abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24220940
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,318967,00.html

Leuk artikel over een griekse taxichauffeur die 4,6 MILJOEN km met zijn 240D heeft gereden. Auto heeft ie gedoneerd aan het Mercedes museum in Stuttgard!

Zoals het blokje thuis tikt, tikt het nergens!
pi_24220967
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.

Toch respectabel.
pi_24220981
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:26 schreef yup het volgende:
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.

Toch respectabel.
Inderdaad, want het blijft dan circa een miljoen kilometer per revisie.
pi_24220990
Jaja, doe dat maar eens na.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_24221004
Only mercedes!
pi_24221015
Het milieu!
pi_24221228
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:29 schreef NightH4wk het volgende:
Het milieu!
Juist goed voor het milieu. Gezien het aantal KM had die er ook zo rond de 10 a 15 auto's gebruikt kunnen hebben. Die dan weer door een ander tot op de draad opgereden was.
  zondag 26 december 2004 @ 18:46:34 #8
58497 Xof
Automatic reply
pi_24221248
Net of een fiat panda dat niet kan
pi_24221278
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:26 schreef yup het volgende:
Ding is 3 of 4 gereviseerd dacht ik.

Toch respectabel.
  zondag 26 december 2004 @ 18:53:39 #10
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_24221340
Niet alleen omdat ie gereviseerd is hoor, het is één van de sterkste modellen van de Benz namelijk de W115 en de W123 zijn oersterk en zeer betrouwbaar!
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_24222620
gaat ie dan een paar keer de teller rond of hoe zit dat
pi_24222959
Vraag me af wat een Toyota doet met 3/4 revisies
  zondag 26 december 2004 @ 21:03:11 #13
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_24223183
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 09:49:52 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 26 december 2004 @ 21:03:16 #14
102747 Riot
Je weet toch....
pi_24223185
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:21 schreef 2609 het volgende:
gaat ie dan een paar keer de teller rond of hoe zit dat
Ligt eraan de ene teller gaat bij de 100.000 op nul andere hebben een nulletje meer en gaan dus tot de 9.000.000

P.S. Ik neem aan dat alle digitale tellers gewoon doorlopen over het miljoen heen, ik weet dit aleen niet zeker.
Allebij mijn auto's hebben er een maar de ene staat net op 7.000 en de andere ook pas op 205.000, dus daar kom ik voorlopig ook niet achter

[ Bericht 15% gewijzigd door Riot op 26-12-2004 21:09:48 (Edit som blabla...) ]
pi_24223844
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:03 schreef Riot het volgende:

P.S. Ik neem aan dat alle digitale tellers gewoon doorlopen over het miljoen heen, ik weet dit aleen niet zeker.
De digitale teller van mijn (ex-) Cordoba begin na 3 ton vrolijk weer opnieuw te tellen....
pi_24224814
Nope digitale tellers lopen meestal niet door...
  zondag 26 december 2004 @ 22:55:57 #17
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_24225252
Er waren toendertijd GEENEENS tonnentellers van Mercedes maar dat model kon dat zeker draaien! Leer is wat van auto's ofso....
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zondag 26 december 2004 @ 22:57:11 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24225284
Dat deze Benz dat deed verbaasd me niet, dit model is ongelofelijk sterk, heb wel eens gereden in zo eentje die meer dan 2 millioen op de teller had. Ik rij voor mijn werk veel met taxi´s maar je Mercedes is hard op weg zijn naam te verknallen als ik taxi chauffeurs mag geloven. Moderne Mercedes zijn ze in het algemeen niet tevreden mee, vaak problemen, storingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 december 2004 @ 00:13:35 #19
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24227032
Ik ken iemand die met een blauwe 240 D 1.000.000 km heeft gedaan en toen echt verkocht omdat ze na 21 jaar die wagen echt beu gezien waren ... Technische controle zonder probleem en dat met eerste motor ... wel rustige chaufeur en veel gereisd
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24227524
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat deze Benz dat deed verbaasd me niet, dit model is ongelofelijk sterk, heb wel eens gereden in zo eentje die meer dan 2 millioen op de teller had. Ik rij voor mijn werk veel met taxi´s maar je Mercedes is hard op weg zijn naam te verknallen als ik taxi chauffeurs mag geloven. Moderne Mercedes zijn ze in het algemeen niet tevreden mee, vaak problemen, storingen.
Idd nieuwe E heeft redelijk wat problemen bijv.
  maandag 27 december 2004 @ 00:49:53 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24227802
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:35 schreef yup het volgende:

[..]

