeistof en olie op peil houdt, zal ie vele duizenden kilometers draaien. (rij zelf ook een w123 merc)
Mercy_symbolmaandag 27 december 2004 @ 15:44
dam'n dat is veel,

Mijn ouders hebben er ook zo eentje gehad, alleen een 220 Diesel, en daar hebben ze bijna 9 ton mee gereden, ik vond dat al ontstellend veel, ( en ja 2x gehele motorrevisie)

maar 4.6 miljoen is een hele mooie prestatie hoor


er word wel gezegd dat dit de beste Mercedes is ooit gemaakt,
Kolkiemaandag 27 december 2004 @ 16:10
Ouwe buurman heeft een jaar of 7 geleden zijn nieuwgekochte 250td uit 87 ingeruil met 990.000 km op de teller. Is toen gewoon door de dealer nog weer doorverkocht ook ! Eerste motor, eerste bak, 2e koppeling etc. etc.

Onverwoestbaar dus, alleen electronica heeft men niet onder controle en dat zit er tegenwoordig toch best veel in .
MouseOvermaandag 27 december 2004 @ 16:33
Hele prestatie. De vito's waar ik voor m'n werk in rij beginnen met 300dkm al gammel te worden. Met name de versnellingsbakken.

We hebben ook een stuk of 10 sprinters, die hebben rond de 400dkm erop staan. En zo'n beetje allemaal waren ze rond de 350dkm aan een motorrevisie toe.

Ze worden niet zo heel erg lief behandeld, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen.
yupmaandag 27 december 2004 @ 16:34
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Hele prestatie. De vito's waar ik voor m'n werk in rij beginnen met 300dkm al gammel te worden. Met name de versnellingsbakken.

We hebben ook een stuk of 10 sprinters, die hebben rond de 400dkm erop staan. En zo'n beetje allemaal waren ze rond de 350dkm aan een motorrevisie toe.

Ze worden niet zo heel erg lief behandeld, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen.
Een taxi word vrijwel altijd warm geragd. Niet zo moeilijk ook omdat ze de hele dag aanstaan.

Een bestelwagen word koud in de begrenzer geknald en koud helemaal afgeragt.

2 andere uitersten...
MouseOvermaandag 27 december 2004 @ 16:41
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:34 schreef yup het volgende:

[..]

Een taxi word vrijwel altijd warm geragd. Niet zo moeilijk ook omdat ze de hele dag aanstaan.

Een bestelwagen word koud in de begrenzer geknald en koud helemaal afgeragt.

2 andere uitersten...
Het zijn taxi's
yupmaandag 27 december 2004 @ 16:45
Oops

Maar zowiezo heeft de Vito rukmotoren serieus...
Fulcrum_Xmaandag 27 december 2004 @ 19:18
hmm mijne haalt de miljoen km niet zonder revisie waarschijnlijk.. maja das dan weer een benzine

maarre een miljoen is best veel, taai blok
j22flyingdownwindmaandag 27 december 2004 @ 20:03
Als je iedere week 5 liter olie in een BX gooit draait ie zonder problemen een miljoen km hoor
yupmaandag 27 december 2004 @ 20:52
Dirrrrkmaandag 27 december 2004 @ 22:50
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Als je iedere week 5 liter olie in een BX gooit draait ie zonder problemen een miljoen km hoor
Beetje olieverspilling
Kan je beter het geld wat je aan al die olie kwijt bent aan een degelijke auto uitgeven.
RoGaMmaandag 27 december 2004 @ 23:10
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:45 schreef yup het volgende:
Oops

Maar zowiezo heeft de Vito rukmotoren serieus...
hee mede scooter-freak vito valt best mee hoor met rukmotoren, werk zelf bij mercedes bedrijfswagens, maar de motor zelf is goed, alleen injector's en raildruksensor zijn gammel, das het 1e wat kapot gaat aan vito (de cdi versie dan), en als jeuitlaat gassen ruikt binnen in de auto, breng hem dan maar snel naar de dealer want je brandplaatjes zijn lek en dan zit heel kleppendeksel vol roet en moet je allemaal uitbikken, maar verder zijn vito's goede auto's hoor, o ja, alleen met gloeibougie's, ze kunnen nogal eens heeeeeeeel vast zitten, dan draai je ze kapot met eruitdraaien, ken je heel de motor met subframe uitbouwen, kop eraf en weg laten brengen om eruit te laten halen
Mercy_symboldinsdag 28 december 2004 @ 08:38
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:10 schreef RoGaM het volgende:

[..]

hee mede scooter-freak vito valt best mee hoor met rukmotoren, werk zelf bij mercedes bedrijfswagens, maar de motor zelf is goed, alleen injector's en raildruksensor zijn gammel, das het 1e wat kapot gaat aan vito (de cdi versie dan), en als jeuitlaat gassen ruikt binnen in de auto, breng hem dan maar snel naar de dealer want je brandplaatjes zijn lek en dan zit heel kleppendeksel vol roet en moet je allemaal uitbikken, maar verder zijn vito's goede auto's hoor, o ja, alleen met gloeibougie's, ze kunnen nogal eens heeeeeeeel vast zitten, dan draai je ze kapot met eruitdraaien, ken je heel de motor met subframe uitbouwen, kop eraf en weg laten brengen om eruit te laten halen
Kutdingen dus
Metro2005dinsdag 28 december 2004 @ 12:50
* kijkt op teller.... 290.000 kilometers....
ik moet nog even
Ultimoradinsdag 28 december 2004 @ 14:31
Mercedes zou falliet gaan als ze deze kwaliet bleven leveren
Pietverdrietdinsdag 28 december 2004 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:31 schreef Ultimora het volgende:
Mercedes zou falliet gaan als ze deze kwaliet bleven leveren
Mercedes mocht willen dat ze kwalitatief met Toyota op één level zaten...
j22flyingdownwinddinsdag 28 december 2004 @ 18:07
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mercedes mocht willen dat ze kwalitatief met Toyota op één level zaten...
Als ik de nieuwe corolla en avensis e.d bekijk dan vind ik niet dat bijvoorbeeld het interieur qua bouw uberhaubt in de buurt kom van mercedes... echt stevig is het allemaal niet (in avensis de middenarm-steun kun je zo met een paar cm speling bewegen, deurpanelen kraken, leren bekleding is na 2 jaar versleten (volgens mij is het nieteens leer maar skai ofzo) vies geprint hout wat je zo van het dashboard kunt aftrekken...

Technisch gezien als je naar TUV e.d kijkt staat toyota overal lekker hoog. Nou vin ik zo'n 'test' niet echt een betrouwbare meting. Als je een toyota koopt dan koop je dat omdat ie relatief goedkoop is en blijkbaar betrouwbaar moet zijn.. Mensen die dus niks om autos geven en vaak weinig km's rijden. Mercedessen zijn over het algemeen kilometervreters... en JA een mercedes die 60.000 in het jaar rijdt zal idd vaker problemen hebben dan een Toyota die 15.000 in het jaar rijdt....
Hari-Bodinsdag 28 december 2004 @ 18:10
Volledig mee eensch
j22flyingdownwinddinsdag 28 december 2004 @ 18:12
Er zijn altijd uitzonderingen en ik denk ook wel dat Toyota kwalitatief beter is, maar om nou te zeggen dat het een wezenlijk verschil is...
MK1GTIwoensdag 29 december 2004 @ 10:18
Uit ervaring kan ik inderdaad stellen dat Toyota/Lexus véél betrouwbaarder is dan Mercedes. Dat blijkt trouwens ook uit de betrouwbaarheidstesten. Als je een tijd in een Lexus hebt gereden dan sta je ervan te kijken wat er met een nieuwe Mercedes allemaal mis kan gaan in een jaar. Kachelklep, veerpoot, stoelverwarming, twee keer sleutel (dikke sleutel, 250 euro :S) om van alle storingen in het dashboard nog maar te zwijgen (niet reageren op knoppen, verkeerde gegevens etc etc etc).

Wat dat betreft is de betrouwbaarheidstest een weerspiegeling van mijn ervaringen met de merken.

Om ook nog even ontopic wat te zeggen: Ik heb in griekenland inderdaad ook veel taxis gezien (Skoda Octavia met 780.000km op de teller) en nog veel meer van dat soort hokken. Die chauffeurs daar zijn écht zuinig op hun bakken en dat scheelt aardig. Daar kunnen de Nederlandse rag-boys nog wat van leren. Sinds de "wat vindt u van mijn rijstijl. Bel gratis xXXxXxx"-stickers er zijn vind ik het trouwens wel wat beter geworden.
Ballebekwoensdag 29 december 2004 @ 11:07
Aardig stukkie gereden ja
Laatst hadden ze bij een kennis van mij een feestje omdat Ome Cor (Toyota Corolla 1.8D) 1.000.000 had gedraaid in zijn 13 jarige bestaan.
Die auto was eerst van een koeriersbedrijf en later toen ie 8 jaar oud was en 840.000km op de teller had staan heeft ie hem overgekocht voor 500 gulden.
Nooit problemen met die bak, is nooit echt iets vervangen behalve gloeipluggen, distributie en accu...
j22flyingdownwindwoensdag 29 december 2004 @ 11:42
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:18 schreef MK1GTI het volgende:
Uit ervaring kan ik inderdaad stellen dat Toyota/Lexus véél betrouwbaarder is dan Mercedes. Dat blijkt trouwens ook uit de betrouwbaarheidstesten. Als je een tijd in een Lexus hebt gereden dan sta je ervan te kijken wat er met een nieuwe Mercedes allemaal mis kan gaan in een jaar. Kachelklep, veerpoot, stoelverwarming, twee keer sleutel (dikke sleutel, 250 euro :S) om van alle storingen in het dashboard nog maar te zwijgen (niet reageren op knoppen, verkeerde gegevens etc etc etc).
Lees het stukje een paar posts trug es
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben

Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...

Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
Pietverdrietwoensdag 29 december 2004 @ 12:01
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Lees het stukje een paar posts trug es
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben

Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...

Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
Sure, Dream on.
Daarom kijken de topmensen van de autoindustrie naar Toyota om zich te orienteren..
Catch22-woensdag 29 december 2004 @ 12:28
Idd, ik ben nog steeds duits georienteerd, maar de avensis is een hele goede bak nowadays

(met een beetje mazzel mag ik er over 2,5 maand in rijden voor mijn nieuwe baan )
MK1GTIwoensdag 29 december 2004 @ 12:49
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Lees het stukje een paar posts trug es
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben

Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...

Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
Een benz is waardevaster dan een Lexus, tenzij je er veel opties bijgekocht hebt waar een ander geen bal om geeft. Een C van 37.000 euro ziet er vaak hetzelfde uit als één van 74.000. Een Lexus IS bijv. is in aanschaf ook een stuk goedkoper wanneer je hem full option hebt want je kan zo'n beetje alleen kiezen tussen 2.0 en 3.0 sport en executive en of je wel of niet een schuifkanteldak en/of navigatie wil. Het is goedkoper in aanschaf, maar schrijft ook harder af. Prima, maar per kilometer is het niet duurder rijden, echter goedkoper niet.

Beide auto's hebben in mijn ogen trouwens hun kwaliteiten. De Lexus IS is veel meer een rijdersauto terwijl een Benz C meer een comfortabele auto is. Kijk alleen al naar de automaat, het motorgeluid, onderstel etc.

De GS/RX/LS ligt dan weer dichter bij dezelfde klasse van de Benz. Dooreengenomen, als ik 100.000 euro kon besteden aan een auto en daarna weinig aan onderhoud dan zou ik 100% zeker een Lexus nemen en NOOIT een Benz. Ik zou er niet eens over twijfelen.
Ballebekwoensdag 29 december 2004 @ 13:41
Mijn volgende auto wordt OF een Audi OF een Toyota met de grootste kans op de laatste...
PeuRacwoensdag 29 december 2004 @ 13:52
Mercedes, Audi, Lexus allemaal rotzooi is t

Koop gewoon een Jaguar
Vinnievwwoensdag 29 december 2004 @ 14:13
Ja, dat zijn echt kilometer vreters .
Pietverdrietwoensdag 29 december 2004 @ 14:16
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:52 schreef PeuRac het volgende:
Mercedes, Audi, Lexus allemaal rotzooi is t

Koop gewoon een Jaguar
Een duur gelabelde ford bedoel je
Hari-Bowoensdag 29 december 2004 @ 16:02
Haha een Jaguar waar je geeneens fatsoenlijk aan kan sleutelen, terwij je bij de merc oldtimers overal bijkan!
Pietverdrietwoensdag 29 december 2004 @ 16:24
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:02 schreef Hari-Bo het volgende:
Haha een Jaguar waar je geeneens fatsoenlijk aan kan sleutelen, terwij je bij de merc oldtimers overal bijkan!
Aan een Jaguar oldtimer kan je ook veel sleutelen, heeeeeel veel sleutelen, en weinig rijden...
j22flyingdownwindwoensdag 29 december 2004 @ 16:30
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, Dream on.
Daarom kijken de topmensen van de autoindustrie naar Toyota om zich te orienteren..
Ik droom niet, dat zijn mijn ervaring Dat is FEITELIJK
j22flyingdownwindwoensdag 29 december 2004 @ 16:33
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:49 schreef MK1GTI het volgende:

[..]

De GS/RX/LS ligt dan weer dichter bij dezelfde klasse van de Benz. Dooreengenomen, als ik 100.000 euro kon besteden aan een auto en daarna weinig aan onderhoud dan zou ik 100% zeker een Lexus nemen en NOOIT een Benz. Ik zou er niet eens over twijfelen.
Mijn E van 8 jaar oud gaat 1x per 30.000km voor een beurt, en deze is goedkoper als de beurt van een Avensis (zag ik in fleetowners-handboek van Toyota) en daarbij zal Lexus nog wel duurder zijn dan Toyota

Dat verhaal ervoor ben ik het zeker wel mee eens.. alleen dat jij het verschil tussen een goedkope en dure C niet ziet zal meer zijn omdat je jezelf niet echt richt op dat merk Ik zie het verschil ook cht niet tussen een Avensis van 25.000 of 60.000 euro... Is puur gerichtheid van interesse lijkt me...

[ Bericht 22% gewijzigd door j22flyingdownwind op 29-12-2004 16:41:13 ]
Sterke_Yerkewoensdag 29 december 2004 @ 16:41
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Mijn E van 8 jaar oud gaat 1x per 30.000km voor een beurt, en deze is goedkoper als de beurt van een Avensis (zag ik in fleetowners-handboek van Toyota) en daarbij zal Lexus nog wel duurder zijn dan Toyota
Waarom heb je een mercedes E-klasse van 8 jaar oud, terwijl je in je avatar een superdesupervette saab 900 staat?
j22flyingdownwindwoensdag 29 december 2004 @ 16:43
omdat ik die ook nog heb voor de hobby
Sterke_Yerkewoensdag 29 december 2004 @ 16:48
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:43 schreef j22flyingdownwind het volgende:
omdat ik die ook nog heb voor de hobby
/offtopic

Dat is tof
j22flyingdownwindwoensdag 29 december 2004 @ 16:52
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:48 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

/offtopic

Dat is tof
/nog offtopicer:

zeker wel: een 1987 900 turbo 'red arrow' (zijn er 150 van gemaakt)
Alexxxxxwoensdag 29 december 2004 @ 20:50
die taxichauffeur mag het Guinnes book of reocrds wel bellen. Het record volgesn het boek van 2004 was een volvo P-1800 met 3.200.000 kilometer op de teller.

Overigens ben ik er van overtuigd dat er een aantal vrchtwagens en bussen met nog meer kilomters op de teller rondrijden
Sterke_Yerkewoensdag 29 december 2004 @ 21:09
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

/nog offtopicer:

zeker wel: een 1987 900 turbo 'red arrow' (zijn er 150 van gemaakt)
/meest oftopicst
Dat is helemaal vet

Maar en topique

Je hoort soms de bizarste verhalen over die oude mercedesen. 'k hoorde laatst ook van iemand die een oude mercedes diesel had, dat er eerst een keer een cilinder uitviel, er is gewoon mee doorgereden, maar toen de tweede en derde uitvielen ook, het reed nog steeds goed (wel minder natuurlijk) Of het echt waar is weet ik niet, maar ik hoor wel meer van de verhalen over mercedessen
UncleFunkdonderdag 30 december 2004 @ 09:11
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

/nog offtopicer:

zeker wel: een 1987 900 turbo 'red arrow' (zijn er 150 van gemaakt)
Ben jij autoverzamelaar?
NiGeLaToRdonderdag 30 december 2004 @ 09:16
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:45 schreef MacDweal het volgende:

[..]

Juist goed voor het milieu. Gezien het aantal KM had die er ook zo rond de 10 a 15 auto's gebruikt kunnen hebben. Die dan weer door een ander tot op de draad opgereden was.
Hij had ook 15 x een zuiniger en milieuvriendelijker model kunnen rijden.. dus of het nou echt beter is.. tjah, weetniet
MouseOverdonderdag 30 december 2004 @ 10:55
quote:
Op donderdag 30 december 2004 09:16 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hij had ook 15 x een zuiniger en milieuvriendelijker model kunnen rijden.. dus of het nou echt beter is.. tjah, weetniet
Ach, nieuwe diesels met 100dkm op de klok en onderhoud zoals je van een griekse of nederlandse taxi verwacht zal echt niet zo heel veel schoner zijn dan die ouwe bak.
SvenThaMandonderdag 30 december 2004 @ 11:52
Ik had dit bericht van de zomer al ergens gelezen alleen toen ging het erover dat deze taxichauffeur zijn auto niet gedoneerd had aan het museum van MB maar dat hij er een nieuwe E-klasse voor terugkreeg.

