abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24233178
holy crap...dat gaat hard
Allah Al Watan Al Malik
pi_24233188
23.000 doden al bij die aardbeving trouwens,heel veel en wordt alleen nog maar veel meer. Wat me opvalt is dat er op het nieuws (en vannacht was dat vooral heel erg) ongelófelijk gemiept werd over de toeristen. En we kregen (bv op inet) foto's van omgegolfde parasolletjes. Vreselijk.
En over ál die doden werd aan t eind van het nieuwsbulletin één zinnetje besteed. En dat er miljoenen mensen dakloos zijn geworden was natuurlijk al helemáál niet interessant dus dat werd maar gewoon verzwegen. Daar heb ik mij echt aan zitten ergeren..
pi_24233241
Plaatje met alle aardbevingen, je kunt hierop goed zien waar de breuklijnen zich bevinden.
Hier site met groter plaatje: http://www.earthquakes.bg(...)micity_map_large.htm

pi_24233259
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:13 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Ik denk boven de 8 miljoen
Nog eentje die meent dat hij lollig moet doen.
Hou toch op met die rot geintjes.
pi_24233330
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik ga een gok doen: vóór het einde van de dag zitten we ver boven 30.000 .
Daar ben ik ook bang voor. Het is alleen ontzettend moeilijk te schatten, omdat er met een aantal gebieden nog steeds geen contact is geweest. En soms komen er ineens een paar 1.000 bij, zoals een paar uur geleden in Sri Lanka.
sig verwijderd door FA
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 12:34:11 #256
8781 crew  Frutsel
pi_24233490
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:25 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Het is alleen ontzettend moeilijk te schatten, omdat er met een aantal gebieden nog steeds geen contact is geweest. En soms komen er ineens een paar 1.000 bij, zoals een paar uur geleden in Sri Lanka.
Dat klopt ook wel..maar d'r is een kans dat het straks ook weer naar beneden wordt bijgesteld. Maar dat we de 30.000 gaan halen lijkt me duidelijk... betwijfel of er uberhaupt goed geschat kan worden..hoeveel mensen precies in de arme gebieden geleefd hebben rond die kustlijnen.
pi_24233560
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel..maar d'r is een kans dat het straks ook weer naar beneden wordt bijgesteld. Maar dat we de 30.000 gaan halen lijkt me duidelijk... betwijfel of er uberhaupt goed geschat kan worden..hoeveel mensen precies in de arme gebieden geleefd hebben rond die kustlijnen.
Het precieze aantal doden zal nooit bekend kunnen worden gemaakt...
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 12:38:53 #258
8781 crew  Frutsel
pi_24233569
FOX heeft onder andere deze foto op hun site staan....
Vind ik nou niet echt "toepasselijk".... je kunt er rare dingen van denken...

pi_24233758
Die foto met die hand uit een stapel hout vond ik om kou van te worden.
Gek he die van een rijtje doden deed me lang zo veel niet.
Zie je te vaak denk ik om er nog van te schrikken.
pi_24233867
Weet iemand waar je eigenlijk geld kan storten? Normaal regelen me ouders dat hier in huis. Maar ik zat net tv te kijken en ik heb besloten nu toch ook maar eens zelf geld te gaan storten. Maar ik ga niet aan een Greenpeace oid storten. Is er niet zo een centraal nummer wat ze dan aan de overheid ofzo daar geven?
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_24233911
Wat me opvalt is dat over de stukken land die vlak bij het epicentrum liggen nog maar weinig bekend is. Niet alleen Indonesië, maar ook de Andaman en Nicobar Eilanden. Daar zullen ongetwijfeld nog een hoop extra slachtoffers te betreuren zijn...
quote:
The population of the Andamans was 314,239 in 2001.

http://en.wikipedia.org/wiki/Andaman_Islands

The population of the islands [Nicobar] was 42,026 in 2001.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicobar_Islands
  maandag 27 december 2004 @ 13:00:53 #262
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24233924
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:57 schreef Brendovic het volgende:
Weet iemand waar je eigenlijk geld kan storten? Normaal regelen me ouders dat hier in huis. Maar ik zat net tv te kijken en ik heb besloten nu toch ook maar eens zelf geld te gaan storten. Maar ik ga niet aan een Greenpeace oid storten. Is er niet zo een centraal nummer wat ze dan aan de overheid ofzo daar geven?
Giro 555
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 december 2004 @ 13:04:59 #263
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24233999
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:35 schreef yup het volgende:
Als ik dit soort berichten lees denk ik een ding:

Wanneer zijn wij aan de beurt
Nederland en omgeving zijn geologisch gezien vrij saai. Bovendien hebben we een mooie golfbreker voor de kust liggen: Engeland!