Idd nieuwe E heeft redelijk wat problemen bijv.
Duitse auto industrie heeft generiek een kwaliteits probleem, maar dat heeft men inmiddels zelf ook door. Stond in groot artikel in Stern deze week over Toyota, als wereldleider kwaliteit in het autobouwen, en een interview met VW chef, die toegeeft dat men zich aan Toyota orienteerd.
Over een jaar of 10 is men misschien weer op nivo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 december 2004 @ 01:27:07 #22
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_24228491
Ik heb op Kreta een keer in een soortgelijke taxi gezeten met 980.000 op de teller, bij navraag bij de chauffeur bleek deze al een keer rond te zijn geweest en 1.980.000 te hebben gelopen. Was wel de 3e motor die in die auto zat, maar toch...
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 27 december 2004 @ 08:46:55 #23
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_24230890
Kijk bijv in Mexico daar rijd de w123 serie nog volop rond als taxi, omdat ze simpelweg niet stuk te krijgen waren, zolang je er maar koelvloeistof en olie op peil houdt, zal ie vele duizenden kilometers draaien. (rij zelf ook een w123 merc)
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  maandag 27 december 2004 @ 15:44:24 #24
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24236430
dam'n dat is veel,

Mijn ouders hebben er ook zo eentje gehad, alleen een 220 Diesel, en daar hebben ze bijna 9 ton mee gereden, ik vond dat al ontstellend veel, ( en ja 2x gehele motorrevisie)

maar 4.6 miljoen is een hele mooie prestatie hoor


er word wel gezegd dat dit de beste Mercedes is ooit gemaakt,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 27 december 2004 @ 16:10:19 #25
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_24236816
Ouwe buurman heeft een jaar of 7 geleden zijn nieuwgekochte 250td uit 87 ingeruil met 990.000 km op de teller. Is toen gewoon door de dealer nog weer doorverkocht ook ! Eerste motor, eerste bak, 2e koppeling etc. etc.

Onverwoestbaar dus, alleen electronica heeft men niet onder controle en dat zit er tegenwoordig toch best veel in .
Life is too short don't stress every day
  maandag 27 december 2004 @ 16:33:29 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24237227
Hele prestatie. De vito's waar ik voor m'n werk in rij beginnen met 300dkm al gammel te worden. Met name de versnellingsbakken.

We hebben ook een stuk of 10 sprinters, die hebben rond de 400dkm erop staan. En zo'n beetje allemaal waren ze rond de 350dkm aan een motorrevisie toe.

Ze worden niet zo heel erg lief behandeld, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen.
Vampire Romance O+
pi_24237254
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:33 schreef MouseOver het volgende:
Hele prestatie. De vito's waar ik voor m'n werk in rij beginnen met 300dkm al gammel te worden. Met name de versnellingsbakken.

We hebben ook een stuk of 10 sprinters, die hebben rond de 400dkm erop staan. En zo'n beetje allemaal waren ze rond de 350dkm aan een motorrevisie toe.

Ze worden niet zo heel erg lief behandeld, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen.
Een taxi word vrijwel altijd warm geragd. Niet zo moeilijk ook omdat ze de hele dag aanstaan.

Een bestelwagen word koud in de begrenzer geknald en koud helemaal afgeragt.

2 andere uitersten...
  maandag 27 december 2004 @ 16:41:54 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24237416
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:34 schreef yup het volgende:

[..]

Een taxi word vrijwel altijd warm geragd. Niet zo moeilijk ook omdat ze de hele dag aanstaan.

Een bestelwagen word koud in de begrenzer geknald en koud helemaal afgeragt.

2 andere uitersten...
Het zijn taxi's
Vampire Romance O+
pi_24237467
Oops

Maar zowiezo heeft de Vito rukmotoren serieus...
pi_24240235
hmm mijne haalt de miljoen km niet zonder revisie waarschijnlijk.. maja das dan weer een benzine

maarre een miljoen is best veel, taai blok
pi_24241047
Als je iedere week 5 liter olie in een BX gooit draait ie zonder problemen een miljoen km hoor
'99 MB E320 CDI T-model
pi_24242017
  maandag 27 december 2004 @ 22:50:53 #33
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24244479
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Als je iedere week 5 liter olie in een BX gooit draait ie zonder problemen een miljoen km hoor
Beetje olieverspilling
Kan je beter het geld wat je aan al die olie kwijt bent aan een degelijke auto uitgeven.
vijfhonderd stuks
  maandag 27 december 2004 @ 23:10:17 #34
87885 RoGaM
Mercedes-Benz
pi_24244914
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:45 schreef yup het volgende:
Oops