Wat ik ook wel eens hoor is dat het koud-warm worden van motoren het slechtste is voor het blok. Taxichauffeurs in het midden-oosten werken vaak in ploegendiensten en de motor gaat dus alleen uit voor onderhoud.

Maar zeker een hele prestatie. Hoe zou de bekleding er na 4.6miljoen km uitzien?
Steve-Odonderdag 30 december 2004 @ 11:59
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:52 schreef PeuRac het volgende:
Mercedes, Audi, Lexus allemaal rotzooi is t

Koop gewoon een Jaguar
Een jaguar diesel natuurlijk
Hari-Bodonderdag 30 december 2004 @ 13:24
Jaguar heeft laatst zijn eerste DIESEL model uitgebracht
Maar dan nog Mercedes über alles
MrX1982donderdag 30 december 2004 @ 13:55
Duitse degelijkheid van Mercedes
dekrakelingvrijdag 31 december 2004 @ 16:05
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:52 schreef PeuRac het volgende:
Mercedes, Audi, Lexus allemaal rotzooi is t

Koop gewoon een Jaguar
Een jaguar ?
Neem nou bijvoorbeeld de x-type, een onbetrouwbaar brok ellende die bovendien rijdt als een natte dwijl. Nee, Jaguar heeft zijn goede naam op het gebied van auto's grotendeels verspeelt.
ondeugendvrijdag 31 december 2004 @ 16:15
Dat is toch een heus compliment aan Mercedes
dekrakelingvrijdag 31 december 2004 @ 16:16
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, Dream on.
Daarom kijken de topmensen van de autoindustrie naar Toyota om zich te orienteren..
"Kuch."
Pietverdrietvrijdag 31 december 2004 @ 16:22
:-)

Had het niet over styling
ook_gekvrijdag 31 december 2004 @ 16:50
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:52 schreef PeuRac het volgende:
Mercedes, Audi, Lexus allemaal rotzooi is t

Koop gewoon een Jaguar
krijg je er dan een aanhanger bij voor de onderdelen in te doen die je onderweg verliest
yupvrijdag 31 december 2004 @ 20:32
Uhh juist dat Toyota rijders geen fuck geven om een auto zegt wat over Toyota...

Die mensen hebben nog nooit van onderhoud oid gehoord is mijn ervaring... En dan is het wel erg goed wat Toyota opeens kan...

Een 2dehands Benz van 1998 heeft veel grotere kans om onderhouden te worden / naar de dealer voor onderhoud gebracht te worden dan een 2de hands Toyo...
Pietverdrietvrijdag 31 december 2004 @ 22:18
en wat is je punt, yup?
yupvrijdag 31 december 2004 @ 22:20
Mijn punt is dat een 2dehands Starlet nooit zoveel onderhoud zal krijgen als een 2dehands Benz.

En toch blijven de Toyota's betrouwbaarder.

Raar he ?
Pietverdrietvrijdag 31 december 2004 @ 22:27
Toyota´s zijn gewoon degelijk.
Heb je dat topgear item gezien met die Toyota Jeep?
Werd in elkaar gereden, geen problemen
Ding werd door de vloed begraven in het strand, uitgegraven, en starte zonder problemen
in de fik gestoken, en reed nog
werd op het dak van een flat gezet en de flat werd opgeblazen, en de toyota liep
Stond toen uitgebrand, en volledig in elkaar in de studio, en liep.

Iedere warlord in de Derde wereld wil een mercedes, maar als ie een auto nodig heeft om de klus te klaren rijden die Toyota.
yupvrijdag 31 december 2004 @ 22:35
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Toyota´s zijn gewoon degelijk.
Heb je dat topgear item gezien met die Toyota Jeep?
Werd in elkaar gereden, geen problemen
Ding werd door de vloed begraven in het strand, uitgegraven, en starte zonder problemen
in de fik gestoken, en reed nog
werd op het dak van een flat gezet en de flat werd opgeblazen, en de toyota liep
Stond toen uitgebrand, en volledig in elkaar in de studio, en liep.

Iedere warlord in de Derde wereld wil een mercedes, maar als ie een auto nodig heeft om de klus te klaren rijden die Toyota.
Duhh, die filmpje heb ik gezien al...

Om te pimpen de Merc...

Om te raggen de Toyo's...
Lithionwoensdag 5 januari 2005 @ 00:50
Om te zien (en vooral voelen) hoe degelijk Toyota's zijn moet je eens een taxirit van Poi Pet naar Siem Reap maken (allemaal corolla's).