Alleen als er uit het noorden een vloedgolf zou aankomen (uit de richting noorwegen/ijsland) dan is het vervelend: het nauw van Calais... Is in 1953 al eens bewezen dat dat fout gaat...
pi_24234108
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:38 schreef Herrtee het volgende:

[..]

Het precieze aantal doden zal nooit bekend kunnen worden gemaakt...
Omdat het gewoonweg niet bekend is. Het is ook niet precies te tellen.
sig verwijderd door FA
pi_24234142
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:00 schreef Kozzmic het volgende:
Wat me opvalt is dat over de stukken land die vlak bij het epicentrum liggen nog maar weinig bekend is. Niet alleen Indonesië, maar ook de Andaman en Nicobar Eilanden. Daar zullen ongetwijfeld nog een hoop extra slachtoffers te betreuren zijn...
[..]
DAT is inderdaad de grote vraag... Ik las al in de krant dat de Maldiven, onder India, ook al bijna helemaal verdwenen waren, omdat het laaggelegen eilanden zijn. Je zou je kunnen voorstellen dat complete eilandenpopulaties zijn verdwenen...! Onvoorstelbaar...

Zouden rampen van deze omvang zich in de nabije toekomst nu steeds vaker gaan voordoen...? Je had vorig jaar ook al die aardbeving in Iran, what's next?
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_24234207
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:15 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

DAT is inderdaad de grote vraag... Ik las al in de krant dat de Maldiven, onder India, ook al bijna helemaal verdwenen waren, omdat het laaggelegen eilanden zijn. Je zou je kunnen voorstellen dat complete eilandenpopulaties zijn verdwenen...! Onvoorstelbaar...

Zouden rampen van deze omvang zich in de nabije toekomst nu steeds vaker gaan voordoen...? Je had vorig jaar ook al die aardbeving in Iran, what's next?
Aardbevingen, aardverschuivingen, vloedgolven, die komen al miljoenen jaren voor en dat zal tot het einde der planeet altijd zo doorgaan. Maar omdat de aarde steeds voller wordt zal het dodental bij eenzelfde ramp steeds hoger uitvallen.
pi_24234231
Zie je zo'n vrouw op het journaal huilen om der kind. Net of dat kind het leuk vond om 12 uur per dag te werken.
pi_24234276
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:22 schreef pberends het volgende:
Zie je zo'n vrouw op het journaal huilen om der kind. Net of dat kind het leuk vond om 12 uur per dag te werken.
pi_24234293
Weer een mooi moment voor de Westerling om z'n geweten te sussen. Paar euro overmaken op giro 555 en dan weer verder gaan met chips vreten.
GIRO 800800
  maandag 27 december 2004 @ 13:33:23 #270
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24234360
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Weer een mooi moment voor de Westerling om z'n geweten te sussen. Paar euro overmaken op giro 555 en dan weer verder gaan met chips vreten.
Ik maak geen geld over op Giro 555 en ik hou niet van chips.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24234385
Ik vraag me af hoeveel Thaise meisjes hebben moeten sterven in de handen van Nederlandse mannen. Erg om zo dood te gaan

maandag 27 december 2004 @ 13:41:34 #272
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_24234434
quote:
Je hebt gelijk. We moeten meer badmeesters die kan op sturen!
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_24234707
quote:
Heb jouw nog geen woord van medeleven horen zeggen hier.
Maar wel de anderen uitmaken voor van alles en nog wat he.
Zoek eerst de splinter eens in je eigen oog.

En ja alle kleine beetjes helpen,en je staat zo machteloos tegen zoveel natuur geweld.
pi_24234782
En gaat een ieder hier nog wat storten op Giro 555 t.b.v. hulp aan de slachtoffers van de aardbeving?
Of houden we 't alleen op ouwehoeren over deze ramp?
Zou toch wel aardig zijn als Fokkers toch iets meer zouden kunnen, toch?
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 14:09:29 #275
8781 crew  Frutsel
pi_24234797
Op ut 2 uur nieuws was net dat er gewoon vliegtuigen met toeristen landen in Thailand... (ja, we hadden de reis een jaar geleden al geboekt... ) maar dat de accomedatie niet meer bestond..
Goed geinformeerd op weg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')