Maar zowiezo heeft de Vito rukmotoren serieus...
hee mede scooter-freak vito valt best mee hoor met rukmotoren, werk zelf bij mercedes bedrijfswagens, maar de motor zelf is goed, alleen injector's en raildruksensor zijn gammel, das het 1e wat kapot gaat aan vito (de cdi versie dan), en als jeuitlaat gassen ruikt binnen in de auto, breng hem dan maar snel naar de dealer want je brandplaatjes zijn lek en dan zit heel kleppendeksel vol roet en moet je allemaal uitbikken, maar verder zijn vito's goede auto's hoor, o ja, alleen met gloeibougie's, ze kunnen nogal eens heeeeeeeel vast zitten, dan draai je ze kapot met eruitdraaien, ken je heel de motor met subframe uitbouwen, kop eraf en weg laten brengen om eruit te laten halen
  dinsdag 28 december 2004 @ 08:38:37 #35
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24250417
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:10 schreef RoGaM het volgende:

[..]

hee mede scooter-freak vito valt best mee hoor met rukmotoren, werk zelf bij mercedes bedrijfswagens, maar de motor zelf is goed, alleen injector's en raildruksensor zijn gammel, das het 1e wat kapot gaat aan vito (de cdi versie dan), en als jeuitlaat gassen ruikt binnen in de auto, breng hem dan maar snel naar de dealer want je brandplaatjes zijn lek en dan zit heel kleppendeksel vol roet en moet je allemaal uitbikken, maar verder zijn vito's goede auto's hoor, o ja, alleen met gloeibougie's, ze kunnen nogal eens heeeeeeeel vast zitten, dan draai je ze kapot met eruitdraaien, ken je heel de motor met subframe uitbouwen, kop eraf en weg laten brengen om eruit te laten halen
Kutdingen dus
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_24254051
* kijkt op teller.... 290.000 kilometers....
ik moet nog even
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_24256129
Mercedes zou falliet gaan als ze deze kwaliet bleven leveren
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:45:13 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24256307
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:31 schreef Ultimora het volgende:
Mercedes zou falliet gaan als ze deze kwaliet bleven leveren
Mercedes mocht willen dat ze kwalitatief met Toyota op één level zaten...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24258584
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mercedes mocht willen dat ze kwalitatief met Toyota op één level zaten...
Als ik de nieuwe corolla en avensis e.d bekijk dan vind ik niet dat bijvoorbeeld het interieur qua bouw uberhaubt in de buurt kom van mercedes... echt stevig is het allemaal niet (in avensis de middenarm-steun kun je zo met een paar cm speling bewegen, deurpanelen kraken, leren bekleding is na 2 jaar versleten (volgens mij is het nieteens leer maar skai ofzo) vies geprint hout wat je zo van het dashboard kunt aftrekken...

Technisch gezien als je naar TUV e.d kijkt staat toyota overal lekker hoog. Nou vin ik zo'n 'test' niet echt een betrouwbare meting. Als je een toyota koopt dan koop je dat omdat ie relatief goedkoop is en blijkbaar betrouwbaar moet zijn.. Mensen die dus niks om autos geven en vaak weinig km's rijden. Mercedessen zijn over het algemeen kilometervreters... en JA een mercedes die 60.000 in het jaar rijdt zal idd vaker problemen hebben dan een Toyota die 15.000 in het jaar rijdt....
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:10:58 #40
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_24258649
Volledig mee eensch
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_24258676
Er zijn altijd uitzonderingen en ik denk ook wel dat Toyota kwalitatief beter is, maar om nou te zeggen dat het een wezenlijk verschil is...
'99 MB E320 CDI T-model
pi_24271932
Uit ervaring kan ik inderdaad stellen dat Toyota/Lexus véél betrouwbaarder is dan Mercedes. Dat blijkt trouwens ook uit de betrouwbaarheidstesten. Als je een tijd in een Lexus hebt gereden dan sta je ervan te kijken wat er met een nieuwe Mercedes allemaal mis kan gaan in een jaar. Kachelklep, veerpoot, stoelverwarming, twee keer sleutel (dikke sleutel, 250 euro :S) om van alle storingen in het dashboard nog maar te zwijgen (niet reageren op knoppen, verkeerde gegevens etc etc etc).

Wat dat betreft is de betrouwbaarheidstest een weerspiegeling van mijn ervaringen met de merken.

Om ook nog even ontopic wat te zeggen: Ik heb in griekenland inderdaad ook veel taxis gezien (Skoda Octavia met 780.000km op de teller) en nog veel meer van dat soort hokken. Die chauffeurs daar zijn écht zuinig op hun bakken en dat scheelt aardig. Daar kunnen de Nederlandse rag-boys nog wat van leren. Sinds de "wat vindt u van mijn rijstijl. Bel gratis xXXxXxx"-stickers er zijn vind ik het trouwens wel wat beter geworden.
pi_24272715
Aardig stukkie gereden ja
Laatst hadden ze bij een kennis van mij een feestje omdat Ome Cor (Toyota Corolla 1.8D) 1.000.000 had gedraaid in zijn 13 jarige bestaan.
Die auto was eerst van een koeriersbedrijf en later toen ie 8 jaar oud was en 840.000km op de teller had staan heeft ie hem overgekocht voor 500 gulden.
Nooit problemen met die bak, is nooit echt iets vervangen behalve gloeipluggen, distributie en accu...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_24273269
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:18 schreef MK1GTI het volgende:
Uit ervaring kan ik inderdaad stellen dat Toyota/Lexus véél betrouwbaarder is dan Mercedes. Dat blijkt trouwens ook uit de betrouwbaarheidstesten. Als je een tijd in een Lexus hebt gereden dan sta je ervan te kijken wat er met een nieuwe Mercedes allemaal mis kan gaan in een jaar. Kachelklep, veerpoot, stoelverwarming, twee keer sleutel (dikke sleutel, 250 euro :S) om van alle storingen in het dashboard nog maar te zwijgen (niet reageren op knoppen, verkeerde gegevens etc etc etc).
Lees het stukje een paar posts trug es
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben

Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...

Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
'99 MB E320 CDI T-model
  woensdag 29 december 2004 @ 12:01:54 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24273551
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Lees het stukje een paar posts trug es
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben

Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...

Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
Sure, Dream on.
Daarom kijken de topmensen van de autoindustrie naar Toyota om zich te orienteren..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:28:53 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24273948
Idd, ik ben nog steeds duits georienteerd, maar de avensis is een hele goede bak nowadays

(met een beetje mazzel mag ik er over 2,5 maand in rijden voor mijn nieuwe baan )
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24274318
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Lees het stukje een paar posts trug es
Ik rij nu driekwart jaar een Mercedes E-klasse met 300.000km op de teller. Heb nog nooit iets gehad. Geen drup olieverbruik (ondanks dat ie gechipt is)
.
Verder een G-klasse van 12 jaar oud waar ik nu 2,5 jaar in rijdt. Nog nooit iets gehad, 2,5 jaar zonder kosten rondgereden. Daarbij zie je dat een benz lekker waardevast is (in tegenstelling tot Lexus waar je bij een nieuwprijs van 100.000euro na 5 jaar nog maar 15.000 van terugziet) want voor deze G-klasse die we vorige week hebben ingeruilt tegen een andere, hebben we meer terug gekregen als dat wij er 2,5 jaar geleden voor betaald hebben

Klasgenoot van me werkt bij Toyota en heeft regelmatig een avensis mee. Dat ding heeft 5000km gelopen, hij trilt als de neten vanaf 120 (mja ok die dingen zijn niet gemaakt om harder als 80 te rijden) de airco blaast afwisselend warm en koud, i.p.v netjes op dezelfde tenmperatuur te blijven... stoelberwarming zit er wel in maar bij volle kracht heb ik niet eens het idee dat hij echt warm wordt (doet me denken aan een oude Mondeo Ghia, zelfde troep)... en ga zo maar door...

Uit klanttevredenheid zal idd blijken dat toyota-rijders tevredener LIJKEN te zijn. Echter zijn over het algemeen toyotarijders niet echt mensen die veel om hun auto geven. Een Mercedes rijder is kritischer en wil alles perfect hebben. Daarom lijkt het alsof Toyota mensen zo tevreden zijn, maar al die ouwe sokken in hun yaris zal het niet boeien als er een lampje brand of als de motor tikt of wat dan ook, die hebben daar geen flauw benul van en zullen er dus ook niet mee naar de dealer gaan.
Een benz is waardevaster dan een Lexus, tenzij je er veel opties bijgekocht hebt waar een ander geen bal om geeft. Een C van 37.000 euro ziet er vaak hetzelfde uit als één van 74.000. Een Lexus IS bijv. is in aanschaf ook een stuk goedkoper wanneer je hem full option hebt want je kan zo'n beetje alleen kiezen tussen 2.0 en 3.0 sport en executive en of je wel of niet een schuifkanteldak en/of navigatie wil. Het is goedkoper in aanschaf, maar schrijft ook harder af. Prima, maar per kilometer is het niet duurder rijden, echter goedkoper niet.

Beide auto's hebben in mijn ogen trouwens hun kwaliteiten. De Lexus IS is veel meer een rijdersauto terwijl een Benz C meer een comfortabele auto is. Kijk alleen al naar de automaat, het motorgeluid, onderstel etc.

De GS/RX/LS ligt dan weer dichter bij dezelfde klasse van de Benz. Dooreengenomen, als ik 100.000 euro kon besteden aan een auto en daarna weinig aan onderhoud dan zou ik 100% zeker een Lexus nemen en NOOIT een Benz. Ik zou er niet eens over twijfelen.
pi_24275368
Mijn volgende auto wordt OF een Audi OF een Toyota met de grootste kans op de laatste...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_24275580
Mercedes, Audi, Lexus allemaal rotzooi is t

Koop gewoon een Jaguar
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24275951
Ja, dat zijn echt kilometer vreters .
Zoals het blokje thuis tikt, tikt het nergens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')