Inderdaad, want het blijft dan circa een miljoen kilometer per revisie.quote:Op zondag 26 december 2004 18:26 schreef yup het volgende:
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.
Toch respectabel.
Juist goed voor het milieu. Gezien het aantal KM had die er ook zo rond de 10 a 15 auto's gebruikt kunnen hebben. Die dan weer door een ander tot op de draad opgereden was.quote:
quote:Op zondag 26 december 2004 18:26 schreef yup het volgende:
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.
Toch respectabel.
Ligt eraan de ene teller gaat bij de 100.000 op nul andere hebben een nulletje meer en gaan dus tot de 9.000.000quote:Op zondag 26 december 2004 20:21 schreef 2609 het volgende:
gaat ie dan een paar keer de teller rond of hoe zit dat
De digitale teller van mijn (ex-) Cordoba begin na 3 ton vrolijk weer opnieuw te tellen....quote:Op zondag 26 december 2004 21:03 schreef Riot het volgende:
P.S. Ik neem aan dat alle digitale tellers gewoon doorlopen over het miljoen heen, ik weet dit aleen niet zeker.
Idd nieuwe E heeft redelijk wat problemen bijv.quote:Op zondag 26 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat deze Benz dat deed verbaasd me niet, dit model is ongelofelijk sterk, heb wel eens gereden in zo eentje die meer dan 2 millioen op de teller had. Ik rij voor mijn werk veel met taxi´s maar je Mercedes is hard op weg zijn naam te verknallen als ik taxi chauffeurs mag geloven. Moderne Mercedes zijn ze in het algemeen niet tevreden mee, vaak problemen, storingen.
Duitse auto industrie heeft generiek een kwaliteits probleem, maar dat heeft men inmiddels zelf ook door. Stond in groot artikel in Stern deze week over Toyota, als wereldleider kwaliteit in het autobouwen, en een interview met VW chef, die toegeeft dat men zich aan Toyota orienteerd.quote:Op maandag 27 december 2004 00:35 schreef yup het volgende:
[..]
Idd nieuwe E heeft redelijk wat problemen bijv.
Een taxi word vrijwel altijd warm geragd. Niet zo moeilijk ook omdat ze de hele dag aanstaan.quote:Op maandag 27 december 2004 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Hele prestatie. De vito's waar ik voor m'n werk in rij beginnen met 300dkm al gammel te worden. Met name de versnellingsbakken.
We hebben ook een stuk of 10 sprinters, die hebben rond de 400dkm erop staan. En zo'n beetje allemaal waren ze rond de 350dkm aan een motorrevisie toe.
Ze worden niet zo heel erg lief behandeld, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen.
Het zijn taxi'squote:Op maandag 27 december 2004 16:34 schreef yup het volgende:
[..]
Een taxi word vrijwel altijd warm geragd. Niet zo moeilijk ook omdat ze de hele dag aanstaan.
Een bestelwagen word koud in de begrenzer geknald en koud helemaal afgeragt.
2 andere uitersten...
quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Als je iedere week 5 liter olie in een BX gooit draait ie zonder problemen een miljoen km hoor
hee mede scooter-freakquote:Op maandag 27 december 2004 16:45 schreef yup het volgende:
Oops
Maar zowiezo heeft de Vito rukmotoren serieus...
Kutdingen dusquote:Op maandag 27 december 2004 23:10 schreef RoGaM het volgende:
[..]
hee mede scooter-freakvito valt best mee hoor met rukmotoren, werk zelf bij mercedes bedrijfswagens, maar de motor zelf is goed, alleen injector's en raildruksensor zijn gammel, das het 1e wat kapot gaat aan vito (de cdi versie dan), en als jeuitlaat gassen ruikt binnen in de auto, breng hem dan maar snel naar de dealer want je brandplaatjes zijn lek en dan zit heel kleppendeksel vol roet en moet je allemaal uitbikken, maar verder zijn vito's goede auto's hoor, o ja, alleen met gloeibougie's, ze kunnen nogal eens heeeeeeeel vast zitten, dan draai je ze kapot met eruitdraaien, ken je heel de motor met subframe uitbouwen, kop eraf en weg laten brengen om eruit te laten halen
Mercedes mocht willen dat ze kwalitatief met Toyota op één level zaten...quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:31 schreef Ultimora het volgende:
Mercedes zou falliet gaan als ze deze kwaliet bleven leveren
Als ik de nieuwe corolla en avensis e.d bekijk dan vind ik niet dat bijvoorbeeld het interieur qua bouw uberhaubt in de buurt kom van mercedes... echt stevig is het allemaal niet (in avensis de middenarm-steun kun je zo met een paar cm speling bewegen, deurpanelen kraken, leren bekleding is na 2 jaar versleten (volgens mij is het nieteens leer maar skai ofzo) vies geprint hout wat je zo van het dashboard kunt aftrekken...quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mercedes mocht willen dat ze kwalitatief met Toyota op één level zaten...
Lees het stukje een paar posts trug esquote:Op woensdag 29 december 2004 10:18 schreef MK1GTI het volgende:
Uit ervaring kan ik inderdaad stellen dat Toyota/Lexus véél betrouwbaarder is dan Mercedes. Dat blijkt trouwens ook uit de betrouwbaarheidstesten. Als je een tijd in een Lexus hebt gereden dan sta je ervan te kijken wat er met een nieuwe Mercedes allemaal mis kan gaan in een jaar. Kachelklep, veerpoot, stoelverwarming, twee keer sleutel (dikke sleutel, 250 euro :S) om van alle storingen in het dashboard nog maar te zwijgen (niet reageren op knoppen, verkeerde gegevens etc etc etc).
Sure, Dream on.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Lees het stukje een paar posts trug es![]()
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben
Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...
Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
Een benz is waardevaster dan een Lexus, tenzij je er veel opties bijgekocht hebt waar een ander geen bal om geeft. Een C van 37.000 euro ziet er vaak hetzelfde uit als één van 74.000. Een Lexus IS bijv. is in aanschaf ook een stuk goedkoper wanneer je hem full option hebt want je kan zo'n beetje alleen kiezen tussen 2.0 en 3.0 sport en executive en of je wel of niet een schuifkanteldak en/of navigatie wil. Het is goedkoper in aanschaf, maar schrijft ook harder af. Prima, maar per kilometer is het niet duurder rijden, echter goedkoper niet.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Lees het stukje een paar posts trug es![]()
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben
Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...
Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |