Waar het om gaat is dat Greenpeace van het middel (actie) een doel heeft gemaakt, en de oorspronkelijke doelen opzij heeft geschoven. Het maakt blijkbaar niet meer uit waar men voor strijd, het is belangrijker dat de actie aandacht van de media krijgt en impact heeft. Men is zelfs bereid om daar klinkklare onzin voor uit te kramen, zoals bijv. bij de scoubidou-touwtjes.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:34 schreef SCH het volgende:
Natuurlijk is Greenpeace een bedrijf geworden. Net als Amnesty International of Natuurmonumenten. Dat lijkt me alleen maar een goede zaak.
Ik dacht dat modaal in nederland op 33.000 euro bruto lag, dus met 20.000 halen ze nog niet eens 65% van de gemiddelde nederlander.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat re denk ik bedoeld is dat een doorsnee Greenpeace medewerker dubbel zoveel verdienen als een gemiddelde Nederlander. Kortom een zeeeeer idieele organisatie...
Wie lezen kan heeft echt voordelenquote:Op zondag 16 januari 2005 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat modaal in nederland op 33.000 euro bruto lag, dus met 20.000 halen ze nog niet eens 65% van de gemiddelde nederlander.
Verder is Modaal wat anders dan gemiddeld.quote:Op maandag 27 december 2004 10:03 schreef Knarf het volgende:
Ach ja, dit zegt meestal al genoeg:
Salariskosten + pensioen + sociale lasten, maar zonder extra personeelskosten = ¤3982088,-
FTE = 85
gemiddeld per persoon = ¤45790,-
bron
http://www.greenpeaceweb.org/jaarverslag/financieel2003.pdf
Exact - wellicht is het doorgeschoten dat zie je wel vaker bij dit soort instellingen die uit actiegroepen zijn voortgekomen. Dat gevaar ligt bij Amnesty ook voortdurend op del oer. Ze groeien uit hun jasje en gaan dingen doen die eigenlijk niet bij het hoofddoel horen. Greenpeace zit nu even in zwaar weer en dat is misschien wel louterend. De dingen waar ze voor staan, daar lijkt me niet veel mee mis.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:46 schreef Falco het volgende:
Echter lijkt het mij niet gezond dat je als bedrijf zo'n enorm logge bureaucratische instelling wordt, zoals Greenpeace nu geworden is.
Las, enige weken terug, in Elsevier interview mett Founding Father Greenpeace. Hij had zich teleurgesteld uit de organisatie teruggetrokken.quote:Op zondag 16 januari 2005 14:05 schreef SCH het volgende:
Nee hoor PV - onderbouw dat dan eens ipv met je flauwe smakeloze one-liners te komen. Greenpeace staat voor bepaalde zaken die erg belangrijk zijn en jij denkt blijkbaar dat er niks loos is met dieren en milieu omdat voor PieteVerdriet alleen het grote geld en winst maken telt en de rest onbelangrijk is.
Lezen kan handig zijn. Greenpeace staat naar jou haar donateurs toe voor bepaalde zaken, en als jij die donateurs dat wilt willen geloven, en dus braaf je hun centjes over wilt willen maken, dan vind ik dat best. Het is jouw hun geld tenslotte. Al vind ik de donaties aan milieu-organisaties wel iets hebben van een moderne aflaat: "Geef ons je geld, en je milieu-zonden worden je vergeven."quote:Op zondag 16 januari 2005 14:05 schreef SCH het volgende:
Nee hoor PV - onderbouw dat dan eens ipv met je flauwe smakeloze one-liners te komen. Greenpeace staat voor bepaalde zaken die erg belangrijk zijn en jij denkt blijkbaar dat er niks loos is met dieren en milieu omdat voor PieteVerdriet alleen het grote geld en winst maken telt en de rest onbelangrijk is.
Wat er gepost wordt bevalt je niet, en dus is het niveau laag?quote:Op zondag 16 januari 2005 18:38 schreef SCH het volgende:
Tsjongejonge, wat een laag nivo in dit topic zeg. PV roept maar wat. Jammer.
LOLquote:Op zondag 16 januari 2005 18:38 schreef SCH het volgende:
Sjonge dat is nou echt zwak hoor, je er niet meer uitredden en dan maar lopen zeiken over het niveau.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:38 schreef SCH het volgende:
Wat ik zeg: je roept maar wat.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het dat ik maar roep?
Ach gusssquote:
quote:Op maandag 17 januari 2005 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gusss
SCH staat met zijn grote bek vol ongepoetste tanden. Slap hoor, maar dat zijn we van je gewend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |