abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 13:30:08 #1
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24216720
http://www.muslimnews.co.uk/news/news.php?article=8597

Muslim second wives may get a tax break

26-12-2004

By Nicholas Hellen, Social Affairs Editor

The Sunday Times:

THE Inland Revenue is considering recognising polygamy for some religious groups for tax purposes. Officials have agreed to examine “family friendly” representations from Muslims who take up to four wives under sharia, the laws derived from the Koran.

Existing rules allow only one wife for inheritance tax purposes. The Revenue has been asked to relax this so that a husband’s estate can be divided tax-free between several wives.

The move is bound to create controversy if it leads to a change in the rules. It is seen as a breakthrough by Muslim leaders who have been campaigning to incorporate sharia into British domestic law.

Ahmad Thomson, of the Association of Muslim Lawyers, said: “Wives and immediate children should be exempt from inheritance tax. If the government is family friendly they should change a tax which is unfairly hitting minority religious values.”

Any concession by the Revenue could open a wider debate about the legality of plural marriages. At present a person married to more than one people can be charged with bigamy.

Muslim marriages to second, third and fourth wives are not valid in civil law, with the women effectively regarded as mistresses with no legal or tax rights.

However, some official bodies have already pointed out that tax laws are unfavourable to religious groups that recognise more than one spouse.

Moeten wij het hier ook zover laten komen? Nee
Aan de andere kant, belasting HEFFEN op illegale of anderszins minder appetijtelijke zaken (denk aan hasjhandel en prostitutie) wordt in Nederland normaal gevonden en geaccepteerd.
Welke argumenten zijn er om zo'n belastinghervorming NIET te willen?
Koranfascisme bedankt Islam
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 13:34:54 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24216798
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:30 schreef machteld het volgende:

Schopje W,G&R
  zondag 26 december 2004 @ 14:53:46 #3
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24217962
Ik vind niet dat het veel te maken heeft met WGR
Het gaat mij niet om de technische aspecten van een eventuele belastinghervorming, maar om de sociaal-politieke uitstraling die zulk beleid zou kunnen hebben (vergelijk maar weer met prostitutie).
Dus bijv. een nieuw gedoogbeleid tav polygamie?
Verder is het nieuws, vers van de pers.
Past denk ik beter in NWS of Politiek, dus graag wederom een schopje
pi_24218502
machteld... "Arafat had moeten verven"? Is het de bedoeling dat dat er staat, want dat staat er namelijk.
  zondag 26 december 2004 @ 15:45:23 #5
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24218717
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
machteld... "Arafat had moeten verven"? Is het de bedoeling dat dat er staat, want dat staat er namelijk.
Klopt (overdrachtelijk)
pi_24218846
Klinkt mij allemaal heel politiek in de oren
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_24219072
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:45 schreef machteld het volgende:
Klopt (overdrachtelijk)
Okee, dan, ik volg 'm niet helemaal, maar dat ligt dan vast aan mij.
  zondag 26 december 2004 @ 16:10:33 #8
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24219115
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Okee, dan, ik volg 'm niet helemaal, maar dat ligt dan vast aan mij.
Nee hoor, maak je geen zorgen.
Ik ben de enige die het wel snapt.
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 16:14:19 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24219181
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:10 schreef machteld het volgende:

Ik ben de enige die het wel snapt.
Heerlijk
Kun je het ons dan uitleggen?
  zondag 26 december 2004 @ 16:18:43 #10
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24219254
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heerlijk
Kun je het ons dan uitleggen?
Is dat niet offtopic?
  zondag 26 december 2004 @ 16:31:54 #11
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24219473
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:18 schreef machteld het volgende:

[..]

Is dat niet offtopic?
Nu wat toch wat van de draad zijn: Arafat is reeds dood Machteld

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 26 december 2004 @ 16:42:45 #12
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24219634
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:31 schreef sjun het volgende:

[..]

Nu wat toch wat van de draad zijn: Arafat is reeds dood Machteld

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hij zal branden in de hel.
Had hij nu maar naar mijn advies geluisterd en zijn attitude verandert, een gedaanteverwisseling was welkom geweest. (een soort kleurspoeling)
Helaas een vos verliest wel zijn HAREN ...etc
Hij zal nu moeten boeten voor al het onschuldige (kinder)leven dat aan zijn handen kleeft.
pi_24219968
"Hij zal branden in de hel."

machteld = God?

En dan nu maar weer ontopic.

Zo'n soort gedoogdbeleid op het gebied van polygamie lijkt mij niet bepaald een goed idee. Zijn er hier in Nederland eigenlijk groepen moslims die aan polygamie doen? Ben nog nooit iemand tegengekomen met meer dan één vrouw. Is ook verboden trouwens, maar dat terzijde.
  zondag 26 december 2004 @ 17:28:42 #14
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24220253
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Hij zal branden in de hel."

machteld = God?

En dan nu maar weer ontopic.

Zo'n soort gedoogdbeleid op het gebied van polygamie lijkt mij niet bepaald een goed idee. Zijn er hier in Nederland eigenlijk groepen moslims die aan polygamie doen? Ben nog nooit iemand tegengekomen met meer dan één vrouw. Is ook verboden trouwens, maar dat terzijde.
Ik weet niet hoe het met Turken zit, maar er zijn heel wat Marokkaanse mannen in Nederland die hier getrouwd zijn en ook nog een vrouw in Marokko hebben zitten.
Hoe dat precies in z'n werk gaat weet ik niet.
Wanneer je in Nederland trouwt denk ik dat je een ongehuwd-verklaring moet overleggen, maar misschien is daar in Marokko makkelijk aan te komen?
Ik ben ook wel benieuwd naar aantallen, weet iemand of er onderzoek naar gedaan is?

In Canada is de sharia overigens op beperkte schaal al wel ingevoerd.
pi_24220553
Kun je meer informatie geven m.b.t. Canada?
  zondag 26 december 2004 @ 18:17:46 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24220849
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je meer informatie geven m.b.t. Canada?
In Canada kan je vrijwillig kiezen om civiele zaken (geen strafrecht dus) via een Islamitische bemiddeling (de regels van de Sharia) op te lossen zolang het niet conflicteerd met de Canadese wetten.

Zie ook: Sharia in Canada
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24222905
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:17 schreef Sidekick het volgende:
In Canada kan je vrijwillig kiezen om civiele zaken (geen strafrecht dus) via een Islamitische bemiddeling (de regels van de Sharia) op te lossen zolang het niet conflicteerd met de Canadese wetten.

Zie ook: Sharia in Canada
Dat klinkt best wel een beetje eng... Ga dat topic even lezen.
  maandag 27 december 2004 @ 07:17:36 #18
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24230674
Ik lees net in Trouw (27-12-2004 pagina 9) dat ene Mohammed (niet mo B) een lid van de zgn Hofstadgroep, die nu in de cel zit, op het punt stond voor de tweede maal voor de Islam te trouwen.
Voordeel hiervan is, zo zeggen de van top tot teen gesluierde dames, dat de oemma (wereldmoslimgemeenschap) sneller groeit wanneer een man bij meerdere vrouwen kinderen verwekt.

Ik zie dit als nieuws, maar omdat ik begrijp dat nieuws over moslims niet als nieuws op FOK gebracht mag worden, heb ik het maar even in deze topic verstopt.
  maandag 27 december 2004 @ 08:12:05 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_24230759
quote:
Omdat je in 1 rechtsruimte dan meerdere wetten hebt, geldend voor verschillende groepen.

En dit komt de moslims 'uit', maar in essentie vind ik het dan ook geen probleem, als moslim dieven voortaan hun klauwen afgehakt worden.

Dat dat conflicteert met onze normen en waarden, kan geen probleem zijn, dat doet polygamie immers ook.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 27 december 2004 @ 14:39:55 #20
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24235341
Als dergelijke regels in Nederland worden ingevoerd, is dat het begin van het einde.
Hier zal ik me nooit bij neerleggen.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
pi_24235732
quote:
Op maandag 27 december 2004 07:17 schreef machteld het volgende:
Ik lees net in Trouw (27-12-2004 pagina 9) dat ene Mohammed (niet mo B) een lid van de zgn Hofstadgroep, die nu in de cel zit, op het punt stond voor de tweede maal voor de Islam te trouwen.
Voordeel hiervan is, zo zeggen de van top tot teen gesluierde dames, dat de oemma (wereldmoslimgemeenschap) sneller groeit wanneer een man bij meerdere vrouwen kinderen verwekt.

Ik zie dit als nieuws, maar omdat ik begrijp dat nieuws over moslims niet als nieuws op FOK gebracht mag worden, heb ik het maar even in deze topic verstopt.
Dat is een bekend cultuurpatroon bij beschavingen die geënt zijn op kolonisatie ja. Maar wees gerust: dat vlakt af.

En wat is dat met Arafat en die verf?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 27 december 2004 @ 16:56:04 #22
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24237632
Nee, het vlakt niet af, maar wordt erger.
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  maandag 27 december 2004 @ 18:42:38 #23
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24239536
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:39 schreef Ultravolt het volgende:
Als dergelijke regels in Nederland worden ingevoerd, is dat het begin van het einde.
Hier zal ik me nooit bij neerleggen.
Ik heb niet de indruk dat er veel volksvertegenwoordigers zijn die zich te weer stellen.
Ik denk dat alleen de SGP en groep Wilders op dit moment de rug recht houden.
  maandag 27 december 2004 @ 19:03:24 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24239943
Ik vind hasjhandel en prostitutie wel iets heel anders als het nog meer toegeven aan moslims en hun * godsdienst*
Polygamie is gewoon verboden stel je voor dat ze straks ipv één, vier importbruiden gaan halen.

Alsjemenou zeg dáár zitten we echt niet op te wachten hoor !!!!!
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 27 december 2004 @ 22:51:59 #25
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24244511
Machteld, de geschiedenis maken we zelf. We hoeven ons niet neer te leggen bij iets zogenaamd onvermijdelijks. De islamisatie van Nederland is niet "onvermijdelijk". Het opslokken van ons landje door de onzalige EU is niet "onvermijdelijk". Als we het willen stoppen, kunnen we dat. Maar dan moeten we wel in actie komen voor het te laat is. En landverraders als Balkenende en Bot die ons land naar de afgrond sturen, wegsturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')