Daar ben ik ook bang voor. Het is alleen ontzettend moeilijk te schatten, omdat er met een aantal gebieden nog steeds geen contact is geweest. En soms komen er ineens een paar 1.000 bij, zoals een paar uur geleden in Sri Lanka.quote:Op maandag 27 december 2004 12:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik ga een gok doen: vóór het einde van de dag zitten we ver boven 30.000.
Dat klopt ook wel..maar d'r is een kans dat het straks ook weer naar beneden wordt bijgesteld. Maar dat we de 30.000 gaan halen lijkt me duidelijk... betwijfel of er uberhaupt goed geschat kan worden..hoeveel mensen precies in de arme gebieden geleefd hebben rond die kustlijnen.quote:Op maandag 27 december 2004 12:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Het is alleen ontzettend moeilijk te schatten, omdat er met een aantal gebieden nog steeds geen contact is geweest. En soms komen er ineens een paar 1.000 bij, zoals een paar uur geleden in Sri Lanka.
Het precieze aantal doden zal nooit bekend kunnen worden gemaakt...quote:Op maandag 27 december 2004 12:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel..maar d'r is een kans dat het straks ook weer naar beneden wordt bijgesteld. Maar dat we de 30.000 gaan halen lijkt me duidelijk... betwijfel of er uberhaupt goed geschat kan worden..hoeveel mensen precies in de arme gebieden geleefd hebben rond die kustlijnen.
quote:The population of the Andamans was 314,239 in 2001.
http://en.wikipedia.org/wiki/Andaman_Islands
The population of the islands [Nicobar] was 42,026 in 2001.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicobar_Islands
Giro 555quote:Op maandag 27 december 2004 12:57 schreef Brendovic het volgende:
Weet iemand waar je eigenlijk geld kan storten? Normaal regelen me ouders dat hier in huis. Maar ik zat net tv te kijken en ik heb besloten nu toch ook maar eens zelf geld te gaan storten. Maar ik ga niet aan een Greenpeace oid storten. Is er niet zo een centraal nummer wat ze dan aan de overheid ofzo daar geven?
Nederland en omgeving zijn geologisch gezien vrij saai. Bovendien hebben we een mooie golfbreker voor de kust liggen: Engeland!quote:Op zondag 26 december 2004 15:35 schreef yup het volgende:
Als ik dit soort berichten lees denk ik een ding:
Wanneer zijn wij aan de beurt![]()
Omdat het gewoonweg niet bekend is. Het is ook niet precies te tellen.quote:Op maandag 27 december 2004 12:38 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Het precieze aantal doden zal nooit bekend kunnen worden gemaakt...
DAT is inderdaad de grote vraag... Ik las al in de krant dat de Maldiven, onder India, ook al bijna helemaal verdwenen waren, omdat het laaggelegen eilanden zijn. Je zou je kunnen voorstellen dat complete eilandenpopulaties zijn verdwenen...! Onvoorstelbaar...quote:Op maandag 27 december 2004 13:00 schreef Kozzmic het volgende:
Wat me opvalt is dat over de stukken land die vlak bij het epicentrum liggen nog maar weinig bekend is. Niet alleen Indonesië, maar ook de Andaman en Nicobar Eilanden. Daar zullen ongetwijfeld nog een hoop extra slachtoffers te betreuren zijn...
[..]
Aardbevingen, aardverschuivingen, vloedgolven, die komen al miljoenen jaren voor en dat zal tot het einde der planeet altijd zo doorgaan. Maar omdat de aarde steeds voller wordt zal het dodental bij eenzelfde ramp steeds hoger uitvallen.quote:Op maandag 27 december 2004 13:15 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
DAT is inderdaad de grote vraag... Ik las al in de krant dat de Maldiven, onder India, ook al bijna helemaal verdwenen waren, omdat het laaggelegen eilanden zijn. Je zou je kunnen voorstellen dat complete eilandenpopulaties zijn verdwenen...! Onvoorstelbaar...
Zouden rampen van deze omvang zich in de nabije toekomst nu steeds vaker gaan voordoen...? Je had vorig jaar ook al die aardbeving in Iran, what's next?
quote:Op maandag 27 december 2004 13:22 schreef pberends het volgende:
Zie je zo'n vrouw op het journaal huilen om der kind. Net of dat kind het leuk vond om 12 uur per dag te werken.
Ik maak geen geld over op Giro 555 en ik hou niet van chips.quote:Op maandag 27 december 2004 13:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Weer een mooi moment voor de Westerling om z'n geweten te sussen. Paar euro overmaken op giro 555 en dan weer verder gaan met chips vreten.
Je hebt gelijk. We moeten meer badmeesters die kan op sturen!quote:Op maandag 27 december 2004 13:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Weer een mooi moment voor de Westerling om z'n geweten te sussen. Paar euro overmaken op giro 555 en dan weer verder gaan met chips vreten.
Heb jouw nog geen woord van medeleven horen zeggen hier.quote:Op maandag 27 december 2004 13:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |